חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צורפות- התכשיט של היצירה

מאת: ישראל1948תכשיטים02/12/20121116 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

צורפות- התכשיט של היצירה

יש כאלו שמעצבים בגדים, אחרים מעצבים בתים שלמים ויש לעומתם, מעצבים תכשיטים. צורפות היא אמנות ישנה המשלבת טכניקות רבות הדורשות לימוד מקדים, ידע ויכולת להבין את חומרי הגלם, לרוב כסף זהב ופלטינה. צורף, לא יוכל לעסוק במלאכת המחשבת הזו אם לא יעבור לימודים מקדימים הכוללים היכרות עם החומרים ודרכי השימוש בהם ולצידם ישתמש ביצירתיות ואסתטיקה.

מהי צורפות?

צורפות עוסקת בעיבוד מתכות כמו זהב, כסף ופלטינה. עיבוד זה נועד ליצור ולעצב ממתכות אלו תכשיטים. בתוך התכשיטים ניתן להוסיף גם אבני חן למיניהן, יהלומים וכדומה. צורפות היא לא רק הבנת המתכות אלא שילוב של שימוש בחומרי גלם אלו יחד עם מתן ביטוי עצמי, ועיצוב. הדבר שקול לפיסול התכשיט, וזוהי עבודת אמנות של ממש.

על הצורף, בנוסף לאספקט היצירתי שהוא מביא עימו, לדעת ולהכיר על בורין את סוגי המתכות והתגובה שלהן במצבים מסוימים. עליו לדעת לנסר אותן, להלחים אותן מחדש, ללטש ולהבריק אותן ועוד. כמו כן על הצורף להבין את הטכניקות המורכבות יותר והחדשניות יותר בעולם זה, כמו למשל נפחים משתנים, הלחמות מורכבות, חיבורים קרים, בניית מודלים משעווה טרם העבודה ה"אמיתית" עם חומר הגלם, יציקה ועוד.

אמנות התכשיטים

כבר בעת הקדומה נהגו נשים ואף גברים לקשט את עצמם ואת גופם בפרטי חן למיניהם. תכשיטים היוו מאז ומתמיד סוג של אמירה, של אווירה, ותוספת מרשימה לסגנון לבוש ואופי לעונד אותם. לשימוש בכסף ובזהב יש הסטוריה ארוכת יומין, ומתכות אלו נחשבות ליקרות ולמוערכות ביותר בעולם כולו, גם בימינו אנו.

צורפות היא אמנות של ממש, או אם תרצו, פיסול בחומר. לזהב, כסף ופלטינה יש תכונות שלא קיימות במתכות אחרות, ונדרשת הבנה מקצועית המתבסס על לימוד מקדים של מתכות אלו, תכונותיהן והראקציה שלהן במצבים שונים כמו אור, חום, קור, רטיבות וכדומה. לכן, צורף, גם אם הוא אומן בנשמתו, לא יוכל לעשות עבודתו נאמנה אם לא יבין וילמד את מלאכת הצורפות.

בצורפות קיימים כמה סגנונות בולטים אשר מאפיינים את עבודת הצורף. צורפות קלאסית תשתמש אך ורק בחומרי הגלם, המתכות, בעוד שצורפות מודרנית תהיה נועזת יותר ותשלב חומרי גלם נוספים, אלמנטים ססגוניים ומפתיעים, ועוד.

סגנונות עבודה

טכניקות העבודה בצורפות הינן מגוונות כיום. כיום ניתן לייצר תכשיטים באמצעות יציקת חומרי הגלם אל תבניות מוכנות, שבלונות,ויצירת תכשיטים זהים. שיטת עבודה אחרת בצורפות היא עבודת יד מלאה. בשיטה זו יעבד הצורף במו ידיו את חומר הגלם, המתכות, ויעצב אותו בדקדקנות ובקפדנות. שיטת עבודה נוספת בצורפות הוא שילוב שתי השיטות הראשונות יחדיו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ישראל1948

מאת: ישראל1948ריהוט 14/11/13817 צפיות
לא מעט אנשים חולמים להקים בר ביתי. מי שהחליט ללמוד לימודי ברמן ועובד במקצוע, בקי בציוד הבסיסי הנדרש. אך מה קורה כאשר מדובר בתחביב? בחלום מתוק בו החברים יושבים יחד בבית ונהנים מאיכות בר בנוחות ביתית? כל מה שנחוץ כדי לפתוח בר בבית, המאמר הבא

מאת: ישראל1948טיפול בעור06/11/131022 צפיות
ישנם טיפולים הנעשים ע"י רופאי עור מוסמכים, מקרים אחרים מופנים לטיפולן של קוסמטיקאיות רפואיות. המאמר דן בחלוקת סמכויות הריפוי בין רופאי העור ובין הקוסמטיקאיות הרפואיות.

מאת: ישראל1948בניין ואחזקה - כללי30/10/131234 צפיות
המאמר עוסק באבן הירושלמית או בשמה המדויק מיזית יהודית. המאמר מתאר את תכונותיה ומדגיש את האמירה העיצובית שיש בבנייה בסוג כזה של אבן. המאמר מזכיר את חוק הבנייה משנת 1918 המסדיר שקירות חיצוניים בבתים בירושלים חייבים בחיפוי אבן מסותת.

מאת: ישראל1948דיאטה ותזונה31/07/131017 צפיות
המאמר עוסק במזוטרפיה - כשיטת טיפול. בשלב הראשון ישנה סקירה הסטורית של השיטה. כן מתואר במאמר יעילות השיטה בהפחתת משקל. לבסוף המאמר דן בשאלה האם השיטה מתאימה לנו?

מאת: ישראל1948גינון22/04/13990 צפיות
המאמר סוקר סגנונות שונים של גינות שניתן לפיהם להקים גינה בינהם גינות לגידול תבלינים. סקירה של חלק מהתבלינים המקובלים לגידול באקלים הארץ ותכונות חשובות שיש לבדוק ברגע שמחליטים לגדל צמח תבלין בגינה. יש חשיבות להתיעצות עם אנשי מקצוע לפני בחירת צמחי התבלין שיש לגדל בגינה.

מאת: ישראל1948שיפוצים26/02/13990 צפיות
אמבטיה בסקירה הסטורית. חדר האמבטיה כסמל לסטאטוס ולמעמד חברתי. חיפוי אמבטיה כאמצעי לשיפוץ חדר האמבטיה וכדרך לשוות מראה איכותי ותחושת יופי ואסטיות לדירה כולה. החשיבות של פנייה לאנשי מקצוע מומחים בביצוע חיפוי לחדר האמבטיה.

מאת: ישראל1948חיות מחמד02/12/121345 צפיות
חשיבות התספורת להרגשה הכללית הטובה של הכלב, סקירת סוגי התספורות הקיימות, סקירת השירותים המוצעים כחלק מהטיפול בכלב במספרות הכלבים

מאמרים נוספים בנושא תכשיטים

מאת: אופירתכשיטים12/04/222678 צפיות
הערכת תכשיטים הוא עולם ומלואו ולכן כדאי להכיר את העולם המרתק הזה לעומק. בהערכה של תכשיטים עתיקים יש כמה אלמנטים שחשוב ללמוד ישר מהבסיס על מנת לעשות זאת באופן מדויק וראוי. לפני הכל, חשוב לקבל מידע מבעלי התכשיטים על עברו של התכשיט. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, כל מידע שתקבלו יכול לסייע לכם בהערכה.

מאת: tiloniתכשיטים27/08/204980 צפיות
מכשירי שקילה שונים נבדלים האחד מהאחר במספר דרכים – מבחינת החפצים הנשקלים, מבחינת הגבלות המשקל, מבחינת נוחות השימוש, מבחינה טכנית ומבחינת אופן שימוש (שימוש בוו שקילה, צג מקצועי או תוספים חשובים אחרים). ברור לכל ילד ששקילת תכשיטים אין דינה כדין שקילת כלי רכב או חומרים כימיים.

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/205053 צפיות
במאמר זה נציג פתרון ניקוי ביתי ע"י השריית צמיד טניס בסבון כלים עדין ובמים חמים במשך 15 דקות תוך כדי שמירה והימנעות מפגיעה ביהלומים

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/204899 צפיות
כיום ניתן למצוא מספר רב של תכשיטים לגברים אבל האם אנחנו יודעים איך לבחור את התכשיט שיתאים לנו. במאמר זה נתמקד בצמידים לגברים וננסה לעקוב אחר מספר פרמטרים אשר יעזרו לנו לבחור את הצמיד הנכון

מאת: תמיר פרלתכשיטים16/12/174168 צפיות
נראה מוזר שמינרל שעשוי מפחמן בלבד הפך לאחד מהתכשיטים המבוקשים ביותר בעולם, כלומר היהלום. אחרי הכל, פחמן נמצא בציוד ובמינרלים הבסיסיים ביותר, כגון הגרפיט בעפרונות שלנו, שכלל אינו נראה יוקרתי.

מאת: webetterתכשיטים14/06/173448 צפיות
אם את מחפשת לוק מנצח והופעה מושלמת בכל עת, המאמר הזה בדיוק בשבילך!

מאת: רוני הכהןתכשיטים21/05/173453 צפיות
איך מנקים זהב ושומרים על המראה הנקי והנוצץ שלו לאורך של תקופה ארוכה? קראו את הדברים המאוד חשובים לשמירה על התכשיטים היקרים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica