חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הליך גירושין מהיר – אפשרי?

מאת: אלעד שנירדיני משפחה17/03/20161358 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בטח יצא לכם לשמוע על סכסוכי גירושין המתמשכים זמן רב. סביב הגירושין עלולות להתפתח מחלוקות קשות אשר גוררות את הליכי הגירושין חודשים ארוכים ואף שנים.

במקרים רבים ישנן מחלוקות גדולות סביב חלוקת הרכוש של בני הזוג, כאשר כל צד מעוניין לקבל לעצמו יותר רכוש. במקרים אחרים ישנה מחלוקת לגבי האחריות ההורית, כאשר כל צד מעוניין להיות ההורה המשמורן, או כאשר הצדדים חלוקים לגבי אופי החינוך של הילדים.

סכסוכים אלה עלולים להיגרר למחוזות של הכפשות הדדיות קשות. החל מטענות כנגד המסוגלות ההורית של ההורה השני, ועד להגשת תלונת שווא במשטרה כנגד הגרוש/ה – במקרים קיצוניים. בני זוג שפעם אהבו מאד אחד את השנייה הופכים לשונאים של ממש, והליכי הגירושין נהפכים למלחמת חורמה של בני הזוג.

המתכון לגירושין מהירים – גירושין בהסכמה

אם אינכם מעוניינים להיכנס לסטטיסטיקה של מלחמות הגירושין, אם חשוב לכם לסיים את הליכי הגירושין במהירות, הפתרון עבורכם הוא להתגרש בהסכמה. נסו להגיע להסכמה ולשיתוף פעולה בכל הסוגיות העומדות על הפרק. ככל שתגיעו להסכמה מהירה יותר, כך תוכלו להתגרש מהר יותר ובצורה קלה יותר.

מטבע הדברים, הסכמה כרוכה בפשרה מסוימת בין האינטרסים של שניכם. כל אחד מכם יצטרך להתגמש מעט בדרישותיו, בכדי שתגיעו אל עמק השווה. אולם, אין סיבה שתרגישו מנוצלים [או 'פראיירים' – כפי שנהוג לומר בישראל...] בכך שאתם לא נלחמים על זכויותיכם, אלא מגיעים לפשרה. הסיבה לכך כפולה: ראשית, גם אם תילחמו בכל הכוח על זכויותיכם, אין זה אומר שתצליחו. אתם עלולים בהחלט להיות בצד המפסיד ולקבל הרבה פחות ממה שהייתם מקבלים אילו הייתם בוחרים להגיע לפשרה. שנית, גם אם תצליחו מבחינה משפטית, אתם עלולים לשלם מחירים גבוהים מבחינות אחרות. סכסוכי גירושין ארוכים כרוכים לא אחת בסבל נפשי רב עבור הצדדים, קל וחומר עבור הילדים. זאת מלבד בזבוז הזמן על הליכי הגירושין, ומלבד ההוצאות הכספיות הכרוכות בניהול הליכים משפטיים ממושכים.

עם זאת, אין זה אומר שעליכם לוותר על הזכויות הבסיסיות המגיעות לכם. הַקפידו לקבל ייעוץ משפטי מקצועי, והַגיעו להסכמות ולפשרות בעיניים פקוחות ומתוך ידע משפטי.

הסכם גירושין

גירושין בישראל נערכים אך ורק בבית הדין הרבני. אולם, לפני שבית הדין מבצע את טקס הגירושין עצמו, יש להגיע להכרעה בשאר הסוגיות הנלוות לגירושין. ההכרעה בסוגיות אלה יכולה להתבצע הן בבית משפט לענייני משפחה והן בבית הדין הרבני, הן באמצעות הכרעה שיפוטית והן באמצעות עריכת הסכם גירושין.

אם מה שחשוב לכם זה להתגרש מהר, כדאי לכם לבחור באופציה של הסכם גירושין. הסכם גירושין הוא מסמך בו אתם כותבים את ההסכמות שלכם בסוגיות הנלוות לגירושין, וחותמים עליו. לאחר החתימה על ההסכם, עליכם להגיש אותו לאישור ערכאה משפטית – בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה. לאחר אישור הערכאה המשפטית, ניתן לפנות להליך הגירושין עצמו בבית הדין.

האם ניתן קודם כל להתגרש ורק אחר כך לדון בשאר הסוגיות?

ככלל, בית הדין מעדיף לסיים את הדיון בסוגיות הנלוות לגירושין לפני ביצוע הגירושין. כלומר, רק לאחר אישור הסכם הגירושין או לאחר ההכרעה השיפוטית בסוגיות הנלוות לגירושין, בית הדין מאפשר לבני הזוג להתגרש.

עם זאת, אם שני הצדדים מעוניינים להתגרש תחילה ורק אחר כך לדון בסוגיות הנלוות לגירושין, הם יכולים לבקש זאת מבית הדין. במקרים מסוימים, הוא עשוי לאפשר זאת.

 



תגיות המאמר: גירושין, הליכי גירושין


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד שניר

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162535 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי13/03/161284 צפיות
יש כמה אפשרויות הרלוונטיות עבור אזרחים שנפגעו מלשון הרע והוצאת דיבה.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152049 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי09/06/151293 צפיות
עו"ד המעוניין לקבל רישיון נוטריון צריך להגיש הצהרה לועדת הנוטריונים הכוללת פרטים אישיים וחתימה על מספר נקודות חיוניות. מה צריכה לכלול הרצאה זו?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152037 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי24/02/151428 צפיות
חוק הנוטריונים מפרט את סמכויות הנוטריון וקובע כי רישיון נוטריון יכול להינתן רק על ידי ועדת הממונה על ידי שר המשפטים. מהם תפקידי הנוטריון?

מאת: אלעד שנירדיני משפחה02/02/151306 צפיות
הליך הגירושין הוא לא הליך פשוט וכדאי לטפל בו בעדינות רבה. כדי לפתוח בהליך הגירושין עלינו להחליט האם לפנות לבית הדין הרבני או לבית הדין לענייני משפחה. האם זה משנה?

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182013 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181580 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181687 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171799 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica