חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה צריך לעשות כדי להגיש בקשה לתו נכה?

מאת: דודישחוק ומשפט - כללי07/07/20183666 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רבים מרגישים שאין להם את הזכות להגיש בקשה לתו נכה או בטוחים שמא הם לא עומדים בתנאים המחמירים שמציב ביטוח לאומי והוועדה הרפואית שלו, עד כדי כך שלעתים הם אפילו לא טורחים לבדוק אם מגיע להם תו נכה או לא, וכמובן שמיותר לציין שהם גם נמנעים מהגשת הבקשה בסופו של דבר. מה חשוב לדעת במצבים כאלה ולמה חשוב וכדאי כן לבדוק את זכאותכם? להלן כמה טיפים ופרטים שיכולים לעזור לכם.


אז לפני הכל, דעו שאתם לא חייבים לסבול ממוגבלות פיזית גופנית בולטת לעין או נכות או שיתוק המצריך שימוש קבוע בכסא גלגלים על מנת להגיש בקשה לקבלת תו נכה. ישנם מספר מצבים שונים ומגוונים למדי אשר יכולים להכלל בתנאי הסף לקבלת התו ולאפשר לכם לקבל אותו, אם אתם זקוקים לו והוא עשוי לשפר את חייכם, מצבכם, ולהקל על שגרת יומכם.

 

למשל, אנשים הסובלים מסוגים שונים של מחלת הסרטן, טרשת עורקים נפוצה, אוטיזם, אגורפוביה, כאבים כרוניים, זקנה מתקדמת המקשה על תזוזה ותפקוד ואף הפרעות נפשיות כגון חרדות ודכאון, עשויים גם הם להוות תנאי לזכאות לקבל תו נכה ומיד נבהיר כאן מדוע זה חשוב גם עבור מצבים מהסוג שצוין לעיל.


מוגבלות זה לא תמיד משהו שרואים. גם אדם שסובל מכאבים פנימיים ותנועתו מוגבלת או איטית מאוד, ראוי שתהיה לו עזרה או תיקון חברתי-סביבתי כלשהו שיעזור לו להשתוות באופן מסוים לאנשים הבריאים המתפקדים באופן תקין ונורמלי בשגרת יום יומם.

 

דעו, שזה בסדר גמור ולגיטימי מאוד מצדכם להגיש בקשה לתו נכה אם אתם מרגישים שאתם סובלים ממצב בריאותי כלשהו שבאופן מובהק פוגע ופוגם ביכולת שלכם לנהל חיים תקינים ברמה הבסיסית ביותר, כמו לגשת לתור או בדיקה אצל הרופא, לצאת מהבית למכולת על מנת לקנות מצרכים או כל דבר אחר לו אתם זקוקים, לצאת לסידורים בבנק או כל מוסד בירוקרטי אחר ואפילו לצאת לבילוי. כן, גם זה לגמרי לגיטימי.

 

כאשר מזכים מישהו בהקלות של תו נכה, הסיבה היא כדי שיוכל להרגיש שהוא לא חלק מוחלש בחברה אלא יכול לתפקד בה בצורה שווה ככל האפשר. כלומר, לסייע לו להרגיש כמה שפחות מוגבל או חריג בסביבתו.


אנשים רבים אינם בקיאים בתחום הזה ולא מודעים לחשיבות של המידע הזה. פעמים רבות במרחב הציבורי, כשאדם כלשהו חונה בחניית נכים, כולם מצפים ואף דורשים ברמה מסוימת, לחזות במו עיניהם בכך שאותו אדם אכן ראוי לקבל את אותה הקלה או פריווילגיה שכל כך נחשקת בעיני רבים. לפיכך כל כך חשוב לזכור, שגם כשלא רואים את המגבלות הן עדיין שם ולעתים תו הנכה נמצא אצל האדם המטפל בכלל.

 

חשוב לזכור זאת כי אף אדם בריא לא היה מאחל לעצמו תו נכה מוצדק, גם אם לעתים הוא מזכה בהטבה נחשקת, ומן הראוי לסמוך על החוק ועל תנאיה המחמירים של הוועדה הרפואית שמוצאת לנכון לאשר את התו לאנשים הזקוקים לו ביותר.

 

מה הדרך הנכונה לקבל תו נכה לרכב שלכם?

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודיש

מאת: דודישמתכונים ואוכל - כללי24/08/186680 צפיות
אמנם פורים כבר עבר אבל עבור טבעונים, תחפושת היא לא רק עניין של לבוש. הזמנתם חברים לא טבעוניים לארוחת ערב ואתם רוצים להמם אותם במנה שתגרום להם לחשוב פעמיים?

מאת: דודישגינון13/06/1811211 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: דודישעסקי מזון31/05/183358 צפיות
"רק מחילופי המשפטים הקצרים הללו, נשמע כאילו עמדנו להיות אסירות במקום כלשהו בהרצליה ושבקרוב מאוד תמנע מאתנו האפשרות לנהל באופן חופשי את מאורעות ארוחת הערב שלנו או לפחות לצאת אל הרחוב ולתור אחר אחת כזאת.

מאת: דודישיהדות27/05/181811 צפיות
כשאני חושבת על מצבים בהם אני רוצה לייחל לבריאותו ואושרו של אדם היקר לי, תמיד עולה בראשי איזושהי תפילה לבריאות שאני הוגה מתוך לבי.

מאת: דודישבריאות ורפואה כללי21/05/182845 צפיות
עם חלוף השנים מתגלות יותר ויותר מחלות שניתן לטפל בהן באמצעות קנאביס רפואי. האפקטיביות של הטיפול מתגלה כיעילה בהרבה מאשר זו של התרופות המיוצרות בתהליכים כימיים.

מאת: דודישדתות02/05/182460 צפיות
ממש לא מזמן יצא לי להתקל בשאלה די מעניינת באחד האתרים אשר קיים בהם מדור 'שאל את הרב'. למען האמת, חיפשתי קצת מידע בנושא תיקון הכללי

מאת: דודישאובדן כושר עבודה02/05/1811938 צפיות
ידוע לרוב שאם אנחנו מחליטים להשקיע במשהו או לצלוח אתגר בכוחות עצמנו, רוב הסיכויים שנצליח לעשות זאת בסופו של דבר.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231612 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212070 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211926 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211579 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211256 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201803 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201535 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica