חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המדריך המלא איך למשוך כספים מקופת גמל של עמית שנפטר

כספים אבודים או חסכונות אבודים הינו מונח שכבר שגור בחברה ובאורח חיינו. משרד האוצר באמצעות המפקח על הביטוח ערך מס' הקלות על מנת ל"רוקן" את הקופות המכילות כספים אבודים. הצעד הראשון הינו מתן היתר לעמיתים בעלי קופות גמל עם יתרה נמוכה מ-7000 ש"ח למשוך את כספם בפטור ממס. המטרה הינה לשים סוף ל"כספים האבודים". במקביל צויין כי בעתיד תיהיה אפשרות למשוך כספים מחשבון של עמית שנפטר. הצעד השני נכנס ממש לאחרונה לתוקף, מדובר במתן היתר לשארים החוקיים של עמית אשר נפטר למשוך את כספי התגמולים מקופת גמל ללא הכרח בצו ירושה. עד לאחרונה כשהשארים החוקיים של עמית  ביקשו משיכת כספים ממכשירים פיננסים דוגמת קופת הגמל אשר היתה בבעלותו, נזקקו הם להמצאת מסמכים רבים והעיקרי הוא  צו הירושה.השוואת תכניות חיסכון פיננסי למעשה, כדי להפיק צו ירושה יש צורך בפניה לעורך דין, אשר יפנה בשמנו לאפוטרפוס הכללי. מדובר בהליך דיי יקר אשר לעיתים הפקתו עלול להיות גבוה מן היתרות אשר נצברו בקופת הגמל  - כלומר במקרים רבים, כשמדובר ביתרות נמוכות, אין כדאיות לפעולה זו. המפקח על הביטוח שבמשרד האוצר פירסם לאחרונה את חוזר גמל שמספרו 2014-2-03. בחוזר ניתנת הבהרה לגבי מי זכאי למשוך את כספיו של העמית שנפטר ובאילו תנאים. מדובר בהטבה משמעותית, אשר מקדמת  את המוטבים אל ה"כספים אבודים". יש לקחת בח-ן כי קיימים כללים ומגבלות מסויימות אשר יש לעבור על מנת להבטיח כי אנו היורשים החוקיים וכי בעתיד לא יתעורר יורש חוקי אחר. מה כללי המשיכה? באילו תנאים ניתן למשוך את הכספים? (במצטבר)בחשבון יש לכל היותר יתרות בגובה של 5,000 ש"ח.
• העמית נפטר לפני למעלה מ-3 שנים.
• הצהרת המושכים על מכתב שיפוי לחברה
• הצהרת המושכים כי הם היורשים לפי דין
• המשיכה יכולה להתבצע אך ורק באמצעות בן/בת זוג, הורים וילדים.

איך יודעים שבכלל יש את הכספים בחשבון? איך לעשות השוואת מחירי ביטוח באותו חוזר  2014-2-03, המפקח מציין  כי על החברה המנהלת את הכספים של העמית אשר נפטר, לשלוח מכתב המיועד לשאריו החוקיים בדבר זכאותם  (החובה הינה כלפי חשבונות בהן יתרה נמוכה מ-5,000 ש"ח). במקביל ציין החוזר, כי באתר האינטרנט של כל גוף מנהל (בתי ההשקעות, חברות הביטוח ומוסדיים אחרים), יש להיות מפורסם באופן ברור את כללי המשיכה, הטפסים הרלבנטים ואנשי הקשר לשם ביצוע והעברת הטפסים. לפני שמושכים שואלים: "האם זה כדאי?", המלצה שלנו היא לפנות לחוות דעת של סוכן ביטוח מנוסה. המלצה נוספת הינה לחפש סוכן אשר פועל באיזור מגוריכם, באם אין כזה חפשו באינטרנט, לדוגמה "סוכן ביטוח בכפר סבא". לאחר פגישה עם איש המקצוע תוכלו להבין באם הינכם מעוניינים במשיכת כספים או השארתם בקופה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלטים ביטוח ופיננסים

072-2112225 / 054-4667772 /

אלטרנטיבה נוספת לכסף שלך...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלטים ביטוח ופיננסים

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח פנסיוני19/11/161811 צפיות
שחברות הביטוח ממליצות לכל אחד לבטח מגיל צעיר את הביטוח המקסימלי, בעצם אין צורך לבצע ביטוח סיעודי מגיל צעיר. הזמן הטוב ביותר לרכוש ביטוח סיעודי הוא בין הגילאים 55 ו -64, אולם בכל מקרה מוטב להתייעץ עם איש מקצוע בעל רשיון

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםהשוואת מחירים18/02/161720 צפיות
אנו מקבלים החלטות בחיי היום יום באמצעות השוואה בין אפשרויות, את ההשוואה אנו מבססים על מאפיינים, תועלות ועלות כלכלית, אז לפני הכל, חשוב שתדעו שגם למוצרים פיננסים יש אפשרות לעשות השוואת מחירים - עם דגש לענפי הביטוח השונים!

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח - כללי15/08/155308 צפיות
בחיי היום יום אנו מקבלים החלטות שונות על בסיס מאפיינים, על חשבון העלות הכלכלית עבורנו, במאמר זה נסביר איך לבצע השוואת מחירים גם לענפי הביטוח וניתן לכם כלים שונים לביצוע השוואה טובה ואמיתית.

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח חיים30/03/151968 צפיות
נראה לכם שאתם משלמים הרבה על ביטוחי החיים? רוצים לדעת כמה כמה עולה ביטוח חיים בחברה אחרת?

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח פנסיוני13/09/142683 צפיות
במהלך 2013 פרסם המפקח על הביטוח תקנות בהן החל מהשנה הבאה 2014 חברות הביטוח לא יוכלו לבטח בביטוח קבוצתי לחברות ולארגונים את רובד הביטוח הסיעודי. כמובן שימים עברו והמפקח החליט לדחות את החלת החוק לתחילת 2015.

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח פנסיוני09/09/142551 צפיות
במהלך 2013 פרסם המפקח על הביטוח תקנות בהן החל מהשנה הבאה 2014 חברות הביטוח לא יוכלו לבטח בביטוח קבוצתי לחברות ולארגונים את רובד הביטוח הסיעודי. ימים עברו והמפקח החליט לדחות את החלת החוק לתחילת 2015.

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח - כללי23/08/142454 צפיות
כבר יותר מעשור, בכל הפסקת פרסומות בערוצים המסחריים חברות הביטוח הישירות "אוכלות לנו את הראש" וטוענות "למה לממן סוכן?" וכדאי לעשות ביטוח באופן ישיר ולחסוך בכסף.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח - כללי

מאת: רוני הכהןביטוח - כללי04/06/172785 צפיות
הקושי רק עולה כאשר מגלים עד כמה צריכים לעבוד על מנת לקבל מה שחשים שמגיע בזכות, ולא מתוך חסד שמעניקים המוסד שבו מעסקים והמוסדות הרלבנטיות של המדינה.

מאת: עידן שלומןביטוח - כללי04/06/174818 צפיות
רוצים לדעת איך עובדת המסלקה הפנסיונית בפועל? איך עושים סדר בביטוחים מבלי לשלם כפל ביטוח? אם אתם רוצים לחסוך כספים , זה הזמן לדבר על תמונה מקיפה אודות חיסכון של כל אדם במדינת ישראל.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח - כללי12/04/164243 צפיות
נהג צעיר על פי חוק הוא נהג שלא מלאו לו עדיין 24 שנים.

מאת: Roei Kalvoביטוח - כללי10/03/163522 צפיות
כל ההיבטים שצריך לדעת לפני שסוגרים ביטוח צלילה - כנסו ותלמדו כדי שלא יעבדו עליכם!

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח - כללי15/08/155308 צפיות
בחיי היום יום אנו מקבלים החלטות שונות על בסיס מאפיינים, על חשבון העלות הכלכלית עבורנו, במאמר זה נסביר איך לבצע השוואת מחירים גם לענפי הביטוח וניתן לכם כלים שונים לביצוע השוואה טובה ואמיתית.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח - כללי06/07/154846 צפיות
נמצאים לפני קניית דוד חשמל? אם גם אתם מצאתם את עצמכם בהתלבטויות לגבי רכישת המכשיר, כאן תוכלו לקרוא הדרכה אובייקטיבית המתייחסת לפרמטרים השונים שתוכלו לבדוק בכל דוד, ולהחליט האם הוא מתאים לסוג השימוש שאתם מייחלים לו.

מאת: רוני הכהןביטוח - כללי01/07/154752 צפיות
את כל אלה מכסים סוגים שונים של ביטוחים המעניקים לנו סוג של שלווה ורוגע בנוגע לכל אספקט בחיים שלנו, תמורת תשלום חודשי. הכיסוי הביטוחי משתנה מחברה לחברה אשר בוחרת את מי לבטח, באלו תנאים ותמורת איזה תשלום חודשי. גם אם אתם צריכים לפנות אל חברת ביטוח באשקלון, אתם תמיד תמצאו מגוון רחב של חברות מבטחות עבור הסוגים השונים של פוליסות ביטוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica