חפש מאמרים:
שלום אורח
21.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ייפוי כוח נוטריוני – מה זה ומתי צריך אותו?

מאת: ירון כהןחוק ומשפט - כללי03/10/20131098 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שירותים נוטריוניים מוכרים לרוב בהקשרים של תרגומים שונים, מתן אישורים כגון אימות חתימה, אישור שאדם חי, אישור להסכמים אישיים וכן הלאה. אך למעשה עבודתו של הנוטריון מקיפה וכוללת מגוון היבטים ומשימות מוגדרות בחוק הנוטריונים. רבים לא מודעים לכך אך ייפוי כוח נוטריוני הוא חלק מהתחומים בהם עוסקי הנוטריון, כאשר זהו ייפוי כוח מהותי אשר אין לזלזל בו ולכן החוק שם עליו דגש ודורש מעורבות של נוטריון. בדרך כלל ייפוי כוח נוטריוני אינו דורש חתימה של נוטריון, אלא במקרים מיוחדים, כאן תלמדו מדוע ומתי צריך להפיק יפוי כוח נוטריוני באמצעות נוטריון מוסמך ומורשה.

ייפוי כוח הוא מסמך, בעל משמעות משפטית, אשר בו צד אחד (אדם או ארגון למשל) מייפה את כוחו (מאשר לבצע) של אדם מוגדר אחר לבצע בשמו ועבורו פעולות מסוימות – למשל לצורך ביצוע העברת בעלות על רכב, ביצוע תשלומים שונים, איסוף סחורה וכן הלאה. במקרים רגישים ובעלי חשיבות המחוקק דורש במפורש הפקה של ייפוי כוח נוטריוני ולא ייפוי כוח רגיל שאינו מצריך חתימת עורך דין או נוטריון.

מתי ואיך צריך לערב נוטריון בייפוי הכוח

עפ"י החוק, יפוי כוח נוטריוני נדרש בשני מקרים: כאשר מדובר על ייפוי כוח כללי וכאשר מדובר על ייפוי כוח נוטריוני לעסקאות מקרקעים המצריכות רישום בלשכת רישום מקרקעין בישראל (מה שמכונה ה"טאבו"). אלו שני מסמכי ייפוי כוח חשובים ורגישים מבחינת היכולות של מיופה הכוח (האדם שמקבל את האישור לבצע פעולות בשם מישהו אחר) ולכן חובה לקבל ייפוי כוח נוטריוני.

ייפוי כוח נוטריוני כלי מאפשר למיופה הכוח לבצע מכלול רחב ומקיף מאוד של פעולות בשמו ועבור מייפה הכוח. זו סמכות גדולה ומשמעותית מאוד ולכן הדרישה ההגיונית להפקת ייפוי כוח נוטריוני. אותו הדבר לגבי עסקאות מקרקעין, כי אלו נושאים מורכבים, עם סכומים גבוהים מאוד לרוב ומשמעויות משפטיות רבות. חתימת הנוטריון מאשרת כי מתן ייפוי הכוח הינו תקין ונעשה בתנאים המתאימים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון כהן

מאת: ירון כהןנשירת שיער25/03/181364 צפיות
בשנה האחרונה אנחנו עדים לתופעה שאלפי ישראלים נוהרים לתורכיה על מנת לבצע השתלות שיער במחירים שהם משמעותית נמוכים אל מול המחירים בארץ,באירופה ובארה"ב. במאמר זה ננסה להסביר מה הם ההבדלים בין מרפאות/רופאים באירופה אל מול מרפאות בתורכיה וננסה להבין האם מה שעולה בזול עלות לעלות אח"כ ביוקר.

מאת: ירון כהןאדריכלות15/02/181879 צפיות
לדלתות האוטומטיות יש יתרונות רבים מעבר ליוקרה והחדשנות שהן משדרות, סיוע למוגבלויות, תחושה ואווירה נעימים יותר ובטיחות.

מאת: ירון כהןמוסדות לימוד15/02/181744 צפיות
אם גם אתם מרגישים שהשעות בבית הספר לא מעניקות מספיק ידע לילדים שלכם, אתם לא לבד. העומס הגדול בכיתות בהחלט משפיע ולא כל תלמיד מקבל את היחס הראוי לו על מנת שיוכל באמת ללמוד כמו שצריך, לשם כך קיימת תכנית לימודים נוספת.

מאת: ירון כהןאומנות - כללי15/02/182818 צפיות
ענף הערכת התכשיטים הוא ענף פופולרי המבוסס על מוניטין חזק, גיליתם תכשיט עתיק או פריט אספנים? גשו למעריך מקצועי, בעל וותק ומומלץ.

מאת: ירון כהןספרות01/06/172201 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: ירון כהןתרבות ובידור01/06/175592 צפיות
לכותבים הרבים שניסו לספר את הסיפור האישי שלהם בשנים עברו לא היו ברירות רבות. מעטות היו ההוצאות שהסכימו להשקיע וגם השיקולים שלהן לא היו ברורים לגמרי גם כאשר הסיפורים היו מעניינים וטובים. היום, כבר אין צורך לחכות ולרוץ אחר אף הוצאה שתזהה את הפוטנציאל שלך בהוצאת קונטנטו דה סמריק וההוצאה הבת שלה, קונטנטו נאו, מזהים את הפוטנציאל של הסיפור לשכם ולוקחים אותו צעד אחד קדמיה

מאת: ירון כהןתרגום משפטי03/04/171764 צפיות
נוטריון בתל אביב הינו שירות מקצועי המוצע לכם על ידי מספר הולך של משרדי עריכת הדין ונוטריון הפועלים באזור המרכז. שירות מקצועי זה נועד בין היתר לצרכי אימות, אישור ועריכה של מסמכים משפטיים מכל סוג שהוא ומסמכים אזרחיים ומסחריים הנדרשים לצרכי קידום עניינכם המשפטיים, האזרחיים והמסחריים כאחד.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231683 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212090 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211954 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211597 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211271 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201817 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201548 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica