חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי עין הרע?

מאת: דניאל מוריץמיסטיקה28/03/2013954 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישנם מונחים רבים בעולם המיסטיקה שנוגעים לחיים שלנו כבר מאות שנים. אחד המושגים השגורים ביותר בעולם שלנו הוא עין הרע. מדובר על מושג מיסטי לפיו הגורל שלנו מושפע מאיך שאנשים מסתכלים עלינו.

בדרך כלל קנאה או רכילות משפיעים במיוחד על גורלו של האדם עליו מסתכלים. ביהדות הביטוי מקובל גם כן, על אף שבעיקרון הוא נחשב אמונה טפלה. הוא מקובל בקרב יהודי צפון אפריקה, בעיקר. ישנן טכניקות רבות להגן על האדם מפני עין הרע – הכוללות טקסים, קמעות, תפילות ופולחן מסוגים שונים. ביהדות ההתייחסות הראשונה לעין הרע מופיעה בגמרא – יוסף היה חסין מפני עין הרע ("ואין עין רעה שולטת בהם, אף זרעו של יוסף אין עין רעה שולטת בהם").

עין הרע ביהדות

היהדות מתייחסת בצורה אמביוולנטית לעין הרע. ישנם הוגים רבים ביהדות שמתייחסים אליה; הם האמינו כי אלוהים מגן מפני עין הרע, שהיא השטן, ולרוב שופט את האדם שהביטו בו בעין הרע לחיים. כשאדם מקנא במישהו אחר, הוא בעצם מערער את סמכותו של אלוהים. בשל התפיסה המיוחדת של היהדות לענייני הקנאה, יהודים נחשבים ברי סמכא בכל הקשור לעין הרע. ישנם מומחים רבים למיסטיקה מסוג זה, למשל אדם קינן. קינן נחשב לבר סמכא בכל הקשור לקריאה בקלפים וטארוט מעל 15 שנה.

סכנות של עין הרע

בהנחה ומאמינים כי העין יכולה לגרום לנזקים, הפוטנציאל שלה הרסני בתחומים רבים. מחלות ואסונות הם בעיקר מה שמיוחס לה. בדרך כלל האשמה מוטלת על אנשים שיש להם משהו בעיניים; למשל, אנשים שבוהים ונועצים מבטים (בתרבויות מיסטיות, למשל, במרוקו, זה לא מקובל) וגם אנשים פוזלים נחשבו למסוכנים מבחינת עין הרע. כל אדם חשוף לעין הרע, אבל אנשים שיש להם הרבה בחיים נחשבים לחשופים יותר כי אנשים מקנאים בהם.

 



תגיות המאמר: עין הרע, אדם קינן


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דניאל מוריץ

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל מוריץ

מאת: דניאל מוריץעיצוב מוצר17/04/162681 צפיות
לוגו עסקי (סמליל) הוא למעשה אלמנט גרפי שמייצג את העסק ואת מהותו וישמש אותו לאורך מספר רב של שנים.

מאת: דניאל מוריץעיצוב מוצר17/04/162791 צפיות
בעבר, יצירת לוגו הייתה סיפור שלם !! היינו צריכים לבחור מעצב או מעצבת גראפי/ת, לקבל הצעת מחיר, לאשר את הרעיון של אותם מעצב או מעצבת בהתאם לוויז׳ן שהצגנו בפניהם.

מאת: דניאל מוריץטיולים בחו"ל07/10/152694 צפיות
בדרום אמריקה ישנו מבחר עצום ובלתי נדלה של מקומות אשר כל אחד מכם חייב לבקר. אם גם אתם מתכננים לטייל ביבשת המדהימה הזו בקרוב, המאמר הזה עשוי לדבר אליכם.

מאת: דניאל מוריץבתי מלון07/10/152527 צפיות
עכו העתיקה משלבת בתוכה מגוון רחב של תרבויות, מאכלים ואתרים היסטוריים. בעבור אלו מכם שמעוניינים להעביר סופ"ש מיוחד ובלתי נשכח, ביקור בעכו העתיקה יהיה הפתרון האולטימטיבי לכך.

מאת: דניאל מוריץטיולים בחו"ל31/08/153402 צפיות
פורטוגל הינה מדינה יפה למדי, כזו אשר תוכל לענות על הדרישות של כל תייר ותייר, וזה לא משנה מאיזה סוג. אם אתם בענייני מסיבות והנאה רגעית, יהיה לכם מענה של מעבר ומעבר.

מאת: דניאל מוריץצרכנות16/08/152159 צפיות
מכונות צילום משמשות את המשרדים המודרניים על בסיס יום יומי. ללא שום ספק, מדובר במכשיר אשר השימוש בו יודע עליה מתמדת

מאת: דניאל מוריץבריאות הנפש11/08/151466 צפיות
דמיון מודרך הינה שיטה ייחודית אשר עושה שימוש בדמיון האדם לצורך השפעה על מצבו הנפשי.

מאמרים נוספים בנושא מיסטיקה

מאת: מאיר בן מרוםמיסטיקה23/11/152278 צפיות
תשכחו רגע את כל מה שידעתם או שחשבתם או שחשבתם שאתם יודעים על הסרת עין הרע. שכחתם? יופי! עכשיו תשמעו את זה: הסרת עין הרע היא לא רק לאנשים מוזרים שמאמינים בכישופים או משהו כזה. רוצים לדעת מה זה באמת? הנה, בשביל זה נכתב המאמר הזה.

מאת: מאיר בן מרוםמיסטיקה14/06/151737 צפיות
הוא אולי הפלאי שבשיטות המיסטיות המקיפות אותנו כיום; הוא לא רציונלי בשום צורה, הוא לא מבוסס על שיטת טיפול אלטרנטיבית ובעיקר – אי אפשר להוכיח אותו או את קיומו. מי שמתנסה בו בדרך כלל יוצא נשכר, שלא לדבר על העובדה שהוא שב ונעזר בו בדרך כלל, ואלו שטרם העזו לנסות אותו מסיבות שונות – כדאי שתקראו את המאמר הזה.

מאת: מאיר בן מרוםמיסטיקה20/04/151565 צפיות
סביר להניח שאין אחד שקורא את השורות האלה וטרם התנסה בייעוץ על ידי תקשור, ואם יש אחד כזה, הרי שהמאמר הזה בדיוק בשבילו. אם כבר התנסיתם בייעוץ בתקשור ואם לא – אתם ודאי יודעים שתקשור הפך לאחת האופציות המבוקשות יותר כיום בעולם המיסטיקה והייעוץ המיסטי, ובמאמר הזה נספר לכם על האפשרויות לתקשור שמציעים מיסטיקנים און ליין.

מאת: מאיר בן מרוםמיסטיקה08/04/151540 צפיות
בשנים האחרונות הפך המונח "מיסטיקנים און ליין" למונח השגור בפי כול, שנשמע כמעט מכל עבר. אך למה בעצם הכוונה? מה זה ומי הם מיסטיקנים און ליין? איך נוכל לאתר אותם ומתי נרצה לחפש אותם? במאמר הזה ננסה לעשות מעט סדר בדברים.

מאת: מאיר בן מרוםמיסטיקה08/04/151630 צפיות
מיסטיקנים און ליין עומדים לרשותנו כיום במגוון רחב מאוד של אתרים, והפנייה אליהם יכולה להיות אפשרות מצוינת במקרים שבהם אנו זקוקים לעזרה מיידית, לייעוץ רוחני שיינתן באופן נגיש ופשוט. כיצד מתבצע ייעוץ און ליין וכיצד נבחר את המיסטיקן המועדף עלינו מבין כל המיסטיקנים און ליין?

מאת: מאיר בן מרוםמיסטיקה12/03/151527 צפיות
פתאום בשנים האחרונות כולם מדברים בגלוי על "עין הרע"; לא עוד משהו שמדברים עליו בחדרי חדרים, לא עוד משהו "לבורים בלבד" – כולנו מודעים לעובדה שעין הרע קיימת ולצורך להתגונן מפניה, ולפחות להיות מודעים אליה ולהיזהר ממנה. ואם כבר נפגענו, הרי שחשוב לדעת שיש כיצד להסיר אותה. אז איך עושים את זה? הנה כמה טיפים שקיבלנו ממיסטיקנים און ליין המומחים להסרת עין הרע.

מאת: מאיר בן מרוםמיסטיקה12/03/151548 צפיות
אין אחד שלא חווה את התחושה הזו של להיפרד מבן זוג ולאחר מכן להצטער על כך במשך חודשים רבים, נכון? לא תמיד בטוח שהייתם באמת חוזרים אליו, אבל ישנן הפעמים הנדירות הללו שבהן אתם באמת מייחלים לכך שיכולתם לסובב את הגלגל אחורה ולשנות את הבחירות שלכם. איך כל זה קשור להחזרת אהבה? הכול במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica