חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ילדים, אז והיום

מאת: tkidumחינוך ילדים29/09/20151961 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הזיכרונות המוקדמים שלנו מימי הילדות כוללים לרוב פעילויות פנאי בהם עסקנו, ביניהן קיים מרכיב דומיננטי ביותר של פעילויות משחק. משחקים לילדים שונים באופיים ממשחקים למבוגרים וגם כיום, המשחקים האלקטרוניים שילדים נוהגים לשחק בהם מותאמים למשחק לגילאי הילדות.

למרות שהילדים מבלים היום שעות מול המחשב עדיין קיים אצלם מקום של כבוד למשחקים הישנים שמשוחקים בחוץ ובחברותא. משחקים מוצלחים לילדים כוללים הפעלה שמאפשרת להם שחרור מרץ, אך עם זאת גם כוללים הפעלה קוגניטיבית יחד עם פעילות חברתית.

המשחקים הקלאסיים והאהובים

אחד ממשחקי הילדים הקלאסיים שמשלבים את 3 המאפיינים החשובים שהזכרנו לעיל הוא 'מחבואים'. בשלב ההתחבאות והריצה הילדים מתרוצצים במהירות מה שמסייע לכם לשחרר מרץ מיותר. שלב ההתחבאות עצמו כולל חשיבה קוגניטיבית על מקום המחבוא המושלם ולרוב המשחק מועבר בצורה חברתית בקבוצת ילדים שגם מתייעצים בינם לבין עצמם על המקום המושלם.

במשחקי ילדים מודרניים ניתן למצוא ז'אנר משחקים שנוגע בצורה מעולה במאפיינים והוא ז'אנר 'משחקי היריות והאקשן'. המרכיב שמופעל בצורה הטובה ביותר הוא פשוטו כמשמעו רכיב הפעולה. המשחקים מלאים בהתרגשות ובצורך לחשוב מהר ולפעול בזריזות אל מול שטף האויבים. מבחינה חברתית, משחקים אלו משוחקים לעיתים קרובות יחד עם עוד חבר שנמצא ליד וגם קיימת אפשרות לשחק במשותף באמצעות רשת האינטרנט.

קטגוריה נוספת של משחקים אלקטרוניים היא  משחקי החשיבה, לדוגמא פאזלים. משחקים שכאלו עובדים חזק מאוד על המרכיב הקוגניטיבי ומתאים דווקא לילדים רגועים יותר שמעדיפים חשיבה עצמאית ומציאת פתרון בצורה סבלנית ולא לחוצה.

לילדים הגדולים יותר מצויה אפשרות של משחקים קלאסיים בגרסה אלקטרונית נגישה ונוחה. משחקים כגון משחקי קלפים, משחקי קופסא וכדומה. משחקים אלו כוללים לרוב אפשרות משחק רשתית כנגד שחקנים אחרים שמחוברים באותו הזמן. הגרסא האלקטרונית מחזירה עטרה ליושנה ומראה כי יש משחקים שאינם ברי חלוף.

לילדים עם הנטייה האמנותית יותר קיימים משחקי צביעה וציור. מציגים בפני הילדים תבניות שאותם הם ממלאים בצבעים כיד הדמיון החופשי.

מתנות קטנות

ילדים אוהבים מתנות מיוחדות כמעט כמו שהם אוהבים משחקים ואולי אף יותר. כשמעניקים לילדים מתנות במסגרת של גני ילדים יש לשים לב כי המתנה שמוענקת הינה אישית, זאת למרות הפורמט ההמוני שבו היא מחולקת. ילדים אוהבים להרגיש מיוחדים ולכן מומלץ למצוא מתנות בעלי אפשרות להתאמה אישית, אפילו יחסית קטנה, לכל ילד בגן.

השילוב המוצלח ביותר הוא בין מחיר נגיש ועממי, אל מול מתנה שתעניק חווית סיפוק לכל ילד וילד בכל גיל. עולם המשחקים לילדים הוא בהחלט עולם ומלואו - מלבד הנאה, הילדים זוכים גם לשיעורים חשובים שיסייעו להם גם בחייהם הבוגרים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת tkidum

מאת: tkidumייעוץ עסקי27/01/161496 צפיות
אתם יודעים שאתם מסוגלים להגיע ליעדים עסקיים גבוהים יותר אתם מרגישים שההצלחה על מפתן החברה והעסק...אבל... להלן ארגז כלים יישומי ומעניין שיכול לסייע לכם

מאת: tkidumמסחר אלקטרוני27/12/153708 צפיות
3,000 ישראלים מוכרים ב"אטסי" איך זה עובד? ומהם סודות ההצלחה?

מאת: tkidumשיווק באינטרנט14/12/153257 צפיות
אחת השאלות הנפוצות של בעלי עסקים מהו ההבדל בין שיווק לבין מכירות? נמשיל את ההבדל באופן ציורי לעולם החקלאות

מאת: tkidumבריאות ילדים28/10/152533 צפיות
כל מה שכדאי על חרדת נטישה בקרב ילדים מגיל צעיר - על התופעה, המאפיינים הבולטים ועל דרכי הטיפול האפשרויות והמומלצות.

מאת: tkidumזוגיות ואהבה29/09/152356 צפיות
כיצד יעוץ זוגי נכון ומתאים יכול לסייע לנו להתגבר על קשיים, בעיות ומשברים שונים בזוגיות?

מאת: tkidumאובדן כושר עבודה20/07/158245 צפיות
נפגעת בתאונת עבודה כלשהי? ראשית החלמה בריאה והרבה בריאות, אך במקביל מה נדרש לעשות במישור המשפטי בכדי לקבל את כל מה שמגיע לכם? הנה מדריך קצר שינסה לסייע בעניין.

מאת: tkidumבניין ואחזקה - כללי30/06/141601 צפיות
על החשיבות הרבה של המצאות מערכות איתור וכיבוי אש בקרבתנו, אם בבית אם בעבודה - האפשרויות, הצורך והתועלת.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196323 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196282 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915832 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196307 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196212 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915644 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193834 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica