חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט כמו פרסום "בעולם האמיתי" מתמקד בחשיפת מוצר/שירות ללקוח כשהמטרה היא - כמה שיותר לקוחות בכמה שפחות השקעה או במילים אחרות ROI (החזר על השקעה). אולם, בשונה מכל מודל פרסום הקונבנציונאלי, פרוסם במדיות המוניות כגון טלויזיה, רדיו ועיתונאות, שם החשיפה היא לרוב לא ממוקדת ומפולגת רק לפי נתונים דמוגראפיים כללים, פרסום באינטרנט מעניק לבעל העסק את האפשרות לפנות אך ורק לקהל היעד הרלוונטי והן למדוד באופן מיידי ומדויק את ההחזר על השקעתו.

פרסום באינטרנט - חשיפה רלוננטית


כדי להבהיר הת הנקודה זו נקח לדוגמא 2 מצבים שונים. בראשון, חברת אופנה לגברים בני 20 פלוס ממעמד סוציו-אקונוצי בינוני ומעלה שמשקיעה סכום של מיליון דולר בקמפיין שלטי חוצות. בשני, אותה החברה שמשקיעה סכום זהה בפרסום באמצעות קישורים ממומנים, שיטה הנפוצה ביותר של פרסום באינטרנט.

בקמפיין שלטי חוצות חברה לא יודעת מראש למי היא פונה. נכון, סבירות גבוהה היא שמדובר באנשים שרובם בני 18 פלוס (ציבור הנהגים) שגרים באזור מרכז אבל גם השערה הזו היא חלקית במקרה הטוב והפילוח כאן, גם אם מדויק, עדיין מאוד רחב - רחב מכדי להיות מועיל באמת.
בפועל, בשיטת פרסום זו, לחברה אין יכולת לרכז את הפרסום כך שיפנה רק לקהל היעד הרלוונטי שלה (גברים בני 20 פלוס בני מעמד בינוני ומעלה). בפועל, החברה משלמת הון עתק על חשיפה לא רלוונטית לאוכלוסייה שאין לה שום עניין במוצר - אנשים שלא קנו ולעולם לא יקנו את המוצר המפורסם (למשל, רווקה בת 35 בדרך לדיזינגוף סנטר...)
יתרה מזאת, גם אם פרסום זה יניב מגמה חיובית במכירות החברה לעולם לא תוכל לדעת כמה לקוחות בדיוק (או אפילו בערך) הגיעו בזכות פרסום הנ"ל ובמקרה הטוב היא תצטרך לעשות הקשר נסיבתי בין עליה בכמות הזמנות לשלט חוצות החדש שרכשה.

פרסום באינטרנט פותח אפשרויות אחרות לחלוטין וכך:
א. באמצעות פרסום באינטרנט בעל העסק יכול לפנות רק למי שמחפש ביטויים קשורים לנושא כגון: "בגדי גברים", "בגד לגבר", "בגדי חורף" א "בגדי קיץ" (תלוי בעונה) ועוד.

ב. באמצעות פרסום באינטרנט בעל הסעק יכול לפנות רק לפלח דמוגראפי מוגדר (אפשר לבחור קבוצת גיל ומין) ו/או לפרסום באופן ממוקד באתרים שבהם יש תנועה של לקוחות פונטציאליים - פרסום בבלוגים על אופנה, מדורי אופנה בעיתונים מקוונים ועוד.
שני האפשרויות הללו מבהירות יתרון אחד של פרסום באינטרנט והוא - פרסום ממקוד אך ורק לקהל יעד רלוונטי. אבל הסיפור לא נגמר כאן...

פרסום באינטרנט - לא נכנסו, לא שילמת !


יתרון נוסף ואולי משמעותי ביותר של פרסום באינטרנט הוא מודל "תשלום לפי קליק" PPC ושכלול שלו "תשלום לפי תוצאה" CPA. נחזור שוב לדוגמא הקודמת, במקרה של שלט חוצות חברת האופנה שלנו משלמת מראש סכום קבוע שאין לו קשר לתוצאה (גם אם אף לקוח לא בא לחנות התשלום עדיין נגבה). לעומת זאת פרסום באינטרנט פותח אפשרות חדשה של תשלום לפי תוצאה. בפועל זה אומר שאם בעקבות קמפיין פרסום באינטרנט אף לקוח לא יכנס לאתר - שהוא במקרה זה 'החנות' - בעל העסק לא ישלם ולו אגורה אחת על החשיפה שקיבל. שימו לב, זהו מודל הוגן שאין כמותו. כאן, אתה עדיין מקבל חשיפה ומיליוני עיניים עדיין יראו את המודעה אבל אם אף אחד מאותם גולשים לא יתעניין וילחץ על המודעה, אתה לא תשלם דבר.

יתרון זה של פרסום באינטרנט פותח כמה אפשרויות מעניינות.
1. פרסום באינטרנט - חשיפה בחינם:
אם מטרת הקמפיין היא רק לחשוף מותג או מוצר חדש, פרסום באינטרנט יעשה זאת בחינם ומילינוי גולשים יראו אותך מבלי שזה יעלה דבר (או יעלה מעט מאוד בהשוואה לכל אלטרנטיבה אחרת).
2. פרסום באינטרנט - קמפיין מדיד:
פרסום באינטרנט מאפשר לך לשלם לפי קליק ואפילו פותח אפשרות לראות מאילו קליקים קיבלת לידים או מכרת מוצרים. אפשרות זו מאפשר לעסק שבוחר באפשרות של פרסום באינטרנט לבצע קמפיין מדוייק ומדיד להפליא. עד מהרה בעל עסק יודע כבר כי פרסום באינטרנט במילים מסויימות מניב תוצאות בפועל ובמילים אחרות רק מבזבז כספים. כך, אפשר לכוון את הקמפיין לכיוון רצוי ולייצר מודל של קמפיין שהוא תמיד רווחי.
למשל, אם חברת אופנה יודעת, בזכות נתוני עבר שצברה, שכל גולש עשירי שנכנס ממילה "בגדי גברים" רוכש מוצרים שנותנים רווח נקי של 50 ש"ח היא רק צריכה לוודא שעלות כל קליק במילה "בגדי גברים" היא נמוכה מ-5 שקלים. ברגע שזה קורה המילה הזו הופכת תמיד רווחנית וכל השקעה בה תחזיק את עצמה ותניב רווח לבעל האתר !
3. פרסום באינטרנט - שליטה מלאה:
לא כל קמפיין הוא רווחי אבל פרסום באינטרנט מאפשר לעצור, להשהות ולשנות מסר מבלי להתחיל הכל מהתחלה. אם שלט חוצות שרכשת לא מוכר כי הוא ממוקם במקום לא נכון או כי גילית שהמסר לא טוב (הנחה נמוכה מדי, דוגמנית לא מתאימה וכו...) אין לך מה לעשות כי התשלום כבר בוצע. פרסום באינטרנט פותח אפשרויות אחרות, אם קמפיין לא רווחי - תוכל לעצור או להשהות אותו, אם המסר שבחרת לא נכון או כבר לא עדכני, תוכל לשנות אותו במיידי ואם המיקום לא מדוייק - וותר על מילה זו ועבור לאחרת. זה פשוט, נגיש וגמיש וזה חוסך הון עתק בתקציבי פרסום.

פרסום באינטרנט - קליקים מזוייפים


החשש הגדול לגבי פרסום באינטרנט נוגע ל"קליקים מזוייפים" - קליקים של מתרחים או ' סקרנים', קליקים שלא מניבים מכירות ורק גוזלים מן התקציב. החשש מבוסס אבל 'השד' הזה לא נורא כל כך. נכון, לא כל קליק יניב לקוח אבל כמו שראינו, פרסום באינטרנט מאפשר לבעל העסק לזהות מאיפה יש מכירות ולשלוט במחיר לכל קליק. לכן, ניהול קמפיין נכון, מאפשר למזער את הנזק של "קליקים מזוייפים" ולייצר קמפיין רווחי שנותן תמיד רווח נקי על כל השקעה.

יתרה מזאת, גם אם פרסום באינטרנט לא היה מאפשר למדוד תוצאה, עדיין צריך לשאול את עצמנו - כמה אנשים לא רלוונטיים עוברים ליד שלט חוצות וכמה לא רלוונטיים כאלה לוחצים על מודעת פרסום ברשת?
שימו לב, כשרוכשים שלט, משלמים על כל אותם עוברי אורח, גם כשקונים זמן פרסום ברדיו ובטלוויזיה, משלמים על המון נמענים שאין להם עניין במוצר, נמענים שהם אפילו לא נכנסים לקטגוריה של לקוחות בפוטנציה. לעומת זאת, פרסום באינטרנט פותח אפשרות אחרת ומאפשר לגשת רק לגולשים פוטנציאליים, זוהי הזדמנות שאסור לפספס.

פרסום באינטרנט - לסיכום


פרסום באינטרנט מאפשר לבעל העסק לחשוף את מוצריו/שירותיו באופן ממוקד לקהל יעד רלוונטי ולשלם רק על אלה שהביעו עניין במוצר. פרסום באינטרנט מאפשר חשיפה חינמית, פרסום באינטרנט מאפשר גם מודל רווח מדיד שפותח אפשרות של קמפיין פרסומי תמיד רווחי. לבסוף, פרסום באינטרנט הוא גמיש וגמישות זו מתרגמת את עצמה לחיסכון כספי ומשפרת את יעילות הקמפיין.

ברור כי פרסום באינטרנט הוא לא דרך בטוחה להצלחה כלכלית. זהו בסך הכל מודל שיווקי מאוד מתקדם אבל הוא כשלעצמו לא שווה דבר מבלי אנשי מכירות טובים, מוצר איכותי, מחיר טוב ושירות לקוחות אדיבר. בכל זאת, פרסום באינטרנט - ככלי פרסומי נטו - מתגלה כאמצעי שיווק אדיר ויעיל במיוחד עם יתרונות בולטים על פני כל חלופה אחרת. היום, כשמאות אלפי גולשים בישראל מבצעים רכישות ברשת, פרסום באינטרנט הוא בגדר חובה לכל בעל עסק. עסק שבוחר לוותר על השקעה בפרסום באינטרנט מוותר על הזדמנות כלכלית אדירה ובו בזמן מאפשר יתרונות תחרותי למתחריו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת LoadSEO מתמחה ב - קידום אתרים באינטרנט. לפרטים אנו צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר אלקטרוני הזו: info@livecity.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קידום אתרים - LoadSEO

מאת: קידום אתרים - LoadSEOקידום אתרים03/02/10912 צפיות
Bounce Rate ("שיעור הנטישה" בעברית) הוא מדד סטטיסטי שמציג, באחוזים, את כמות הגולשים שהגיעו לאתר ויצאו ממנו מאותו העמוד אליו נכנסו, מבלי לעבור לעמודים נוספים באתר.

מאת: קידום אתרים - LoadSEOקידום אתרים09/12/09883 צפיות
לפני שמתחילים בתהליך קידום אתרים (SEO) חשוב להבין כיצד פועלים מנועי החיפוש השונים. מהם העכבשים של גוגל? מהן סריקות עמודים? מה עומד מאחורי שיטת הדירוג? לכל המתעיין ב- SEO - מידע בסיסי על מנועי החיפוש

מאת: קידום אתרים - LoadSEOקידום אתרים09/12/09935 צפיות
חברות SEO רבות טוענות אופטימיזציה היא חלק בלתי נפרד מכל תהליך קידום אתרים ומציעות התאמה עבור תקן W3C. האבל האם זוהי באמת אופטימיזציה ועד כמה תקן W3C משפיע על מיקום האתר? יש תשובה רשמית של גוגל.

מאת: קידום אתרים - LoadSEOקידום אתרים09/12/09961 צפיות
מילות מפתח הן אבני יסוד של תהליך קידום אתרים (SEO). בפועל מילות מפתח הן יעדים או מטב לומר קהלי יעד ומאחוריהן מסתתרות קבוצות של גולשים, גולשים שהם גם לקוחות פוטנציאליים. איך לבחור מילות מפתח ועוד...

מאת: קידום אתרים - LoadSEOקידום אתרים09/12/091141 צפיות
רישום אתר לגוגל מא' עד ת'. איך להירשם לגוגל? איך לזרז את הסריקה ואת ההפועה הראשונית? לפני קידום אתרים ולפני SEO תגלו איך אתם נכנסים למנוע החיפוש שבו תרצו בהמשך להתקדם. רישום אתרים לגוגל - הסיפור המלא

מאת: קידום אתרים - LoadSEOקידום אתרים07/12/09898 צפיות
מפת האתר. מפת אתר כשמה כן היא, הינה "מפה" שמשמשת את גוגל לניווט בתוך האתר. מפת האתר היא כלי קידום אתרים (SEO) בסיסי אך חשוב שעוזר לעקוב אחרי סריקות באתר ומזרז את קצב ההופעה בגוגל. מפת אתר ועוד...

מאת: קידום אתרים - LoadSEOקידום אתרים03/12/09942 צפיות
מבוא לנושא של פרסום אתרים משיטות פרסום באמצעות מנועי חיפוש ועד לפרסום באמצעות פורומים, צ'אטים, תפוצה ועוד. קידום אתרים קלאסי הוא תהליך של אופטימיזציה אבל יש כמה אלטרנטיבות ל-SEO 'המסורתי'...

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים23/12/213384 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים21/09/211688 צפיות
הקישורים הם נכס צאן ברזל כיום עבור כול אתר המעוניין בקידומו. אנשי התוכן והעוסקים בקידום אתרים, חייבים להיות מעודכנים און ליין כל העת בחדשות הקישורים ואיזו שיטה הכי פופולארית ובעיקר יעילה ורלוונטית עבור קידום אתרים, באמצעות שיטת הקישורים. החלפת קישורים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/183550 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/172891 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/172632 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/172475 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/172515 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica