חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם ניתן לחיות עם פזילה?

כאשר תינוק נולד עם מראה של פזילה הדבר הראשון שיש לעשות הוא לאבחן את מקור התופעה. ישנן שלוש אופציות אפשריות שגורמות למראה של פזילה.

האחת, פזילה מולדת שנובעת מבעיה בשרירים של העין שאינם מאוזנים למול העין השניה ולכן העיניים אינן מקבילות האחת לשנייה. האופציה השניה היא שהתינוק נולד עם עין עצלה שיוצרת את הפזילה. הטיפול בעין עצלה אינו באמצעות ניתוח אלא באמצעות אימון של העין לעבוד יחד עם המוח ולחזק את הקשר בניהם, עד שתהיה שוות ערך לעין החזקה והמוח יקלוט שדרים משתי העיניים.

האפשרות השלישית היא שאומנם נראה שיש פזילה אך מבחינה רפואית הכל תקין ורק בשל צורת העיניים והפרופורציות השונות של העיניים, הראש והאישונים יש מראה של פזילה. באופציה זו אין כל צורך בטיפול, רק לתת לתינוק לגדול ולמראה הפזילה להיעלם.

אגב, זה המקום לציין שפזילה אינה כה נדירה, והיא מופיעה אצל 4% מהאוכלוסיה.

הורים רבים דואגים כי מראה הפזילה יפגע באיכות החיים ובעתיד ילדם. מצד אחד, מבחינה רפואית, הפזילה אכן יכולה לגרום לבעיית ראייה מסויימת, במיוחד בכל הקשור לפענוח רמזי מרחק ועומק שצריכים להגיע משתי העיניים. כמו כן, גם מבחינה אסתטית פזילה אינה תורמת למראה הפנים.

מצד שני, במידה והפזילה היא קטנה וניתן לראות אותה רק במצבים מסוימיים וזוויות מסויימות של העיניים היא לא תמיד מפריעה, ויש לא מעט אנשים, נשים וגברים, שחיים איתה ואינם מתביישים בה.

אז נכון שהם לא יהיו טייסים ואולי גם לא מלכת היופי, אבל הפזילה אינה פוגמת באמת במראה הכולל שלהם. שוב, כל עוד היא קטנה יחסית.

בעבר, כיוון שלא ניתן טיפול רפואי לילדים שנולדו עם פזילה, גדל דור שלם מבלי לטפל בבעיה. אלו אנשים שהיום הם בני 50 ומעלה, שהפזילה היתה חלק מחייהם ולא הפריעה להם להגשים את עצמם.

היום, לעומת זאת, אין צורך להשלים עם מראה הפזילה ויש אפשרויות טיפול רבות שמומלץ לנסות על מנת שלא להעמיד את הילד במצב של התמודדות תמידי שאינו מחוייב מציאות. כיוון שיש היום טיפולים למרבית סוגי הפזילה ניתן כבר בגיל צעיר להתחיל לטפל בה, אם באמצעות ניתוח לתיקון פזילה ואם על ידי טיפול בעין עצלה שיוצרת את המראה הפוזל. האבחון הראשוני של מקור פזילה כמה שיותר מוקדם יכל להיות גורם מכריע בכל הקשור להצלחת הטיפול בתופעה.

למרות שניתוח פזילה או טיפול ממושך בעין עצלה אינם נעימים, רבים מסכימים כי הם שווים את המאמץ וחוסר הנוחות של הילד וההורים, הן מבחינה אסתטית, ויותר מכך מבחינה רפואית. כאמור פזילה פוגעת ביכולת למיקוד, בקריאה וכתיבה וכן בראיית תלת מימד.

בעולם המערבי שמקדש יופי רבים מעדיפים לטפל בכל בעיה אסתטית (ורפואית) ולמנוע התמודדות מיותרת של הילד עם הערות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פורטל ניתוחים הינו אתר מקיף ומקצועי העוסק בתחום הקוסמטיקה והניתוחים הפלסטיים והאסתטיים. פורטל ניתוחים מציע מידע על כל תחום הניתוחים הפלסטיים וכן מאפשר יצירת קשר עם מרפאות מומחים ללא התחייבות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צוות פורטל ניתוחים

מאת: צוות פורטל ניתוחיםבריאות העין28/05/131271 צפיות
לאחר אבחון של פזילה יש לחשוב על אופן הטיפול בה. אחת ההצעות היא כמובן ניתוח תיקון פזילה, אך זו אינה האופציה היחידה. מי שמעוניין לנסות ולתקן את הפזילה ללא ניתוח עליו ליצור קשר עם רופא עיניים מיומן שיוכל להדריך וללוות אותו בתהליך.

מאת: צוות פורטל ניתוחיםבריאות העין27/05/131099 צפיות
פתיחת דרכי הדמעות הוא הליך פשוט שמתחיל בניקוי העין. הדמעות שזולגות מעצמן נעלמות לפי רוב, ורק במקרים בודדים יש צורך בניתוח.

מאת: צוות פורטל ניתוחיםבריאות העין27/05/131444 צפיות
האם ניתן לטפל בעין עצלה אצל מבוגרים? האם גם אחרי שנים בהן העין והמוח אינם עובדים יחדיו ניתן להחזיר את הגלגל לאחור? נראה כי בעזרת טיפול חדש יש היום סיכוי לטיפולים בעין עצלה אצל מבוגרים.

מאת: צוות פורטל ניתוחיםבריאות העין27/05/131124 צפיות
בעבר לא היו טיפולים מתאימים לטיפול בפזילה וכן לא היו מודעות ומשאבים לטיפול. בשל כך ישנם אנשים מבוגרים בעלי פזילה שלא טופלה המעוניינים היום לעבור את הניתוח לתיקון פזילה.

מאת: צוות פורטל ניתוחיםניתוחים פלסטיים27/05/13857 צפיות
האם חייבים לספר לאדם חדש כי עברנו ניתוח פלסטי? במידה ולא מספרים, האם זה אומר שאנחנו משקרים לו?

מאת: צוות פורטל ניתוחיםניתוחים פלסטיים27/05/13900 צפיות
מרבית מי שעוברת ניתוח הגדלת חזה היא בעלת חזה קטן. אולי עם השנים תעלם כל אוכלוסיית הנשים בעלות החזה הקטן?

מאת: צוות פורטל ניתוחיםניתוחים פלסטיים13/04/13953 צפיות
למרות הפרסומים הרבים והדיווחים שמאות אנשים עברו ניתוח הסרת משקפיים, אני לא מכירה אנשים כאלו. אבל זה לא אומר שהם לא קיימים...

מאמרים נוספים בנושא בריאות העין

מאת: רוני הכהןבריאות העין02/08/181428 צפיות
כאשר ישנה בעיה של ראייה צריכים לדעת לבחור אופטומטריסט בתל אביב שלא רק קרוב אל הבית אלא גם מוכשר אל העבודה.

מאת: רונןבריאות העין06/11/161681 צפיות
פעם היו משקפיים לכל מטרה. היו כאלה לקריאה, היו כאלה לנהיגה והיו ליום יום. מי שהיו לו כמה סוגים של בעיות ראיה נאלצו להחזיק כמה סוגים של משקפיים. כיום יש משקפי מולטיפוקל שניתן לייצר במיוחד לפי הצורך לכל אדם וכך לא צריך להחזיק כמה זוגות משקפיים.

מאת: רוני הכהןבריאות העין13/01/162540 צפיות
כל האלטרנטיבות אפשריות ובכל מקרה אפר נכון להיום לטפל ברוב בעיות הראייה במהירות וביעילות רבה על יד הרכבה של משקפי ראייה, הרכבה של עדשות מגע או ביצוע של תיקון ראייה בלייזר.

מאת: ניב אבןבריאות העין31/12/151713 צפיות
ישנן לא מעט חברות אשר מייצרות ומשווקות עדשות מגע מעולות לשימוש של אנשים שזקוקים לתיקון של בעיית ראייה כזו או אחרת. המבחר הרחב מאפשר לבחור את סוג העדשות אשר מותאם בצורה הכי טובה שניתן אל מצב הראייה והצורה של האישון על מנת לקבל את איכות הראייה הכי טובה שאפשר.

מאת: שרון צרפתיבריאות העין30/12/151667 צפיות
כאשר העיניים שלנו סובלות מיובש אנחנו סובלים מתחושות של טשטוש וראייה שאינה יציבה, דבר זה נכון פי כמה עבור אנשים אשר מרכיבים עדשות מגע אשר מוצאים את עצמם ללא כל יכולת להרכיב את העדשות מכיוון שהתחושה של חוסר הנוחות ממש מתחלפת עם תחושה של כאב ככל שהשעות עם העדשות על עיניים יבשות חולפות להן. מה הפיתרון?

מאת: הכותבבריאות העין08/11/152588 צפיות
מה זה קטרקט? קטרקט הוא תופעת דליחות ועכירות המופיעה בהדרגתיות על עדשת העין ופוגמת כך בתפקוד הראייה. קטרקט מביא לתחושה של חוסר נוחות בעין, כפל ראייה וטשטוש, עם עלייה חדשה במספר עדשות משקפיי הראייה.

מאת: ניב אבןבריאות העין30/07/151824 צפיות
ברבות השנים החלו ליצר עדשות מגע אותן מרכיבים על האישון עצמו אשר מייצרות את תיקון הראיה הנדרש בהרכבה פשוטה ומהירה שאף יכולה להוריד את המספר של העדשות בשל אותה קרבה ישירה עין האישונים. עדשות דיספו מציעות יתרונות רבים ואנחנו רואים כי אנשים רבים בוחרים בהן בתור הפתרון לבעיית הראיה, גם כאשר ישנם ניתוחים לתיקון בעזרת לייזר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica