חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקמת גינות

מאת: ישראל1948גינון22/04/2013986 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הגינה שבביתנו היא המפלט שלנו מהרעש וההמולה של הרחוב השוקק חיים שבחוץ. זהו המקום שנועד להתרגעות ולמנוחה, להנאה בחיק המשפחה ולהתאווררות משגרת היום יום ומתלאותיו.

בעלי הגינות בארץ בוחרים להקים ולעצב לעצמם גינות בסגנונות שונים ומשונים. חלקם מעדיפים את הסגנון המודרניסטי, הנקי והמסודר, בעוד אחרים מעדיפים סגנון טבעי ופראי יותר, שמעניק לגינה מראה של שדה פתוח שבו אי – סדר בעל הגיון פנימי כזה או אחר. רבים אחרים, לעומת אלה, מעדיפים הקמת גינות תבלינים ייחודיות, שיספקו להם את צרכיהם במטבח – בנוסף לצורך בהנאה מיופיו של הגן.

ארץ ישראל היא כברת אדמה שנתברכה בלא מעט שמש במהלך ימי השנה, מה שמאפשר לנו לא מעט גידולים מסוגים שונים, ובתוך אלה גם צמחי תבלין רבים. בין צמחי התבלין הגדלים בארץ בקלות ניתן למצוא את הרוזמרין הנפוץ, שאף גדל פרא באיזורים מסויימים, ובאיזורים אחרים נשתל גם במרחבים הציבוריים שבערים ויישובים שונים. צמח תבלין נוסף שנפוץ כאן הוא ההדס, המשמש בעיקר להפצת ריח, ופחות לצורכי בישול. עוד צמח שגדל כאן בשפע הוא הלבנדר– אותו צמח ריחני שנפוץ כל כך בדרום צרפת והתאקלם יפה מאוד גם בארצנו. חוץ מכל אלה ניתן למצוא ולגדל בקלות בגינות הארץ גם טימין, בזיליקום (ריחן), גרניום (ששורשיו נטועים עמוק מאוד בהיסטוריה המקומית) צמח הזעתר, נענע ועוד צמחים המשמשים לתיבול מאכלים שונים ולחליטות תה שונות.

הקמת גינות תבלין אינה דורשת מאמץ גדול במיוחד, כל עוד יודעים אילו צמחים מתאימים לסוג האדמה שבגינתנו ולמזג האויר שבאיזור. כך, למשל, צמחי תבלין רבים, בעיקר אלה שעליהם בשרניים ובעלי שטח פנים גדול יותר, כמו הנענע והבזיליקום, ידרשו פחות אור שמש (אם כי לא לוותר עליה לחלוטין) והרבה יותר מים מצמחי תבלין כמו הרוזמרין והטימין– צמחים עמידים המסתדרים היטב במזג אויר יבש ובאור שמש חזק ובוהק.

לשם הקמת גינות תבלין כדאי מאוד להיעזר בבעל מקצוע שיידע לייעץ לכם אילו צמחים יתאימו לגינה הספציפית שתרצו להקים, היכן כדאי יהיה למקם אותם ומה הטיפול היום יומי שהם דורשים. למעט אלה, תוכלו לקבל מאותו בעל מקצוע גם מידע מהימן לגבי צמחי תבלין חדשים שעליהם לא ידעתם ושאותם תוכלו לצרף לגינת צמחי התבלין שלכם. לשם כך, היעזרו בבעל מקצוע מתמחה אשר לו נסיון לא מועט בנושא גידול צמחי תבלין ואשר יודע היטב כיצד "לספק את הסחורה" בכל הקשור לייעוץ והכוונה בנושא.

 



תגיות המאמר: הקמת גינות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ישראל1948

מאת: ישראל1948ריהוט 14/11/13815 צפיות
לא מעט אנשים חולמים להקים בר ביתי. מי שהחליט ללמוד לימודי ברמן ועובד במקצוע, בקי בציוד הבסיסי הנדרש. אך מה קורה כאשר מדובר בתחביב? בחלום מתוק בו החברים יושבים יחד בבית ונהנים מאיכות בר בנוחות ביתית? כל מה שנחוץ כדי לפתוח בר בבית, המאמר הבא

מאת: ישראל1948טיפול בעור06/11/131020 צפיות
ישנם טיפולים הנעשים ע"י רופאי עור מוסמכים, מקרים אחרים מופנים לטיפולן של קוסמטיקאיות רפואיות. המאמר דן בחלוקת סמכויות הריפוי בין רופאי העור ובין הקוסמטיקאיות הרפואיות.

מאת: ישראל1948בניין ואחזקה - כללי30/10/131227 צפיות
המאמר עוסק באבן הירושלמית או בשמה המדויק מיזית יהודית. המאמר מתאר את תכונותיה ומדגיש את האמירה העיצובית שיש בבנייה בסוג כזה של אבן. המאמר מזכיר את חוק הבנייה משנת 1918 המסדיר שקירות חיצוניים בבתים בירושלים חייבים בחיפוי אבן מסותת.

מאת: ישראל1948דיאטה ותזונה31/07/131015 צפיות
המאמר עוסק במזוטרפיה - כשיטת טיפול. בשלב הראשון ישנה סקירה הסטורית של השיטה. כן מתואר במאמר יעילות השיטה בהפחתת משקל. לבסוף המאמר דן בשאלה האם השיטה מתאימה לנו?

מאת: ישראל1948שיפוצים26/02/13988 צפיות
אמבטיה בסקירה הסטורית. חדר האמבטיה כסמל לסטאטוס ולמעמד חברתי. חיפוי אמבטיה כאמצעי לשיפוץ חדר האמבטיה וכדרך לשוות מראה איכותי ותחושת יופי ואסטיות לדירה כולה. החשיבות של פנייה לאנשי מקצוע מומחים בביצוע חיפוי לחדר האמבטיה.

מאת: ישראל1948תכשיטים02/12/121112 צפיות
החשיבות של הלימודים המקדימים לפני העיסוק בצורפות, מה בעצם הידע הנדרש מצורף טוב, טכניקות העבודה השונות המקובלות היום בתחום הצורפות

מאת: ישראל1948חיות מחמד02/12/121343 צפיות
חשיבות התספורת להרגשה הכללית הטובה של הכלב, סקירת סוגי התספורות הקיימות, סקירת השירותים המוצעים כחלק מהטיפול בכלב במספרות הכלבים

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191968 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191765 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182239 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811134 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181659 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183821 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174177 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica