חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שירותים נוטריוניים לפי חוק הנוטריונים

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי24/02/20151427 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"חוק הנוטריונים, תשל"ו-1976" מפרט מהם תפקידי הנוטריון ומונה שירותים נוטריוניים ייחודיים. החוק קובע כי רישיון נוטריון יכול להינתן רק על ידי ועדת הממונה על ידי שר המשפטים. הועדה מונה 7 גורמים ובה שניים מטעם לשכת עורכי הדין, משפטן עובד מדינה המשמש בתור יושב ראש, שני חברים לפחות שהם נציגי ציבור וחבר אחד לפחות שהוא נוטריון. בהינתן ההרכב הזה יכולה הועדה לבחון את בקשתו של עורך דין לקבלת רישיון נוטריון. שירותים נוטריוניים ניתנים רק על ידי עורך דין העומד בתנאי הסף: אזרחות ישראלית או תושב קבע בישראל, חברות בלשכת עורכי הדין, ניסיון של 10 שנים לפחות בעיסוק במקצוע ומתוכן חמש וחצי שנים לפחות בישראל, היעדר הרשעות פליליות שיש עמן קלון בישראל או מחוצה לה.

ועדת הרישיונות רשאית להתנות רישיון נוטריון בהשתתפות בהשתלמות קצרה. מתכונת ההשתלמות נקבעת על ידי הועדה ומטרתה לחשוף את עורך הדין לסוגיות שונות בעבודת הנוטריון. המשתתף נושא בעלות השתתפותו בהשתלמות בצורה חלקית או מלאה, לפי קביעת הועדה. בנוסף, בטרם מתחיל נוטריון לספק שירותים עליו לחתום את שמו בפנקס הנוטריונים המנוהל בפיקוח משרד המשפטים. עליו גם למסור דוגמא של חתימתו ושל חותמו בדרך שנקבעה בתקנות ולשלם את האגרה. נוטריון שלא משלם אגרה שנתית למשך חמש שנים יגרור את הפקעת הרישיון.

סמכויות הנוטריון לפי החוק

בסעיף 7 של חוק הנוטריונים מפורטים כל תפקידי הנוטריון. נוטריון מוסמך לאמת חתימה על מסמך ולאשר שהחתום על מסמך בשם זולתו אכן היה מוסמך לכך. נוטריון גם מוסמך לאשר את נכונותו של העתק מסמך ואת נכונותו של תרגום מסמך. מעבר לכך, הנוטריון מוסמך בסעיף 7 לחוק הנוטריונים לקבל ולאשר תצהיר והצהרה אחרת. הוא מוסמך לאשר שאדם פלוני חי ולאשר את נכונותה של רשימת מצאי. שירותים נוטריוניים אחרים המופיעים בסעיף 7 לחוק הנוטריונים הם עריכת העדה של מסמך סחיר ועשיית כל פעולה דרושה או מותרת על פי דין, לרבות דין של מדינת חוץ. נוטריון מוסמך בסעיף 7 להשתמש בסמכות של נוטריון ציבורי ולאמת הסכם ממון בין בני זוג טרם נישואיהם.

בסעיף 10 מתייחס החוק לדרכים ולתנאים השונים עבור מתן שירותים נוטריוניים. ראשית, החוק אוסר על נוטריון להשתמש בסמכויותיו בעניין של עצמו, של קרובו, של שותפו, של עובדו או של תאגיד שהוא בשליטתו. קרוב נחשב מבחינת החוק לבן זוג, הורה, הורה הורה, הורה בן זוג, צאצא, צאצא בן זוג ובני זוגם של כל אחד מאלה. בנוסף, קרוב משפחה הוא אח או אחות ובני זוגם. שנית, החוק קובע כי נוטריון לא יאמת חתימתו של אדם על מסמך אלא אם החותם עומד בפניו, זוהה וחתם בפניו על המסמך. הנחיות אחרות מסבירות כיצד ניתנים שירותים נוטריוניים מהסוג של אישור העתק, אישור נכונות של רשימת מצאי, אישור שאדם זכאי לחתום בשל זולתו, אישור תרגום, אישור חיים ואי ביול. לפי החוק שר המשפטים רשאי לקבוע תקנות נוספות לגבי יישום סמכויות הנוטריון.

תוצאות פעולה נוטריונית וכללי אתיקה

פרק ד' בחוק הנוטריונים וסעיפים 19-20 מונים את התוצאות של פעולה נוטריונית. לפי הפרק הזה, אישורו של נוטריון מהווה ראיה מספקת בהליך משפטי – ללא צורך בראיה נוספת. הפרק גם מסביר כי ייפוי כוח כללי וייפוי כוח לביצוע עסקאות מקרקעין מקבלים תוקף רק אם נוטריון ערך אותם ואימת את החתימות על גביהם. לבסוף, בפרק ה' מונה החוק את כללי האתיקה של נוטריונים.

 



תגיות המאמר: נוטריון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד שניר

מאת: אלעד שנירדיני משפחה17/03/161358 צפיות
החלטתם להתגרש ואתם מעוניינים לסיים את הסאגה מהר ככל האפשר. מהי הדרך המהירה ביותר להתגרש? כיצד ניתן להימנע מסכסוכי גירושין ממושכים וכואבים? והאם ניתן להתגרש תחילה ורק אחר כך לדון בסוגיות הנלוות לגירושין? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162535 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי13/03/161284 צפיות
יש כמה אפשרויות הרלוונטיות עבור אזרחים שנפגעו מלשון הרע והוצאת דיבה.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152049 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי09/06/151293 צפיות
עו"ד המעוניין לקבל רישיון נוטריון צריך להגיש הצהרה לועדת הנוטריונים הכוללת פרטים אישיים וחתימה על מספר נקודות חיוניות. מה צריכה לכלול הרצאה זו?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152037 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

מאת: אלעד שנירדיני משפחה02/02/151306 צפיות
הליך הגירושין הוא לא הליך פשוט וכדאי לטפל בו בעדינות רבה. כדי לפתוח בהליך הגירושין עלינו להחליט האם לפנות לבית הדין הרבני או לבית הדין לענייני משפחה. האם זה משנה?

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231607 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212069 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211924 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211576 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211255 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201803 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201535 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica