חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אפשרויות לטיפול בפזילה ללא ניתוח

ילדים ומבוגרים המאובחינים כסובלים מפזעלה מחפשים אחר דרכים שונות לטפל בתופעה. רבים שומעים על ניתוח לתיקון פזילה, אך לא כולם מעוניינים לבחור בניתוח כאופציה ראשונה לטיפול.

פזילה נגרמת בשל בעייה בשרירי העין, כאשר העיניים אינן מקבילות האחת לשנייה, משמע כאשר עין אחת מתמקדת על אובקייט מסויים העין השנייה אינה מקבילה לה מבחינת זווית המבט.

ישנם שישה שרירים בכל עין אשר מזיזים את גלגל העין. במידה וחלק מהשרירים ארוכים או קצרים מידי באחת העיניים נוצרת פזילה. ניתוח לתיקון פזילה אשר משנה את אורך השרירים בהתאם לאבחון הבעייה הוא האופצייה המוכרת ביותר לטיפול. כמו כן לניתוח זה אחוזי הצלחה גדולים ביותר, במיוחד לאחר שהטכנולוגיה השתכללה וכיום היא מאפשרת, לפחות אצל מבוגרים, לשנות ולעשות תיקונים קטנים במראה העיניים לאחר הניתוח במידה והרופא אינו מרוצה לחלוטין.

לפיכך, כאשר מאובחנת פזילה אחת ההצעות הראשונות אם לא הראשונה שבהן היא לעבור ניתוח לתיקון פזילה. אולם, מי שאינו מעוניין לעבור את הניתוח מסיבותיו שלו (ילד צעיר מאד, חשש כללי מניתוחים, חשש מהמחשבה על ניתוח בעין ועוד) יכול לנסות ולטפל בבעיה באמצעות טכניקות שאינן ניתוחיות.

השיטות לטיפול בפזילה שלא באמצעות ניתוח כוללות כיסוי של העין החזקה ברטייה בניסיון לחזק את שרירי העין החלשה, הרכבת משקפיים מיוחדים והאופצייה הנוספת בה עושים שימוש לאותה מטרה הוא שימוש בטיפות עיניים מטשטשות לעין החזקה.

שלוש האופציות מביאות לכך שלעין החלשה אין הרבה ברירה אלא לתפקד כמה שיותר טוב ולשלוח שדרים כמה שיותר מדוייקים למוח. הדבר גורם להתחזקות שלה ולשינויים בשרירים שמחזיקים את גלגל העין ומכוונים את העין, עד לתיקון והגעה למצב בו שתי העיניים מקבילות.

שיטות אלו ממושכות יותר ממעבר של ניתוח וכן אין לדעת כמה יצליחו. ככלל ככל שהמטופל צעיר יותר יש יותר סיכוי לעשות שינוי במצב ללא ניתוח, אך גם מטופלים צעירים יכולים להיות מספר חודשים בטיפול ללא שיפור משמעותי.

לרוב, אם לאחר תקופה אין שינויים נצפים במראה העין והפזילה אינה מצטמצמת או נעלמת יציע רופא העיניים לשקול שנית מעבר של ניתוח בשרירי העין.

אנשים המתנגדים לחלוטין למעבר של ניתוח יוכלו להמשיך ולחזק את שרירי העין החלשים באמצעות תרגילים שונים ושימוש ממושך באמצעים המחייבים אותה לתפקוד גבוהה. סביר להניח כי יהיה שיפור כלשהו בראייה ובמראה האסתטי של העין והפזילה שאולי היתה בולטת תהפוך בולטת פחות.

בכל מקרה הטיפול צריך להיות מלווה על ידי רופא עיניים המכיר את אופן הטיפול הלא ניתוחים בפזילה ויכול ללוות את המטופל ומשפחתו ולקדם אותו באמצעות המשך טיפול מותאם. כמו כן על רופא העיניים לדווח למטופל באמינות על התקדמותו בטיפול ועל הצפי להמשך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פורטל ניתוחים הינו אתר מקיף ומקצועי העוסק בתחום הקוסמטיקה והניתוחים הפלסטיים והאסתטיים. פורטל ניתוחים מציע מידע על כל תחום הניתוחים הפלסטיים וכן מאפשר יצירת קשר עם מרפאות מומחים ללא התחייבות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צוות פורטל ניתוחים

מאת: צוות פורטל ניתוחיםבריאות העין28/05/13977 צפיות
כיום ישנם טיפולים וניתוחים לפזילה. אך האם מי שלא טופל בעבר וחי כל חיו עם פזילה יכול להמשיך לחיות איתה מבלי לעבור טיפול? או שמומלץ לתקן את הפזילה כעת כאשר הדבר אפשרי?

מאת: צוות פורטל ניתוחיםבריאות העין27/05/131099 צפיות
פתיחת דרכי הדמעות הוא הליך פשוט שמתחיל בניקוי העין. הדמעות שזולגות מעצמן נעלמות לפי רוב, ורק במקרים בודדים יש צורך בניתוח.

מאת: צוות פורטל ניתוחיםבריאות העין27/05/131444 צפיות
האם ניתן לטפל בעין עצלה אצל מבוגרים? האם גם אחרי שנים בהן העין והמוח אינם עובדים יחדיו ניתן להחזיר את הגלגל לאחור? נראה כי בעזרת טיפול חדש יש היום סיכוי לטיפולים בעין עצלה אצל מבוגרים.

מאת: צוות פורטל ניתוחיםבריאות העין27/05/131124 צפיות
בעבר לא היו טיפולים מתאימים לטיפול בפזילה וכן לא היו מודעות ומשאבים לטיפול. בשל כך ישנם אנשים מבוגרים בעלי פזילה שלא טופלה המעוניינים היום לעבור את הניתוח לתיקון פזילה.

מאת: צוות פורטל ניתוחיםניתוחים פלסטיים27/05/13857 צפיות
האם חייבים לספר לאדם חדש כי עברנו ניתוח פלסטי? במידה ולא מספרים, האם זה אומר שאנחנו משקרים לו?

מאת: צוות פורטל ניתוחיםניתוחים פלסטיים27/05/13900 צפיות
מרבית מי שעוברת ניתוח הגדלת חזה היא בעלת חזה קטן. אולי עם השנים תעלם כל אוכלוסיית הנשים בעלות החזה הקטן?

מאת: צוות פורטל ניתוחיםניתוחים פלסטיים13/04/13953 צפיות
למרות הפרסומים הרבים והדיווחים שמאות אנשים עברו ניתוח הסרת משקפיים, אני לא מכירה אנשים כאלו. אבל זה לא אומר שהם לא קיימים...

מאמרים נוספים בנושא בריאות העין

מאת: רוני הכהןבריאות העין02/08/181428 צפיות
כאשר ישנה בעיה של ראייה צריכים לדעת לבחור אופטומטריסט בתל אביב שלא רק קרוב אל הבית אלא גם מוכשר אל העבודה.

מאת: רונןבריאות העין06/11/161681 צפיות
פעם היו משקפיים לכל מטרה. היו כאלה לקריאה, היו כאלה לנהיגה והיו ליום יום. מי שהיו לו כמה סוגים של בעיות ראיה נאלצו להחזיק כמה סוגים של משקפיים. כיום יש משקפי מולטיפוקל שניתן לייצר במיוחד לפי הצורך לכל אדם וכך לא צריך להחזיק כמה זוגות משקפיים.

מאת: רוני הכהןבריאות העין13/01/162540 צפיות
כל האלטרנטיבות אפשריות ובכל מקרה אפר נכון להיום לטפל ברוב בעיות הראייה במהירות וביעילות רבה על יד הרכבה של משקפי ראייה, הרכבה של עדשות מגע או ביצוע של תיקון ראייה בלייזר.

מאת: ניב אבןבריאות העין31/12/151713 צפיות
ישנן לא מעט חברות אשר מייצרות ומשווקות עדשות מגע מעולות לשימוש של אנשים שזקוקים לתיקון של בעיית ראייה כזו או אחרת. המבחר הרחב מאפשר לבחור את סוג העדשות אשר מותאם בצורה הכי טובה שניתן אל מצב הראייה והצורה של האישון על מנת לקבל את איכות הראייה הכי טובה שאפשר.

מאת: שרון צרפתיבריאות העין30/12/151667 צפיות
כאשר העיניים שלנו סובלות מיובש אנחנו סובלים מתחושות של טשטוש וראייה שאינה יציבה, דבר זה נכון פי כמה עבור אנשים אשר מרכיבים עדשות מגע אשר מוצאים את עצמם ללא כל יכולת להרכיב את העדשות מכיוון שהתחושה של חוסר הנוחות ממש מתחלפת עם תחושה של כאב ככל שהשעות עם העדשות על עיניים יבשות חולפות להן. מה הפיתרון?

מאת: הכותבבריאות העין08/11/152588 צפיות
מה זה קטרקט? קטרקט הוא תופעת דליחות ועכירות המופיעה בהדרגתיות על עדשת העין ופוגמת כך בתפקוד הראייה. קטרקט מביא לתחושה של חוסר נוחות בעין, כפל ראייה וטשטוש, עם עלייה חדשה במספר עדשות משקפיי הראייה.

מאת: ניב אבןבריאות העין30/07/151824 צפיות
ברבות השנים החלו ליצר עדשות מגע אותן מרכיבים על האישון עצמו אשר מייצרות את תיקון הראיה הנדרש בהרכבה פשוטה ומהירה שאף יכולה להוריד את המספר של העדשות בשל אותה קרבה ישירה עין האישונים. עדשות דיספו מציעות יתרונות רבים ואנחנו רואים כי אנשים רבים בוחרים בהן בתור הפתרון לבעיית הראיה, גם כאשר ישנם ניתוחים לתיקון בעזרת לייזר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica