חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה לעשות אחרי תאונת דרכים / מה עושים לאחר תאונת דרכים

מאת: אדר מאור-מוסקוביץנזיקין02/05/20131012 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה לעשות לאחר תאונת דרכים? מה עושים אחרי תאונת דרכים?
שלב א' – קבלת טיפול רפואי בבית חוליםלעיתים ישנןפגיעות אשר לא שמים לב אליהן בסמוך לתאונה ולעיתים מרגישים כאב ומתגלותהפגיעות רק לאחר מכן. על כן חשוב בסמוך לאחר התאונה לגשת לחדר המיון,להיבדק ולקבל טיפול רפואי.

בחדרהמיון חשוב לציין כי סיבת ההגעה הינה תאונת דרכים וכן לפרט בפני הרופא אתכל הכאבים והפגיעות שמהם הנכם סובלים. יש לזכור כי בתחום המשפט "מה שלאכתוב לא קיים" ולכן יש לוודא כי הרופא תיעד את תלונותיכם במלואם ואם נתקלתםבחסר יש לבקש כי הרופא ישלים.

ישנהחשיבות רבה להתלונן בפני רופא על כאבים ומגבלות מהם הנכם סובלים עקבהתאונה. הטענה כי אותם נזקי גוף יחלפו כלעומת שבאו עשויה לעורר טענה מצדחברת הביטוח כי אין קשר בין נזק הגוף לבין תאונת הדרכים.

שלב ב' – קבלת אישורי מחלה בקופת חולים

לאחרשחרורכם מחדר המיון מומלץ להגיע לרופא המשפחה ולבקש אישורי מחלה וזאת כדילקבל שכר המגיע לכם על פי החוק בזמן שנעדרתם ממקום העבודה.

 

שלב ג' – קבלת אישור משטרה

בסמוךלאחר התאונה יש להגיע לכל תחנה של משטרת התנועה לפי בחירתכם כאשר הנכםמצוידים באישור על קבלת טיפול רפואי, תעודת ביטוח חובה תקפה למועד התאונה,רישיון נהיגה תקף למועד התאונה ורישיון רכב.

שם תתבקשו לציין את מקום התאונה, תאריך התאונה, שעת התאונה המשוערת וכן את פרטי כל המעורבים בתאונה.

לאחרמכן תקבלו לידכם את "אישור המשטרה" (לעיתים מקבלים את האישור בדואר). ישלבדוק כי הפרטים אשר הודפסו באישור המשטרה הודפסו כפי שמסרתם.

 

שלב ד' – שמירה על כל המסמכים הרפואיים והמסמכים הלא רפואיים

עלמנת שתקבלו פיצוי הולם מחברת הביטוח, יש לשמור כל מסמך ומסמך מיום התאונהועד לקבלת הפיצוי הכספי לרבות צילומי רנטגן, אישורי מחלה, תיק פיזיותרפיה,מרשמי תרופות, הפניות לרופאים סיכומי מחלה, סיכומי אשפוז, קבלות על ביקוריםבקופ"ח, קבלות על טיפולים אלטרנטיביים, קבלות נסיעה, קבלות חניונים וכו'.

כמו כן, באם שכרתם עזרת צד ג' בשל המגבלות הרפואיותמומלץ להחתים את אותו גורם שלישי על מסמך המפרט את השכר והשעות.

 

חשוב!

לצורך ניהול תביעת נזיקין, במיוחד במקרים בהם נגרמו נזקי גוף קשים, נדרשת מיומנות רבה ועל כן מומלץ ליצור קשר טלפוני עם עורך דין תאונות דרכים המתמחה בנזיקין ובאופן ספציפי בנזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים סמוך ככל האפשר למועד התאונה,

זאת מאחר ובמקרים רבים חברות ביטוח פונות בעצמן לנפגעים כדי לסלק תביעתן מהר ככל האפשר. מדובר באליה וקוץ בה מאחר וחברות הביטוחברב המקרים מציעות פיצוי זעום אשר כלל לא משקף את הנזקים.

כמו כן, כל תפקידם של החוקרים מטעם הביטוח הוא לחסוך כסף לחברת הביטוח ולוודא כי תקבלו פיצויים מינימליים. לכן חשוב ומומלץ לא לשתף פעולה עם החוקרים הללו ולא לחתום על דבר!

לרוב החוקרים עובדים במסווה ולא יציגו עצמם כחוקרים לכן חשוב לא לשתף אנשים זרים בפרטי הפרטים של התאונה.

 

מה צריך להביא לפגישה עם עורך דין לאחר תאונת דרכים?

1. תעודת ביטוח חובה תקפה ליום התאונה.

2. העתק רישיון נהיגה תקף למועד התאונה.

3. אישור משטרה.

4. כל המסמכים הרפואיים והמסמכים הלא רפואיים מיום התאונה.

 

 









 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אדר מאור-מוסקוביץ', עו"ד תאונות דרכים

http://www.adarlaw.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אדר מאור-מוסקוביץ

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192394 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192579 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192321 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193116 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182210 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica