חפש מאמרים:
שלום אורח
24.02.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קרוספיט ששורפת שומנים

 

בשיטת אימון פונקציונאלי, כגון שיטת קרוספיט, האימונים הם אינטנסיביים, מגוונים ומטרתם לפעול על מספר גורמים. עובדה מוכחת היא שעבודה אינטנסיבית על מספר גורמים במקביל הינה יתרון אחד מיני רבים שיש לצורת אימון פונקציונאלי על אימון בחדר כושר למשל.

אצלנו במועדון קרוספיט חיפה שואפים להתאמן על שלוש מערכות אנרגיה: המערכת האנאירובית, המערכת הפוספטית והמערכת האירובית, כאשר מרביתם של האימונים הם אימונים אנאירוביים עצימים כפי שמקובל בשיטת האימון קרוספיט.

הדעה הרווחת בקרב רוב אוכלוסיית המתאמנים עד כה הייתה כי הדרך היחידה לשרוף שומן טמונה בתרגול אירובי. ובכל זאת, בשנים האחרונות מיתוס זה הולך ומתפוגג. מחקרים רבים ושונים ממוסדות רבי השפעה, בראשם הACSM , הוכיחו כי למרות שהתרגול האנאירובי, אשר מופעל רבות בשיטת הקרוספיט, לא משתמש בשומן באופן ישיר אלא יוצר השפעהעל תהליך שריפת השומן בצורה עקיפה.

 

 

ביצוע קרוספיט שורף שומן

שיטת הקרוספיט מתמקדת באימון אנאירובי בעצימות גבוהה. מחקרים מראים שכאשר מבצעים אימון אנאירובי עצים משתחררים הורמונים אנאבוליים. אחד ההורמונים שמשתחררים הינו הורמון הגדילה אשר אחראי על מספר פעולות חשובות בגוף, אחת מהם היא תיקון נזקים בשריר המהווה פעולה שדורשת אנרגיה רבה. אותה אנרגיה מגיעה למעשה מעודפי שומן בגוף. המשמעות היא שביצוע אימון אנאירובי תורמת ליעילות הגוף בשריפת שומנים ברמה ההורמונלית. והמסקנה = אימון קרוספיט שורף שומנים!

מחקרים רבים נעשו על הורמון הגדילה והשפעותיו כאשר המשמעותי בהם הינו מחקרו המפורסם של דניאל רודמן ועמיתיו בקולג' לרפואה של ויסקונסין, מילווקי. במסגרת המחקר טופלו במהלך שישה חודשים מגוון אנשים מבוגרים בהורמון גדילה. במהלך תקופה זו הופחתו משמעותית אחוזי השומן בגופם של הנבדקים שזכו למסת גוף רזה ביחס לגילם. במסקנותיהם ציינו החוקרים כי הרכב גופם של הנבדקים היה כשל אדם הצעיר מהם ב-15 שנה כלומר, השפעת ההורמון היא ההשפעה שמצופה מ"שיקוי נעורים".

מחקר נוסף אשר נערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ניו מקסיקו ב – 1988 בחן מרימי משקולות מקצועיים. מחצית מקבוצת מרימי המשקולות טופלו בזריקת הורמון גדילה במהלך אימון של שישה שבועות והמחצית האחרת קיבלה זריקת דמה. בתום ששת החודשים, החצי שקיבלו הורמון גדילה הצליחו לאבד פי 4 יותר כמות של שומן גוף וכן זכו בפי 4 יותר מסת גוף רזה מאשר החצי שקיבל זריקות דמה..

תוצאות המחקרים הללו רק מדגישות את המשמעותיות והעצמה הרבה של הורמון הגדילה בתהליך שריפת השומן. אולם חשוב להדגיש, שהזרקת הורמון היא דרך מסוכנת ומסובכת להפחתת משקל לבניית שרירים. יתרה מזאת, הזרקת הורמון רב עוצמה זה עלולה לגרום להשפעות שליליות חזקות, ביניהן: הפסקת השחרור הטבעי של ההורמון בגוף ועלייה בסיכון לפתח סוכרת.

 

למרבה המזל, אין צורך להזריק הורמון גדילה על מנת לבנות שריר ולשרוף שומן. כל מה שצריך בכדי לשרוף שומן באופן יעיל זה אימון אנאירובי שהוא אחד ממרכיבי אימון הקרוספיט. באימון קרוספיט, העבודה האנאירובית מתחילה כבר כשאתם ברמה של 90% מקצב הלב המרבי שלכם. נכון, זה בהחלט עבודה מאוד קשה (אצלנו במועדון קרוספיט חיפה מתאמנים קשה) אך גם מומלצת ושורפת שומן. דרך אגב, מתעמלי קרקע, מרימי משקולות ואתלטים גם כן מבצעים פעילות אנאירובית ולמרות שהם בעלי שרירים כבדים, גופם לא מכיל הרבה שומן.

 

לסיכום, כאשר אתם מבצעים אימון קרוספיט אתם נהנים משילוב של שלושה ענפים: אתלטיקה קלה, התעמלות קרקע והרמת משקולות. באימון פונקציונאלי זה אתם עובדים על מספר רב של גורמים וכתוצאה מכך מתבצע שחרור של הורמון הגדילה שמשפיע באופן ישיר על שריפת השומנים של הגוף. זה לא אומר כמובן ששריפת שומנים אינה תלויה גם בגורמים נוספים כגון איכות השינה ואיכות התזונה. במועדון קרוספיט חיפה תוכלו להשכיל גם בגורמים אלו, ועל כך נמשיך להרחיב ברחבת האימונים.

 

בכדי להגיע לרמת שריפת שומנים אפקטיבית באימון אנאירובי אני ממליץ להתאמן תחת שיטת קרוספיט ואך ורק במועדון קרוספיט מורשה.

 

כותב המאמר הינו מאמן קרוספיט מוסמך ובעלים של מועדון קרוספיט חיפה.

 



תגיות המאמר: קרוספיט חיפה, קרוספיט


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קרוספיט חיפה  CROSSFIT HAIFA

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קרוספיט חיפה

מאת: קרוספיט חיפהתזונה20/04/145281 צפיות
קרוספיט היא שיטת אימון פונקציונאלי מוכחת שמשיגה תוצאות. אבל, וזה אבל גדול, אי אפשר להגיע לתוצאות טובות ללא תזונה נכונה, זאת עובדה.

מאת: קרוספיט חיפהספורט וכושר גופני - כללי26/01/14607 צפיות
קרוספיט היא שיטת אימון פונקציונאלי המתאימה מאוד לילדים. למנ? ובכן היכנסו וקראו.

מאת: קרוספיט חיפהספורט וכושר גופני - כללי25/12/13600 צפיות
קרוספיט הינה שיטה פורצת גבולות שמאפשרת למתאמן הממוצע להגיע לתוצאות משמעותיות בפרק זמן קצר. אנחנו בקרוספיט חיפה יודעים שעל מנת להשיג את מטרותיך, יש להשקיע זמנך במה שחשוב באמת.

מאת: קרוספיט חיפהספורט וכושר גופני - כללי04/09/13873 צפיות
מתלבטים בין אימון חדר כושר לאימון פונקציונאלי? מהו היתרון של אימון כמו קרוספיט על אימון בחדר הכושר? ההבדל הגדול - כושר גופני טבעי

מאמרים נוספים בנושא ספורט וכושר גופני - כללי

מאת: דניאל מלמדספורט וכושר גופני - כללי11/02/2074 צפיות
כולם היום קונים בגדי ספורט באינטרנט, ג'ים פיירטס היא חברה שמספקת מבחר גדול של בגדי ספורט אונליין לגברים ונשים. בגדי ספורט איכותיים מאוד, נושמים והכי נמכרים בעולם בכל ענף הספורט. המאמר הבא יסביר לכם כיצד נכון לקנון בגדי ספורט אונליין. קריאה נעימה

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי03/10/171931 צפיות
מי מאתנו לא ראה דשא סינטטי במגרשים. בתקופה האחרונה אנו זוכים לעלייה בכמות המגרשים אשר החליטו להחליף את הדשא הרגיל שלהם בדשא סינטטי ולכך סיבות רבות. במאמר זה נשתדל לפרט ולהסביר מה הם היתרונות והחסרונות ברכישת דשא סינטטי למגרשים חיצוניים או פנימיים. בכדי להחליט מה מבין כל סוגי הדשא עדיף חשוב להבין מה הוא בעצם דשא סינטטי.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי17/08/172508 צפיות
עכשיו קיץ ורב הילדים נמצאים בחופש הגדול. ברור לכולם שילד בגיל 12-16 לא ישב בבית כל החופשה, אלא יצא החוצה לשחק במגרשים. בכל שכונה ברחבי הארץ ניתן למצוא מגרשי ספורט עם מתקני ספורט רבים. במקרים מסוימים ניתן למצוא אפילו כמה מגרשים באותה שכונה מה שנותן לאותו ילד בקיץ חופש בחירה במקום בילוי המועדף עליו.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי06/08/173001 צפיות
אין ספק שפעילות גופנית בימינו תופסת מקום חשוב אצל האנשים ורובנו מבינים שבכדי להישאר בריאים יש צורך בלבצע פעילות פיזית בתדירות גבוהה. בזכות פעילות פיזית אנו שומרים על הגוף שלנו ומפחיתים את הסיכוי למחלות שונות בעשרות אחוזים. ישנם מקומות רבים בהם ניתן לבצע פעילות פיזית. ניתן למצוא ברחבי הארץ חדרי כושר רבים, ולאלו שאוהבים להתאמן בחוץ יש את מגרשי הספורט.

מאת: דניסספורט וכושר גופני - כללי30/03/172691 צפיות
איך תוכלו להגדיל את סיכויי הזכייה שלכם בווינר? בעזרת קהילת מהמרי ווינר מקצועית שתוכל לעזור לכם להחליט על מה ומתי להמר.

מאת: רוני הכהןספורט וכושר גופני - כללי04/07/162337 צפיות
עד אשר התרופה המיוחלת תגיע גם אל תחום הדימנציה אפשר להאט את התקדמות המחלה על ידי תרגילים של שיפור זיכרון שמאפשרים להעניק את הטיפול החשוב שמאפשר עוד שנים ארוכות של חיים איכותיים.

מאת: פבלספורט וכושר גופני - כללי29/04/162429 צפיות
מקורות אנרגיה עיקריים לעבודת שרירים תקינה הם: 1. קישורי פוספט - אדנוזין טריפוספט (ATP) וקראטינפוספט (KP) 2. פחמימות- גלוקוז וגליקוגן. 3. שומן 4. חלבון, אך לשמחתנו, באספקת האנרגיה של הגוף יש לו תפקיד שולי, רק במקרה של רעב או אימונים מטישים וארוכים המנגנון מופעל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica