חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מידע חשוב ושימושי בנושא איטום גגות

1.זיפות גגות שיש על גג הבית דודי שמש רבים רצוי לאטום עם זפת חם תקני + רשת פיברגלס או רשת אינרגלס ולא רצוי לעשות איטום עם יריעות ביטומניות היות ויש להרים את כל קולטי השמש ולהניחם על לבנים בחזרה, לאחר הלחמת היריעות הביטומניות, כמו כן יריעות ביטומניות רגישות להרבה מאוד חיתוכים בגג וסביב כל כניסות צנרת המים בגג.
פעולות אלה מייקרות את עבודת האיטום, ומורידות מאפקט האיטום של היריעות הביטומניות בשל החיתוכים סביב הצנרת, רגלי דוודי השמש וכד'.

2.ישנם שני סוגים עיקריים של זפת חם:
א. זפת מסוג 60/70 אשר אינו תקני ונמס כשהשמש לוהטת.
ב. זפת מסוג 75/25 בעל תקן אשר אינו נמס ועמיד בטמפרטורות גבוהות.
כאשר הנכם בוחרים לעשות זיפות על גג ביתכם יש לשים לב ולבדוק שהקבלן משתמש בזפת מסוג 75/25 ולא מסוג 60/70.

3. איטום חיצוני סביב בין חלונות אלומיניום לבטון אין לאטום ע"י סיליקון היות ואינו נדבק לבטון לאורך זמן, החומרים הטובים ביותר לאטימת חיבורים מעין אלה הם חומרים על בסיס פוליאוריטני בעלי אחוזי גמישות גבוהה אשר נמתחים ולא נסדקים, כמו כן לחומרים אלה כושר הצמדות מעולה גם לבטון וגם לאלומיניום.

4. בפס"ד רוס נ' נציגות הוועד המשותף נקבע ע"י בית המשפט העליון שדייר הסובל מרטיבות, והוועד לא מסכים לתקן את הנזילה, רשאי להזמין קבלן איטום או זיפות, ועל וועד הבית להחזיר לדייר את הסכום ששילם

5. ישנם חומרים שקופים אשר אוטמים קירות חיצוניים בלא לשנות את חזות הבנין, ואשר הינם על בסיס פוליאוריטני ולא סיליקוני, היות שסיליקון אינו מאפשר לצבוע את הקיר לאחר התזתו, וכמו כן חמרי סיליקון פחות יעילים לטווח ארוך לאיטום קירות.

6. זיפות גגות זוהי העבודה המסוכנת ביותר מכל עבודות הבנין ביחס בין מספר הנפגעים למספר קבלני הזיפות, ולכן כאשר הנכם בוחרים קבלן זיפות או קבלן איטום יש לבדוק היטב שהינו מנהל בטיחות בעבודה ועבר הכשרה בנושא. עבודות איטום ובידוד המבנה את עבודות האיטום והבידוד יש לבצע בכל שלב ושלב בבנייה, כהגנה על שטחים תת- קרקעיים, הגנה על שטחים מרוצפים, איטום הגג וכו'.
עבודות האיטום נועדו למנוע נזקים שמקורם במים - והגורמים לרטיבות ולחות.


המקורות לנזקי רטיבות :
א. מי גשמים, שלג וברד.
ב. מי תהום.
ג. רטיבות בבנין הנגרמת הנספגת בצורה קפלרית (נימית).
ד. נזילות הנגרמות מצנרת מערכת המים.
ה. מים כלואים, ללא מוצא שנאגרו בתהליך הבנייה (מתחת לריצוף, למשל).
ו. רטיבות הנגרמת ע"י לחות האויר בעיקר באזורים לחים (קרבת ים).
ז. נזילות מים מחדרי השרותים והמקלחות (צנרת פגומה).
ח. נזקים הנגרמים מאיטום לקוי בגגות, רעפים, או בגג שטוח.

נזקי הרטיבות :
1. נזקים בבריאות ובעיקר מחלות ראומטיות.
2. נזקים בריהוט ובביגוד.
3. נזקים אסתטיים (כתמי עובש וסדקים).
4. נזקים הגורמים לקורוזיה של ברזל הבנין וצנרת המים. נזקים הנגרמים כתוצאה מירידת החוזק המיכני של חמרי הבנייה ומורידים. כושר האיטום והבידוד של הביטון. עבודות הבידוד משמשים גם כדי למנוע חדירת אויר למבנה חדירת אויר חם בקיץ, ואויר קר בחורף.

נקיטת אמצעים למניעת רטיבות בבנין:
א. העמדת הבית בכווני הרוחות בידיעה על גשמים, רוחות, שמש וקרינה. כיווני דלתות כניסה וחלונות.
ב. ניקוז יסודות הבית למניעת הצטברות מים ע"י מעטפת איטום.
ג. ניקוז המים הזורמים מקירות הבית.
ד. ניקוז הגג, שיפועים, יריעות איטום, מרזבים.
ה. תכנון הצנרת ואטימת דרכי הובלה של הצנרת.
ו. בידוד תרמי של הצנרת ותעלות מיזוג אויר. החומרים המשמשים לאטימה חומרים ביטומנים חומרים אילו הם תערובת של פחמימנים שהם בד"כ מוצרי לואי של תהליכי של תהליכי זיקוק נפט. חומרים אילו מתרככים בהשפעת החמום ונעשים צמיגים ומתקשים כשקריר. חומרים אילו עמידים בד"כ אך בחשיפה ארוכה לקרינת השמש - יעילותם נפגמת, לאחר שנים מספר יש לחדש את האיטום.

יש סוגים שונים של בטומנים :

1. ביטומן מזיקיק ישיר
2. ביטומן מופח - כמו הראשון אך עבר תהליך באמצעות אויר ובכך הוא עמיד יותר בתהליכי התרככות לטמפרטורות.
3. ביטומן שפיך בסוג זה משתמשים לסלילת כבישים.
4. ביטומן תחליבי שמופיע בצורה של אמולסיה, לביטומן זה רצוי להוסיף בזמן יצורו גומי או פולימרים סנתטיים. תחליבים אילו נקראים בשפת השוק "זפת קר", בנגוד לביטומן המופח שנקרא זפת "זפת חם".
תערובת של ביטומן ואגרטים ביטומן מופח ואגרגטים ומלאן נקרא מסטיק אספלט. ביטומן שפיך ואגרגטים נקרא מסטיק ביטומני קר. תערובת של תחליב ביטמני וחול נקרא מלט אמולסיה.
ביטמן מושבח בפולימרים נעשה ע"י הוספת גומי או פולימרים סינתטיים. חיזוק חומרי האיטום בתוספת סיבים ויריעות איטום שונות הסיבים המשמשים לאיטום באמצעות מריחות משוריינות הם בד"כ סיבים מתעשית הניר, שיער בעלי חיים, לבד, סיבי זכוכית, פיברגלס ופולאסטר.
- רקמת שיריון בלתי ארוגה כמו רקמת זכוכית שמייצרים בארץ נקרא בשם סיבמון. - רקמה שיריון בלתי ארוגה בתוספת סיבים בכיוון אחד בלבד נקראת גיזה.
- רקמת שיריון בתוספת סיבים בכיוון שתי וערב נקראת אינטרגלס..
- לבד ביטומני המשורין בקרטון או בלבד נקרא "ניר זפת" או "ניר טול".
- גיזת זכוכית ביטומנית ומשוריינת נקראת "ביטגלס" או "סיבאסט".
קימות גם יריעות ביטומניות משופרות אשר כושר ההתארכות שלהם פי 10 מיריעות רגילות הם משווקות ברצועות, לצורך כיסוי חפיפות, פינות ותפרים. ניתן לרכך אותם ולהתיך אותם באמצעות חימום, גם ללא חומר מדביק.
הלבנה  - ההלבנה נעשית לאחר פריסת חומרי האיטום, במטרה להגן מפני קרינת השמש.
ניתן לצבוע ע"י צביעה בסיד סינתטי או בהידרט הסידן ( סיד טבעי) אך בכל מקרה, רצוי להוסיף חומרים מדביקים. שיטת הלבנה אחרת באמצעות צבעי אמילסיה על בסיס אקילי. חומרים פולימרים חומרים אילו מופיעים כיריעות וכנוזלים לאיטום גגות.
החומרים הפולימרים מופיעים בשתי צורות:
א. מחומרים תרמופלסטיים שניתנים לריכוך באמצעות חום כמו P.V.C. שניתן ע"י חימום.P.V.C . (פוליניל - כלוריד).
ב. חומרים תרמוסטיים שניתן לחבר אותם רק ע"י הדבקה, כמו הגומי הבוטילי .E.P.D.M- ( אתילין פרופילן דיאנמונומר).
צורות נוספות של פולימרים קיימות בעלי תכונות תרמופלסטיות ותרמוסטיות כאחד.
סיליקונים הפולימרים הסיליקונים הם חומרים אורגניים למחצה. הם מכילים שרשרות של סילקונם, חמצן וקבוצות אורגניות חומרים אילו מצטיינים בגמישותם ובעמידתם בטמפ' שונות בפני קרינה ובפני אוזון, הם נספגים בקירות ומקטינים את חדירת המים - ושומרים בשל כך על יציבות אורתנים גם הם חומרים פולימרים בעלי תכונות תרמוסטיות ביישום נכון, הם מונעים ריאקציות של האויר עם המים ותורמות לאיטום טוב יותר.

איטום הגגות
אטום הגגות הוא בין עבודות האיטום החשובות ביותר בבנין. חשיפתו של הגג לגשמים, לקרינה, ולשוני טמפרטורות היא רבה ביותר.
טיב האיטום תלוי קודם כל ברמת בעלי המקצוע המישמים אותו ובסוג האיטום תכנון ובניית הקונסטרוקציה של המבנה ימנע שקיעות יסודות וסדקים.
ניקוז נכון - מחייב שיפועי ניקוז של 1.5% לפחות, לכיוון הנקזים (המרזבים ) ומספר נקזים מספיק על הגג בחישוב של נקז "4 (צול) לכל 100 מ"ר גג.
הגבהה היקפית - בהיקף הגג לסיום תקין של שכבת האיטום הגבהה מתקנים שונים : כגון דודי שמש, אנטנות ומיזוג האויר, את ההגבהות יש לבצע לפני פעולות האיטום.
הקפדה על האיטום מסביב לצנורות המרזב הגנה על שכבת האיטום - רצוי לסייד ולהלבין את שכבת האיטום שנה בשנה, אך אם לא מבצעים את ההלבנה כל שנה, רצוי להשקיע מראש הגנה עליונה יקרה יותר שתחזיק מעמד מספר שנים. אחריות לטיב האיטום בד"כ ניתנת ל 3-5 שנים.
איטום קירות תת קרקעיים במבנים בעלי קירות תת- קרקעיים, חשוב ביותר לבצע עבודות איטום. במקרה זה , עבודות האיטום קשה יותר לביצוע מאיטום גגות כי יש צורך בפיגומים וקיים פחת של חומר בשיטת המריחה (חלק ניכר נוזל) - כל חומרי האיטום שהוזכרו באיטום גגות טובים גם לתכלית הזו.
איטום הקירות מתבצע מלמעלה כלפי מטה ובמפגש בין תחתית הקיר ליסוד יש לבצע רולקה.
איטום אנכי מחייב הגנה של חומר המלוי בקרקע חולית משתמשים בפלטות פוליסטירן מוקצף ("קל קר") בעובי 2 ס"מ בקרקע כבדה יש צורך בפלטות בעובי 5 ס"מ, או בעובי 10 ס"מ. איטום רצפות איטום רצפות מתבצע בתחילת הקמת המבנה ולצורך זאת, טובים כל חומרי האיטום שהוזכרו באיטום גגות.

למידע נוסף בנושא בקרו באתר: http://www.zohar-itum.co.il

 



תגיות המאמר: איטום, גגות, יריעות, גג, זיפות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קובי פרי - מנהל תוכן לאתרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קובי פרי

מאת: קובי פריניקיון16/12/15917 צפיות
לנקות את הדירה זו פעולה שאין ספק שהיא חשובה. ניקוי הדירה יבטיח לכם שהות נעימה בה, וימנע ממנה להתיישן ולהתבלות בקצב גבוה מהרגיל.

מאת: קובי פריבניין ואחזקה - כללי13/10/15836 צפיות
נזקי מים, הם ללא ספק נזקים עצומים שיכולים לגרום נזק רב לקירות הבית ולגרום למחלות וזיהומים רבים, לכן ישר כאשר אתם מזהים רטיבות או פטריית מים על הקיר או התקרה, הזמינו במהירות בעל מקצו שיבצע איתורנזקימיםבאמצעותגלאיאלקטרוני.

מאת: קובי פרישיער08/06/151033 צפיות
גברים ונשים כאחד (וכאחת) משתמשים בסכיני גילוח- מי יותר ומי פחות. יש המסתפקים בסכיני גילוח חד פעמיים ויש המשתמשים בהם בשל שמירתם הקפדנית אל תנאי היגיינה מיטביים.

מאת: קובי פרישמלות כלה ובגדי חתן30/01/151087 צפיות
איזו נערה לא חולמת על שמלת הכלה שלה עוד מגיל הגן? איזו כלה לעתיד לא שואפת כי השמלה המושלמת תהיה מקורית ונוחה וגם תבטא את הצדדים היפים באישיות ובמבנה הגוף שלה?

מאת: קובי פריבניין ואחזקה - כללי03/10/142137 צפיות
אם אתם מתגוררים בבניין משותף, חשוב לכם ודאי לשמור על מראהו וליהנות מסביבה מטופחת ויפה. אולם, בניינים משותפים רבים אינם מתוחזקים כהלכה, בדרך כלל, ואינם זוכים לטיפול המתאים לצורך שמירה על המראה הנקי והמטופח שלהם. ניתן למצוא בניינים רבים במצב מוזנח, מלוכלך מאד וגם כאלה הסובלים מקירות מקולפים. אחד הפתרונות הטובים ביותר כדי לחדש ולרענן את מראהו של הבניין, הוא באמצעות צביעת חדר המדרגות שלו. איך עושים את זה נכון? הנה התשובה לכך.

מאת: קובי פריקידום אתרים13/09/14921 צפיות
שיווק באינטרנט צריך להביא בחשבון את קהל היעד של העסק, ובהתאם לו לבחור את הדרך הנכונה ל-פרסום באינטרנט

מאת: קובי פריאבטחת הבית07/06/14962 צפיות
אם החלטת להיות מנעולן כנראה שיש לך חוש טכני מפותח ואתה נמשך לעבודה המצריכה עבודה עם הידיים.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222803 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223113 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211372 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211330 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211590 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211564 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211751 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica