חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ליטל יעקובוביץ: כדאי להכיר דרך נוספת

מאת: אלעד שנירדיני משפחה02/02/20151300 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גירושין הם הליך מורכב מאוד, המצריך מאתנו לפעול ברגישות יתרה מול הגורמים החיצוניים, שיעזרו לנו לממש אותו. שלב הגירושין אינו נעים לשני הצדדים המעורבים, והוא מצריך לפעול למציאת פתרון לנושאים בוערים. בין הנושאים אשר צריכים לקבל פתרון, ניתן למצוא: משמורת חוקית על ילדים, הסדרי ראייה קבועים, תשלום דמי מזונות וחלוקת הרכוש, שנרכש במהלך תקופת הזוגיות. הליך זה יכול להתבצע בבית הדין הרבני, שהוא המוכר וידוע לכולם, אך גם בבית משפט לענייני משפחה ניתן לבצע אותו באופן דומה. לבית דין זה סמכות שונה מכל בית משפט אחר בכל הקשור להליכי גירושין, בעיקר בשל היותו מתעסק בענייני משפחה. בכל מקרה, הסמכות לאשר את הגירושין עצמם, שמורה באופן בלעדי לבית הדין הרבני.

ענייני משפחה: תחום שונה לחלוטין

ברוב המקרים, בית המשפט הוא הערכאה היחידה שקבילה על פי החוק. במקרה של נושאים הקשורים לגירושין ולמשפחה, ישנה ערכאה נוספת, והיא בית הדין הרבני. בית דין זה הוא המחליט, באופן בלעדי, על תוקפם של גירושין או נישואין. כאשר ישנו הצורך לדון בכל הפרטים הנלווים, כגון משמורת, הסדרי ראייה, מזונות, חלוקת רכוש ועוד, ניתן יהיה לעשות זאת גם בבית הדין לענייני משפחה, כאלטרנטיבה לבית הדין הרבני. בכדי שכל ההליך יטופל תחת אותה סמכות משפטית, המגיש הראשון של תביעת הגירושין יקבע למעשה היכן היא תטופל. בין אם יקבע לגשת לבית הדין הרבני, ובין אם יבחר בבית הדין לענייני משפחה, הדיון יתקיים אך ורק במקום הספציפי וללא שום אפשרות לשנות.

תמיד טוב להתייעץ עם מומחה

עורך דין ליטל יעקובוביץ ממליצה כי על מנת להבין לקראת מה אנחנו הולכים, ועל מורכבותו של ההליך, ישנו הצורך להיוועץ עם עורך דין לענייני משפחה. כל הליך הגירושין הוא מורכב מאוד ומחייב אותנו לפעול ביתר רגישות, בכדי למנוע טעויות הרסניות. בעת הגשת תביעת גירושין בבית משפט לענייני משפחה, עלינו לקבל ייעוץ מדויק כיצד לפעול מעתה ואילך. עורך דין מצריך אמנם תשלום שכ"ט נוסף, אך זה ישתלם בסופו של דבר, כאשר נזכה לקבל את ההסכם לו ייחלנו. בתחום דיני המשפחה, ההליכים המשפטיים הם מורכבים ביותר, ומחייבים הגשה של תביעה נפרדת עבור כל נושא בו נדרוש לדון.

טיפול פרטני בנושאים ספציפיים

כאמור, בית הדין לענייני משפחה, מאפשר לנו לדון בכל הנושאים הנלווים לגירושין. אם, למשל, נרצה לדון במשמורת על הילדים וגם בחלוקת רכוש משותף, נידרש להגיש תביעה נפרדת לכל נושא בבית הדין. התביעה צריכה להימסר באמצעות כל המסמכים הרלוונטיים, בליווי תשלומי האגרה, אשר קבועים בחוק עבור הנושאים הספציפיים. כתב התביעה צריך להגיע לבן הזוג השני והוא צריך להצהיר שקיבל אותו. על מקבל התביעה להגיש את כתב ההגנה שלו, תוך 30 ימים ממועד קבלת התביעה. אם לא יעשה כן, הדיון יעשה על סמך הנתונים שהוגשו בכתב התביעה. כמובן, שעל כל מקבל תביעה להציג הוכחות בעת הדיון, המבססות את גרסתו. עו"ד ליטל דראי מסבירה כי ללא הוכחות אלו, יהיה קשה להוכיח את אמיתות הדברים, כפי שנרשמו בכתב ההגנה. אם ישנו צורך, שימוש בעדים יכול להוות בסיס טוב לטענות.

שינויים בהתנהלות בבית המשפט לענייני משפחה

בשונה מבית משפט רגיל, בו יש התנהלות רשמית של דיני הראיות, בבית הדין אשר מטפל בענייני משפחה המצב שונה. הראיות בבית משפט זה, יכולות להתקבל על ידי השופט, בכל דרך שתועיל לעשיית משפט צדק. לראשות בית המשפט לענייני משפחה, ישנו צוות שלם מתחום הפסיכולוגיה והעבודה הסוציאלית, אשר מטרתו להוות ייעוץ וסיוע בקבלת החלטות, שלעיתים עשויות להיות קריטיות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד שניר

מאת: אלעד שנירדיני משפחה17/03/161355 צפיות
החלטתם להתגרש ואתם מעוניינים לסיים את הסאגה מהר ככל האפשר. מהי הדרך המהירה ביותר להתגרש? כיצד ניתן להימנע מסכסוכי גירושין ממושכים וכואבים? והאם ניתן להתגרש תחילה ורק אחר כך לדון בסוגיות הנלוות לגירושין? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162529 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי13/03/161281 צפיות
יש כמה אפשרויות הרלוונטיות עבור אזרחים שנפגעו מלשון הרע והוצאת דיבה.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152040 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי09/06/151289 צפיות
עו"ד המעוניין לקבל רישיון נוטריון צריך להגיש הצהרה לועדת הנוטריונים הכוללת פרטים אישיים וחתימה על מספר נקודות חיוניות. מה צריכה לכלול הרצאה זו?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי24/02/151425 צפיות
חוק הנוטריונים מפרט את סמכויות הנוטריון וקובע כי רישיון נוטריון יכול להינתן רק על ידי ועדת הממונה על ידי שר המשפטים. מהם תפקידי הנוטריון?

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211498 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211292 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201608 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182006 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181573 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181671 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica