חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הדמעות זולגות מעצמן

לפעמים נראה שתינוקות מתחילים לדמוע ללא כל סיבה נראית לעין ואפילו הם לא נראים כאילו משהו באמת מציק להם. הדמעה פשוט נוזלת מהעין החוצה. כך, מרגע הלידה הדמעות אינן מתנקזות היטב וזולגות מהעין ללא קשר לסיטואציה בה נמצא התינוק.

פעמים רבות הדעמה כלל אינה מפריע לו, היא פשוט לא נראת קשורה למתרחש. מצב זה, במידה והוא אינו חד פעמי יכול להעיד על סתימה בדרכי הדמעות.

באופן נורמאלי הדמעה נוצרת בחלק העליון של העפעף, עוברת על העין ומרטיבה אותה, ממשיכה אל שק הדמעות וממנו דרך דרכי הדמעות עוברת אל האף והחוצה. כאשר דרכי הדמעות סתומים, תופעה שכיחה יחסית בקרב תינוקות, השק מתמלא ואין אפשרות לדמעה להתנקז אליו. זה מה שגורם למופע של דמעות שאין להן הסבר.

מעבר לכך, שק דמעות מלא הוא קרקע פוריה להיווצרות מושבות חיידקים ודלקות, ולכן יש לטפל בו. ניתן לראות שכאשר המצב אינו מטופל מתחילה מוגלה בעין ויש סבירות גבוהה להתפתחות דלקת עיניים.

תופעה זו כה שכיחה בקרב תינוקות, כך שבשלב הראשון אין מה להילחץ ממנה. הטיפול הראשוני שמסייע לתשעים אחוז מקרב התינוקות הוא ניקוי יומיומי של העין בצמר גפן ספוג מים פושרים ובמגבוני עיניים מיוחדים. הניקוי נעשה על ידי ההורים ואינו מצריך הסמכה מיוחדת. בעקבות הניקוי לרוב הגוף כבר עושה את שלו ועם התפתחותו והתבגרותו של הפעוט הבעיה נפתרת.

בתקופה זו הקושי הגדול הוא של ההורים, שכן עליהם להקפיד על הניקיון של העיניים מפני מוגלה, כאשר התינוק כמובן לא נהנה מניקוי זה.

כאשר הבעיה אינה נפתרת

במידה ולאחר כמה חודשים של פעולות ניקיון שוטפות של העין הבעיה אינה נפתרת יש לגשת לרופא עיניים שינסה לסייע על ידי לחיצה על שק הדמעות. הלחיצה במרבית הפעמים פותחת את הסתימה, אך היא אינה נעימה לתינוק.

עבור מרבית התיניקות כאן נגמרת הבעיה. הניקוי של העיניים או הלחיצה של רופא העיניים על שק הדמעות וסחיטה שלו משחררים את הסתימה ומאפשרים מעבר תקין של הדמעות.

תינוקות בודדים ימשיכו לסבול מהבעיה והפתרון עבורם יהיה ניתוח לפתיחת דרכי הדמעות. ניתוח עדין מאד ומותאם לביצוע בתינוקות. אומנם זה מפחיד לחשוב על התינוק עובר ניתוח אך חשוב לדעת שהניתוח הותאם במיוחד וכן שאין בו שימוש בהרדמה כללית, אלא בהרדמה קלה בלבד.

לניתוח פתיחת דרכי הדמעות כ-95% הצלחה.

במידה ותינוקכם סובל ככל הנראה מדרכי דמעות סתומים מומלץ לקחת אותו לרופא עיניים לאבחון. הרופא יתן הדרכה להמשך הדרך שככל הנראה תכלול בעיקר ניקוי של העין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פורטל ניתוחים הינו אתר מקיף ומקצועי העוסק בתחום הקוסמטיקה והניתוחים הפלסטיים והאסתטיים. פורטל ניתוחים מציע מידע על כל תחום הניתוחים הפלסטיים וכן מאפשר יצירת קשר עם מרפאות מומחים ללא התחייבות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צוות פורטל ניתוחים

מאת: צוות פורטל ניתוחיםבריאות העין28/05/131277 צפיות
לאחר אבחון של פזילה יש לחשוב על אופן הטיפול בה. אחת ההצעות היא כמובן ניתוח תיקון פזילה, אך זו אינה האופציה היחידה. מי שמעוניין לנסות ולתקן את הפזילה ללא ניתוח עליו ליצור קשר עם רופא עיניים מיומן שיוכל להדריך וללוות אותו בתהליך.

מאת: צוות פורטל ניתוחיםבריאות העין28/05/13980 צפיות
כיום ישנם טיפולים וניתוחים לפזילה. אך האם מי שלא טופל בעבר וחי כל חיו עם פזילה יכול להמשיך לחיות איתה מבלי לעבור טיפול? או שמומלץ לתקן את הפזילה כעת כאשר הדבר אפשרי?

מאת: צוות פורטל ניתוחיםבריאות העין27/05/131447 צפיות
האם ניתן לטפל בעין עצלה אצל מבוגרים? האם גם אחרי שנים בהן העין והמוח אינם עובדים יחדיו ניתן להחזיר את הגלגל לאחור? נראה כי בעזרת טיפול חדש יש היום סיכוי לטיפולים בעין עצלה אצל מבוגרים.

מאת: צוות פורטל ניתוחיםבריאות העין27/05/131128 צפיות
בעבר לא היו טיפולים מתאימים לטיפול בפזילה וכן לא היו מודעות ומשאבים לטיפול. בשל כך ישנם אנשים מבוגרים בעלי פזילה שלא טופלה המעוניינים היום לעבור את הניתוח לתיקון פזילה.

מאת: צוות פורטל ניתוחיםניתוחים פלסטיים27/05/13859 צפיות
האם חייבים לספר לאדם חדש כי עברנו ניתוח פלסטי? במידה ולא מספרים, האם זה אומר שאנחנו משקרים לו?

מאת: צוות פורטל ניתוחיםניתוחים פלסטיים27/05/13903 צפיות
מרבית מי שעוברת ניתוח הגדלת חזה היא בעלת חזה קטן. אולי עם השנים תעלם כל אוכלוסיית הנשים בעלות החזה הקטן?

מאת: צוות פורטל ניתוחיםניתוחים פלסטיים13/04/13958 צפיות
למרות הפרסומים הרבים והדיווחים שמאות אנשים עברו ניתוח הסרת משקפיים, אני לא מכירה אנשים כאלו. אבל זה לא אומר שהם לא קיימים...

מאמרים נוספים בנושא בריאות העין

מאת: רוני הכהןבריאות העין02/08/181431 צפיות
כאשר ישנה בעיה של ראייה צריכים לדעת לבחור אופטומטריסט בתל אביב שלא רק קרוב אל הבית אלא גם מוכשר אל העבודה.

מאת: רונןבריאות העין06/11/161685 צפיות
פעם היו משקפיים לכל מטרה. היו כאלה לקריאה, היו כאלה לנהיגה והיו ליום יום. מי שהיו לו כמה סוגים של בעיות ראיה נאלצו להחזיק כמה סוגים של משקפיים. כיום יש משקפי מולטיפוקל שניתן לייצר במיוחד לפי הצורך לכל אדם וכך לא צריך להחזיק כמה זוגות משקפיים.

מאת: רוני הכהןבריאות העין13/01/162544 צפיות
כל האלטרנטיבות אפשריות ובכל מקרה אפר נכון להיום לטפל ברוב בעיות הראייה במהירות וביעילות רבה על יד הרכבה של משקפי ראייה, הרכבה של עדשות מגע או ביצוע של תיקון ראייה בלייזר.

מאת: ניב אבןבריאות העין31/12/151716 צפיות
ישנן לא מעט חברות אשר מייצרות ומשווקות עדשות מגע מעולות לשימוש של אנשים שזקוקים לתיקון של בעיית ראייה כזו או אחרת. המבחר הרחב מאפשר לבחור את סוג העדשות אשר מותאם בצורה הכי טובה שניתן אל מצב הראייה והצורה של האישון על מנת לקבל את איכות הראייה הכי טובה שאפשר.

מאת: שרון צרפתיבריאות העין30/12/151671 צפיות
כאשר העיניים שלנו סובלות מיובש אנחנו סובלים מתחושות של טשטוש וראייה שאינה יציבה, דבר זה נכון פי כמה עבור אנשים אשר מרכיבים עדשות מגע אשר מוצאים את עצמם ללא כל יכולת להרכיב את העדשות מכיוון שהתחושה של חוסר הנוחות ממש מתחלפת עם תחושה של כאב ככל שהשעות עם העדשות על עיניים יבשות חולפות להן. מה הפיתרון?

מאת: הכותבבריאות העין08/11/152593 צפיות
מה זה קטרקט? קטרקט הוא תופעת דליחות ועכירות המופיעה בהדרגתיות על עדשת העין ופוגמת כך בתפקוד הראייה. קטרקט מביא לתחושה של חוסר נוחות בעין, כפל ראייה וטשטוש, עם עלייה חדשה במספר עדשות משקפיי הראייה.

מאת: ניב אבןבריאות העין30/07/151828 צפיות
ברבות השנים החלו ליצר עדשות מגע אותן מרכיבים על האישון עצמו אשר מייצרות את תיקון הראיה הנדרש בהרכבה פשוטה ומהירה שאף יכולה להוריד את המספר של העדשות בשל אותה קרבה ישירה עין האישונים. עדשות דיספו מציעות יתרונות רבים ואנחנו רואים כי אנשים רבים בוחרים בהן בתור הפתרון לבעיית הראיה, גם כאשר ישנם ניתוחים לתיקון בעזרת לייזר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica