חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חמישה טיפים לבעל דירה בארץ המתגורר בחו"ל

מאת: אביב יועציםנדל"ן ומקרקעין10/01/20161833 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל מי שמכר או קנה פעם דירה יודע כי זהו תהליך לא קל. מעבר לנושא מציאת הקונה, דבר שלכשלעצמו יכול לקחת חודשים מספר, כל נושא סגירת החוזה, הבירוקרטיה, כן מנהל מקרקעי ישראל, לא מנהל, כן טאבו, לא טאבו, גרירה של משכנתא או פרעון… בקיצור, הסיפור לא קל בכלל.

העניין הוא, שלעיתים מכירה של דירה יכולה להיות אפילו מסובכת קצת יותר במידה ואתה גר בחו"ל והדירה שאתה מוכר נמצאת בארץ. לשם כך ריכזנו חמישה טיפים עבורכם כדי שהתהליך יהיה פשוט וקל יותר:

1. תרגום החוזה: כדאי שיהיה לכם תרגום של החוזה לאנגלית לשימוש בארץ שבה אתם מתגוררים. מצד שני – לעיתים, אחרי שנים רבות שלא נמצאים בארץ, קריאת השפה העברית הופכת לקשה יותר ולכן לפעמים עדיף לשלוח את החוזה אשר הכנתם לחברת תרגומים על מנת שתתרגם לכם את החוזה לאנגלית ו/או לעברית, לפי הצורך. ככל שהתהליך עבורכם יהיה פחות מסורבל כך יהיה לכם קל יותר.

2. מציאת הקונה הפוטנציאלי: אחד השלבים הקשים יותר בתהליך. כדאי לדעת כי רוב הסיכויים שלא "יפול עליכם" קונה אידיאלי שיסכים לכל מה שתרצו. תפקידו של הקונה הוא לצאת מורווח בדיוק כמוכם, לכן מוטב לצפות לקשיים בדרך ולדעת שלא הכל הולך חלק. יחד עם זאת כדאי להכין את עצמכם לכל הקשיים שעלולים לצוץ בדרך: תאריך פינוי הדירה, מה קורה אם מאחרים בתשלום או ביום מסירת המפתח ועוד. ככל שתכינו את כל המידע הזה מראש, התהליך עשוי להיות פשוט יותר במיוחד אם הוא נעשה בשלט רחוק.

3. מציאת עורך דין: בעקרון, עורך דין אמור לעשות את כל תהליך המכירה. הוא אמור להסדיר את הכל מול מנהל מקרקעי ישראל או הטאבו, לבצע את הרישום ולשלוח אתכם עם רשימת משימות. יחד עם זאת, יש לדעת כי עורך דין גובה סכום לא קטן על השירות. לעיתים כדאי לקחת עורך דין משותף עבור הקונה והמוכר כי אז הסכום שעורך הדין גובה הוא נמוך יותר מכל צד בנפרד. יש להבין כי עורך הדין המשותף צריך לשמור על האינטרסים של שני הצדדים ואולי תאלצו להתפשר על דבר או שניים בתהליך כזה.

4. מינוי אדם שיעשה את כל התהליך עבורכם: כמו שכבר הבנו תהליך המכירה יכול לקחת זמן ורוב הסיכויים שלא תגיעו לארץ בכל פעם שאיזשהו קונה פוטנציאלי ירצה לבוא ולראות את הדירה. לכן כדאי למנות איש מטעמכם (קרוב משפחה, חבר קרוב) שיעשה את כל התהליך הזה עבורכם. יתכן ותרצו לחשוב על תגמול כלשהו עבורו אבל הוא ללא כל ספק יוכל להקל עליכם ולעזור.

5. מתווך: להעמדת דירה למכירה באמצעות מתווך יש יתרונות וחסרונות. חלק מתוך היתרונות הוא, שהוא הגורם שקובע את הפגישות עם הקונים הפוטנציאלים, הוא מנהל את כל התהליך, הוא מפרסם את הדירה במדיה, הוא הופך עבור המוכר את נושא המכירה לקל יותר. חסרון קיים הוא התשלום. מתווך גובה סכום לא נמוך (בדרך כלל כ- 2% ממחיר הנכס) וגם מבקש בלעדיות, משמע, שאותו מתווך יהיה היחיד אשר מפרסם לכם את הדירה ולא יהיו עוד משרדי תיווך אחרים. כדאי לדעת כי על נושאים אלה ניתן לבוא במשא ומתן עם המתווך על מנת שהצדדים יהיו מרוצים.

לסיכום, מכירה של דירה, במיוחד אם היא נעשית בשלט רחוק, יכולה להיות יותר פשוטה אם בוחרים בגורמים הנכונים שיכולים להקל על התהליך ולעשות אותו לפשוט יותר.

עכשיו רק נשאר לסגור את המשכנתא ולהתחיל לנשום!

המאמר מוגש בחסות: lawtube - בלוג עורכי דין מאמרים ומידע

 



תגיות המאמר: חול, מכירת דירה, בעל דירה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אביב יועצים >> המפתח שלך להצלחה שיווקית !

ייעוץ שיווקי

קידום אתרים בגוגל

 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אביב יועצים

מאת: אביב יועציםפלילי14/02/162091 צפיות
כתב אישום הינו המסמך שפותח את המשפט כנגד הנאשם והוא כולל מספר סעיפים קבועים ואת כל העובדות שנאספו כנגד המואשם, עדי התביעה והסעיפים בחוק שהופרו, כביכול, על ידו. ביטול המסמך מונע את ההגעה למשפט כך שאין ענישה וכל הטיפול בתיק מופסק. את הביטול ניתן לבצע בנקודות זמן שונות כאשר המוקדמת ביותר היא כאשר התיק עדיין נמצא בידי המשטרה ועדיין לא עבר לבית המשפט. כאן נלמד מעט יותר אודות אפשרויות הביטול השונות בנקודת זמן זו.

מאת: אביב יועציםפלילי02/02/162433 צפיות
מועד מחיקת רישום פלילי ישן נקבע על פי הגדרות תקופת ההתיישנות. תקופת ההתיישנות מתחילה למעשה כבר כאשר בית המשפט נותן את פסק הדין שלו לגבי העבירה שבוצעה. כל תקופה נקבעת על פי קריטריונים שקבועים בחוק. תקופת ההתיישנות תלויה בסוג הרישום הפלילי – האם מדובר בהרשעה בפשע או באי הרשעה. בנוסף, נקבעת התקופה על פי גיל הנאשם ועובדת היותו קטין או אדם בוגר בעת מתן פסק הדין. לבסוף, החוק מתייחס לסוג העונש שהוטל על הנאשם.

מאת: אביב יועציםפלילי02/02/161946 צפיות
תחום המשפט המנהלי בישראל הוא אחד התחומים המעניינים והמגוונים ביותר בעולם המשפט. המשפט המנהלי עוסק בהתמודדות של אזרח מול גופים מנהלתיים וציבוריים, מועדות הבנייה שמאשרות את תוכניות הבתים שאנחנו בונים ועד לזכויותיהם של עובדים, אסירים, חיילים ומשפחות נפגעות טרור. מהתמודדות מול גורמים תקשורתיים כמו רשות השידור וחיוביה את הציבור ועד לעבודה משפטית מול רשויות מקומיות המחייבות אותנו במיסים על פי חוק.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161579 צפיות
אם אתם גרושים טריים, תקופת החגים עלולה להיות קשה מאוד עבורכם. תחושת האומללות, האשמה והבדידות היא מתכון מושלם לדיכאון. בזמן שמשפחות אחרות ומאושרות חוגגות יחדיו ושואגות את שירי החג, אתם תשבו מסוגרים בביתכם ותבהו בטלוויזיה. יתכן שתרגישו כל כך מדוכאים, עד שאפילו לא תצליחו להזיז את עצמכם מהמיטה. אז מה עושים? הנה כמה טיפים של עו"ד גירושין, כיצד לעבור את החגים בשלום ולהפוך את החג לקצת יותר נסבל:

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161608 צפיות
כולנו מתחתנים בתקווה שהנישואים יחזיקו מעמד ויהיו יציבים. למרבה הצער, הרבה פעמים בני הזוג שלנו משתנים ומאבדים עניין בדברים שעניינו אותם לפני 10-15 שנים: תחביבים שונים, עיסוקים וגם אנשים. כשנשים מאבדות עניין בנישואים, הן פונות אל עורך דין גירושין. אבל כשזה קורה לגבר, הוא לאו דווקא ירוץ אל עורך דין גירושים. הוא בדרך כלל יתרחק מאשתו, ימעט לדבר איתה, לבלות איתה וימצא מפלט בקריירה תובענית או במאהבת.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161402 צפיות
גירושין הם נושא כואב עבור כל הצדדים המעורבים בעניין- אתה, אשתך והילדים. אין ספק שהם תובעים מחיר נפשי שלוקח זמן להתאושש ממנו. לאחר שנים רבות בהן אתה ואשתך הייתם יחד והילדים התרגלו לראות את הוריהם תחת קורת גג אחת, הפרידה אחד מהשנייה היא קשה ולוקח זמן להתרגל אליה.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161457 צפיות
גירושין בגיל מבוגר אינם עניין פשוט. מדובר בזוגות בגיל העמידה או אפילו בזוגות בני הגיל השלישי, שהגיעו לאחר שנים רבות יחד להחלטה על פירוק החבילה המשותפת. גירושין בגילאים אלו נובעים מכמה סיבות. לעיתים, ההחלטה על גירושין התקבלה לפני שנים רבות, אך בני הזוג העדיפו להמתין עד אשר הילדים יתבגרו ויעזבו את הבית. לעיתים מדובר במקרי גירושין על רקע שחיקה של מערכת היחסים הזוגית- כאשר לא נעשה דיי במשך השנים על מנת לשמור על הגחלת, אובד לקשר האהבה והתשוקה שאפיינו את תחילתו, ועימם אובד גם הרצון לעתיד משותף.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211691 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201317 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201508 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201303 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201588 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20998 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20954 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica