חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות רפואית - פסילת חוות דעת של רופא מומחה

מאת: seowebרשלנות רפואית16/11/20091864 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התובעת הגישה לבית המשפט תביעת רשלנות רפואית בגין נזקים שנגרמו לה בעת טיפול רפואי במסגרת קופת חוליל מאוחדת. כידוע, בכל תביעת רשלנות רפואית יש להגיש חוות דעת רפואית, לצורך תמיכה בטענות התביעה. מנגד, הנתבעים מגישים חוות דעת נגדית, מטעם רופא מומחה הבודק את התובעת.

לאחר הגשת חוות הדעת שכנגד, הגיש בא כוח התובעת בקשה לפסילת חוות הדעת של המומחה מטעם קופת חולים מאוחדת, מאחר והתברר כי הרופא המומחה הועסק על יד קופת חוליל מאוחדת. 

פסק דין רשלנות רפואית - בקשה לפסילת חוות דעת רפואית:

בבית המשפט השלום בירושלים תא 022932/00

בפני בקשה מטעם התובעת, במסגרת תביעה כספית בעילה של רשלנות רפואית, לפסול את חוות דעתו של המומחה הרפואי מטעם בית המשפט, ד"ר שבתאי סבתו (להלן: המומחה).

במהלך חקירתו של המומחה בבית המשפט, התגלה לראשונה שלמומחה קשרי עבודה עם הנתבעת 2, קופת חולים מאוחדת. המומחה מסר שהוא משמש כאחד הרופאים המומחים של הקופה בתחום מומחיותו, אורטופדיה של עמוד השדרה. לא זו בלבד, אלא שהמומחה גם מסר כי לעתים הוא מקבל הפניות של חולים דרך הקופה שהיו בטיפול אצל הנתבע 1, ד"ר דנציגר.

יצוין כי המומחה גילה את קשריו עם הנתבעים מיוזמתו ודרך אגב, תוך כדי מתן תשובה לשאלה בעניין אחר. כשנשאל מדוע לא העלה את קשרי עבודתו עם הנתבעת 2 קודם לכן, השיב המומחה שסבר לתומו כי התביעה היא כנגד ד"ר דנציגר בלבד.

לטענת ב"כ התובעת, קשריו הנ"ל של המומחה עם הנתבעים מחייבים את פסילתו, משום שמומחה מטעם בית המשפט חייב לנהוג מתוך אובייקטיביות וללא משוא פנים, ותוך הקפדה שאלה גם ייראו. (בר"ע 5611/07 לינצקי נ. קופ"ח של ההסתדרות הכללית של העובדים בא"י; רע"א 600/96 אדרי נ. מגדל חברה לביטוח בע"מ).

לאחר ששקל ובחן את הסוגייה החליט בית המשפט הנכבד לדחות את בקשתה של התובעת ולהשאיר את חוות דעתו של הרופא המומחה מטעם הנתבעים על קנה. פסק דין זה סוקר את הסיבות לפיהן חוות דעתו של מומחה, הגם שהועסק על ידי הנתבעים, נעשתה ללא משוא פנים והיא אינה נגועה בדעה קדומה. חשוב להדגיש כי פסק דין רשלנות רפואית זה מהווה אבן פינה לנושא הגשת חוות דעת רפואית בתביעות נזיקין בכלל ובתביעות רשלנות רפואית בפרט.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים SEOweb

אינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת seoweb

מאת: seowebבעלי חיים - כללי27/12/1018483 צפיות
לא כולם יודעים מה הכלב שלהם אוכל, אבל לכל מי שיש כלב בבית, יש אוכל לכלבים מועדף. אז באמת הכלב שלך אוכל?

מאת: seowebאופניים11/10/101955 צפיות
בואו לשמוא ולקרוא על טור דה תרום - מסע אופניים למען כולם!

מאת: seowebנדל"ן ומקרקעין16/09/102472 צפיות
רוצים לעשות הרחבות בניה בבית או בעסק? בואו לקרוא ולהבין איך ניתן להשיג היתר בניה במינימום זמן ומאמץ...

מאת: seowebפרסום באינטרנט11/07/101771 צפיות
קצת מידע על לימודי פרסום באינטרנט בקורס של הבצפר בחסות גוגל ישראל

מאת: seowebמוסדות לימוד14/06/101739 צפיות
בואו ללמוד הנדסת מכונות ברשת אורט - הרשת המדעית המובילה בישראל!

מאת: seowebדיוור אלקטרוני14/06/102182 צפיות
הקמת ועדת מדרוג לאינטרנט באישור הממונה על ההגבלים העסקיים...

מאת: seowebהריון ולידה04/05/102183 צפיות
בואו לקרוא פרטים על מטרנה בפארק וכל מילה נוספת מיותרת...

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172221 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161704 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161736 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161751 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152771 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152041 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica