חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

באילו מחלות ניתן לטפל עם קנאביס רפואי?

מאת: דודישבריאות ורפואה כללי21/05/20182843 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עם חלוף השנים מתגלות יותר ויותר מחלות שניתן לטפל בהן באמצעות קנאביס רפואי. האפקטיביות של הטיפול מתגלה כיעילה בהרבה מאשר זו של התרופות המיוצרות בתהליכים כימיים. בישראל הבירוקרטיה עדיין מעכבת מאוד את האישורים לטיפול מסוג כזה בקרב חולים רבים, גם אם הם מציגים המלצות מרופאים מומחים ואף בכירים שתומכים בקנאביס רפואי.

עם זאת, ניכר שלאט לאט צורת הטיפול הזו זוכה ליותר ויותר מודעות ולתמיכה ציבורית ותקשורתית. באופטימיות זהירה ניתן לקוות שתוך חמש שנים מצב העניינים יהיה שונה. זה לא שאין לקנאביס רפואי תופעות לוואי, אל לנו להתעלם מכך, אבל ביחס לתופעות שמתלוות לתרופות המיועדות מחלות קשות או כרוניות, מדובר בהשפעה הרבה יותר קטנה וכמעט חסרת משמעות מבחינה רפואית.

קבלו את "מצעד" המחלות שמשרד הבריאות הישראלי מאשר עבורן טיפול עם קנאביס רפואי (נכון לשנת 2015):

1. אסתמה – נכון, יש ונטולין ודומיו, אבל מדובר בפתרון קצר טווח. התקף אסתמה הוא חוויה מאוד לא נעימה, גם אם יש משאף בתיק. ידוע כי קנאביס רפואי פותח את הריאות ואת דרכי הנשימה גם לטווח הארוך ומשפר משמעותית את איכות החיים. חולי אסטמה לרוב משתמשים בשיטת האידוי שאינה כוללת עשן.

2. כאבים כרוניים – לאדם הסובל מכאב כרוני חזק וקשה מציעים הרופאים תרופות ממשפחות סמים שהן מסוכנות יותר מאשר קנאביס, דוגמת האופיאטים. מדובר בתרופות ממכרות שאף מסכנות את חייו של החולה אם יצרוך חלילה מנת יתר. קנאביס רפואי הרבה פחות ממכר והוכח כי הוא מפחית כאב במינון נמוך מאוד.

3. תופעות לוואי של טיפולי כימותרפיה – חולי סרטן, למרבה הצער, חווים בחילות והקאות, שלשולים, סחרחורות, עייפות ועוד תופעות לא נעימות שמלוות לכימותרפיה. קנאביס רפואי הוכח כטיפול מעולה לתופעות לוואי אלה באופן יעיל מאוד. מעבר לכך, הוא גם משפר מאוד את התיאבון.

4. גלאוקומה – כבר משנות ה-70 ידוע שניתן לטפל בגלאוקומה בעזרת קנאביס. הוכח במחקרים שטיפול עם קנאביס מפחית את הלחץ התוך עיני. אמנם ההשפעה היא רק בטווח הקצר, בעוד שהטיפול צריך להיות 24 שעות ביממה, אבל טיפות העיניים שרופאים רושמים כיום עלולות לגרום לטשטוש בראייה ואפילו לשינוי צבע העיניים.

5. טרשת עורקים – יש תרופות שמסייעות לחולים בטרשת עורקים ובמחלות לב, אבל יש להן תופעות לוואי איומות: כאבי ראש, בחילות, חולשה ואף זיהומים או דימומים פנימיים במקרי קיצון. יש מחקרים שקנאביס יכול לשחרר את חסימת העורקים ולהגן על הלב מפני נזקים שונים. הנטילה של חומרי ה-THC  במינון נמוך באמצעות מערכת העיכול מסייעת להאט באופן מהותי את התקדמות המחלה.

6. דיכאון – מה רושמים הרופאים לסובלים מדיכאון? תרופות שאמורות להגביר, למשל, את רמת הסרוטונין במוח. החיסרון הגדול של תרופות פסיכיאטריות שהן מביאות לאובדן החשק המיני, לעלייה או לירידה גדולה במשקל, להתמכרות מהירה לתרופות שמקשה על גמילה מהן ואף למומים בלידה. ידוע כי קנאביס רפואי מסוג אינדיקה יכול לטפל בדיכאון אבל זה אינדיבידואלי לכל אדם. יש אנשים שזה פחות עוזר להם ויש כאלו שדווקא חשים דיכאון מוגבר לאור שימוש מוגזם בקנאביס.

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודיש

מאת: דודישמתכונים ואוכל - כללי24/08/186680 צפיות
אמנם פורים כבר עבר אבל עבור טבעונים, תחפושת היא לא רק עניין של לבוש. הזמנתם חברים לא טבעוניים לארוחת ערב ואתם רוצים להמם אותם במנה שתגרום להם לחשוב פעמיים?

מאת: דודישחוק ומשפט - כללי07/07/183666 צפיות
רבים מרגישים שאין להם את הזכות להגיש בקשה לתו נכה או בטוחים שמא הם לא עומדים בתנאים המחמירים שמציב ביטוח לאומי והוועדה הרפואית שלו, עד כדי כך שלעתים הם אפילו לא טורחים לבדוק אם מגיע להם תו נכה או לא

מאת: דודישגינון13/06/1811203 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: דודישעסקי מזון31/05/183358 צפיות
"רק מחילופי המשפטים הקצרים הללו, נשמע כאילו עמדנו להיות אסירות במקום כלשהו בהרצליה ושבקרוב מאוד תמנע מאתנו האפשרות לנהל באופן חופשי את מאורעות ארוחת הערב שלנו או לפחות לצאת אל הרחוב ולתור אחר אחת כזאת.

מאת: דודישיהדות27/05/181811 צפיות
כשאני חושבת על מצבים בהם אני רוצה לייחל לבריאותו ואושרו של אדם היקר לי, תמיד עולה בראשי איזושהי תפילה לבריאות שאני הוגה מתוך לבי.

מאת: דודישדתות02/05/182460 צפיות
ממש לא מזמן יצא לי להתקל בשאלה די מעניינת באחד האתרים אשר קיים בהם מדור 'שאל את הרב'. למען האמת, חיפשתי קצת מידע בנושא תיקון הכללי

מאת: דודישאובדן כושר עבודה02/05/1811932 צפיות
ידוע לרוב שאם אנחנו מחליטים להשקיע במשהו או לצלוח אתגר בכוחות עצמנו, רוב הסיכויים שנצליח לעשות זאת בסופו של דבר.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223137 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213642 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201746 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201516 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201787 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201503 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191979 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica