חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד נקבע מחיר טבעות אירוסין

מאת: יוני טלתכשיטים09/02/20151794 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
אם נכנסת לקרוא מאמר זה כנראה שהינך מצוי בשלבי חיפוש אחר מחירי טבעות אירוסין. ראשית מזל טוב, זהו רגע מרגש ורומנטי אך עם זאת רגע רכישת הטבעת מחייב ידע מוקדם בכדי לבצע רכישה בטוחה ובמחיר הוגן. צבירת ידע אודות תמחור יהלומים וטבעות אירוסין תקל את הליך החיפוש אחר הטבעת המושלמת. ממש כמו בכל תחום אחר חוסר הידע של הצרכן עלול להיות מנוצל לרעה ע"י הסוחרים והמשווקים השונים. עולם המושגים מתחום היהלומים והתכשיטים נתפש אצל צרכנים רבים כמו סינית, אך בפועל הוא פשוט מאוד וניתן ללמוד את הבסיס בזמן קצר. מאמר זה נכתב על מנת להעניק ללקוח מושג על מה הוא משלם כאשר הוא רוכש

טבעת אירוסין.

 

טבעות אירוסין מיוצרות רובן ככולן מזהב 14 קראט המשובץ ביהלום מרכזי אחד ולעיתים רבות עם תוספות של יהלומי צד המעטרים את צידי הטבעת או סביב היהלום המרכזי. הגורם המכריע ביותר הקובע את תמחור הטבעת הינו היהלום, ולייתר דיוק – טיב היהלום. ישנה תפיסה מוטעית כי הגודל הוא שקובע.  אך ליהלום עוד מספר קריטריונים אשר לפיהם נקבע מחירו. ישנה חשיבות מכרעת לצבעו של היהלום: ככל שהיהלום שקוף יותר וחסר צבע כך מחירו יעלה. צבעם של יהלומים מדורגים על פי סרגל צבע אשר נע בין האות

D-Z

כאשר די הוא צבע נדיר ביותר והאות זד מייצגת יהלומים צהבהבים ועכורים. פרמטר נוסף הוא נקיונו הפנימי והחיצוני של היהלום. ככל שהיהלום נקי יותר מכתמים ותכלילים בלב הגביש או משריטות וסדקים על מעטפת הגביש כך מחירו יעלה. איכות הליטוש וסוג הליטוש גם הוא משפיע על תמחור היהלום. וכמובן פרמטר המשקל ביחד עם שאר הפרמטרים הוא שקובע את מחירו של היהלום. מחירי הזהב הוא שולי ברכישת טבעת אירוסין היות ומדובר ב2-3 גרמים של זהב 14 קראט ומחירם זניח. כאשר תעשו סקר שוק רצוי להבין את 4 הפרמטרים" צבע, נקיון, משקל, חיתוך. זיכרו כי לא רק הגודל הוא שקובע.

בפסקה הקודמת ראינו כיצד חומרי הגלם משפעים על מחירי טבעות האירוסין, אולם ישנו גורם חשוב נוסף אשר יש לקחת אותו בחשבון והוא הגורם הרגשי. ישנו מונח מעולם השיווק והצרכנות אשר נקרא "קנייה במעורבות גבוה" הכוונה היא כי הצרכן משקיע מעורבות רגשית, קוגניטיבית, כלכלית, ועוד. הוא פועל מתוך אהבה ומאוד רוצה להעניק לאשתו לעתיד טבעת מושלמת. משווקים רבים, שלא בצדק יוצאים מתוך נקודת הנחה כי "אין מחיר לאהבה" ולכן מרשים לעצמם לגלם במחיר את הערך הרגשי של המוצר. ככל שהתרבות יותר מקדשת את ערך הצעת הנישואין ויוצרת סביבה הילה של אירוע מכונן בחיים כך ניתן לגבות יותר בעבור המוצר. בארה"ב למשל, עניין הצעת הנישואין נתפשת כאירוע הגדול ביותר בחייה של בחורה צעירה, ולכן מחירי טבעות אירוסין הן מופרזות ואינן פרופורציונאליות. אם נשווה שתי טבעות אירוסין בעלות מפרט זהה לחלוטין, האחת בישראל והשנייה בארה"ב נגלה כי הטבעת האמריקאית תעלה לפחות כפליים.

מקום הקנייה גם הוא גורם המשפיע על מחירה הסופי של הטבעת. יש לקחת בחשבון כי אם החלטת לרכוש טבעת אירוסין בחנות תכשיטים אתה עלול לשלם מאות אחוזים יותר מאשר בקנייה ישירה אצל הייצרן. קנייה בחנות בקניון למשל תגלם במחיר עלויות נלוות כגון שכירויות גבוהות, שיווק עובדים ועוד. בניגוד לקנייה מיד ראשונה אצל היצרן, קנייה בחנות תכשיטים משמעה כי המוצר עבר 3 ידיים, מהיצרן למפיץ ומשם לחנות. קנייה של טבעות אירוסין ישירות מהיצרן תוכל להוזיל משמעותית את מחיר הטבעת. היצרן נהנה ממחירים זולים של חומרי גלם, כגון זהב יהלומים ועוד. הערך המוסף בקנייה ישירות מהיצרן הוא כי לרוב יצרני התכשיטים בארץ וותק ומוניטין של עשרות שנים.

לסיכום, הבנה מוקדמת של מושגי יסוד מעולם היהלומים וקריאת חומר נגיש באינטרנט תחזק את ביטחונכם במעמד הקנייה ותעזור לכם לבצע רכישה חכמה ובטוחה. הפגנת ידע אל מול איש המכירות תשאיר אתכם פחות חשופים למניפולציות. הגיעו לקנייה כאשר אתם יודעים כמה אמור לעלות היהלום אותו אתם רוצים לשבץ בטבעת. אתם מוזמנים תמיד לפנות אלינו עם כל שאלה ונשמח לעזור. בהצלחה ומזל טוב.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוני טל

מאת: יוני טלעיצוב04/03/151310 צפיות
מכללות כמו שנקר ובצלאל פתחו מחלקות לעיצוב תכשיטים והתקווה היא להוציא לשוק בוגרים איכותיים ואף לשחזר את הצלחתם של מעצבים ישראלים מתחום האופנה גם בתחום התכשיטנות. תחום העיצוב בין אם מדובר בעיצוב מוצר או עיצוב נעליים דורש דמיון, חזון ותשוקה לגעת באנשים דרך העיצוב. אך בניגוד לעיצוב אופנה אשר ביכולתו של הסטודנט\ית הממוצע לרכוש את חומרי גלם בסיסיים כמו בדים, מעצב התכשיטים המתחיל עלול למצוא עצמו בבעיה.

מאת: יוני טלטבעות אירוסין ונישואין04/03/151369 צפיות
רוב טבעות האירוסין הנמכרות כיום בעולם הן עדיין טבעות אירוסין סוליטר (טבעת עם אבן אחת) קלאסיות המשובצות ביהלום. אך ישנם כאלו אשר טעמם הייחודי לא מאפשר להם לבחור בכיוון שבו הולכים הרוב

מאת: יוני טלמסחר אלקטרוני09/02/151458 צפיות
חשש גדול מלווה את תהליך הבחירה והרכישה של טבעת אירוסין. החששות נובעים בעיקר מחוסר הבנה מוחלט בתחום היהלומים, על אחת כמה וכמה שמדובר על רכישת טבעת דרך האינטרנט. לאלו מכם אשר מוכנים להשקיע מעט מזמנם על מנת ללמוד מה עומד מאחורי מחירי טבעות האירוסין וללמוד כיצד נקבע מחירו של יהלום, מרחבי המסחר הווירטואלי יציעו אין ספור ספקים, אפשרויות, דגמים, מחירים, ועוד.

מאת: יוני טלטבעות אירוסין ונישואין20/01/151178 צפיות
בניגוד לטבעות אירוסין קלאסיות (סוליטר) - אשר להן ציביון עיצובי מובהק המתאפיין בטבעת זהב ונקייה אשר עליה משובץ יהלום מרכזי אחד או טבעות אירוסין משובצות - טבעות אירוסין מעוצבות מאפשרות יותר "מרחב" וחופש עיצובי. המגבלות העיצוביות החלות על עיצוב טבעות סוליטר קלאסיות אינן קיימות כאשר הולכים לייצר טבעת אירוסין מעוצבת.

מאמרים נוספים בנושא תכשיטים

מאת: אופירתכשיטים12/04/222667 צפיות
הערכת תכשיטים הוא עולם ומלואו ולכן כדאי להכיר את העולם המרתק הזה לעומק. בהערכה של תכשיטים עתיקים יש כמה אלמנטים שחשוב ללמוד ישר מהבסיס על מנת לעשות זאת באופן מדויק וראוי. לפני הכל, חשוב לקבל מידע מבעלי התכשיטים על עברו של התכשיט. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, כל מידע שתקבלו יכול לסייע לכם בהערכה.

מאת: tiloniתכשיטים27/08/204964 צפיות
מכשירי שקילה שונים נבדלים האחד מהאחר במספר דרכים – מבחינת החפצים הנשקלים, מבחינת הגבלות המשקל, מבחינת נוחות השימוש, מבחינה טכנית ומבחינת אופן שימוש (שימוש בוו שקילה, צג מקצועי או תוספים חשובים אחרים). ברור לכל ילד ששקילת תכשיטים אין דינה כדין שקילת כלי רכב או חומרים כימיים.

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/205036 צפיות
במאמר זה נציג פתרון ניקוי ביתי ע"י השריית צמיד טניס בסבון כלים עדין ובמים חמים במשך 15 דקות תוך כדי שמירה והימנעות מפגיעה ביהלומים

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/204886 צפיות
כיום ניתן למצוא מספר רב של תכשיטים לגברים אבל האם אנחנו יודעים איך לבחור את התכשיט שיתאים לנו. במאמר זה נתמקד בצמידים לגברים וננסה לעקוב אחר מספר פרמטרים אשר יעזרו לנו לבחור את הצמיד הנכון

מאת: תמיר פרלתכשיטים16/12/174167 צפיות
נראה מוזר שמינרל שעשוי מפחמן בלבד הפך לאחד מהתכשיטים המבוקשים ביותר בעולם, כלומר היהלום. אחרי הכל, פחמן נמצא בציוד ובמינרלים הבסיסיים ביותר, כגון הגרפיט בעפרונות שלנו, שכלל אינו נראה יוקרתי.

מאת: webetterתכשיטים14/06/173444 צפיות
אם את מחפשת לוק מנצח והופעה מושלמת בכל עת, המאמר הזה בדיוק בשבילך!

מאת: רוני הכהןתכשיטים21/05/173451 צפיות
איך מנקים זהב ושומרים על המראה הנקי והנוצץ שלו לאורך של תקופה ארוכה? קראו את הדברים המאוד חשובים לשמירה על התכשיטים היקרים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica