חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הזרקות בוטוקס – קוסמטיקה או טיפול רפואי?

מאת: ישראל1948טיפול בעור06/11/20131020 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ידוע כי רופאי עור אחראים על טיפול בנגעים שונים המתפתחים על פני העור. תסמינים שונים המוצאים ביטוי בשכבת העור החיצונית מקבלים מענה וטיפול על ידי רופא עור קונבנציונלי. אך קיימים נגעים שונים בעור וטיפולים שאינם בהכרח נחלתם של רופאי העור, אלה יכולים להיות מטופלים על ידי קוסמטיקאיות רפואיות. מה ההבדל בין רופא עור לקוסמטיקאית?

מקרי אקנה מקבלים מענה בדרך כלל אצל הקוסמטיקאית. במקרים חמורים יותר מופנה המטופל אל רופא העור. הוא אשר אחראי לתת מענה רפואי כמרשם כדורים לבליעה או משחות רפואיות מסייעות. כך גם במקרים בהם יובש קיצוני במיוחד אינו מקבל מענה אצל קוסמטיקאית מוסמכת.

עד כאן הכול ברור, אך בעידן של ימינו ענף הקוסמטיקה מעניק מענה עמוק ואינטנסיבי לעור הפנים בשל חומרים פעילים שנכנסו לתחום ושימוש בטכניקות ובאמצעים המסייעים להצערת עור הפנים, ולטיפול בנגעים ובכתמים שונים על פני העור. הרפואה האסתטית מציעה פילינג עמוק, מזותרפיה, הזרקות בוטוקס , הזרקת חומצה היאלורונית וכדומה. מי מורשה לבצע מה?

אסתטיקה רפואית

רופאי עור מוסמכים לטפל, יחד עם מנתחים מתחום הכירורגיה הפלסטית במקרים הנוגעים ברפואה האסתטית. יחד עם רופאי העור מוסמכת להצטרף קוסמטיקאית רפואית ולהיות חלק מהצוות. היא אינה מוסמכת לבצע הזרקות בוטוקס או חומרים אחרים לגוף, אך משום הכשרתה במרכז לימודי רפואי היא יכולה לבצע פילינג מעמיק המטפל בשכבות העמוקות של העור לדוגמה.

היא חייבת בפיקוח רפואי, אך יכולה לעשות שימוש בחומרים פעילים כולל ביצוע אבחון מעמיק על ידי מכשור מתאים. אין ספק שרופא עור יכול לבצע פילינג מעמיק ואבחון מקצועי, אך תחום העיסוק שלו, כאשר מדובר ברפואת עור אסתטית, ייגע בתהליכים מורכבים יותר.

לסיכום, קוסמטיקאית רפואית תעניק טיפול במקרים של פיגמנטציה, אקנה והזדקנות העור על ידי חומרים פעילים המוחדרים לעור גם על ידי מכשור רפואי. חשוב להוסיף כי איפור קבוע גם נמצא תחת תחום אחריותה של הקוסמטיקאית. יש לברר מהי הסמכתה. קוסמטיקאית 'רגילה' אינה מוסמכת לטיפולים המעמיקים שצוינו, אלא רק קוסמטיקאית רפואית בעלת הסמכה ממוסד לימודי-רפואי.

רופא עור משתף פעולה עם פלסטיקאי במגמה להעניק תשובה לעולם הקוסמטיקה האסתטית המבוססת על טיפולים חודרניים יותר: הזרקות בוטוקס , טיפולים על ידי חומצה היאלורונית הכרוכה בהזרקות, הזרקות בתחום המזותרפיה, טשטוש של קמטים על ידי החדרת חומרים, הזרקות למילוי שפתיים, מילוי לחיים, טיפולי לייזר שונים לטשטוש צלקות ולהעלמת קמטים, טיפול בכלי דם באזור הפנים והצוואר, העלמת צלקות אקנה: אלה אינם נחלת הקוסמטיקאית.

 



תגיות המאמר: בוטוקס, הזרקות בוטוקס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ישראל1948

מאת: ישראל1948ריהוט 14/11/13817 צפיות
לא מעט אנשים חולמים להקים בר ביתי. מי שהחליט ללמוד לימודי ברמן ועובד במקצוע, בקי בציוד הבסיסי הנדרש. אך מה קורה כאשר מדובר בתחביב? בחלום מתוק בו החברים יושבים יחד בבית ונהנים מאיכות בר בנוחות ביתית? כל מה שנחוץ כדי לפתוח בר בבית, המאמר הבא

מאת: ישראל1948בניין ואחזקה - כללי30/10/131231 צפיות
המאמר עוסק באבן הירושלמית או בשמה המדויק מיזית יהודית. המאמר מתאר את תכונותיה ומדגיש את האמירה העיצובית שיש בבנייה בסוג כזה של אבן. המאמר מזכיר את חוק הבנייה משנת 1918 המסדיר שקירות חיצוניים בבתים בירושלים חייבים בחיפוי אבן מסותת.

מאת: ישראל1948דיאטה ותזונה31/07/131015 צפיות
המאמר עוסק במזוטרפיה - כשיטת טיפול. בשלב הראשון ישנה סקירה הסטורית של השיטה. כן מתואר במאמר יעילות השיטה בהפחתת משקל. לבסוף המאמר דן בשאלה האם השיטה מתאימה לנו?

מאת: ישראל1948גינון22/04/13989 צפיות
המאמר סוקר סגנונות שונים של גינות שניתן לפיהם להקים גינה בינהם גינות לגידול תבלינים. סקירה של חלק מהתבלינים המקובלים לגידול באקלים הארץ ותכונות חשובות שיש לבדוק ברגע שמחליטים לגדל צמח תבלין בגינה. יש חשיבות להתיעצות עם אנשי מקצוע לפני בחירת צמחי התבלין שיש לגדל בגינה.

מאת: ישראל1948שיפוצים26/02/13989 צפיות
אמבטיה בסקירה הסטורית. חדר האמבטיה כסמל לסטאטוס ולמעמד חברתי. חיפוי אמבטיה כאמצעי לשיפוץ חדר האמבטיה וכדרך לשוות מראה איכותי ותחושת יופי ואסטיות לדירה כולה. החשיבות של פנייה לאנשי מקצוע מומחים בביצוע חיפוי לחדר האמבטיה.

מאת: ישראל1948תכשיטים02/12/121113 צפיות
החשיבות של הלימודים המקדימים לפני העיסוק בצורפות, מה בעצם הידע הנדרש מצורף טוב, טכניקות העבודה השונות המקובלות היום בתחום הצורפות

מאת: ישראל1948חיות מחמד02/12/121343 צפיות
חשיבות התספורת להרגשה הכללית הטובה של הכלב, סקירת סוגי התספורות הקיימות, סקירת השירותים המוצעים כחלק מהטיפול בכלב במספרות הכלבים

מאמרים נוספים בנושא טיפול בעור

מאת: שי כהןטיפול בעור17/09/187513 צפיות
מכשיר סקין קיור לטיפול בצלוליט פועל בטכנולוגיית אולטראסאונד מתקדמת המכשיר יעיל לטיפול בצלוליט אנטי אייג'ינג, שיקום הרקמות, הצרת היקפים וחיטוב הגוף.

מאת: רוני הכהןטיפול בעור21/11/172292 צפיות
זקנה היא לא מראה יותר מידי מחמיא בעולם שמקדש עד בלי די את מושג הצעירות. זו הסיבה שטיפולים כמו הזרקת חומצה היאלורונית כה פו פולארים בארץ ובעולם כולו. מה זה חומצה היאלורונית? קראו הלאה.

מאת: רוני הכהןטיפול בעור08/11/162023 צפיות
עבור כל אלה גם יחד קיים מכשיר אחד אשר בשיטת המזותרפיה מאפשר לבצע העלמת צלוליט מעיק, צלקות ושאר מפגעי עור שפשוט לא מרגישים הכי נעימים למגע ולמבט.

מאת: שרון צרפתיטיפול בעור08/01/162057 צפיות
חשוב לבצע פעולות שמסייעות לעור להיראות במיטבו כמו למרוח קרם הגנה בשעה בה נחשפים לקרני השמש, מפסיקים לעשן, שותים הרבה מים ומורחים קרמים שמסייעים לעור לשמור על רמה טובה של לחות וגמישות, לפי הצורך והגיל.

מאת: שרון צרפתיטיפול בעור20/08/152325 צפיות
שיטה זו קיימת כבר שנים רבות ומשתמשים בה בסלוני יופי בעזרת מכשיר דרמה רולר לשימוש מקצועי בכל רחבי העולם, יש לה הוכחות של מחקרים רבים שמצאו את השיפור במראה של העור מתרחש עבור סוגים רבים של פגמים.

מאת: שרון צרפתיטיפול בעור17/08/151824 צפיות
בעוד אנשים רבים מתכננים את הטיפול אצל כירורג פלסטי, דעו לכם כי ישנו טיפול שמאפשר שמירה על עור בעל מראה חלק וצעיר בצורה פשוטה שאינה מצריכה התערבות כירורגית. בעזרת שימוש במכשיר ביתי קטן בשם דרמה רולר, ניתן לטפל בצלקות, קמטוטים, סימני מתיחה ואפילו בצלקות אשר נוצרו כתוצאה מאותם פצעי אקנה אשר הותירו את סימניהם אצל רבים מאיתנו.

מאת: הכותבטיפול בעור30/06/151623 צפיות
הטכניקה, השיטה, המוכרת ביותר בתחום הקוסמטיקה הפלסטית, לטיפולי אנטי אייג'ינג או הצערת עור הפנים, היא הטכניקה של מזותרפיה והיא כוללת גם שימוש במזרקים ובהזרקות שטחיות של חומרים פעילים, בריאים וטבעיים ישירות אל האזורים הדורשים תשומת לב וטיפול להחלקת העור, למילוי קמטים ולהענקת מראה צעיר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica