חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ייעוץ זוגי לכל גיל

מאת: שירה טנישואין28/07/2013955 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ייעוץ זוגי לכל גיל

ייעוץ זוגי הוא טיפול מקצועי אשר במהלכו מנסים זוגות להתמודד עם בעיות במערכת היחסים ומקבלים כלים על מנת לפתור אותן. אם נשאל מטפל ויועץ מנוסה מי מגיע אליו לקליניקה, הוא ודאי יתקשה לאפיין את הזוגות שמגיעים לחדר הטיפולים שלו, וזאת משום שקשיים במערכת הזוגית הם שכיחים ביותר אצל זוגות, וקיימים אצל מגוון סוגי האנשים, בלי קשר להשכלתם, מקצועם או צבעם. אולם, מה באשר לחתך הגילאים?

אחת הטעויות הנפוצות היא שרק זוגות מבוגרים, שעברו יחד דבר או שניים במהלך חייהם, מגיעים אל ייעוץ זוגי. ואכן יש אמת בכך שזוגות מבוגרים נדרשים פעמים רבות לטיפול או ייעוץ, למשל, במצב שבו לכל אחד מהם ישנם משקעים שהצטברו במשך השנים שמונעים את התקשורת ומובילים לניתוק בין בני הזוג. או דוגמא אחרת שבה בני הזוג נותרים לבדם בקן לאחר שכל הילדים עוזבים את הבית, ולפתע האיזון מופר וישנו קושי למצוא איזון חדש.

יחד עם זאת, זוהי טעות לחשוב שרק זוגות מבוגרים זקוקים לטיפול או ייעוץ זוגי. אומנם אצל זוגות צעירים הכול עדיין חדש, אולם, בתקופה זו עוברים שינויים רבים, ודווקא משום שהקשר עדיין צעיר יחסית, השינויים הללו עלולים להכניס מתחים ולטלטל. כך למשל ממערכת יחסים של חברים הזוג הצעיר הופך לפתע לבעל ואישה. תינוק חדש שיוצא אל אוויר העולם גם הוא שינוי מאוד גדול. אם נכניס לכך גם את הקריירה והלחץ הכלכלי של זוגות צעירים, הרי קיבלנו סיר לחץ שעלול לכרסם בזוגיות.

הפתרון לכל אלה הוא ייעוץ זוגי, שממנו יכולים גם זוגות צעירים להפיק רבות, ולעיתים יותר מזוגות מבוגרים. הסיבה לכך היא שדווקא כשהקשר עדיין טרי יחסית יש לעיתים יותר פתיחות, שהרי זוכרים את הניצוץ שהיה שם לפני רגע. בנוסף, זוגות צעירים עדיין לא התקבעו בהרגלים ובתפיסות, ולכן לעיתים יהיה להם קל יותר לקבל שינויים שיעזרו להם בהמשך הדרך המשותפת.

לסיכום, ייעוץ זוגי מתאים לכל גיל ולכל שלב בחיים, החל מהתלבטות האם בכלל למסד את הקשר, דרך זוגות שנתקלים בקשיים לאחר שהקימו את הגרעין המשפחתי, ועד לזוגות שנקלעים למשבר דווקא בגיל הפנסיה. אם אתם מתבלטים כדאי לזכור שאף פעם לא מוקדם או מאוחר מדי להתמודדות ולתיקון.

 



תגיות המאמר: ייעוץ זוגי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שירה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה ט

מאת: שירה טבריאות הנפש01/08/132069 צפיות
לא אחת קיים בלבול בקרב האוכלוסייה בין עולם הפסיכולוגיה לתחום הפסיכיאטריה, וזאת ככל הנראה משום ששני המקצועות נוגעים לנבכי הנפש. אולם, למען האמת מדובר בשני מקצועות שונים לחלוטין, שלכל אחד מהם מסלול לימודים משלו והכשרה מקצועית אחרת. אז מהם בדיוק ההבדלים בין השניים ואיך יודעים למי לפנות כשיש בעיה הדורשת טיפול?

מאת: שירה טבריאות הנפש01/08/132016 צפיות
פסיכולוג הוא מטפל בעל הכשרה מקצועית, ויש בידיו את הניסיון והכלים לעזור בבעיות נפשיות שונות ומגוונות. הפסיכולוגים משתמשים בגישות טיפוליות שונות, אך המשותף לכולם היא המטרה לעזור לפתור בעיה של המטופל או למנוע אותה מראש. בבואכם לבחור אישיות טיפולית מקצועית רצוי לפנות אל פסיכולוג מומלץ שנבחר בקפידה. הנה כמה סיבות טובות לכך:

מאת: שירה טבריאות הנפש01/08/131998 צפיות
לא פשוט למצוא פסיכולוג מתאים, בעיקר אם זו הפעם הראשונה שאתם מחפשים איש מקצוע בתחום זה. קיימים מבחר פסיכולוגים מומלצים, אבל איך בעצם יודעים שהם מתאימים לכם ואיך בוחרים? כדי לעזור ערכנו עבורכם מספר המלצות בדרך אל הטיפול, הכוללים דברים שכדאי לעשות או לחלופין שעדיף להימנע מהם.

מאת: שירה טבריאות הנפש01/08/131963 צפיות
כאשר ילד צריך טיפול פסיכולוגי, הדבר עלול להרתיע ולהבהיל את ההורים, במיוחד אם עד כה מעולם לא היו זקוקים לשירות של פסיכולוג ואינם נתקלו בילדים שזקוקים לטיפול כזה בסביבתם הקרובה. אולם, טיפול פסיכולוגי בילדים הוא שכיח ונפוץ, ויכול לסייע רבות לילד, כך שכלל אין צורך להירתע ורצוי שלא לדחות את הפנייה. ניתן לטפל בילדים כבר בגיל הרך, וכן לטפל בילדים גדולים יותר בגילאי בית ספר וילדים בשלב גיל ההתבגרות, כאשר סוג הטיפול מותאם כמובן ספציפית לגיל ולמקרה.

מאת: שירה טבריאות הנפש01/08/131994 צפיות
נפש האדם היא סבוכה ומורכבת, וכאשר קיימת בעיה כלשהי, ניתן לפנות אל פסיכולוג, מטפל מקצועי שבידיו ארגז כלים להתמודדות עם מגוון קשיים נפשיים. במקרים רבים טיפול פסיכולוגי נוחל הצלחה, גם אם לעיתים לוקח זמן ארוך עד שהן המטופל והן הסביבה מרגישים בשינוי חיובי. אולם, גם לטיפולים אצל הפסיכולוג אין מאה אחוזי סיכויי הצלחה, כאשר לאי הצלחה יכולות להיות סיבות רבות.

מאת: שירה טמשפחה וזוגיות - כללי01/08/131935 צפיות
הורות זה דבר טבעי, מאז ומעולם הולידו בני האדם צאצאים ולא נדרשו ללימוד מיוחד על מנת למלא את התפקיד נאמנה. מצד שני הדרכות הורים הפכו לנפוצים מאוד ומבוקשים על ידי הורים רבים בכל רחבי הארץ. אז מדוע בעצם ללכת אל הדרכה כזו? הנה כמה סיבות טובות:

מאת: שירה טמשפחה וזוגיות - כללי01/08/132073 צפיות
טיפול משפחתי הוא טיפול פסיכולוגי שנועד לפתור בעיות שונות ומגוונות בתוך הגרעין המשפחתי. הנחת היסוד של טיפול כזה היא שהיחיד או הפרט הוא לא אטום בודד, אלא חלק ממערכת גדולה יותר, ושבכוחה של אותה מערכת משפחתית להשפיע על הפרטים המרכיבים אותה. הטיפול שם דגש הן על הפרט והן על מערכות היחסים בין הפרטים בתוך המשפחה, ולפיכך כולם יחד שותפים לתהליך. הדגש יכול להיות על מערכת היחסים שבין ההורים, על מערכת היחסים שבין ההורים לילדים, על מערכת היחסים בין הילדים, או שילוב של מערכות היחסים השונות.

מאמרים נוספים בנושא נישואין

מאת: אוהד פרקשנישואין09/08/201603 צפיות
כולם יסכימו שהצעת הנישואין היא אחד הרגעים הכי מרגשים שיש, לא ניתן לתאר את כל הרגשות באותו מעמד במילים.

מאת: רוני הכהןנישואין17/05/182082 צפיות
כאשר זו החברה הכי טובה שהולכת להתחתן, זה תפקיד שמיועד לחברה הכי טובה שלהכין את כל מה שצריכים כדי לחגוג כל החברות ביחד את השבוע הזה שלפני יום החתונה עם מסיבת רווקות באשדוד היפה

מאת: articlestbdנישואין05/01/172037 צפיות
כיצד מתגרשים בשלום ואיך עושים זאת בדרך הנכונה ביותר? מידע בתחום בגוף המאמר.

מאת: ענבל פלוסנישואין24/09/152397 צפיות
רבים מכירים את השלב הזה בנישואין שהשגרה משתלטת לנו על כל נקודה, והריטואל היומיומי הופך למעייף במיוחד. השכרת חדרי אירוח לפי שעה עשויה להיות הפתרון בשבילכם. רגע לפני שאתם שוללים על הסף, קראו מעט על הנקודות המנחות אותנו לפתרון זה.

מאת: ד"ר ירוןנישואין14/06/152405 צפיות
האם גבר נשוי שנמשך לגברים צריך להישאר נשוי או להתגרש? האם נכון לשתף את בת הזוג בנטיות שלך? האם יש פתרון ממשי לדילמה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: rivkaaנישואין07/05/152059 צפיות
המון פעמים הצעת הנישואים תלויה בהחלטת בני הזוג על העונה בה הם רוצים להתחתן: סתיו, חורף, אביב או קיץ. כאשר מדובר על העונה בה "הכי כדאי" להתחתן נדמה כי התשובה היא חד משמעית ועונת הפרימיום היא הקיץ, אך מסתבר שהדבר לא כך ושמניפת הדעות במקרה הזה רחבה מאד. אז מתי בעצם הכי כדאי להתחתן? לשאלה הזו התשובה אינה חד משמעית ותלויה המון בבני הזוג ובאופי החתונה לה הם מייחלים. אז כדי שלא תסתבכו מדי, הנה לכם שני צדי המטבע, בעד ונגד בכל עונה.

מאת: נינה כהןנישואין08/12/141912 צפיות
אין כמו מוסיקה טובה. לגוף, לנשמה, לזיכרון המתוק ואפילו גם למר. יום החתונה הוא מקבץ של שירים, סגנונות, וקצב שונה שילווה אותך ואת הסובבים אותך במשך כל יום חתונתך

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica