חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סחר בסמים - אחת העברות החמורות ביותר בחוק הישראלי!

עבירת סחר בסמים מוגדרת כעבירה התנהגותית של מחשבה פלילית ולא עבירה תוצאתית.

מחשבה פלילית, מהי ?

מחשבה פלילית מוגדרת בחוק העונשין באופן של מודעות לטיב המעשה, לקיום הנסיבות ולאפשרות של הגרימה לתוצאות המעשה, הנמנים עם פרטי העבירה.

באשר לכוונה בגרימת התוצאה הרי שהיא נחלקת לשתיים:

  1. כוונה – במטרה לגרום לאותה תוצאה.
  2. פזיזות הבאה לידי ביטוי בשתי רמות: א. אדישות– שוויון נפש לאפשרות גרימת התוצאות ב. קלות דעת – בנטילת סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימת התוצאות, מתוך תקווה להצליח למונען.
סחר בסמים, מה הכוונה?

בפקודת הסמים אין הגדרה למונח סחר ולכן עפ"י הפסיקה המשמעות של המונח סחר הינה קנייה ומכירה, קרי "תן וקח".

כדי שתתבצע עבירה של סחר בסמים יש צורך כי תתבצע פעולה של קנייה ומכירה של סם מסוכן כמשמעותו עפ"י פקודת הסמים המסוכנים.

האם הסכם בין שני אנשים למכירה וקניית סם תיחשב כעבירה של סחר בסמים?

התשובה לכך שלילית. הדעה הרווחת בפסיקה הינה כי סחר בסמים מחייב ביצוע בעין של עסקת מכירה וקנייה של סם. אין די בגיבוש הסכם כשלעצמו. יתירה מכך, גם אם סוכם מחיר הסם בין הצדדים והכסף הועבר, אך הסמים טרם הועברו לצד הקונה – אין מדובר בעבירה של סחר בסמים.

במקרה כזה אומנם לא בוצעה עבירה של סחר בסמים, אך בהחלט בוצעה עבירה בתחום של עבירות סמים, ניתן לייחס עבירה של עסקה אחרת בסם (סוג של סעיף כללי בתחום עבירות סמים, במטרה למנוע מעבריינים בתחום הסמים לחמוק מעונש במקרה שלא עונים, בין היתר, על כל רכיבי עבירת הסחר למשל) או ניסיון לעבור עבירה של סחר בסמים (התביעה בדר"כ תעדיף לייחס בכתב האישום עבירה מלאה של "עסקה אחרת בסם" על פני ניסיון לסחר בסמים, שכן העונש עשוי להיות חמור יותר).

האם ניתן להרשיע אדם בבית המשפט בבצוע עבירה של סחר בסמים אם סמים לא נתפסו?

התשובה הינה חיובית.

ניתן להרשיע אדם בעבירה של סחר בסמים גם אם סמים לא נתפסו ובלבד שהוכח בדרך מסוימת, בראיות אחרות, כי סמים הועברו מהנאשם לאחר, למשל שמיעת עדים שצפו בסחר מתבצע או שמיעת עדות קונה הסם שאישר בבית המשפט כי רכש סמים מהנאשם ובלבד שהעדות תיחשב אמינה ע"י בית המשפט.

האם אדם הרוכש סמים לצרכים אישיים יועמד לדין באשמת סחר בסמים?

באופן תיאורטי ניתן היה להעמיד מבחינה חוקית, אדם כזה לדין, בגין סחר בסמים. בפועל התביעה לא מגישה כתבי אישום על סחר בסמים במקרים כאלו, אלא על החזקת סמים בלבד.

האם אדם שאבטח אחר אשר מכר סמים, יורשע בעבירה של סחר בסמים?

התשובה הינה חיובית ובתנאי שאכן יוכח שקנייה ומכירה של סם בוצעה וכי הוא זה שתפקד כמאבטח באותה עסקה, כי ידע על העסקה העתידה להתבצע והסכים לכך.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהוא חלק משרשרת שמטרתה הייתה סחר בסמים, סחר שבוצע הלכה למעשה. הרשעתו של "המאבטח" הינה מכוח דיני השותפות.

האם ניתן להרשיע אדם בעבירה של סחר בסמים מסוכנים אם לא ידע כי ה"דבר" שהעביר לאחר הנו סם?

התשובה הינה שלילית. מכיוון שעבירה של סחר בסמים הינה עבירה התנהגותית של מחשבה פלילית, אזי לשם הרשעה בעבירה זו מתחייבת מודעות כלפי רכיבי הייסוד העובדתי המעשה והנסיבות. המעשה הוא בעצם מעשה הסחר, המודעות היא לטיבו של הסחר והנסיבות הן קיומו של החומר שהוא הסם המסוכן.

במילים אחרות, לא ניתן להרשיע בעבירה של סחר בסמים אם ה"סוחר" לא ידע על קיומו של סם מסוכן, אין משמעות הדבר שלא ניתן להרשיעו בעבירה אחרת בתחום עבירות סמים, אך הדבר טעון בדיקה של הראיות ביחס לעבירה בכתב האישום.

דוגמאות למקרים מהפסיקה, בהם נאשמים הורשעו בעבירה של סחר בסמים:

  1. שוטרים העידו שראו את הנאשם פעמיים מקבל דבר מה מאדם, עושה תנועות של ספירת כסף, מוציא דבר מה מהשיחים ומוסרו לאותו אדם, בהמשך נמצא חשיש באותו מקום בשיחים.
  2. הנאשם הלך אל מאחורי מבנה, נטל דבר מה, חזר אל המכונית שם החליף דברים עם יושב הרכב, בהמשך נתפסו סמים במקום ממנו הביא את ה"דבר" שמסר ליושב הרכב.
  3. נאשם נמצא ברחוב ונראו מס' מכוניות עוברות שנעצרו והנאשם ניגש אליהן, נכנס לחצר ויצא חזרה ומסר דבר מה לאנשי המכונית שנעצרה. כאשר המכונית האחרונה נעצרה העד ראה את הנאשם ניגש למכונית ומוסר דבר מה לאנשי המכונית ומקבל מהם דבר מה שנראה ככסף (אך לא בטוח), בחצר הייתה מדרגה ובה חורים כשבאחד מהם מצא העד חשיש…

בכל המקרים הנ"ל הראיות הללו הביאו את בית המשפט למסקנה כי הנאשמים ביצעו עבירה של סחר בסמים מסוכנים, למרות שכסף לא נראה בוודאות, למרות שלא נראה סם עובר מיד ליד, כלומר די היה בנסיבות להביא למסקנה אחת כי בפועל התרחש סחר בסם.

האם אדם שמחזיק כמות משמעותית של סמים נחשב כמבצע עבירה של סחר בסמים?

התשובה לכך הינה שלילית. אם הראיה היחידה הינה הסמים ואין עד או כל ראיה אחרת התומכת בעבירה של סחר בסמים אזי ניתן לייחס לנאשם עבירה של החזקת סמים מסוכנים שלא לצריכה עצמית, כלומר לכוונות מסחריות, אך לא עבירת סחר בסמים.

מה העונש עפ"י החוק לעבירה של סחר בסמים?

העונש עפ"י פקודת הסמים המסוכנים הנו עד 20 שנות מאסר. לעונש זה ניתן לצרף עונשים נוספים כגון קנס ו/או חילוט רכוש (בנסיבות מסוימות בלבד) , כן ניתן אף לשלול את רישיון הנהיגה של נאשם שהורשע בעבירה של סחר בסמים או למנוע ממנו לקבל רישיון נהיגה.

המלצה

אם הוגש נגדך כתב אישום המייחס לך בצוע עבירה של סחר בסמים או עבירת פשע אחרת מתחום עבירות סמים, צור קשר באופן מיידי עם עו"ד פלילי מנוסה ואמין שייצג אותך!

בדוק את ניסיונו של עורך הדין, בדוק את הישגיו, אתה חייב עו"ד מנוסה ובעל יכולות מקצועיות מוכחות שכן חירותך מונחת על כף המאזניים.

בעבירות אלו של סחר בסמים/ תיווך בסמים או כל עבירת פשע אחרת מתחום עבירות סמים, הרשעתך בבית המשפט תוביל למאסר ממושך ולעונשים חמורים נוספים, לכן ישנה חשיבות ממעלה ראשונה בשכירת עו"ד רציני ומנוסה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד עורכי דין שביט - קנטור הוקם ע"י עורכות הדין דנה שביט ואילנה קנטור.

אנו מעניקות ללקוחותינו שירות משפטי מקצועי, מיומן ואמין בכל חלקי הארץ.

לכל לקוח ניתן מענה משפטי, מקצועי ודווקני ועל פי תחום התמחותה של כל אחת מעורכות הדין.

שתינו תפקדנו כקצינות משטרה ותובעות פליליות שנים רבות, תוך עבודה בשיתוף פעולה מלא וצמוד עם אנשי הפרקליטות וכן עם אנשי מערכת המשפט על כל מחלקותיה.

הידע הרב שנצבר הן בתחום הפלילי והן באשר למערכת אכיפת החוק על כל גווניה כמו גם העבודה המשותפת עם גורמי אכיפת החוק בכללותם, יש בהם כדי להעניק יתרון רב ללקוחות המשרד.

אנו ליווינו במסגרת שירותינו במשטרת ישראל את חוקרי המשטרה בעבודתם לביסוס תיקי חקירה והדרכנו אותם לכל אורך התהליך .

במסגרת עבודתנו כתובעות פליליות ייצגנו את המדינה בבתי המשפט , הכנו אלפי כתבי אישום וניהלנו אינספור תיקים פליליים, החל משלב המעצר ועד לסיומם.

למשרד שביט & קנטור, הישגים רבים בייצוג לקוחותינו הן בתחום הפלילי והן בתחום התעבורה, הישגים רבים שקיבלו ביטוי בכלי התקשורת השונים ברחבי הארץ.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משרד עורכי דין - דנה שביט & אילנה קנטור

מה מביא בני נוער להתנסות לראשונה בסם? האם שימוש חד פעמי בסמים יביא אחריו התמכרות? מה החוק אומר על שימוש בסמים? איך המשטרה מתייחסת לקטין שלראשונה בחייו נתפס כשהוא מחזיק בסמים? על כך ועוד בגוף המאמר.

מהי אי הרשעה במשפט הפלילי? מה משמעותה? מתי ניתן לסיים תיק פלילי באופן של אי הרשעה? מיהו הגוף הציבורי שממליץ לבית המשפט בנושא אי הרשעה? על כך ועוד במאמר זה.

מה מביא בני נוער להתנסות לראשונה בסם? האם שימוש חד פעמי בסמים יביא אחריו התמכרות? מה החוק אומר על שימוש בסמים? איך המשטרה מתייחסת לקטין שלראשונה בחייו נתפס כשהוא מחזיק בסמים? על כך ועוד בגוף המאמר.

מהי אי הרשעה במשפט הפלילי? מה משמעותה? מתי ניתן לסיים תיק פלילי באופן של אי הרשעה? מיהו הגוף הציבורי שממליץ לבית המשפט בנושא אי הרשעה? על כך ועוד במאמר זה.

אין להקל ראש בבחירת עורך דין פלילי שייצג אתכם. התיק הפלילי המתנהל נגדכם הינו מהותי ביותר ובעל השלכות כבדות משקל על המשך פועלכם בתחומים שונים של חייכם לרבות תחום הקריירה. לכן, מצאנו לנכון לרכז עבורכם את 11 השיקולים העיקריים והמרכזיים שיש להיצמד אליהם בטרם תתקבל ההחלטה איזה עורך דין פלילי מתאים לכם ולמקרה שלכם .

חקירה פלילית כנגד קטין, זכות שימוע בתיקי נוער, כיצד להתנהל במקרה בו מוגש כתב אישום כנגד קטין? שירות המבחן לנוער, משמעותו וחלקו בהליך הפלילי כנגד קטין, כיצד מתנהלים ההליכים בבית המשפט לנוער?על כך ועוד בגוף המאמר.

מהו תיווך בסמים? כיצד הדבר מתבצע? האם מדובר בעבירה חמורה יותר מסחר בסמים?

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201372 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201194 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191569 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181471 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161904 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161935 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162536 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica