חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

8 דברים שלא ידעתם על טוחני אשפה

מאת: דודישקניות 16/03/20161440 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אנחנו מעדיפים שלא לחשוב על זה; אנחנו זורקים לפחי האשפה שלנו קרטונים, שקיות, מוצרי פלסטיק, שאריות מזון ופעמיים בשבוע מגיע אוטו-זבל ולוקח את האשפה שלנו – כך שאנחנו כבר לא רואים אותה או מוטרדים בגללה. מבחינתנו, עשינו כל מה שיכולנו.

ובכן יש עוד הרבה מה לעשות, בין היתר אפשר: לעבוד עם טוחן אשפה במטבח, להפריד בין סוגי הזבל שלנו, למחזר, להעביר חפצים ומוצרים הלאה למי שזקוק להם, לעבור לשקיות בד ועוד.

הנה כמה עובדות אודות האשפה שלנו שרבים מאיתנו יופתעו מהן. אחרי שתקראו את העובדות המדהימות שגילינו ייתכן מאוד ולא תוכלו להסתכל על האשפה שלכם כפי שהסתכלתם עליה בעבר:

עובדה מספר 1 – האדם המערבי הממוצע מייצר כ-100 טון זבל במהלך חייו. כלומר אנחנו מייצרים אשפה במשקל של כ-3.5 קילו ביום!!!. אין לזה מקבילה בשום צורת חיים אחרת על פני כדור הארץ.

עובדה מספר 2 – אשפת המזון היא אחת הבעיות הגדולות ביותר. האדם המערבי הממוצע זורק  14 מיליון טונות שאריות מזון בשנה, שזה למעשה 25 אחוז מאספקת המזון האמריקנית. אפשר להלחם בזה בעזרת התקנת טוחן אשפה במטבח הביתי והפרדת אשפה לסוגיה.

עובדה מספר 3 – בקבוקי פלסטיק הם מהמזהמים החמורים ביותר. בארצות הברית נזרקים כ-60 מיליון בקבוקי מים מפלסטיק מדי יום, שזה 700 בקבוקים בדקה. בישראל יש מודעות גדולה למחזור בקבוקים ויש הענות יפה בקרב הציבור למחזור בקבוקי פלסטיק.

עובדה מספר 4 – מוצרים חד פעמיים הם נטל כבד. עשרה אחוזים מתוצרת הנפט העולמית משמשת לייצור כלים חד פעמיים דוגמת סכום, כוסות וצלחות שמשתמשים בהם רק פעם אחת! הפתרון לכך הוא הפחתה משמעותית בכלים חד פעמיים עד הפסקה מוחלטת בשימוש בהם.

עובדה מספר 5 – אשפה זה עסק יקר. מרבית קהילות העולם משקיעות יותר כסף בפינוי אשפה מאשר בהוצאות ספרים או בבניית פארקים ירוקים. כן כן, גם אנחנו משלמים לעירייה/מועצה שלנו לא מעט כסף לצורך פינוי אשפה. הפתרון: למזער את כמויות הזבל שאנחנו מייצרים בעזרת כאמור: טוחני אשפה, הפרדת זבל, מחזור, הימנעות משימוש במוצרי פלסטיק ומעבר לשקיות בד (לא ניילון).

עובדה מספר 6 - ומה עם הדואר ששמים לנו בתיבות הדואר? לפי נתונים שנאספו לאחרונה אם היינו לוקחים את כל דברי הדואר שהופצו ביום אחד בארצות הברית, נוכל לחמם כ-250,00 בתים בחורף. כדי להפחית קבלת דברי דואר כדאי לעבור לקבלת הדואר דרך האי-מייל שלנו, לשם כך צריך לעדכן את נותני השירותים שלנו, תתפלאו רובם יסכימו בחפץ לב להעבר אליכם חשבוניות, מידע ופרסומים דרך האימייל.

עובדה מספר 7 – פסולת נייר חמורה לא פחות. האדם המערבי האמריקנים מבזבזים כ-4.5 מיליון טונות של נייר משרדי מדי שנה. עבור נייר זה כורתים אלפי דונמים של עצים. זה הזמן להתחיל לשאול את עצמנו כל יום "האם אנחנו באמת חייבים להדפיס את זה?".

עובדה מספר 8 – ומה עם צעצועים לילד?!. רק 4 אחוזים מהילדים בעולם חיים בארצות הברית, אך האמריקנים קונים וזורקים 40 אחוז מכלל הצעצועים שמיוצרים בעולם. בישראל המצב לא יותר טוב. הפתרון: לקנות פחות צעצועים, להעביר הלאה צעצועים ישנים ולמחזר.

כל אדם, משק בית או משרד יכולים לעשות יותר עבור כדור הארץ שלנו. שימוש בטוחן אשפה, מחזור, הפרדת אשפה, הפסקת שימוש במוצרי פלסטיק וניילון והפחתת השימוש בנייר – אלו הם רק חלק מהצעדים שכל אחד יכול לעשות בקלות, ויפה שעה אחת קודם.

 



תגיות המאמר: טוחן אשפה


 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודיש

מאת: דודישמתכונים ואוכל - כללי24/08/186677 צפיות
אמנם פורים כבר עבר אבל עבור טבעונים, תחפושת היא לא רק עניין של לבוש. הזמנתם חברים לא טבעוניים לארוחת ערב ואתם רוצים להמם אותם במנה שתגרום להם לחשוב פעמיים?

מאת: דודישחוק ומשפט - כללי07/07/183664 צפיות
רבים מרגישים שאין להם את הזכות להגיש בקשה לתו נכה או בטוחים שמא הם לא עומדים בתנאים המחמירים שמציב ביטוח לאומי והוועדה הרפואית שלו, עד כדי כך שלעתים הם אפילו לא טורחים לבדוק אם מגיע להם תו נכה או לא

מאת: דודישגינון13/06/1811196 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: דודישעסקי מזון31/05/183354 צפיות
"רק מחילופי המשפטים הקצרים הללו, נשמע כאילו עמדנו להיות אסירות במקום כלשהו בהרצליה ושבקרוב מאוד תמנע מאתנו האפשרות לנהל באופן חופשי את מאורעות ארוחת הערב שלנו או לפחות לצאת אל הרחוב ולתור אחר אחת כזאת.

מאת: דודישיהדות27/05/181809 צפיות
כשאני חושבת על מצבים בהם אני רוצה לייחל לבריאותו ואושרו של אדם היקר לי, תמיד עולה בראשי איזושהי תפילה לבריאות שאני הוגה מתוך לבי.

מאת: דודישבריאות ורפואה כללי21/05/182841 צפיות
עם חלוף השנים מתגלות יותר ויותר מחלות שניתן לטפל בהן באמצעות קנאביס רפואי. האפקטיביות של הטיפול מתגלה כיעילה בהרבה מאשר זו של התרופות המיוצרות בתהליכים כימיים.

מאת: דודישדתות02/05/182457 צפיות
ממש לא מזמן יצא לי להתקל בשאלה די מעניינת באחד האתרים אשר קיים בהם מדור 'שאל את הרב'. למען האמת, חיפשתי קצת מידע בנושא תיקון הכללי

מאמרים נוספים בנושא קניות

מאת: עידן שלומןקניות 25/07/213735 צפיות
תושבי המדינה נהנים לאחרונה משפע של אפשרויות חדשות לרכישת מתנות מיוחדות. הטכנולוגיה החדשה של עולם הצילום הגיעה בסערה לישראל ומאפשרת פיתוח תמונות והדפסה שלהן כמעט על גבי כל מוצר שתעלו בראשכם. על כך במאמר שלפניכם.

מאת: קניות 23/01/205192 צפיות
פרחים משדרגים כל אירוע והופכים אותו למשמח וחגיגי במיוחד. זר פרחים הנישא בגאון על ידי הכלה ביום החתונה, פרחים ליום הולדת שמעלים חיוך על הפנים מהרגע שהדלת נפתחה וסידורי פרחים מעוצבים שמעניקים לכל שולחן את המראה המהודר והמרשים.

מאת: עידן צורקניות 08/07/186803 צפיות
מה זה GCX DHL EMS וכל שאר השמות המוזרים האלה ומה ההבדלים בינהם. אפשרות לעקוב אחרי חבילה היא אפשרות מדהימה, כי בקניות באינטרנט החל מזמן ההזמנה עד זמן קבלת המוצר ביד הוא ארוך, וסבלנות לא תמיד יש.

מאת: SEOMANקניות 18/05/173164 צפיות
מתנת יום הולדת לבת הזוג - גברים - אלו הן המתנות שאנחנו כל כך רוצות לקבל ליום ההולדת שלנו. המדריך המלא לרכישת מתנת יום הולדת לבת זוגתך.

מאת: SEOMANקניות 15/05/172921 צפיות
איזה מתנה הכי כדאי לקנות לאמהות בימי ההולדת? גם במידה ואין לכם את התקציב הנדרש בשביל לפנק אותה על כל מה שהיא עושה עבורכם במהלך השנה, ריכזנו עבורכם מספר מתנות אופציונליות שיכולות "לעשות את העבודה".

מאת: דודיתקניות 19/09/161593 צפיות
כאשר מזמינים משלוח פרחים של זר פרחים סגול, חשוב להבין מה הסמליות והמשמעות של פרחים סגולים ואיזה פרחים מתאימים להכנת זר פרחים בצבע זה.

מאת: דודיתקניות 19/09/161709 צפיות
פרחים הנם צמחים חיים שדורשים טיפול מקצועי מרגע חיתוכם ועד להכנסתם לאגרטל של הלקוח. לעיתים בתנאי מזג אויר קיצונים מתהווים אתגרים וקשיים מיוחדים באספקה תקינה של משלוחי פרחים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica