חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יועצי השקעות

מאת: גיא אלוןהשקעות14/11/2009793 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לאחרונה הופיעו כוכבים חדשים בשמי הכלכלה העולמית בכלל והישראלית בפרט, עבודתם היא ניהול תיקים והם למעשה יועצי השקעות. האם האנשים שאנחנו באים אליהם כדי להתייעץ איתם באיזה מסלול כדי לנו להשקיע, כיצד רצוי שנפזר את כספנו, לשמוע היכן אנחנו נקבל יותר ריבית ומה עשו המניות שלנו עד כה.

המשבר הכלכלי האחרון אומנם חשף לא מעט יועצי השקעות לביקורת קשה. חלק מיועצי ההשקעות שקיבלו ביקורת, קיבלו אותה בזכות. הם ביצעו השקעות גרועות, לעיתים עברו על הגבול החוקי וגרמו נזק בלתי הפיך להמוני בני אדם. די אם נזכיר את מיידרוף ואת ניק לוין, שמככבים בתקשורת, ולא בדיוק לטובה. יועצי השקעות אחרים לעומת זאת, נהנו דווקא מתקשורת חיובית, זאת בעקבות ההתרעות שלהם, על כך שמשבר גדול עומד להגיע וכל אחד חייב להתכונן אליו.

יועץ השקעות הוא מקצוע שמשלב בתוכו מזל ושכל. אם במקצועות אחרים אנחנו רק צריכים את השכל, כאן זה לא יספיק. כאן למזל יש חלק גדול. אם אנחנו נמליץ לחברה או לאדם פרטי, לשים את כספו על חברה מסוימת, שזה עתה הודיעה שהיא פיתחה מוצר שעומד להפתיע את השוק או חברה שהודיעה על בניית פרויקט גדול במקום אסטרטגי, אזי שאנחנו נצטרך לא רק להבין את התהליכים שעומדים לקרות, אלא גם מזל גדול כדי שהם אכן יקרו.

ניקח לדוגמא יועץ השקעות שהציע למשקיעים שמנהלים אצלו את תיק ההשקעות שלהם, להשקיע בחברה כמו אפריקה ישראל. החברה הציגה תשקיף חיובי מאוד כאשר היא ביקשה להנפיק את עצמה בבורסה של לונדון. היועץ שלנו, בוודאי אמר לעצמו, שאם החברה בונה כל כך הרבה, אזי שהיא הולכת לעשות את זה בגדול וכדי להשקיע בה. הבעיה היא, שאותו יועץ היה צריך להתפלל לאלת המזל, כי חלק גדול מההשקעות פשוט נפלו לטמיון. כעת המשקיעים שלו שואלים אותו ואת עצמם, מה יקרה עם הכסף שלהם? כאן שום חוכמה ושכל לא היו יכולים לעזור, רק הרבה מזל.  ההסבר לכך אגב הוא פשוט, יועץ ההשקעות לא תלוי רק בעצמו, הוא תלוי בגורמים רבים שמעל לכוחותיו, לא רק שאין לו שליטה עליהם, עם חלקם הגדול אין לו אפילו קשר.  הרי שום יועץ השקעות ישראלי לא קשור בצורה אדוקה לענף הנדל"ן האמריקאי שהתחיל את המשבר הכלכלי האחרון. הוא צופה בו מהצד ומושפע ממנו.

אך עם כל הכבוד למזל, אסור לזלזל בשכל. בשנים האחרונות נפתחו עשרות קורסים לשוק ההון . קורסים אלו מאפשרים הן לאנשים פשוטים שלא מכירים את השוק והן ליועצי השקעות פוטנציאלים להכיר את השוק. שם לומדים את כל התהליכים הפורמאליים שבתוכם חי שוק ההון, את כל האמצעים שעומד לרשות יועץ ההשקעות וכיצד הוא יכול לשלב בין המזל לשכל.

לא לחינם אומרים כלכלנים, שכל החוכמה בעולם לא יכולה לעזור לך אם המזל משחק נגדך, וכל המזל בעולם לא יכול לעזור לך אם לא תדע מה לעשות איתו. רק אם יש שכל ומזל בתחום הזה, אפשר להצליח.

אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.

בתחום ניהול תיקים תוכלו למצוא עשרות עסקים ברחבי הארץ, כולל דירוגים של גולשים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא אלון

מאת: גיא אלוןהחזרי מס28/07/113441 צפיות
מרביתכם בוודאי לא מודעים לעובדה כי עד 80% מהעובדים במדינה זכאים להחזר מס, כל שכן כשאותם עובדים מקבלים הכנסה משני מקומות שונים. אם בעבר החזר מס היה כרוך בבירוקרטיה ארוכה ומפרכת, הרי שהיום אפשר לבצע בדיקת החזר מס אונליין האורכת בסך הכל כמה שניות. הזדמנות נוספת לבדוק האם הנכם זכאים להחזר מס תתרחש בזמן הגשת טופס תיאום המס השנתי, פרוצדורה שאפשר כיום לבצע אונליין גם כן.

מאת: גיא אלוןמשכנתא14/04/111639 צפיות
כפי שכולנו שומעים בלא הרף, משכנתא היא ההשקעה הגדולה ביותר שרוב רובם של משקי הבית יעשו בימי חייהם, ולכן יעוץ משכנתאות מקצועי הוא כמעט בגדר הכרח. יעוץ משכנתאות יכול לא רק לעזור לכם לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר, או לתפור לכם משכנתא מותאמת להעדפות האישיות שלכם מבחינת גובה תשלום, תקופת ההתחייבות וכו'.

מאת: גיא אלוןהפקות אירועים14/04/111704 צפיות
מעצבי אירועים יכולים לא רק לתרום להצלחת אירוע מסויים אלא גם לחסוך בהוצאות. עם זאת, מהתרשמות אישי של כותב שורות אלה, רבים מאיתנו לא מודעים הייטב לסוג ההתקשרות עם מעצבי אירועים, מה נכלל תחת החוזה שלהם, ומה עושים במידה ומתגלים חילוקי דעות. על נושאים אלו, ואספקטים אחרים של חוזה עם מעצבי אירועים, בשורות הבאות.

מאת: גיא אלוןפרסום14/04/112221 צפיות
מזל טוב! אתם חוגגים חתונה / בר מצווה / יום הולדת / ברית / בריתה או אירוע אחר. לא משנה איזה אירוע אתם חוגגים, אתם רוצים ליהנות ורוצים שהאורחים שלכם ייהנו ויזכרו את האירוע שלכם כאחד האירועים המוצלחים והמהנים היותר שהיו בהם. על מנת שהאורחים יזכרו דווקא את האירוע שלכם עליכם להשקיע באירוע, בעיצוב, באוכל, במוסיקה ובאטרקציות מיוחדות, אך יותר מכל על מנת שהאורחים יזכרו את האירוע צריך להעניק להם מתנה קטנה שכל פעם שיביטו בה יזכרו באירוע המיוחד שלכם, בשביל זה הומצאו סוגים שונים של מזכרות לאירועים.

מאת: גיא אלוןתכשיטים01/11/102401 צפיות
צורפות הוא מקצוע עתיק מאוד, תפקידו של הצורף הוא לעבד מתכות כמו זהב, פלטינה וכסף במטרה ליצור מהם תכשיטים. הצורף מעבד את המתכות לתכשיט ומשלב עליהם אבנים יקרות.

מאת: גיא אלוןבריאות ורפואה כללי01/11/1012428 צפיות
רופא תעסוקתי תפקידו לבדוק את בריאותם של אנשים שאינם נמצאים בקו הבריאות ובשל כך לא יכולים לצאת לעבוד. הרופא התעסוקתי יכול לאשר היעדרות ממושכת מהעבודה בעקבות מחלה ולקבוע אובדן כושר עבודה.

מאת: גיא אלוןבניין ואחזקה - כללי01/11/102418 צפיות
כמה פעמים חיכיתם ימים או שבועות לחשמלאי שיבוא לתקן מוצר חשמלי שהתקלקל לכם בבית? התקשרתם אליו כמה פעמים והוא דחה אתכם שוב ושוב בינתיים התחלתם לכבס במכבסה, התחלתם לבשל מאכלים שלא דורשים אפייה או חימום בתנור ועוד. לפעמים מספיק שמוצר חשמל אחד לא יעבוד כדי שנבין עד כמה אנחנו תלויים בחשמל. במקרים כאלו או שאנחנו מנסים את החוש הטכני שלנו או שאנחנו קוראים לאיש מקצוע המתעכב - חשמלאי.

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181578 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173058 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171709 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171773 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161752 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161601 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161470 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica