חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על אי לקיחת האחריות של ימנים

מאת: חגי הופראקטואליה04/03/20161726 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אינני מצפה להסכמה כוללת, אבל זו דעתי. ואני כותב את זה כאן כדי שיהיה לי לאן להפנות במקרים עתידיים.

עכשיו זו פרשת סתיו שפיר ואראל סג"ל, אך מחר זו תהיה פרשה אחרת עם אותו סגנון. כדאי שנלמד את המנגנון.

מהי פרשת סתיו שפיר ואראל סג"ל?

סתיו שפיר אמרה בראיון שהיא נהנית לרכוב על אופניים, ואראל סג"ל בתכנית "הפטריוטים" בערוץ 20 (ערוץ המורשת) לבש פאה ג'ינג'ית, חיכה אותה ואמר שהוא נהנה לרכוב על אופניים, בלי מושב.

סקירה של האירוע כאן:

http://www.holesinthenet.co.il/holesinthenet-media-story-180591?utm_source=facebook

קודם כל, זה מה שהגבתי בפייסבוק שלי, לאחר קריאת מספר פוסטים:

גועל נפש מוחלט.

ולטענה החוזרת שגם "ארץ נהדרת" עושים את זה, אז כמה הבדלים:

"ארץ נהדרת" היא תוכנית סאטירה וזו לא, אדרבה, זו תוכנית בערוץ למורשת יהודית.

"ארץ נהדרת" מגחיכה גם את הימין וגם את השמאל.

והחשוב ביותר - "ארץ נהדרת" לא משתמשת בהומור סקסיסטי דוחה, "רוכבת על אופניים בלי כיסא".

אם זו ה"יהדות" שלכם, אז אני אומר - לא תודה!

(אבל זו כלל אינה היהדות)

יותר מאוחר, תומר פרסיקו צירף קישור לעימות בינו ובין שמעון ריקלין על הפרשה ב"גלי ישראל", הנה:

https://soundcloud.com/galey-israel/3-3-16a-2?utm_source=soundcloud&utm_campaign=wtshare&utm_medium=Facebook&utm_content=https%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fgaley-israel%2F3-3-16a-2

לזאת הגבתי בקצרה והתפתח הדיון הבא:

אני: מסקנה: הימין יכשיר כל שרץ, ובבוטות האופיינית שלו

שי: כל שרץ? זה באמת השרץ שהימין חייב להתנצל עליו? אני מבין טוב מאוד את ריקלין כשאני רואה תגובות כמו שלך. הציפייה האוטומטית הזאת להתנצלות מ-ימני בעוד שמאלני שיעשה פי 3 מזה יצא נקי בלי כלום.

אני: אתה רק מוכיח את טענתי

שי:יש פה משחק כוחות שאנחנו לא מוכנים לקחת בו חלק.

לפני שבוע עיתונאי מוכר קרא לחברת כנסת בהמה בשידור חי, איפה ההיתם אז? למה רק כשזה ימני שפולט משהו הוא "מסרב להתנצל בבוטות"?

אני: גם בהמה הוא ביטוי לא ראוי, אם כי אינו גובל בהטרדה מינית כמקרה דנן

אני: וכמובן, שוב אתה מוכיח את טענתי ועוסק בספרות השוואתית או בשיעור היסטוריה. במקום לחפש כל הזמן מה מישהו אחר אמר על משהו אחר בזמן אחר, אולי תתייחס למה שאתה אומר על זה עכשיו. זה נקרא לקיחת אחריות. אני נגעל מהאמירה של סגל, זה הכול. אם אתה לא, תפדל, אבל פשוט תאמר זאת בפה מלא, ביחס לעצמך קודם. "קשוט עצמך" - בדיוק מה שאתם אומרים לשמאלנים תעשו גם פעם אחת בעצמכם. זו-זו הצביעות.

בשורה התחתונה, אין פה מה להתווכח ולהתנגח, אני נגעל מהאמירה ומצטער שאחרים לא כל-כך.

ודבר אחרון, את חוסר לקיחת האחריות הזו רואים גם במדיניות הממשלה. מי שלא יכול להנהיג את עצמו כיצד ינהיג עם שלם? וכך אנו בתקופת פיגועים אחרוכה, שלא נראה שנעשה משהו רציני כדי לעצור אותה. עד כאן.

שי: יכול להיות שאני נגעל מהאמירה של סגל. אבל אני לא יכול להרשות לעצמי להגיד את זה, אני וריקלין וכל שאר הימנים שנעמדו על הרגלים האחוריות.

חוקי המשחק לא הוגנים. זה לא הוגן שכל פעם מצפים מימנים להתנצל וברגע שזה נוגע לשמאל דממה, בתנאים האלה של המשחק אני לא רוצה להיות הוגן ולא רוצה לשחק.

דומני שאין צורך להוסיף והבהרתי את עיקר טענותיי. בהקשר זה אוסיף ואומר שאני אוהב את הדיאלוגים האפלטוניים ואני חושב שזו דרך מעולה להעביר מסר, ופיסות מהפייסבוק בעצם הולכות איפשהו, עם כל ההבדלים, בסגנון זה.

ובכל אופן אוסיף הבהרה: אם הייתי ממשיך בדיאלוג הייתי כותב לו: כרצונך, רק חבל שאתה לא יכול להגיד מה שאתה באמת חושב. לא כל דבר צריך להיות מושפע ממאבקי הכוחות הפוליטיים. ובכל אופן בעקבות דברים אלה אין לך יותר זכות לטעון לצביעות בצד השני. שזה בעצם מה שאמרתי גם קודם ולכן לא טרחתי לחזור על כך. בכלל, איני רגיל בויכוחים פייסבוקיים כאלה וזו הייתה חריגה נדירה. אך היא הספיקה ללמדנו את העיקרון: "קשוט עצמך תחילה", "הפוסל במומו פוסל", ואמנם "ההגנה הכי טובה היא התקפה" – זה המשפט שהימין מאמץ בחום – אבל הסכנה בזה שאתה עלול להישאר חלול ואבסורדי.

כל טוב!

 



תגיות המאמר: לקיחת אחריות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חגי הופר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חגי הופר

מאת: חגי הופרפילוסופיה24/02/166944 צפיות
למה לחיות? זו שאלה נצחית, אך דומה שעדיין לא מצאו לה תשובה מספקת. להלן אסקור כמה גישות בקשר אליה.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 10/01/162820 צפיות
הימין מחזיק באידיאולוגיה של ארץ ישראל השלמה שהובטחה לאבות, והשמאל מחזיק באידיאולוגיה של הישמעות לחוק הבינלאומי המורה להשיב שטחים כבושים ולחובה המוסרית שלכל אדם יהיו זכויות בסיסיות, שכוללות גם זכות בחירה וייצוג, אבל אלה ואלה מכופפים את האידיאלים הנעלים שלהם בפני המציאות והריהם ריאליסטים-פרגמטיסטים.

מאת: חגי הופרספרות13/10/151969 צפיות
"איינשטיין" הוא ביוגרפיה רחבה הסוקרת את חייו ועבודתו של גאון המדע בן המאה העשרים, אלברט איינשטיין, והוא עושה זאת בצורה רהוטה ומעניינת מאוד. הנה מספר ידיעות מתוך הספר

מאת: חגי הופראקטואליה02/10/151527 צפיות
זה עתה (אתמול) נודע לנו על מותם המצער של הזוג הנקין בפיגוע ירי, כאשר הם משאירים אחריהם ארבעה יתומים. כל לב דואב לנוכח ידיעות אלה. אך אי-אפשר להתעלם מתגובותיהם של ימנים רבים לאירוע. בצד הכאב, באה גם האשמה. אני מצאתי שני סוגים עיקריים שלה:

מאת: חגי הופרדייטינג14/08/151944 צפיות
ומהי מטרתי? לדעתי אפשר להפיק מכאן עצה טובה לזוגיות, כלומר יש לנסות לחקות את האלה בשלוש התכונות האלה: קיים, יכול וחכם

מאת: חגי הופרפוליטיקה 05/07/152669 צפיות
ראשית אומר כי איני חושב שבדברים הבאים אחדש הרבה, שהרי הסכסוך הישראלי-פלסטינאי כה ממשוך שהכול כבר נאמר עליו ותמונת המצב ידועה. ובכל זאת.

מאת: חגי הופרספרות13/06/151559 צפיות
סקירת שלושה ספרים: גברים ממאדים נשים מנגה, התאהבות, אהבה זה כל הספר

מאמרים נוספים בנושא אקטואליה

מאת: בנימין קלינגראקטואליה25/08/222288 צפיות
ניתן להגיש תכניות פינוי בינוי ישירות לאישור הוועדה המחוזית גם כשיש הסכמה של פחות מ-100% מהדיירים עו"ד אלעזר במברגר, ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הבהיר לאחרונה כי ניתן להגיש תוכנית פינוי-בינוי ישירות לוועדה המחוזית, ללא צורך בהסכמתה של הוועדה המקומית דבר שיכול לסייע להזיז פרוייקיים תקועים.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה03/05/222251 צפיות
מי רשאי להגיש בקשה להיתר בניה? הנדסאי בנין, אדריכל, מהנדס , קונסטרוקטור או כולם? בקשות כעורך ראשי להיתר בנייה ובאילו מבנים? פסק דין שהתקבל בימים האחרונים בבית המשפט המחוזי בחיפה מפזר את הערפל ועושה סדר בסוגיה הבוערת. השופטת תמר שרון נתנאל, קבעה כי אדריכלים בלבד יוכלו לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר למבנים של ארבע קומות ומעלה. מהנדסים לעומתם, יהיו רשאים לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר רק כאשר מדובר במבנים פשוטים בשימושים מוגבלים, כשהכוונה היא למבני מגורים, אחסנה ומלאכה בני פחות מארבע קומות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה22/01/221659 צפיות
רישוי זמין ומידע חיוני בעניין הגשת בקשה לתיק מידע להיתר והליכי הרישוי: כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה16/09/211506 צפיות
בית המשפט לעניינים מנהליים בראשל"צ הורה לאחרונה לבטל שני כתבי אישום שהוגשו נגד עברייני בנייה, בנימוק שהמדינה התעלמה מתיקון מס' 66 לחוק סדר הדין הפלילי, המאפשר לסגור תיקים "קלים" בהסדר וללא מעורבות בית משפט.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה19/08/211483 צפיות
מהו רישוי הבנייה? תהליך רישוי הבנייה מלווה את הבונה משלבי תכנון הבנייה ועד לסיום הבנייה. התהליך מתבצע מול הועדה המקומית לתכנון ובנייה. ועדות לתכנון ובנייה נמצאות בפריסה ארצית, לכל ישוב ועדה מקומית לתכנון ולבנייה אליה הוא שייך. לרשימת הועדות והיישובים לחץ כאן תהליך רישוי הבנייה מרכב מ 5 אבני דרך מרכזיות: התקשרות עם עורך בקשה - קבלת מידע להיתר- תכנון - קבלת היתר בנייה - מהלך הביצוע האם תמיד צריך לבצע את כל תהליך הרישוי? לרוב עבודות הבנייה יש לבצע את כל תהליך הרישוי ולקבל היתר בנייה, המהווה אישור מהוועדה המקומית לכך שתכנון הבניין תואם לתוכניות המאושרות ולדרישות הוועדה. ישנן מספר עבודות בנייה שמצריכות דיווח בלבד - פטור מהיתר. גם בפטור מהיתר הבנייה חייבת להיות בהתאם לדרישות הועדה המקומית והתוכניות המאושרות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה01/06/211301 צפיות
אז מה זה אגרות בניה והיטלי פיתוח? אגרות בניה והיטלי פיתוח, הינם תשלומי חובה המוטלים על ידי רשויות מקומיות ותאגידי מים וביוב, לשם מימון התקנתם ורכישתם של תשתיות ציבוריות בתחומן המוניציפלי כגון: כבישים ומדרכות, תיעול, ביוב וצנרת מים. אגרות בניה והיטלי פיתוח אלו נדרש לשלם מי שהוא בעלים של קרקע ו/או מי שמבקש לבנות על קרקע ו/או בעלים המעוניין להוסיף בניה למבנה קיים. לצורך גביית אגרות בניה והיטלי פיתוח יש צורך בהתקיימותן של עילות (“אירועי מס”) המצויות ברוב חוקי העזר ובכללי דמי ההקמה, אשר במועד התממשות

מאת: אברהם פכטראקטואליה26/05/211154 צפיות
איפה ההסברה הישראלית – ישנה, מנמנמת, מגמגמת ובעיקר מפגרת בזמן אמת. למה אין בישראל – שר הסברה? אם יש מקום לשר מים- יש בוודאות מקום לשר הסברה במשרה מלאה. אבל משחקי אגו – מאבק בין משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה – מונעים זה שנים מינוי חיוני של שר הסברה בארץ, אך בעיקר בחו"ל, במיוחד בימים אלה של אנטישמיות מתגברת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica