חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מגישים בקשה עבור צו ירושה? כדאי שתכירו את ההנחיות

מאת: אלעד שנירדיני ירושה07/09/20142929 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים קובע כי יש להגיש בקשה לצו ירושה רק ללשכת רשם הירושה שבאיזור סמכותו היה מקום מושבו של המוריש. במקרה של תושב זר, הגשת הבקשה תתבצע ללשכה הנמצאת במקום בו נמצאים נכסי הנפטר. את איזור הסמכויות ניתן לברר באמצעות אתר האינטרנט של משרד המשפטים או בעזרת התייעצות עם עורך דין המתמחה בנושא. מעבר לכך, כדאי להכיר את ההנחיות ואת האגרות הנדרשות לצורך הגשת הבקשה. האגרה המרכזית היא עבור פתיחת תיק בעוד אגרה משנית משולמת כנגד אגרת פרסום בעיתון. את האגרות ניתן מטבע הדברים לשלם באמצעות כרטיס אשראי, דרך שירות התשלומים הממשלתי, בסניפי הדואר ובאמצעות שוברי תשלום או בעזרת הפקדה לחשבונות מסוימים של משרד המשפטים. אגרות רשם הירושה מתעדכנות אחת לשישה חודשים וגם פרטים עליהן ניתן למצוא באתר האינטרנט של האפוטרופוס הכללי.

מבחינת הנחיות ספציפיות לגבי מילוי טופס בקשה עבור קבלת צו ירושה, החוק מורה על מילוי הטופס בכתב יד ברור או בהדפסה של מסמך וורד בלבד. סעיפים שאינם רלוונטים צריך המגיש למחוק בצורה נהירה ועל הבקשה יש לחתום רק בפני עורך דין, נוטריון, שופט, דיין או ראש רשות מקומית. אימות חתימה הוא תנאי הכרחי להגשת הבקשה. כדאי לשים לב היטב למילוי כל הפרטים ולהימנע ממצב של עיכובים מיותרים.

מסמכי יסוד וטיפול בבקשה

טופס הבקשה לצו ירושה מוגש על פי החוק בצירוף מסמכי יסוד שהם שני שוברי התשלום כאמור, תעודת פטירה של המנוח וכל יורש אחר שנפטר, יפוי כוח למבקש המיוצג על ידי עורך דין, אישור על הודעות בדואר רשום לכל היורשים ותצהירי הסתלקות מקוריים. במידה ומדובר במנוח שאינו תושב ישראל, יש לצרף גם נסח רישום מקרקעין המעיד על הימצאות נכסים כלשהם על שם המנוח, חותמת אפוסטיל על גבי כל מסמך זר, תרגום נוטריוני לעברית של כל מסמך הכתוב בשפה זרה למעט אנגלית וערבית וחוות דעת של הדין הזר לצד צו פורמלי. את כל המסמכים הללו יש להכין בארבעה סטים של אחד מקור ושלושה העתקים.

הטיפול בבקשה מתחיל לאחר הגשתה בדלפק רשם הירושה בלשכות ובשעות קבלת הקהל המפורסמות באתר האינטרנט של האפוטרופוס הכללי. אפשרות אחרת היא להגיש את המסמכים והבקשה באמצעות שירותי הדואר. הטיפול כולל בדיקה של מסמכי היסוד, הזנת פרטי המנוח למחשב והעברת הנתונים למספר תיק תחת האפוטרופוס הכללי. העתק של הבקשה המקורית מועבר גם לבא כוח היועץ המשפטי וזאת לצורך בדיקה מעמיקה וקביעת עמדתו. העתק שלישי נשלח בחזרה למגיש או לאחד מבאי כוחו כפי שצוינו מראש.

אילו הודעות מפורסמות על ידי היועץ המשפטי לממשלה?

בא כוחו של היועץ המשפטי לממשלה נותן את תגובתו לבקשה תוך 45 ימים מהתאריך שמופיע על המדבקה בבקשה. כדאי להכיר את סוגי התגובות של היועץ המשפטי ואת משמעותן. הודעה על כוונה שלא להתערב בהליכים משמעה שבא כוחו של היועץ המשפטי לממשלה אישר את הבקשה. הודעה על כוונה להתערב בהליכים משמעה בקשה של היועץ המשפטי לממשלה לקיים דיון בבקשה והעברה של התיק לבית המשפט לענייני משפחה. מנגד, דרישת פרטים משמעה חוסר של פרטים מסוימים בבקשה ולפיכך המתנה עד השלמתם.

לסיכום, הטיפול המורכב בצו ירושה מתחיל באיסוף פרטים והגשת בקשה ומסתיים רק לאחר אישור כל הגורמים המעורבים. ניתן לצלוח את התהליך במהירות וביעילות תוך הקפדה על הכללים האמורים בחוק ובאמצעות התייעצות עם עורך דין מומחה.

 



תגיות המאמר: צו ירושה, בקשת צו ירושה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד שניר

מאת: אלעד שנירדיני משפחה17/03/161354 צפיות
החלטתם להתגרש ואתם מעוניינים לסיים את הסאגה מהר ככל האפשר. מהי הדרך המהירה ביותר להתגרש? כיצד ניתן להימנע מסכסוכי גירושין ממושכים וכואבים? והאם ניתן להתגרש תחילה ורק אחר כך לדון בסוגיות הנלוות לגירושין? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162526 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי13/03/161280 צפיות
יש כמה אפשרויות הרלוונטיות עבור אזרחים שנפגעו מלשון הרע והוצאת דיבה.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152038 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי09/06/151289 צפיות
עו"ד המעוניין לקבל רישיון נוטריון צריך להגיש הצהרה לועדת הנוטריונים הכוללת פרטים אישיים וחתימה על מספר נקודות חיוניות. מה צריכה לכלול הרצאה זו?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי24/02/151424 צפיות
חוק הנוטריונים מפרט את סמכויות הנוטריון וקובע כי רישיון נוטריון יכול להינתן רק על ידי ועדת הממונה על ידי שר המשפטים. מהם תפקידי הנוטריון?

מאמרים נוספים בנושא דיני ירושה

מאת: רוני הכהןדיני ירושה30/09/201347 צפיות
עם השנים זה נעשה יותר ויותר ברור עד כמה זה חשוב להכין צואה.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה21/09/201053 צפיות
החיים ממשיכים בלעדי כל אלה, וכאן, טמונה לה תורה שלמה של ירושה.

מאת: yoni romדיני ירושה14/11/191091 צפיות
נקודת ההנחה אומרת כי אדם אשר החליט לכתוב צוואה עשה זאת על מנת להשאיר הוראות התואמות את רצונו. מימוש הצוואה משמעותה לכבד את בקשותיו של אותו אדם. לכן, רוב הצוואות יכובדו כפי שנכתבו. עם זאת לעתים ישנו תהליך של ביטול של הצוואה כאשר האדם עצמו יכול לשנות את דעתו ולהחליט לבטלה או לעדכן אותה.

מאת: yoni romדיני ירושה03/07/191497 צפיות
כשאדם קרוב אלינו נפטר זו בשורה לא נעימה במיוחד, לפעמים אפילו מכאיבה מאוד במידה ומודבר בבן משפחה קרוב או בן משפחה שנפטר בטרם עת. בנוסף לכאב הגדול על האובדן עצמו לעיתים מתעוררות בעיות נוספות שגורמות לכאב נוסף - בעיות הירושה שהותיר אחריו המנוח.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה24/04/181455 צפיות
כדי למנוע ריבים מיותרים אנשים רבים לקראת הזקנה עורכים מול עורך דין ירושה את כל הנדרש במסמך ירושה מסודר לכל הילדים.

מאת: יוסף מימוןדיני ירושה19/08/152601 צפיות
מאמר זה בא לתת מידע על סוגי צוואות ובמה יכול לסייע עורך דין צוואות, ירושות ועזבונות מומחה.

מאת: רגב אלקיים דיני ירושה04/12/144111 צפיות
ראוי להדגיש, כיעצם ההכרה בבן כ"בן ממשיך" אינה מעניקה לבן הממשיך זכויות קנייניות במשק. משמעות הצהרת בעל המשק על בנו כ-'בן ממשיך' מהווה הגדרת מערכת היחסים שבין 'הבין הממשיך', האגודה, הסוכנות והמנהל – ותו לא! ללא אישור בכתב של בעל המשק, וללא חתימת בעל המשק על המסמכים הרלוונטיים, הבן הממשיך אינו רשאי לבנות במשק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica