חפש מאמרים:
שלום אורח
19.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיכאון קליני \ יעקב עזרא

מאת: יעקב קובי עזראבריאות הנפש13/02/20091202 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יעוץ בקליניקה – 0528567140.

דיכאון קליני


החיים מלאים בתקופות רעות או טובות, אושר וכאב .אבל אם אתה במצב רוח "ירוד" במשך יותר ממספר שבועות או אם אתה מתקשה לתפקד בחיי היום יום .אתה עלול להיות סובל ממחלה נפוצה , אבל קשה הנקראת דיכאון קליני.

 





כל אחד עלול להיפגע ולסבול מדיכאון קליני !

גבר, אישה בלי קשר להכנסה או לעדה כל אחד עלול להתנסות בדיכאון קליני.
הדיכאון גורם לאובדן ההנאה מן החיים, מסבך מצבים רפואיים ובעצמו חמור עד כדי התאבדות הסובל ממנו.
אולם הסבל הזה מיותר . הדיכאון הקליני ניתן לטיפול בצורה יעילה ביותר . אם כך ? מדוע רבים אינם מקבלים את העזרה הדרושה ?.

במקרים רבים הדיכאון הקליני אינו מטופל , אחת הסיבות היא האנשים הסובלים ממנו אינם מודעים לסימנים הרבים . הם עשויים להכיר סימנים אחדים , כגון : עצבות והתכנסות בתוך עצמם (הסתגרות), אבל אינם מודעים לסימנים אחרים, כולל :חרדה, רגזנות וחוסר שינה.

יש החושבים שרק אנשים שהדיכאון נימשך אצלם חודשים רבים, או שאיבדו לחלוטין את היכולת לתפקד הם סובלים מדיכאון "אמיתי" או "קליני".
יש רבים החושבים בטעות שהדיכאון הוא מצב "נורמאלי" , אבל זה לא משנה אם את/ה :מזדקן , מתבגר , אימא , אישה בגיל הבלות ,או חולה במחלה כרונית.
האמת היא שדיכאון קליני אף פעם איננו מצב "נורמאלי", בלי קשר לגילך או מצבך בחיים.

בנוסף על כך, על אנשים לדעת שהטיפול נגד דיכאון הוא בהחלט יעיל ועליהם ללמוד כיצד ניתן לקבל את הטיפול הזה.



דיכאון איננו עצב או מצב רוח רע

זה נורמאלי להרגיש עצב לאחר מות ידיד או בן משפחה. רובינו מתנסים ברגשות עצב בתקופות מסוימות בחיינו .br>> זה עשוי להיות כתוצאה מגירושים, או התרחקות מהחברים והמשפחה, פיטורין מהעבודה , מוות של מכר חבר או בן משפחה, מחלה וכו' . <
אם העצב ומצב הרוח הירוד נמשכים זמן רב, זה עלול להצביע על דיכאון קליני ויש לחפש עזרה מקצועית.




ניתן לטפל בהצלחה בדיכאון קליני

דיכאון קליני משתייך לקבוצת שניתן לטפל בהן בהצלחה רבה.
אפשר להגיע להצלחה בטיפול בדיכאון באמצעות תרופות או פסיכותרפיה או צירוף של שני הגורמים .
רק איש מקצוע יכול לאבחן דיכאון קליני בוודאות . עצם המודעות לסימנים של דיכאון קליני יכולה לעזור לך, כאשר תשוחח עם העובד המקצועי.

כמו ברוב המחלות האחרות, אם הטיפול דרוש, יש להתחיל בו מוקדם ככל שאפשר, כדי להגיע לתוצאות טובות יותר. נוסף על כך טיפול מוקדם מקדם את האפשרות של מניעת התקפים קשים חוזרים.



לא ניתן לטפל בדיכאון בכוחות עצמך

יש אנשים המתביישים לקבל עזרה בטיפול בדיכאון או שהם מהססים לדבר על הרגשות שלהם . אחרים חושבים , שהדיכאון יעלם מעצמו ושעליהם רק "לעבור את זה" .

הגישות האלו אינן נכונות . כמו בכל מחלה רצינית אחרת, יש לטפל בדיכאון . שיחות עם חברים או עם בני משפחה עשויות לתת תמיכה כאשר עוברים תקופות קשות.

אולם אצל הסובלים מדיכאון קליני התמיכה הזו אינה יכולה לבוא במקום טיפול מקצועי . זכרו ,דיכאון קליני הוא מחלה רצינית. שלא ניתן לטפל בה בכוחות עצמכם.



יתכן שיהיה עלייך לסייע לחולה קרוב אלייך

אנשים הסובלים מדיכאון קליני לעיתים קרובות הם בעלי מוטיבציה ירודה וכוחות דלים בחיפוש טיפול. מכאן החשיבות הרבה בעזרת ידידים ובני משפחה . הדרך הטובה ביותר לעזור לחולה בדיכאון היא הנחייתו לקבל טיפול. דיכאון גורם לעיתים קרובות בלבול והתכנסות בתוך עצמך מכאן שהמשפחה או הידידים עשויים לסייע בליווי המדוכא לקבלת הערכה מקצועית .



סימנים לדיכאון קליני

אם הינך סובל מיותר מחמש מהסמנים ברשימה בתקופה העולה על שבועיים פנה לרופא או לאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש.

מצב רוח מתמיד של עצב חרדה וריקנות

שינה מועטת או רבה מידי.

ירידה בתאבון ובמשקל או עלייה בתאבון ובמשקל

אובדן עניין או הנאה מפעילויות, שבעבר נהנית מהם

חוסר מנוחה או רגזנות

סימפטומים גופניים שאינם מגיבים לטיפול כגון: כאב ראש, כאב או הפרעות אחרות בעיכול

קשיים בריכוז, בזיכרון או בקבלת החלטות

עייפות או אובדן כוח

רגשי אשמה, חוסר תקווה או חוסר ערך

מחשבות על מוות או התאבדות



הטיפולים בדיכאון קליני

הטיפול המקובל ביותר הוא מתן תרופות נוגדות דיכאון, פסיכותרפיה או שניהם . הבחירה של הטיפול מותנית בחומרת הסימפטומים הדכאוניים ותולדות המחלה .



תרופות:

המחקר העדכני תומך בתרופות לטיפול במצבים החמורים יותר של דיכאון קליני .
תרופות נוגדות דיכאון פועלות על המעברים הכימיים של המוח .
קיימות תרופות נוגדות דיכאון יעילות רבות .
טיפול בנוגדי דיכאון אינו יוצר התמכרות . זה עלול לקחת בין שבוע לשמונה שבועות עד שתרגיש שיפור . בדרך כלל מומלץ להתמיד בטיפול התרופתי בין ארבע לתשע חודשים לאחר השיפור בסימנים הדכאוניים . הסובלים מדיכאון כרוני צריכים להתמיד בטיפול התרופתי , כדי למנוע או להחליש התקפים חוזרים.

יש לציין, כי לתרופות אנטי-דיכאוניות ישנן תופעות לוואי מרובות, ולא תמיד קלות. על כן, יש להיוועץ ברופא מומחה לפני השימוש.

פסיכותרפיה

שיחות עם איש מקצוע בבריאות הנפש יכולות לעזור לסובלים מדיכאון קליני להתמודד עם בעיות . התרפיה יעילה בעיקר במקרים פחות חמורים .

טיפול התנהגותי קוגנטיבי עשוי לשנות חשיבה והתנהגות שלילית , התורמות לעיתים לדיכאון קליני.

טיפול ביחסי אנוש מתמקד ביחסים עם אנשים אחרים , כאשר המטרה היא לשנות יחסים עם אחרים, העלולים לגרום או להחמיר דיכאון קליני .

טיפולים אחרים



עלולים להמליץ על טיפול בחשמל במקרים הבאים :

הטיפול בחשמל שוכלל במידה כזאת, שזה כיום טיפול בטוח ויעיל היכול להציל חיים .
זה עדיין טיפול שנוי במחלוקת עבור אנשים מסוימים , המתנסים בתופעות לוואי מטרידות , כגון אובדן זיכרון .



טיפולים בלתי קונבנציונליים וללא תופעות לוואי:

לדברי, יעקב עזרא (מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומדריך כושר אישי), ישנם טיפולים בגורמי תזונה, צמחים וכ"ו. לגורמי טיפול אילו השפעה מועילה על קו הריכוז והמחשבה. בכדי למנוע מצבים דיכאוניים, למשל הגברת צריכת הפחמימות גורמת לפינוי מהיר יחסית של רוב חומצות האמינו במחזור הדם, לעומתן חומצת האמינו טריפטופאן, בשל משקלה המולקולרי הגבוה מתעכבת בפינויה, כך רמתה עולה בפלזמה.

מדוע חשובה חוממצת האמינו טריפטופאן ?

חומצת האמינו טריפטופאן הינה המקדת לנוירוטרנסמיטור מוחי הנקרא: סרוטונין, יחד עם עוג מספר קו-אנזימים. הסרוטונין הינו גורם המפתח במניעת תהליכי הדיכאון.

יש לציין, כי ישנם גורמים רבים נוספים (צמחים, חומצות שומן, מינרלים ועוד) אשר חיוניים למניעת תהליכי הדיכאון, וכל מקרה כאן הוא לגופו. על כן לא אוכל לפרט את השורות הקטנות החשובות כל כך להצלחת הטיפול המושלמת.

כמו כן, גם לפעילות הגופנית ישנה השפעה אנטי-דיכאונית, ועל כן נודעת חשיבות מרובה לשלבה במהלך תוכנית טיפול אנטי-דיכאונית.


טיפ נוסף - על מזון ודיכאון:


חרדה ודיכאון ניבחנו אצל 5984 מטופלים בנורווגיה בשתי קבוצות גיל, ממוצע של בני 47 שנים ושל בני 72 שנים. במקביל ניבדקו רמות של ח' פולית, ויטמין B12 והומוציסטאין בפלסמה. רמות גבוהות של הומוציסטאין היו קשורות עם עלייה בסיכוי לדיכאון כמו גם רמות נמוכות של פולאט שהיו קשורות עם סיכוי מוגבר לדיכאון בקבוצת הנשים בגיל הממוצע של 47 שנים. אף אחד מהפרמטרים לא היה קשור בשכיחות החרדה. לפולאט יש קשר עם פירוק ההומציסטאין וייתכן שכמות נמוכה מדי שלו מאפשרת רמות הומוציסטאין גבוהות בפלסמה והגברת הסיכוי לדיכאון. ירקות טריים הם מקור טוב לח' פולית ונראה שכדאי להמליץ עליהם, בין שאר מעלותיהם, כגורם שיכול להוריד את שכיחות הדיכאון הנפוץ באיזורנו.
Arch Gen Psychiatry. 2003, 60(6), 618-626



הגורמים לדיכאון הקליני

דברים רבים עלולים לגרום לדיכאון הקליני לעיתים מעורבים מספר גורמים, כשאצל אחרים גורם בודד הוא הקשור במחלה . במקרים מסוימים אנשים נהיים דכאוניים ללא סיבה גלויה לעין אבל רוב המחקרים מצביעים על הגורמים הבאים:

לאנשים הסובלים מדיכאון יש יותר מידי או פחות מידי חומרים כימיים מסוימים במוח , הנקראים " מעבירים נוירולוגים" .

שינויים בחומרים הכימיים המוחיים עלולים לגרום או לתרום להופעת דיכאון קליני.

אנשים בעלי דפוסי חשיבה שליליים אנשים פסימיים , בעלי תדמית עצמית נמוכה , הדואגים בצורה מוגזמת, או המרגישים שאינם שולטים בחייהם נוטים יותר לפתח דיכאון קליני.

המחלה נפוצה פי שניים בין הנשים מאשר בין הגברים . הסיבות למצב הזה עדיין אינן ברורות. אולם יתכן שזה כרוך בשינויים ההורמונליים אצל הנשים בזמן המחזור , הריון לידה ובלות.

סיבה נוספת יכולה להיות הלחץ בהם נתונים האנשים בגלל : עבודה, ילדים, משכורת וכדומה.

דיכאון קליני עלול להתלוות למחלות מסוימות כגון:סרטן, אירוע מוחי, מחלת לב, פרקינסון , אלצהיימר, סוכרת והפרעות הורמונליות .זה ניקרא "דיכאון בו זמנית" . ניתן לטפל בדיכאון זה במקביל למחלה הגופנית .

יש תרופות העלולות לגרום לדיכאון קליני .

אם קיים דיכאון במשפחה זה מעלה את ההסתברות להתפתחות המחלה.

אירועים קשים בחיים כגון: גירושין, בעיות כלכליות, מעבר למקום חדש, מות קרוב ,בן משפחה או אובדן משמעותי אחר, עשויים לגרור תקופה של דיכאון קליני

אז זכרו אפשר להתגבר על דיכאון קליני בעזרת ידע וטיפול !!! 
  

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קובי עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר. מר יעקב עזרא הינו מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוז...).
* דיאטה מהירה דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
* מנהל האתר: ארגון הבריאות והכושר.
ארגון הבריאות והכושר הישראלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעקב קובי עזרא

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201574 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ילדים15/09/191565 צפיות
גדילה לגובה וצמיחה במימדי הגוף - קובי עזרא. ראשית יש להבין שלוחית הגדילה ממוקמת בין האפיפיזה והמטפיזה ומורכבת משלושה אזורים (אזור מנוחה, ריבוי והיפרטרופי).

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ורפואה כללי25/08/131853 צפיות
סוכרת סוג 2 (סוכרת מבוגרים) סוכרת מסוג 2 בעבר כונתה סוכרת מבוגרים, היות ובעבר כמעט ורק מבוגרים ובעיקר שמנים סבלו ממנה. כיום עם מגפת ההשמנה בקרב ילדים ובני נוער, חלה עלייה בתחלואה של סוכרת סוג 2 בילדים ונוער, זאת עקב ההשמנה אשר נובעת מתזונה בלתי נאותה וחוסר פעילות גופנית. בסוכרת סוג 2 נוצרת תופעה של תנגודת הגוף להורמון אינסולין וכך בהמשך הפרשת אינסולין מוגברת, ובסופו של דבר ירידה בכמות האינסולין המופרשת מבלוטת הלבלב, כך לנעשה נוכל להבחין בעליית רמות הסוכר בדם, מצב המכונה היפרגליקמיה והתפתחות סו

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה18/08/131550 צפיות
דיאטה, ודיאטות בלתי פעילות אם כן נשאלה השאלה מדוע דיאטות אינן פעילות? או לפחות אנו רואים ירידה במשקל בהתחלה, אך כעבור זמן קצר אנו נתקעים! הסיבה העיקרית שדיאטות לא עובדות היא שלכל תוכניות הדיאטה למיניהן יש הנחת יסוד שגויה המבוססת על טיפול בסימפטומים, בגורמים החיצוניים וללא התייחסות לקשר של גוף-נפש הסתכלות מלאה על החיים שלנו. דיאטת מתבססות על כוח רצון ומשמעת עצמית בעיקר בלי לבדוק למה מלכתחילה אוכלים יותר מידי. בנוסף, השינוי המוצע הוא מבחוץ פנימה במקום מפנים החוצה. כלומר, דיאטות מציעות שנשנה את הפ

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה01/08/131621 צפיות
דיאטת אטקינס: ד"ר אטקינס ממליץ בדיאטה שלו לצרוך בכמות כמעט בלתי מוגבלת, את המזונות הבאים: בשר, ביצים, גבינה ושומן, שמן וחמאה, וללא ספירת קלוריות. אך ישנו הצורך להגביל את צריכת הפחמימות מוגבלת לכ- 20 גרם ביום. דיאטה של אטקינס הינה ללא פחמימות לפחות בשלב הראשון. דיאטת אטקינס הידועה גם כדיאטה עתירת חלבונים ושומנים ודלה בפחמימות. למידע נוסף אודות דיאטת אטקינס. התיאוריה שאחרי הדיאטה, לדברי יודעי דבר ואטקינס הינה שלאורך התפתחות האדם, למעשה עד המהפכה החקלאית שחלה לפני כ- 10,000 שנה, האדם כמעט שלא ני

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/04/131782 צפיות
מחקר על השפעות של דיאטה ללא פחמימות על פי מחקרים תצפיתיים תוכננו רופאים ומדעני תזונה, נמצאו ביצועים גופניים בלתי תקינים הם נפוצה אך אינם מחייבים תוצאה של דיאטת דלת פחמימות או דיאטה ללא פחמימות. אך יחד עם זאת, שימוש טיפולי בדיאטות קטוגניות לא צריך לחייב הגבלה מכל עבודה פיזית או פעילות גופנית, עם הייחודיות שהיכולת האנאירובית היחידה היא מוגבלת, כגון הרמת משקולות. במקרה זה, בשל רמות הגליקוגן הנמוכים בדיאטה קטוגנית, ספורטאים תחרותיים קשה עד כדי שאינם מסוגלים לעקוב אחרי זה סוג של דיאטה. בשנת 1939 שני

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה03/04/131588 צפיות
מיץ טהור מכיל לא מעט סיבים תזונתיים, מיץ צם לעתים קרובות להשתמש בחוקן או משלשלי צמחים או מים מלוחים בתקופת צום יעילים לסלק פסולת מהמעיים והמעי הגס. שיטה נוספת להשגת אפקט זה כרוך קליפות פסיליום בערבוב עם המיץ הטבעי. בגלל שפסיליום אינו נספג לגוף, אך הוא סופח נוזלים באופן משמעות, כך הוא יוצר את העיקר הנחוץ כדי להקל על פינוי.

מאמרים נוספים בנושא בריאות הנפש

מאת: moraleבריאות הנפש24/07/181862 צפיות
לא אחת, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו ליד אנשים שחווים התקף חרדה. זה יכול להיות בן או בת משפחה, חבר קרוב או אפילו אדם זר. אנחנו נדע לזהות התקף כזה, במספר צורות, בין אם זה בגלל שהם נמצאים במצב של "שיתוק", כלומר הם לא זזים ולא אומרים מילה, הרבה פעמים הנשימה שלהם תהיה מואצת, יש מקרים בהם נרגיש שהם רועדים ולא מגיבים למרות שברור לנו שהם בהכרה מלאה, נושמים ואין שום בעיה פיזיולוגית שאמורה למנוע מהם להגיב.

מאת: ברסלב מאירבריאות הנפש07/11/171731 צפיות
פדיון נפש - מי צריך לעשות? ומה צריך לעשות? ומי לא ראוי לעשות? דבר טבעי שכל אחד מאיתנו חפץ בחיי חרות הצלחה ומנוחת הנפש, אך מה היא החירות האמיתית ומה היא מנוחת הנפש? פדיון נפש הוא המתקת הדינים כעין רעונן נהיגה כדי להמתיק נקודות רעות של עבירות תנועה... כנסו תבינו.

מאת: אלעד רימובריאות הנפש27/09/161624 צפיות
נשים רבות חוות תופעות רגשיות ופיזיות לאחר לידה הקשורות בשינויים ההורמונליים ובשינוי הסטטוס. לרוב תופעות אלה חולפות מעצמן בתוך מספר שבועות, אך לפעמים הבעיה מתפתחת ומעמיקה לכדי דיכאון אחרי לידה.

הלקוח תמיד צודק, איך לגרום ללקוח להרגיש טוב, מה נכון לענות, איך לא לצאת צודק, איך למכור יותר, טיפול בהתנגדויות לקוח, אימון אישי לחיים, מאמן עסקי: וכאן אבאר, כי איש מכירות טוב, יש לו מראש תשובה טובה לכל התנגדות אפשרית של הלקוח. תשובה כל כך טובה, שמסבירה ללקוח, למה עליו לקנות את המוצר הזה, דווקא בגלל הסיבה שבגללה הלקוח חושב שהוא לא אמור לקנות את המוצר, וכמו שהסברתי את זה במקום אחר. יחד עם זאת, יש לציין ולהסביר, כי לא משנה כמה אתה כאיש מכירות, חושב שאתה חכם / צודק / יודע מה טוב ...

איך לא לדפוק את הלקוח, מוסריות בתהליך מכירה, איך למכור מוצר גרוע, להאמין במוצר, לא מאמין במוצר, איך למכור מוצר יקר, תמיכה נפשית, אימון עסקי: וכאן אבאר, נקודת מבט שחשוב לאיש מכירות לדעת אותה, והיא נקודת המבט על עד כמה הלקוח צריך / רוצה את המוצר שאתה מוכר לו. כי כל מיני סוגים של לקוחות. לדוגמא יש לקוח שרוצה את מה שאתה מוכר לו, ויש לקוח שצריך את מה שאתה מוכר לו, ויש לקוח, שאומר שהוא רוצה, אבל הוא לא צריך וכולי. והעניין הוא, שיש אנשי מכירות שמנסים להיות "מוסריים", והם מרגישים רע ...

טיפול זוגי אחרי בגידה, האם לסלוח על בגידה, מתי לסלוח על בגידה, בעיות בזוגיות, התמודדות עם בגידה, להתגבר על בגידה, מאמן אישי ועסקי, טיפול הוליסטי: עכשיו נגיד בן אדם שבגדו בו אוקי והוא סולח על זה שבגדו בו מה זה אומר, אתה הבנת הייתה נגיד אשתך נגיד בגדה בך ואתה סולח לה על זה מה זה משדר לה? ש: מה זה משדר לה? אליעד: כן חולשה חוזקה. ש: תלוי עד כמה היא מצטערת. אליעד: מה הקשר היא לא מצטערת מה הקשר עכשיו? ש: זה משדר חולשה אם היא לא מצטערת. אליעד: לא חייב מחויב טוב זאת התשובה שלך? ש: לא ...

איך לשכוח מישהו, איך למחוק געגוע, איך לא לפחד מבגידה, איך למחוק זיכרון אהבה, nlp, איך לא לאהוב, מאמן אישי מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: וכאן אבאר נוסחא, איך לחזק אהבה וקשר רגשי של מישהו למשהו, ואיך להחליש אהבה וקשר רגשי של מישהו למשהו. וממילא גם בצורה הזאת ניתן להשפיע על התלות הרגשית של אותו האדם, בדבר שאותו הוא אוהב. ואסביר גם איך יוצרים התניה בתת מודע, איך יוצרים עוגנים, איך שותלים מחשבות, איך לשכוח אקס, איך לא ליצור תלות רגשית, איך לגרום למישהו להתאהב או לא להתאהב בך, איך ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica