חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד לכתוב תוכן התואם לקידום אתרים

מאת: בן עמי ירמיהוניהול תוכן02/12/20091114 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיום, המלל הוא הכוח שמניע כיום את האינטרנט. רוב זרימת התנועה ברשת זורמת על פי תוכן. מנועי החיפוש הרציניים ובמיוחד "גוגל" מנתחים את תוכן האתרים ומדרגים אותם על פי מאפינים הנלקחים מתוכן האתר. בעלי אתרים שברצונם ליצור תנועה לאתר שלהם צריכים לייחס חשיבות לנושא התוכן באתר ולהתאים אותו לגוגל ושאר מנועי החיפוש. יש להבדיל בין כתיבת תוכן למאמר בעיתון או לספר ובין כתיבת תוכן להשגת מטרות הקידום באינטרנט. לשם כך, יש חשיבות לנסיון, כתיבה נכונה וצורת חשיבה התואמת את נושא הקידום האורגני.

תוכן כפרמטר לקידום אתרים
בעבר, מנועי החיפוש ניתחו אתרים על פי תגים מיוחדים שנועדו לנושא זה והוזנו על ידי מקימי האתר. תגים אלו נקראים תגי "מאטה". כיום, יותר ויותר מנועי חיפוש חשובים לא מיחסים חשיבות למתגים אלו ומנתחים את האתר על פי התוכן שבו. גם "גוגל" יצאו לאחרונה בהכרזה ששהם לא מייחסים יותר חשיבות לתגים אלו. זאת משום שמנהלי אתרים רבים הזינו תגים אלו במילות מפתח לא ממש רלוונטיות לאתר בכדי למשוך אנשים לאתרים שלהם.

מנוע חיפוש מבקר את האתר על ידי תוכנה שנקראת זחל. לתוכנה זו אפשרות לסרוק את האתר ולנתח את התוכן שבו על ידי חישוב מספר רב של פרמטרים ובכך קובעת את הציון של האתר בתוצאות החיפוש. דרוג האתר מתבצע בייחס לתגי מפתח. למשל אתר שידורג גבוה בתג "סדנת מודעות" לא בהכרח יהיה מדורג גבוה בתג "מודעות עצמית".

פרמטרים בתוכן
יש הרבה פרמטרים בתוכן הקובעים את דרוגו ושייכותו של האתר והם מתיחסים לתגי מפתח. למשל, כמות התוכן, כמה פעמים תג המפתח מופיע בתוכן ובאיזו צפיפות בייחס לכמות, כמה פעמים תגי המפתח מופיעים בצורה מודגשת, כמה קישורים יש עם תגי המפתח, כמה תמונות עם תגי המפתח ועוד הרבה פרמטרים כאלו. יש השפעה אפילו לשמות הקבצים בכתובת העמוד ולשמות קבצי התמונות ואפילו לשם הדומיין עצמו. זוהי רשימה חלקית בלבד של הפרמטרים הנחשבים בניתוח התוכן.

מהי אופטימיזצייה
לכן, מקימי אתרים מקצועיים מקימים את דפי האתר עם תכנים המותאמים לפרמטרים הקובעים. ההתאמה לגוגל בפרט ולשאר מנועי החיפוש בכלל נקראת אופטימיזצייה.

הרבה מקדמי אתרים טועים בכך שהם עושים אופטימיזציית יתר לאתר. גוגל מחשיבה דבר זה לספאם וזה עלול להוריד את דרוג האתר. למעשה, מנועי החיפוש אינם אוהבים את העובדה שמנסים לעשות מניפולציות בכדי לשלוט בדרוג ובתוצאות החיפוש. לכן, יש קו דק בין אופטימיזצייה ובין ספאם וכדאי להיזהר מענין זה. שיטות אופטימיזצייה וקידום לגיטימיות נקראות "כובע לבן" ושיטות פסולות נקראות "כובע שחור". השימוש בשיטת "כובע שחור" יכולות לגרום לנזקים בטווח הארוך ואין להשתמש בהם.

איך לכתוב תוכן לאתר
בתור התחלה יש לזכור לא להגזים. ולאחר שאמרנו זאת...
אופטימיזצייה לדף אינטרנט מתייחסת לתגי מפתח. למשל: "מודעות עצמית". ובכן, רצוי מאוד שתג זה יופיע במספר פרמטרים עיקרי בתוכן.

- בכותרת דף הדפדפן
- בכותרת הדף עצמו בתג H1
- בתג "מאטה" מילות מפתח
- בתג "מאטה" תיאור
- מספר פעמים בתוכן
- כקישורים בעמוד כשכותרת הקישור הוא התג "מודעות עצמית"
- כתיאור בתמונה
- כמודגש

ישנם עוד פרמטרים אבל רשימה זו היא העיקרית ובהחלט מספקת.

נכון שציינו שגוגל לא מתייחס לתגי מאטה. אבל בכל זאת גוגל אינו מנוע החיפוש היחידי ברשת (אם כי בהחלט העיקרי ביותר) לכן מומלץ בכל זאת להשתמש בתגים אלו.וחוץ מזה, זה לא מזיק.

בנוסף, יש לשמור על צפיפות נכונה ולא מוגזמת של תגי המפתח בתוכן. כלומר שתג המפתח יופיע בין 3% ל 4% מכלל התוכן.

הערה: אם אין באפשרותכם זמן או אפשרות לבצע אופטימיזצייה לאתר שלכם, עדיף שתכתבו תכנים בצורה הכי טבעית שאפשר. כי גם תוכן שנכתב בצורה טבעית מותאם עם תגי המפתח המתאימים באופן טבעי לחלוטין. העיקר הוא להוסיף ולחדש את האתר בתכנים איכותיים העוסקים בנושא האתר.

לסיכום: אופטימיזצייה של עמוד לא מספיקה בפני עצמה לקידום האתר. אבל במידה והיא באה בשילוב של פעולות קידום נוספות אז התוצאות יכולות להפתיע. חוץ מזה שניתן לכוון את סוג הגולשים ואיכותם על פי תגי המפתח אותם אנו מתאימים בתוכן. שימו לב! שימוש בשיטות "כובע שחור" (שיטות לא מקובלות) יכולות לגרום נזק רציני בטווח הארוך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ירמיהו בן עמי - להצליח עם אתרי אינטרנט ובגדול.
מנהל ומפתח פרוייקט אדממה: תוכנה לבניית אתרים.
בומבה-סייט שרותי בנייה, ניהול וקידום אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בן עמי ירמיהו

מאת: בן עמי ירמיהובניית אתרים25/12/12897 צפיות
בעבר הייתי נוהג לדוג במזח ביפו. השילוב של שקט, שלווה וריכוז בדייג היו עבורי פעמים רבות כמעין מדיטצייה מרגיעה.תתפלאו לשמוע אבל התחום בו אני עובד הקשור לשיווק באינטרנט מזכיר לי פעמים רבות את חווית הדייג

מאת: בן עמי ירמיהושיווק באינטרנט14/11/121003 צפיות
הפעם אני מעוניין לשתף אותך בעניין שכולם ראו באתרים שונים, יודעים, שמעו עליו איכשהוא ברקע אבל לא תמיד ייחסו לו את החשיבות הראויה - מה שנקרא אלמנט "ההמלצות" באתר שלך. זהו אלמנט אשר תומך בשיווק העסק וכאשר מיישמים אותו באופן הנכון, ברגע הנכון ובמקום הנכון, הוא מסוגל לעשות הבדל משמעותי בתוצאה ובכמות הפניות מהאתר.

מאת: בן עמי ירמיהוקידום אתרים22/10/121005 צפיות
ידעתם שכותרת הדפדפן בדף האתר משרתת מטרות של קידום ושיווק אתר האינטרנט שלכם ? אפשר לומר שעניין זה הוא אפילו משמעותי ביותר ובמצבים מסויימים הוא עתיד להעלות בצורה קיצונית את רמת ההצלחה של אתר העסק. אולם, לא כל כותרת תבצע עבודה טובה ויעילה ולכן יש לדעת כמה פרמטרים פשוטים על מנת שנוכל להשיג את המטרה.

מאת: בן עמי ירמיהועיצוב אתרים13/09/121059 צפיות
אני רוצה לספר לכם על כלי עבודה פשוט ועם זאת חזק ויעיל להפקת תוצאות ממשיות מאתר העסק שלכם. לסוד הזה קוראים אב-טיפוס

מאת: בן עמי ירמיהובניית אתרים14/08/12923 צפיות
אני נתקל רבות בהרצאות שאני מעביר בסוגיית עיצוב האתר וכי אתר צריך להיות יפה. אז אתר צריך להיות יפה ומותאם לבריף ולאפיון של הלקוח אך יש לבחון מה רמת העיצוב הנדרשת עבור בית העסק ולהעדיף תמיד להשתמש בעיצוב נקי ופשוט כדי להעביר את המסר.

מאת: בן עמי ירמיהוקידום אתרים08/08/121011 צפיות
שיעור הנטישה הינו מדד עוצמתי המאפשר להבין וללמוד בצורה מהימנה על רמת האתר שלנו. מדד זה מסייע לנו לבדוק לדוגמא האם התוכן רלוונטי, האם מבנה האתר מבצע את הנדרש ממנו ומניע להמשך גלישה ולביצוע פעולה, האם האתר מעניין את הגולש, האם התוכן מספק פתרון לבעיה שבגללה הגולש הגיע ועוד..

מאת: בן עמי ירמיהותנועת מבקרים18/07/127876 צפיות
הכותרת היא אחד מהאלמנטים הבולטים והמושכים את תשומת ליבו של הגולש שנכנס זה עתה לאתר. הכותרת תקבע אם הגולש ישאר וימשיך את המסלול שנקבע על ידנו מראש עבורו. את הכותרת מומלץ לעצב בתג הנקרא H1 . הכותרת מורכבת ממלל ומוטב ממלל קצר, חזק, ברור ופשוט להבנה על מנת להשיג את המטרה שלנו להשאיר את הגולש בדף וכמובן להניע אותו להמשיך לגלוש באתר. כדי להשיג מטרה חשובה זו עלינו להשקיע מחשבה בכתיבת תוכן הכותרת תוך דגש על מתן כותרת מסקרנת שיכולה כמובן להניע גולש להמשך גלישה בדפי האתר.

מאמרים נוספים בנושא ניהול תוכן

מאת: mikzoanניהול תוכן13/04/183773 צפיות
לוכד עכברים בתל אביב - הכי זולים בעיר 053-7102038- מדביר ברישיון

מאת: mikzoanניהול תוכן12/04/182816 צפיות
לוכד עכברים במודיעין - הכי זולים בעיר 0537102038- מדביר ברישיון

מאת: שלום כהןניהול תוכן25/11/172860 צפיות
בעולם הדיגיטל שאינו מפסיק להתחדש, כל בעלי העסקים ואתרי האינטרנט - בין אם אלה הם אתרי מכירות ובין אם אתרי תדמית שנועדו ליצור לידים להמשך יצירת קשר, חייבים להמציא את עצמם בכל יום ויום מחדש, כדי לשמור על רלוונטיות ויתרון אל מול המתחרים.

מאת: דויד מנשהניהול תוכן18/09/143238 צפיות
שני מרכיבים חשובים בקידום אתרים, שלא רבים נוטים להתייחס אליהם במלוא החשיבות הראויה להם הם שני אלמנטים בכתובת האתר, URL, שהגולשים מקלידים בדפדפן : שם הדומיין והסיומת. במאמר זה נתייחס לשני מרכיבים אלה ונעמוד על חשיבותם.

מאת: עודד בלקיןניהול תוכן12/07/144132 צפיות
הביובית מבצעת: *פתיחת סתימות בתל אביב *שאיבות בורות ביוב בתל אביב *שאיבת בורות שומן בתל אביב *שאיבת בורות דלק בתל אביב בעבודות אלו מבצעים פעולה הדומה לשאיבת ואקום בעוצמה גבוהה מאוד. הביובית היא הכלי הטוב ביותר לביצוע עבודות אלו. לעיתים,כשיש סתימה בצנרת הביתית,הדיירים יכולים "לעשות זאת בעצמם"ולפתוח אותה בקלות. אך לעיתים הסתימה לא נפתחת בקלות - משום שמערכת הביוב בחצר או ברחוב - נסתמת. במצב כזה,נדרשים אמצעים גדולים ומשוכללים יותר כדי לפתוח את הסתימה וחייבים להזמין אנשי מקצוע מומחים בנושא שישימו קץ

מאת: דויד מנשהניהול תוכן22/04/146040 צפיות
אחד הגורמים שמשפיעים על האופן שבו גוגל מדרגת את האתר שלכם, (ה"רנקינג") שלו, הוא עד כמה התכנים של האתר עדכניים. מדוע חשוב כל כך לעדכן את האתר לעיתים מזומנות ככל האפשר, במה לעדכן אותו - ולא פחות מכך מה לא לעשות מבחינת העידכון.

מאת: גוגלל אנלייזרניהול תוכן02/02/148383 צפיות
במאמר דעה אישי זה אציג לכם את דעתי, מדוע אין הבדל מהותי בין לשדוד חנות לשימוש בתוכן וסירוב לתשלום.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica