חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חיפוי דמוי אבן

אבן הגיר הקשה ביותר בארץ, אותה ניתן למצוא במדרונות הרי ירושלים, נקראת מיזית יהודית, או בפי קבלני הבנייה בישראל ובירושלים בפרט: אבן ירושלמית. אבן גיר זו יכולה להופיע גם כאבן מעורבת קיר ודולומיט. מדובר באבן בעלת גוונים צהבהבים כהים עד אדמדמים. רוב הבתים באזור העיר העתיקה בנויים מאבן ירושלמית זו.

אבן ירושלמית היא אמירה עיצובית

האבן קרויה בערבית: 'מיזי יהוד', עדות למצב בין הערבים ליהודים בתקופות השונות בעיר: 'מיזי יהוד' כלומר: יהודים, עם קשה עורף. האבן הירושלמית כיום אינה רק סוג של אבן, אלא נחשבת הצהרה על סגנון בנייה ועל אלמנטים עיצוביים המזכירים את ירושלים ומאפיינים אותה. כאמור, האבן הירושלמית נחלקת לשני סוגים: 'מיזי יהוד' צהבהבה זהובה ו'מיזי יהוד' אבן אדמדמה. מעבר לאלה קיימת האבן הבהירה יותר, ה'מיזי' הלבנונית שזהה בתכונותיה לאבן הירושלמית המקורית.

חיפוי דמוי אבן הנראה כמו אבן ירושלמית ייקרא: בנייה בסגנון ירושלמי. כך גם כאשר מדובר בסיתות עבודת יד. נכון הדבר גם לגבי חיפוי דמוי אבן המזכיר את סגנון הבנייה של ירושלים,וזאת למרות שמדובר בשימוש באבנים מלאכותיות מחומר צמנטי בתבניות המחקות מבנה של אבנים מסותתות.

חוק הבנייה בירושלים מאז תקופת המנדט הבריטי ועד היום

אבן 'מיזי יהוד' נפוצה בארץ, אך ניתן למצוא אותה במיוחד בבנייה הירושלמית משום החוק שנחקק בזמן המנדט הבריטי. רונלד סטורס, המושל הבריטי הראשון, חוקק חוק עירוני המסדיר באופן ברור את נושא סגנון הבנייה בעיר ירושלים לפיו קירות הבתים בירושלים, קירות חיצוניים, חייבים בחיפוי אבן מסותת. חוק זה נוצר בשנת 1918 כחלק מתכנית המתאר של העיר הנשמרת גם היום.

כיום נותרו מעט מחצבות בצפון העיר ירושלים בהן ניתן להשיג את האבן. זו שימשה את הבנייה בירושלים על פני ההיסטוריה עד אשר חיפוי דמוי אבן , המענה הזול והשכיח יותר, הופיע בדמוי האבן הירושלמית. האבן המחליפה את הבנייה הקדומה יותר היא אבן חברון או אבן ביר זית. מעבר לעלות הנמוכה יותר ולקלות ההשגה של חומר הבנייה, מדובר באבנים שהרבה יותר קל לסתת אותן ונוח יותר לעצב אותן.

אבן הגיר, 'מיזי יהוד', נשמרת כיום למקרים מיוחדים כגון ייצור רהיטים כבדים, ריצוף מבנים אקסקלוסיביים וחיפוי קירות בבתי יוקרה. כמו כן נעשה בה שימוש גם במשכן הכנסת. תכנית המתאר של ירושלים אכן נשמרת בהתאם לדרישה, גם אם מדובר ב חיפוי דמוי אבן ירושלמית. האסתטיקה האחידה יחסית נשמרת ברחובות העיר.

 



תגיות המאמר: חיפוי דמוי אבן


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ישראל1948

מאת: ישראל1948ריהוט 14/11/13816 צפיות
לא מעט אנשים חולמים להקים בר ביתי. מי שהחליט ללמוד לימודי ברמן ועובד במקצוע, בקי בציוד הבסיסי הנדרש. אך מה קורה כאשר מדובר בתחביב? בחלום מתוק בו החברים יושבים יחד בבית ונהנים מאיכות בר בנוחות ביתית? כל מה שנחוץ כדי לפתוח בר בבית, המאמר הבא

מאת: ישראל1948טיפול בעור06/11/131020 צפיות
ישנם טיפולים הנעשים ע"י רופאי עור מוסמכים, מקרים אחרים מופנים לטיפולן של קוסמטיקאיות רפואיות. המאמר דן בחלוקת סמכויות הריפוי בין רופאי העור ובין הקוסמטיקאיות הרפואיות.

מאת: ישראל1948דיאטה ותזונה31/07/131015 צפיות
המאמר עוסק במזוטרפיה - כשיטת טיפול. בשלב הראשון ישנה סקירה הסטורית של השיטה. כן מתואר במאמר יעילות השיטה בהפחתת משקל. לבסוף המאמר דן בשאלה האם השיטה מתאימה לנו?

מאת: ישראל1948גינון22/04/13989 צפיות
המאמר סוקר סגנונות שונים של גינות שניתן לפיהם להקים גינה בינהם גינות לגידול תבלינים. סקירה של חלק מהתבלינים המקובלים לגידול באקלים הארץ ותכונות חשובות שיש לבדוק ברגע שמחליטים לגדל צמח תבלין בגינה. יש חשיבות להתיעצות עם אנשי מקצוע לפני בחירת צמחי התבלין שיש לגדל בגינה.

מאת: ישראל1948שיפוצים26/02/13989 צפיות
אמבטיה בסקירה הסטורית. חדר האמבטיה כסמל לסטאטוס ולמעמד חברתי. חיפוי אמבטיה כאמצעי לשיפוץ חדר האמבטיה וכדרך לשוות מראה איכותי ותחושת יופי ואסטיות לדירה כולה. החשיבות של פנייה לאנשי מקצוע מומחים בביצוע חיפוי לחדר האמבטיה.

מאת: ישראל1948תכשיטים02/12/121113 צפיות
החשיבות של הלימודים המקדימים לפני העיסוק בצורפות, מה בעצם הידע הנדרש מצורף טוב, טכניקות העבודה השונות המקובלות היום בתחום הצורפות

מאת: ישראל1948חיות מחמד02/12/121343 צפיות
חשיבות התספורת להרגשה הכללית הטובה של הכלב, סקירת סוגי התספורות הקיימות, סקירת השירותים המוצעים כחלק מהטיפול בכלב במספרות הכלבים

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222784 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223091 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211367 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211324 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211584 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211559 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211744 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica