חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

BMI – אינדקס מסת גוף – הנוסחה והמסקנות באימון עם מאמן כושר אישי

מאת: עלית פיטנסאימונים05/01/20141542 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אינדקס מסת גוף היה בשימוש כבר למעלה מ-100 שנים במחקרי אוכלוסייה , על ידי רופאים מאמני כושר אישיים , ואנשי מקצוע בתחום הבריאות , בעת החלטה אם המטופלים שלהם סובלים מעודף משקל. עם זאת, יש ב BMI פגם אחד חשוב - וזה חוסר מדידה את רקמת השומן הכללי שלך.


מדד מסת גוף , הנגזר מנוסחה מתמטית פשוטה , תוכנן בשנת 1830 על ידי למברט אדולף,אסטרונום , מתמטיקאי , סטטיסטיקן וסוציולוג בלגי.הוא ידע להעריך כמה שומן אדם נושא עליו על ידי חלוקת המשקל שלך בקילוגרמים בגובה במטרים בריבוע שלך. עם זאת , כפי שציין קודם לכן המדידה לא מושלמת, במיוחד אם אדם נושא הרבה שריר.

לכן יש דעות חלוקות בעיקר בקרב מאמני כושר אישיים שעובדים אם מתאמנים שמעלים מסת שריר אך אין לזה ביטוי במדד.
ב קירוב טוב יותר למציאות מורכבת, לא מספיק סרט מדידה ושמירה על השמנת יתר.
כמו במאבק נגד השמנת יתר שהופך לנושא יותר ויותר דחוף, כמעט כל מאמן כושר אישי או יועץ מקצועי בתחום הבריאות לא מסכים על הדרך הטובה ביותר למדוד אותה .
נוסחת BMI הנוכחית מובילה לבלבול ומידע מוטעה הגובה מתחלק במשקל על ידי יותר מדי כאשר אנשים הם קצרים , ועל ידי מעט מדי כאשר הם גבוהים. התוצאה היא שאנשים קצרים שספרו שהם דקים יותר ממה שהם באמת , ואילו אנשים גבוהים עשויים לחשוב שהם שמנים יותר מכפי שהם .

שנוסחת ה- BMI נולדה לא היו מחשבים , מחשבונים או מכשירים אלקטרוניים. וכיום מוסדות היום משני צידי האוקיינוס ??האטלנטי ממשיכים להשתמש באותה נוסחה פגומה.
אף אחד לא רוצה לטלטל את הסירה.

יש כנראה נוסחאות פגומות אחרות שם בחוץ . נראה שיש כבוד מוגזם לאמצעים התלויים במתמטיקה. עם זאת,ה-BMIשל אחד כנראה יכה את כולם , במיוחד כאשר אוכלוסיית העולם של אנשים שמנים עולה.
הוא מציע נוסחה חדשה שבו :

אם האדם גדל באופן שווה בכל הממדים , במשקלו בגילים שונים יהיה כקוביית הגובה שלו עכשיו , זה לא מה שאנחנו באמת צופים עליית המשקל היא איטית יותר , אלא במהלך השנה הראשונה שלאחר לידה לאחר מכן שיעור שזה עתה ציין הוא די שנצפה באופן קבוע.

אבל אחרי תקופה זו, ועד סמוך לגיל ההתבגרות, מגביר את המשקל כמעט כמו הריבוע של הגובה. התפתחות משקל שוב הופכת להיות מאוד מהירה. באופן כללי, אנחנו לא טועים בהרבה , כאשר אנו מניחים כי במהלך פיתוח הריבועים של המשקל בגילאים שונים הם כסמכויות החמישית של הגובה ; מה שמוביל באופן טבעי למסקנה זו , בתמיכה הסגולי קבוע, כי הצמיחה רוחבית של אדם הוא פחות מאנכי.


רבים אומרים כי יחס בין המותניים לגובה הוא מדידה טובה יותר מאשר ה-BMI. הם אומרים שאתה צריך לשמור על היקף המותניים שלך פחות ממחצית הגובה שלך.


על פי רוב הקריטריונים מקובלים ברחבי העולם :

BMI של 18.5-24.99 אומר שאתה ממשקל נורמלי
BMI של 25-29.99 אומר שאתה סובל מעודף משקל
BMI של 30 + אומר שאתה סובל מהשמנת יתר

כולנו היינו שמחים אם היה ברור לנו לגמרי כמה אנחנו צריכים לשקול ואיך לחשב לעצמנו את זה למרבה הצער, המשקל האידיאלי שלך הוא לא נוסחת שחור ולבן.

אתה לא יכול פשוט לחשב את משקל היעד שלך באופן פשטני שאתה מתעמק בעבודה מול מאמן כושר אישי - זה תלוי במספר גורמים, כולל בריאות הכללית שלך בכלל , גובה, שריר שומן יחס , צפיפות עצם, מבנה גוף , מין וגיל.
ועבודה מתוך -BMI יכולה לתת לאנשים מושג כללי לגבי כמה הם צריכים לשקול.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עלית פיטנס

מאמרים נוספים בנושא אימונים

מאת: עופר שלואימונים15/06/185630 צפיות
אימוני כושר אישיים לירידה במשקל וחיטוב הגוף.

מאת: דודישאימונים22/03/184601 צפיות
על פי ארגון הבריאות העולמי, מחלת הסרטן נמצאת במקום השני של גורמי המוות. על פי האגודה למלחמה בסרטן, פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן.

מאת: דודישאימונים19/03/184020 צפיות
פעילות גופנית חשובה לכולנו. בין אם אנחנו מעוניינים לרדת במשקל, לשמור על איזון ואף לעלות במשקל. אם אנחנו אנשים בריאים או חולים, ילדים או מבוגרים ואף אם אנחנו בני הגיל השלישי.

מאת: דודישאימונים14/03/163578 צפיות
אין כמו לפתח זוגיות ספורטיביות, כזאת שהיא חדורת מוטיבציה, חיזוקים הדדיים והנאה משותפת מהתוצאות

מאת: רוני הכהןאימונים09/09/152663 צפיות
רבים שואלים לגבי ההבדל בין אימון בשיטת ems club לאימון סטנדרטי אותו מבצעים בבית או במכון כושר, ולמעשה ההבדל טמון ביכולת של המערכת לשלוח את הגירוי החשמלי לכמה קבוצות של שרירים בפעם אחת ולבצע אימון של כמה אזורים בו זמנית, לעומת אימון רגיל שמצריך בכל פעם התמקדות באזור אחד ובקבוצת שרירים ספציפית בגוף של המתאמן. דבר זה מצריך הרבה יותר זמן עבור אימון בפעם אחת.

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/143021 צפיות
קטלבלס הינה משקולת אסמיטרית שבאמצעותה ניתן לבצע אימון גופני איכותי המערב קבוצות שרירים רבות בו זמנית, מאתגר את מערכות היציבות ושיווי המשקל של הגוף ותורם בפיתוח סבולת שריר ולב ריאה

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142852 צפיות
אימון פונקציונלי החל את דרכו האימון עבור ספורטאי עילית לטובת שיפור היכולות הספציופיות לענף הספורט בו הם מתמחים. עם השנים החלו להבין שגם אנשים מן הישוב, רצוי ואף כדאי שהאימונים הגופניים שהם מבצעים לטובת בריאות גופם יהיו תואמים את אורח חייהם, כלומר אימון שמלשב קבוצות שירירים רבות בו זמנית ותנועות שתואמות את חיי היומיום- מעבר משכיבה לעמידה , ישיבה וקימה , הרמת חפצים וכדומה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica