חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול תיק השקעות - שוק ההון

מאת: Shiloהשקעות29/11/20091538 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ניהול השקעות הוא ניהול של נכסים פיננסיים. אלה מושקעים באפיקי ההשקעה של שוק ההון ואלה רבים: מניות, אגרות חוב של חברות, אגרות חוב להמרה, אגרות חוב ממשלתיות, ואופציות. ניהול השקעות דורש ידע ומעקב וכן תגובות במועד לפי ההתפתחויות בשוק. התפתחויות בשוק שיש לעקוב אחריהן הן מדיניותו של נגיד בנק ישראל והודעות של בנק ישראל; מצב המשק  המקומי בכללותו; מצבן של בורסות בעולם, בייחוד הבורסה האמריקאית; שערי מטבעות ועוד.

ניהול השקעות באמצעות קרנות

אפשר לנהל תיק השקעות באמצעות השקעה בקרנות נאמנות. השקעה באמצעות קרנות נאמנות מקנה ניהול השקעות מקצועי ופיזור נרחב של ניירות ערך לפי המדיניות שמתאימה לך, אבל גם אחרי אחזקת הקרנות שבחרת יש לעקוב מחשש לפקיעתה של האטרקטיביות של אפיק ההשקעה שבו מתמחה קרן זו או אחרת. בקרנות נאמנות דמי הניהול הם גבוהים ואינך רואה אותם משום שתשואת הקרנות המתפרסמת היא לאחר ניכוי דמי הניהול לטובת מנהל הקרן.

ניהול תיק השקעות במיוחד בשבילך

בעוד קרנות נאמנות הן מוצרי מדף, הרי ניהול תיק השקעות הוא שירות אישי. ניהול תיק השקעות הוא שירות המותאם לצורכי הלקוח. קשר זה מתחיל בבחירת אדם האמין עליך שמקצועו והסמכתו הם ניהול תיקי השקעות. עתה מנהל התיק שלך חייב להכיר אותך ולכן ישאל אותך שאלות על מצבך הפיננסי, אילו נכסים יש לך, כולל דירות וביטוחים, ואילו התחייבויות יש לך. לפי סינתזה של כל אלה אפשר להתאים לך את מדיניות ההשקעות שלך. למשל, אם יש לך התחייבויות במט"ח, התיק יכיל רכיב כלשהו של צמודי מט"ח.

מדיניות השקעה היא גם התאמת אפיקי השקעה לצרכים שלך וגם קביעתה של רמת הסיכון שאתה יכול ומוכן להיות חשוף אליה. בדרך כלל המדיניות מתבטאת באחוז המניות המרבי שיהיה בתיק, ועל נתון זה חותמים הלקוח ומנהל התיקים בהסכם. תיק סולידי הוא זה שרובו יושקע באגרות חוב ממשלתיות עליהן התשואה היא מובטחת. בתיק שכולו אגרות חוב ממשלתיות התשואה השנתית אולי לא תהיה גבוהה מאוד אבל גם כנראה גם לא תפסיד, לא הפסד נומינלי ולא הפסד ריאלי.

ניהול תיק מניות

אם כבר יש לך נכסים בסיסיים כמו דירה מספקת, פנסיה נאה מובטחת ועוד קצת נכסים כספיים, אפשר שמנהל ההשקעות יסכים לנהל עבורך תיק שכולו מניות. מניות הן חלקים קטנים של חברות שאחזקתם מהווה שותפות כזאת או אחרת בחברה הנסחרת בבורסה לניירות ערך. ניהול תיק מניות, שכולו מניות, נחשב ל"התפרעות" כי במניות אין התשואה מובטחת. אתה עלול להפסיד באותה המידה שאתה יכול להרוויח, והרבה. אבל, וזה אבל גדול: לאורך זמן עולה ערכן של מניות רבות, ומי שיש לו אורך נשימה ולא צריך למשוך את הכסף בקרוב, יכול ליהנות מן היתרונות של ניהול תיק מניות.

אילו מניות?

הדבר החשוב ביותר בתיק מניות הוא בחירתן של המניות או בבחינת החברות שהנפיקו את המניות. לא כל המניות הן מסוכנות או מבטיחות באותה המידה. ולכן יש אנליסטים המנתחים מניות. הם בודקים את החברה מכל היבט אפשרי ונותנים אודותיה המלצה או הסתייגות כמו "לקנות" או "אפשר להחזיק" או "למכור". בנוסף, יש גוף חשוב בשוק הפיננסים שמוסמך לתת ציונים לחברות ולכל גוף שחוסנו הכלכלי מעניין את הציבור. כך הוא נותן ציונים למניות של חברות וכן לאגרות חוב שהחברות מנפיקות. הציונים נראים כך: AAA זה הציון הגבוה ביותר. אם אחרי האותיות הגדולות יש סימן מינוס אז הציון הוא מעט נמוך יותר. הציון הבא הוא +AA ואחר כך AA  ואחריו BBB וכן הלאה. אם האות B מופיעה רק פעם אחת והסימן מינוס לצדה, זה לא ציון טוב ולכן לא נקנה נייר ערך של חברה שקיבלה ציון כזה.

אם המניות בתיק שלך הן בהגדרתן מניות שנבדקו, אז תיק מניות יכול להיות לא נורא מסוכן. אמנם ציונים טובים והמלצות של אנליסטים אינם ערובה לתשואה אבל הם בהחלט אינדיקציה. בכל מקרה, ניהול תיק מניות כמו בכל התחום של ניהול תיקי השקעות מבקש היכרות עם שוק ההון, מקצוענות של ממש והכשרה מתאימה. ניסיון ובגרות נפשית לא יזיקו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shilo

מאת: Shiloטיולים בחו"ל11/10/101322 צפיות
רכישת כרטיסי טיסה לניו יורק מצרפת אתכם ל- 25 מיליון תיירים שפוקדים את בירת התיירות העולמית מידי שנה. ניו יורק המהווה מרכז תרבות, אופנה, תקשורת, כלכלה ותיירות, משתרעת על פני שטח של 830 קילומטר ונחשבת לעיר הצפופה בעולם עם אוכלוסיה של מעל 8.2 מיליון תושבים.

מאת: Shiloתיירות ונופש - כללי01/09/101469 צפיות
נופש באילת-מלון מפנק, ים, שמש וכל זה בארץ ואף יחסית ליעדים אחרים גם בזול. כיום אין צורך בנסיעה הארוכה והממושכת באוטו או בתחבורה ציבורית. מחירי הטיסות לאילת נעשו זולים וזמינים לכל כיס. התחרות בין החברות השונות הוזילה משמעותית בשבילנו את המחירים. בדרך זו, של טיסה לאילת, ניתן להתחיל את החופשה מוקדם יותר ולסיים אותה מאוחר יותר...

מאת: Shiloלימודי שפות14/06/103631 צפיות
לאורך ההיסטוריה בני האדם המציאו לעצמם דרכים קלות יותר מהדרכים המקובלות מטעמי יעילות, חיסכון בזמן ושיפור המצב הקיים. אנחנו משתמשים בקיצורי דרך כשאנחנו נוסעים במכונית בדרך לעבודה, לחברים והביתה או כשאנחנו ניגשים למבחן- במקום ללמוד את כל החומר כמו שצריך, חלק מאיתנו בוחרים להכין פתקים רק למקרה שזיכרוננו יבגוד בנו ולרובנו כבר יש קיצורי דרך בסלולארי ובמחשב.

מאת: Shiloביטוח רכב30/05/102061 צפיות
אם אתם בעלי רכב ובכוונתכם לרכוש פוליסת ביטוח רכב - כדי שתכירו את המונחים הבסיסיים בתחום. הנה הסברים לכמה ביטויים מרכזיים...

מאת: Shiloביטוח בריאות30/05/102042 צפיות
ביטוח בריאות משלים מכונה גם שב"ן, כלומר שירותי בריאות נוספים, והוא אחד מסוגי הביטוחים הנוספים המצטרפים אל הביטוח הבריאות הממלכתי הכללי. רבים מתחבטים בשאלה - האם ביטוחי השב"ן מספיקים או שכדאי לרכוש פוליסת ביטוח בריאות פרטית? ובכן, לפניכם מידע שימושי בנושא...

מאת: Shiloשוק ההון29/05/102160 צפיות
שוק ההון הוא זירה המאפשרת לחברות ולמדינות לגייס כסף באמצעות ניירות ערך. המסחר בניירות הערך האלה מאפשר לפעילים בשוק ההון להרוויח מהן. בעידן האינטרנט כל בעל חשבון בנק יכול ליהנות מפירות שוק ההון. יחד עם הסיכוי קיים גם סיכון גדול ולכן לפני שנכנסים לתחום חשוב להכיר אותו. לפניכם מושגים בסיסיים חשובים בשוק ההון.

מאת: Shiloהלוואות12/05/102306 צפיות
בשנים האחרונות נרשמה מגמת עלייה במספר הסטודנטים הרשומים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. מספר הסטודנטים הרשומים בכל שנת לימוד באוניברסיטאות ובמכללות הגיע לכדי רבע מיליון. הגידול המאסיבי באוכלוסיית הסטודנטים נובע מהחשיבות שניתנת להשכלה הגבוהה ולרכישת מקצוע. אלו הם חדשות טובות עבור שוק העבודה הישראלי שיקלוט המוני מוחות צעירים ומוכשרים. עם זאת, עבור הסטודנטים עצמם תקופת הלימודים אינה עניין פשוט מבחינה כלכלית. מהן הלוואות לסטודנטים וכיצד לממן את המחייה ושכר הלימוד בתקופת הלימודים?

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181562 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173050 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171704 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171767 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161749 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161596 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161465 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica