חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ד"ר אילון לחמן – ההשלכות של עישון בזמן הריון

מאת: אילון לחמןבריאות נשים04/11/2013947 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


בימים האחרונים השתתפתי בכינוס שדן בעתיד הרפואה ההריונית והעוברית בנוכחות מנהלי מחלקות בכירים מכל הארץ. במהלך הכינוס הועלתה בין השאר סוגיית העישון בקרב נשים הרות. בכינוס אף הועלתה הצעה להמליץ לנשים מעשנות, להפסיק לעשן שלושה חודשים לפני הכניסה להריון.

ברור לכולם שעישון במהלך ההריון עלול לגרום לסיבוכים ולסכן הן את האם והן את העובר. גורם העישון נמצא בתוך רשימת הגורמים לרוב גורמי סיבוכי ההריון והלידה. נסקור כעת את הסכנות הטמונות לעובר ולאם כתוצאה מעישון בזמן ההריון. באופן כללי, הבעיות השונות נגרמות בגלל הניקוטין שבסיגריות, הפוגם באספקת הדם לגוף וכמובן באספקת הדם לשלייה, לרחם ולעובר.

בעיות הקשורות להריון


שכיחות ההפלות הטבעיות – גבוהה משמעותית בין המעשנות.
הריונות חוץ רחמיים – כלומר הריון המתמקם מחוץ לרחם ולא יכול כמובן להתפתח. הדבר עלול באופן חריג אף לסכן חיי האם.
יתר לחץ דם ורעלת הריון – היכולה לפגוע בבריאות העובר ובשלבים מתקדמים אף לסכן את האם.
לידות מוקדמות – כלומר לידות בטרם הושגה בשלות העובר, לפני השבוע ה-37. בין המעשנות, נמצא באחד המחקרים, כי הסיכון גבוה בכ-30 אחוזים לעומת הלא מעשנות.
היפרדות שלייה מוקדמת – השלייה המחוברת לכלי הדם שבקיר הרחם ניתקת ממנו, ואז נפגעת הספקת הדם לעובר, ומופיעים דימום וכאבים אצל האם. הסיכון למעשנות כפול מהלא מעשנות. הפגיעה בהריון תלויה באחוז היהפרדות. במקרים של היפרדות רבה, מופיע דימום חזק הגורם לסיכון לחיי העובר וחיי האם.
שליית פתח – התמקמות השלייה בפתח היציאה מהרחם וחסימתו. כתוצאה מכך אין כמובן אפשרות ללידה רגילה וקיים צורך בניתוח קיסרי.
פיגור בצמיחת העובר – תינוקות לאימהות מעשנות בממוצע שוקלים 200 גרם פחות מתינוקות של נשים לא מעשנות. עישון כבד מכפיל ומעלה מאוד את הפרשי המשקל.
לסיכום, במחקר רפואי גדול שהופיע בשנת 2002 נמצא ש-20 אחוזים ממשקל העובר הקטן, 8 אחוזים מהלידות המוקדמות ו-5 אחוזים ממקרי לידת תינוק מת מופיעים בקרב נשים מעשנות. בנוסף, פיגור בצמיחת העובר עומדת על פי 1.5 עד 3.5 לעומת לא מעשנות. ירידת מים מוקדמת – פי 2 עד 5 יותר אצל מעשנות.

מחלות בתינוקות ובילדים

שיתוק מוחין (CEREBRAL PALSY) – פגיעה במערכת העצבים המרכזית עם חוסר תפקוד של חלק ממרכזי המוח.
שינויים אנטומיים במבנה המוח – הידרוצפלוס: הצטברות נוזלים בתוך המוח, דבר הגורם לפגיעה בתפקודו ומצריך במידת האפשר ניקוז הנוזלים. מיקורצפלוס: מוח קטן ולא מפותח עם השלכות ברורות על תפקודו.
מומים אנטומיים במבנה הגוף – חך שסוע, פגיעה במבנה המעי, מבנה אברי המין, עודף או חוסר של אצבעות.
תסמונת גמילה לאחר הלידה – מתבטא בחוסר שקט, בעצבנות יתר ובחוסר תיאבון.
מחלות עתידיות לתינוק הנולד – סכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב. השמנת יתר המתבטאת גם בהיקפי בטן גדולים יותר אצל הילדים הגדלים.
התחלת עישון בגיל צעיר – גם תופעה זו נצפתה אצל ילדים שנולדו לאמהות מעשנות.

ד"ר אילון לחמן , בוגר הפקולטה לרפואה בטכניון ומומחה בכיר לגיניקולוגיה ומיילדות ומנתח בעל מוניטין.
אילון לחמן נחשב לרופא מהשורה הראשונה בזכות רמתו המקצועית הגבוהה והשיטות החדשניות אותן הוא מיישם בעבודתו.
הוא מנתח בכיר בבית חולים "אסותא" ומיילד באופן פרטי בבית-חולים "לניאדו".
טלפונים ד"ר אילון לחמן:
03-5462965
טל' למקרי חרום: 050-5401104

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
ד"ר אילון לחמן, רופא נשים (גניקולוגיה ומיילדות). בוגר הפקולטה לרפואה בטכניון ומומחה בתחום הגניקולוגיה ומיילדות ומנתח בעל שם ומוניטין. נמנה מבין הגניקולוגים המובילים בארץ  וזאת בעקבות מקצועיות ושיטות חדשניות אותן הוא מיישם בעבודתו באופן תדיר.
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילון לחמן

מאת: אילון לחמןבריאות נשים20/01/147859 צפיות
גיל המעבר הוא תופעה חדשה יחסית, שנולדה עקב כך שתוחלת החיים הוארכה. אם לפני כ-150 שנה, תוחלת החיים של נשים הייתה עד גיל 50, כעת תוחלת החיים בעולם המערבי היא עד גיל 84.

מאת: אילון לחמןבריאות נשים22/12/131193 צפיות
בדיקת האולטרסאונד היא בדיקה שבה מתאפשר מבט על העובר ברחם בזמן אמת ובחינת מצבו הבריאותי ותנועותיו, דרך שידור של גלי קול וקליטת הדים מוחזרים. בדיקות האולטרסאונד נועדה למטרות רבות במהלך ההריון, כמו: קביעת מיקום ההריון ותקינותו, בדיקת מספר העוברים, תיעוד גיל ההריון, ביצוע בדיקות אנטומיות כמו שקיפות עורפית וסקירת מערכות, הערכת משקל העובר וקביעת מיקום השלייה.

מאת: אילון לחמןבריאות נשים13/10/13891 צפיות
נשים רבות שהשימוש בגלולות למניעת הריון לא נוח עבורן, יכולות מזה מספר שנים להשתמש במדבקות למניעת הריון. המדבקות האלה, כך מסתבר, נוחות לשימוש ובעלות אפקט זהה לזה של גלולות.

מאת: אילון לחמןבריאות נשים03/10/131051 צפיות
כריתות רחם הן ניתוח נפוץ בקרב נשים. ניתוח זה מתבצע דרך הבטן או הנרתיק, בהתאם לאופי הבעיה: רחם שרירני, גידולים ממאירים, דימומים שאינם סדירים, צניחת רחם ועוד.

מאת: אילון לחמןבריאות נשים01/08/131052 צפיות
חלק מהנשים ההרות מרגישות שהן עצמאיות מספיק ומעוניינות "להרגיש" את חווית הלידה, ולכן בוחרות ללדת בבית בלידה טבעית. בישראל מדובר במיעוט של נשים שבוחרות ללדת בבית.

מאת: אילון לחמןבריאות ורפואה כללי02/06/131627 צפיות
לעתים עולות מספר שאלות בנושאי הריון שלא תמיד יודעים כיצד לתת עליהן מענה. הפוסט הנ"ל בא על מנת לעשות סדר בדברים.

מאת: אילון לחמןבריאות נשים26/05/13966 צפיות
עוד מעט נגמר.. אורך התינוק הממוצע כ-42 ס"מ ומשקלו כ -3400 גר'. העובר בשבועות אלה עולה בממוצע כ-250 גר' לשבוע. בשבוע ה-40 מבחינה סטטיסטית מתבצעות רוב הלידות הספונטניות. חשוב להיערך בהתאם – להחליט איפה רוצים ללדת, להכין תיק "מילואים" לחדר הלידה, להכין את הבעל ולחייך

מאמרים נוספים בנושא בריאות נשים

מאת: shlomy בריאות נשים13/03/191719 צפיות
יובש נרתיקי הינו מצב בו אין רטיבות בנרתיק, ומדובר במצב שכיח מאוד אצל נשים בגיל המעבר, אך ניתן לראות זאת גם פעמים רבות אצל נשים בגילאים צעירים.

מאת: shlomy בריאות נשים24/02/192122 צפיות
המושג היסטרוסקופיה אבחנתית אולי נשמע לכם כמו שם מפוצץ וקצת מלחיץ, אך בפועל זה ממש לא ככה. היסטרוסקופיה אבחנתית הינה בדיקה אשר מבוצעת בנשים לצורך איתור בעיות בתוך חלל הרחם. מדובר בבדיקה פשוטה יחסית אשר מבוצעת במקרים רבים של בעיות בחלל הרחם, או חשש לבעיות כאלו ואחרות.

מאת: אוריבריאות נשים04/11/161770 צפיות
בין אם זהו ההיריון הראשון שלך או שכבר הבאת ילדים לעולם, חשוב שתדעי על כלי פשוט ויעיל שנמצא ברשת האינטרנט. מדובר במחשבון שמאפשר לך לדעת מייד מהו גיל ההיריון שלך,...

מאת: אוריבריאות נשים02/11/161653 צפיות
עד לפני מספר שנים, מידע מקצועי על הריון ולידה ניתן היה להשיג רק מרופאי הנשים. כמו כן, כל אישה השיגה מידע מחברות ובנות משפחה, שאמנם לא היה תמיד בחזית הקדמה הרפואית אך בכל זאת הועיל. ואולם, כיום ישנה עוד דרך חשובה לאיתור המידע הרלוונטי דרך אתרי בריאות שונים שפועלים ברשת האינטרנט.

מאת: אוריבריאות נשים14/09/161905 צפיות
במאמר זה אסביר על כל שבועות ההריון בכלליות. נשים אשר נכנסות להריון, נתונות למעקבים בכל שלבי ההריון אצל רופא הנשים שלהן. מה צריך לבדוק? מנתי ניגשים לרופא? אילו דברים יכולים לצוץ בדרך? כל זה ועוד במאמר הבא על הריון, לידה, ביוץ ועוד'.

מאת: אבי דוידיבריאות נשים10/01/161885 צפיות
האם כדאי לבצע הפלה בבית חולים פרטי או בבית חולים ציבורי.

מאת: מור קליניקבריאות נשים27/04/152740 צפיות
פצעים וכתמים בישבן נשים רבות סובלות מפצעים וכתמים בישבן, אך אינן מטפלות בבעיה היות ומוצאת עצמן מתביישות לפנות לרופא בנוגע אליה. ואכן חשיפת האיברים הפרטיים בפני אנשים לא מוכרים היא מביכה ביותר ובפני אנשים מוכרים היא מביכה אף עוד יותר, במיוחד כסובלים מפצעים וכתמים בישבן. אולם יחד עם זאת, חשוב לטפל בפצעים וכתמים המופיעים באזור זה היות ולא פעם, התופעה אינה נוטה לחלוף מעצמה ואף מתגברת בתזמונים מסוימים ופחות נעימים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica