חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מנפלאות הטוף

מאת: giora even ariגינון22/09/2013834 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הצד האפקטיבי
ניתן להשתמש באבני טוף בכמה וכמה דרכים. הדרך הראשונה היא פיזורו על פני הקרקע. באמצעות יצירת שכבה עליונה מעל האדמה בגינה שלנו אנו למעשה יוצרים שכבת חיץ מבודדת מפני 'מגע ישיר' בין קרני השמש לאדמה.
על ידי כך אנו שומרים בצורה טובה יותר על המים שנאגרו באדמה בעת ההשקיה ומונעים מהם להתאדות באופן מואץ, מה שמן הסתם מייבש את האדמה ומאלץ אותנו להשקות  באמצעות כמויות גדולות יותר של מים ולעיתים קרובות יותר. בהקשר זה חשוב לומר כי יצירת שכבת בידוד שכזו מסייעת לחיסכון משמעותי במים, וזה חשוב לא פחות.
דרך נוספת לשימוש באבני טוף היא עירבובו בתוך האדמה עצמה. על שום אווריריותו כתוצאה מהבועות הכלואות בתוכו הוא מסייע למי ההשקיה או הגשמים לחלחל בקלות ולהתפזר באופן שווה. מעבר לכך הוא גם מאפשר אוורור טוב יותר של האדמה.
עוד דרך להשתמש בטוף היא, תאמינו או לא, להשתמש בו בתור מצע גידול של ממש. כן, הבנתם נכון, במקום אדמה ניתן להשתמש בטוף. הוא מאפשר, כאמור למים לחלחל ולהתפזר בקלות והבועות הכלואות בתוכו מאפשרות לאוויר להגיע אל השורשים, מה שבהחלט בריא מאוד לצמחים שבתוכו. חשוב רק לזכור כי ההשקיה במצע גידול שכזה צריכה להעשות לעיתים תכופות יותר תוך שימוש בכמויות מים מעט קטנות יותר.
תכונה חשובה של הטוף, שטרם ציינו היא יכולתו לשמור על הבית נקי מפני נתזי בוץ כאשר יורד גשם. כך אנו למעשה גם שומרים על הגינה וגם שומרים על נקיון הבית והסביבה.
הצד הדקורטיבי
הטוף מגיע בכמה צבעים (שחור, אדום, צהבהב ומעורב) וכן מגיע בכמה גדלים שונים. השילוב בין צבעים שונים ומבחר גדלים בתוספת שימוש באבני חצץ, חלוקי נחל, אדני רכבת ואבני דריכה, יכול, עם מעט יצירתיות וקצת רצון טוב, להפוך כל גינה לגינת החלומות המושלמת.

 



תגיות המאמר: טוף


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבן ארי: טוף | אדני רכבת וציוד גינון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת giora even ari

מאת: giora even ariגינון23/11/14871 צפיות
אם אתם מעוניינים לשתול בגינה שלכם או בכל מקום אחר בצורה איכותית ונבונה, תזדקקו לרכוש תערובת שתילה איכותית ומותאמת, למעשה המצע שעליו הצמחים, העצים והפרחים אותם תשתלו הוא מהווה הבסיס והמקור להצלחה של ההתקדמות והצמיחה הבריאה שלהם, לכן כה חשוב להשקיע בדבר כמו תערובת שתילה.

מאת: giora even ariגינון27/10/13828 צפיות
במקור, אדני רכבת הם פיסות עץ גדולות ומאסיביות אשר משמשות לצורך תמיכה במסילות הרכבת. בניית מסילות רכבת חדישות ומפותחות יותר הובילו לפירוק אדני רכבת ישנים ולשימוש מחודש בהם למטרות שונות לגמרי מאלו שלשמן שימשו במקור.

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191975 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191774 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182249 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811197 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181674 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183839 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174191 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica