חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתי להיעזר בעורך דין מקרקעין?

מאת: kinneret ovנדל"ן ומקרקעין24/03/2013878 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עסקאות נדל"ן מאופיינות ברמת מורכבות גבוהה, כמו גם במשקל כלכלי כבד. לכן החוק מחייב אותנו לפנות אל עורך דין מקרקעין בכל סוגיה של העברת בעלות על קרקע או על מבנים.

עורך דין מקרקעין: חיוני להעברת בעלות על נדל"ן

עורך דין מקרקעין הוא עורך דין אזרחי אשר מתמחה בתחום הנדל"ן. נושא המקרקעין הוא אחד הסבוכים במערכת המשפט הישראלית. לקרקע סטטוס משפטי מיוחד, השונה מיתר הנכסים. קרקע חייבת ברישום בעלות בלשכת רישום מקרקעין (טאבו), חלקה מנוהל על ידי מוסדות מדיניים (מנהל מקרקעי ישראל), המיסוי עליה מוגדר באופן מיוחד, והמטען הערכי שלה נוגע בתחומים רבים מעבר לכלכלי - פוליטי, דתי, היסטורי, אקולוגי, ולאומי. על עורך דין מקרקעין להיות בקיא בכל הסוגיות האלה ולייצג את לקוחותיו לקראת ובמהלך ביצוע עסקאות, או בדיונים בבתי משפט.

אחד הביטויים לייחודיות של נושאי נדל"ן בעיני החוק הישראלי הוא החובה החלה עלינו להסדיר את תהליך הרכישה של נדל"ן באמצעות עורך דין מקרקעין. רכישת נכסים אחרים איננה חייבת בליווי משפטי מקצועי: אנחנו קונים מכוניות, תכשיטים, מטבע חוץ, רהיטים וחפצים שונים באופן עצמאי ובאמצעות הסכמים ישירים עם המוכר. יחד עם זאת, רכישת נדל"ן נראית כעסקה כה מורכבת, שהחוק מחייב אותנו לפנות אל איש מקצוע, על אף שמדובר בהוצאה נוספת.

מהם תפקידיו של עורך דין המלווה עסקת נדל"ן? ראשית כל, עליו לבחון את תקינות העסקה מבחינה משפטית. כך, למשל, הוא מחויב לערוך בדיקה קפדנית ולוודא שהמוכר הוא אכן בעל הזכויות הבלעדי בנכס. על עורך הדין לוודא, שלא קיימות מגבלות לביצוע העסקה, כגון תביעות על הנכס מצדם של אנשים או ארגונים אחרים, משכון, וכדומה.  עריכת החוזה מתבצעת על ידי שני עורכי דין, המייצגים את המוכר ואת הקונה, או על ידי עורך דין אחד המייצג את שני הצדדים.

לסיכום, כל פעולה של העברת בעלות על נדל"ן מחוייבת בליווי של עורך דין מקרקעין מומחה. בצורה כזאת ניתן למזער את הסיכוי לגרימת נזק כבד לאחד הצדדים ולדאוג לביצוע העסקה כחוק.

 



תגיות המאמר: עורך דין מקרקעין


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אחרת - אדריכלות, עיצוב פנים ובנייה ירוקה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת kinneret ov

מאת: kinneret ovיעוץ פנסיוני16/11/142838 צפיות
ייעוץ לפרישה מתייחס לתוכניות החיסכון לתקופה שלאחר הפרישה מהעבודה, לרבות חיסכון פנסיוני. ההיגיון העומד מאחורי תכניות אלו הנו הבטחת המשך הזרמת ההכנסות לאדם ולתלויים בו במקרה של הפסקת עבודה כתוצאה מפרישה, מוות או נכות. שירותי ייעוץ לפרישה מקצועיים ניתנים היום על ידי יועץ פנסיוני.

מאת: kinneret ovגינון30/04/141095 צפיות
תכנון גינה חסכונית במים לא יחייב אתכם לייבש את השטח אלא יגרום לחיסכון משמעותי בעלויות האחזקה. תכנון גינה באופן שיוביל לחיסכון במים רצוי שיעשה על ידי בעל מקצוע מתחום אדריכלות הנוף או הנדסת המים.

מאת: kinneret ovהשקעות20/03/141387 צפיות
השקעות בנדל"ן בארה"ב עדיין צריכות להיעשות בצורה הנכונה על מנת להפיק מהם את המרב ולא למצוא את עצמכם דווקא מול הוצאות וסיכונים מיותרים. לכן לפני שבוחרים נכסים בשביל השקעות נדל"ן בארה"ב כדאי לזכור שארה"ב היא מדינה גדולה המורכבת ממספר מדינות שלכל אחת מהן יכולה להיות המיקרו כלכלה שלה.

מאת: kinneret ovלימודים בחו"ל19/03/147761 צפיות
לימודי רפואת שיניים אפשריים ברומניה, הונגריה, בולגריה, סרביה, מולדובה, לטביה, צ'כיה, פולין ועוד. תנאי הקבלה ללימודי רפואת שיניים בחו"ל כוללים בדרך כלל : אנגלית ברמת ארבע יחידות לימוד לפחות, בגרות בכימיה, פיזיקה וביולוגיה, מבחני כניסה אינדיבידואליים לפקולטה וראיון קבלה.

מאת: kinneret ovעיצוב גינות27/02/141039 צפיות
בחזית הבית, או מאחוריו, יש לכם שטח קטן ואתם חולמים ליצור בו גינה יפה, מקום נעים וצבעוני, בו תוכלו לשבת וליהנות מקפה של בוקר, או מאחר הצהריים שמשי עם הילדים. אז מאיפה מתחילים? קודם כל, מתכננים! עיצוב גינות קטנות, מצריך תכנון מדויק, על מנת שניתן יהיה לשלב בגינה את כל האלמנטים הרצויים, אך בצורה הרמונית ולא מעמיסה. כמו כן, תרצו לתכנן גינה אשר יהיה קל לתחזק אותה ולשמר את המראה הנעים שלה.

מאת: kinneret ovניהול30/12/13976 צפיות
רואה חשבון ירושלים מסייע רבות גם בכל הנוגע להתנהלות יעילה ואיכותית מול גופי הממשלה השונים, כגון ביטוח לאומי, מע"מ ועוד. בצורה זו, ניתן לחסוך זמן וכסף, ולדעת באופן בטוח כי עניינים חשובים אלו מתנהלים כהלכה, ואינם נדחים או גורפים חובות וקנסות מיותרים.

מאת: kinneret ovאדריכלות נוף 26/12/131379 צפיות
עיצוב גינות באופן כללי הוא האומנות, התהליך ותכנון הצמחייה והנוף. הוא יכול להיעשות אומנם על ידי בעלי הגינה בעצמם אך על מנת לקבל תוצאה איכותית ומשביעת רצון כדאי להיעזר באנשי מקצוע מתחום הגינון והנדסאי או אדריכל נוף בעלי ניסיון בתכנון של גינות עם שטח קטן יחסית.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211695 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201321 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201512 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201310 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201594 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201003 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20960 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica