חפש מאמרים:
שלום אורח
16.11.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיתוח עסקי העתיד כבר כאן

פיתוח עסקי העתיד כבר כאן

כבר בשנות ה- 70 חברות התנהלו בצורה גלובאלית וניסו לחדור לשווקים בינלאומיים חדשים. ניסיונות אלה הביאו לשינוי מהותי במבנה החברה, יחד עם שינויים בהתנהלות הכלכלית ומבנית של חברות גלובליות נולד הצורך בכוח אדם שינהל את ההתנהלות הבינלאומית. בהתחלה ההנהלה הבכירה היא זו שניהלה את תחום, אולם לאחר מכן נבנה גויס כוח אדם ספציפי לניהול היבטים של פיתוח עסקי בארגון. ככול שהפעילות הייתה יותר גלובאלית כך התפקיד קיבל יותר משמעות אצל חברות. כיום מנהל פיתוח עסקי מנהל לא רק את ההיבטים האסטרטגיים בשוק הגלובאלי אלא גם בשוק המקומי ובכך לקח חלק מהאחריות שפעם הייתה של מנהל השיווק.

עבור חברות גדולות ומבוססות, ,המונח"פיתוח עסקי" המונח מתייחס לעתים קרובות להקמה וניהול מערכות יחסים אסטרטגיים בריתות עם אחרים, חברות צד שלישי. במקרים אלה החברות הללו שואפות למנף את המומחיות שלהם על ידי חיבור לחברות משלימות או השתלטות על חברות עם מוצרים תחליפיים על מנת למנוע תחרות או ליצור יתרון יחסי. פיתוח עסקי מתמקד ביישום התוכנית העסקית האסטרטגית באמצעות הון עצמי מימון הרכישה של טכנולוגיות, מוצרים וחברות, בתוספת הקמת שותפויות אסטרטגיות מקום שמתאים.

פיתוח עסקי קשור לעתים קרובות לצמיחה למרות שלפעמים אסטרטגיה שיווקית אופטימאלי ויעדים יכול להיות בהקשר של צמצום הפעילות בשוק קיים או להקטין את היקף המכירות של קו מוצרים או שירותים.

פיתוח עסקי אצל חברות קטנות

לרוב בחברות בינוניות וקטנות מחלקת פיתוח עסקי מנוהל על ידי מחלקת השיווק. למרות שפיתוח עסקי נופל תחת הדסיפלינה של שיווק הרי ששתי מחלקות אלה הן שונות בתכלית ופועלות בצורה שונה. בעוד שיווק מתייחסת לזהות המוצר, להוצאת מסרים של החברה לקהלי יעד, וקידום המוצר, הרי שפיתוח עסקי מתעסק באסטרטגיה ארוכת טווח ברמות הגבוהות של החברה ומגדיר לאן החברה הולכת.

אסטרטגיה פיתוח עסקי, תמיד מאופיינת בחשיבה לטווח ארוך ולכן הבנה במגמות שוק, יכולת ניתוח נתוני עבר ולנבא לפיהם את עתיד הינם יכולות חשובות למנהל פיתוח עסקי.

חברות קטנות עד בינוניות לעיתים קרובות אינן קובעות נהלים עבור פיתוח עסקי ואף אינן מגייסות כוח אדם למשימה זאת על אף חשיבותה. במקום זאת הם לרוב מסתמכות על קשר קיים או הזדמנויות אקראיות. לעיתים הם מניחים כי הכרות עם אנשים במקומות אסטרטגיים עשוי לסייע בפיתוח עסקי, וכי עסקאות פיננסיות חדשות איכשהו יגיע אליהם. לחשיבה כזו עלולה להיות השלכות משמעותיות אם לא ניתן לנצל קשרים אלה, אשר לעתים קרובות מאוד נשארות בגדר הכרות אישית חזקה אבל חלשה בהיבט עסקי.

לפיתוח עסקי יש 3 מטרות עיקריות:

1. גיוס לקוחות חדשים, על ידי כך לתפוס נתח שוק גדול יותר

2. חדירה לשווקים חדשים

3. מימוש מנועי צמיחה חדשים

טכניקות למימוש תוכניות פיתוח עסקי:

1. ביצוע מחקרי שוק ואיסוף מידע מודיעיני

2. יישום מודלים עסקים של פיתוח עסקי

3. ניהול תקציבי רכישה ומיזוג

4. ניתוח נתוני חברות שנמצאות באותו סגמנט של שוק או שווקים משיקים

5. ניתוח כלכלי ניהול סיכונים

6. בניית חומרים שיווקים רלוונטיים

7. יצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים

8. חדשנות טכנולוגית

השפעתו של משבר העולמי ב- 2009 על פיתוח עסקי

השפעת המשבר העולמי בשנת 2009 הייתה רבה על תחום פיתוח עסקי. חברות גדולות היו המעיטו בהשקעה ברכישות או מיזוגים, העטה גרמה לחברות להסתכל פנימה לתוך המוצרים והשירותים של החברה ולנסות ליצור יתרון יחסי שם. שכן התחרות בשוק נעשתה גדולה וקשה יותר. חברות רבות פנו ליצור שיתופי פעולה אסטרטגיים שעלותם קטנה בהרבה מרכישה או מיזוג והתשואה שלהם עשויה להיות גדולה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת אקסלנט BD שמה לעצמה מטרה לעזור במכירות שטח לעסקים על מנת להגדיל את הרווחים.

אנו מספקים שירותי מכירות שטח במיקור חוץ על מנת להביא את התוצאות הטובות ביותר ולהגדיל לכם את הכנסות . 

אנו מאמינים כי כיום עסקים זקוקים יותר לעזרה מעשית. עסקים רוצים תוצאות ובצדק.

לכן אקסלנט פיתוח עסקי פיתחה שיטת עבודה שמתאימה לעסקים בצמיחה. מערך סוכני מכירות השטח שלנו

יפתחו דלתות עסקיות עבורכם, יצאו לפגישות מכירה ויחזרו עם עסקאות חתומות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיר

מאת: מאירייעוץ עסקי08/01/18477 צפיות
תחום המשא ומתן הינו תחום יותר מורכב ממה שבעלי עסקים נוטים לחשוב. כאשר ישנו הידע כיצד להתכונן, לנהל ולבצע משא ומתן יעיל, הסיכוי להגדלת התוצאות העסקיות גדל באופן משמעותי. נושאים ונותנים שניגשו למשא ומתן עם יעדים ספציפיים ומאתגרים השיגו תוצאות טובות יותר לעומת נושאים ונותנים שניגשו למשא ומתן עם רמות אחרות של יעדים או ללא יעדים מוגדרים. להלן מספר נקודות להתייחסות כשמתחילים במשא ומתן:

מאת: מאירייעוץ עסקי29/09/17524 צפיות
חוכמת ההמונים – על מנת לפתור בעיה באופן המדויק ביותר נשתמש בממוצע של אוסף הדעות של ההמון, אשר יניב את הפתרון המלא, המקיף והמדויק ביותר ביחס לקבוצה של מומחים. מיקור המונים - עקרון של ביצוע שירותים, העלאת רעיונות או כתיבת תוכן על ידי קבוצה גדולה של אנשים (ההמון) בעלי מוטיבציה כלשהי וזאת במקום שהיחיד יבצע את אותה המשימה.

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים07/08/17631 צפיות
כיום ניתן לדבר על ערך נתפס מול ערך ריאלי של מוצר או שירות עבור לקוח. ההבדל או הפער בין שני אלה עשוי לרוב להיות בעל השפעה מכרעת על תהליך המכירה. קיים צורך בגישת מכירות שונה, כזו שנותנת ללקוח ערך מוסף אמיתי שמתאים לתפיסת עולמו. ראשית, הערך-המוסף האמיתי של מוצרים ושירותים רבים מוטל בספק. סקרים מראים שלמעלה מ- 78% מהחברות כיום איננן מבדילות ולכן גם אינן מספקות את הערך שאותו לקוח ציפה לו. האחוז הגבוהה הזה נובע בעיקר כי חברות מתעניינות בדבר אחד. האם נשיג יעדים? איך יושפעו התוצאות העסקיות? ופחו

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים27/07/17779 צפיות
רק 59% מצוותי מכירות משיגים מכסות, 47% מאבדים מההצעות עקב "חוסר-החלטה" של לקוחות מחזור מכירה ארוך. היקף העסקאות הממוצע מצטמצם, כמעט 50% כאשר חברות צריכות לשפר את יעילות תהליך המכירה ויכולת של מחלקת מכירות לשפר מכירת מוצרים משלימים או תחליפיים או משדרגים. יוזמות רבות לשיפור יעילות המכירות אינן עונות על הציפיות של הלקוחות ומנגד סגנון של מכירות "מסורתיות" כמו תהליך מכירה מבוסס D2D, כבר אינן מספקות.

מאת: מאירייעוץ עסקי26/06/17843 צפיות
אומנם השוק הישראלי הינו שוק קטן וזניח ברמה הגלובאלית אך כוח הקניה שלו הרבה יותר גדול מגודל השוק שהוא מחזיק. כמו כן לפעמים אינטרסים ואסטרטגיות עסקיות גלובאליות לוקחות בחשבון פרמטרים רבים חוץ מגודל שוק אלא גם השפעה על שווקים אחרים, מערכת קשרים. מינוף אזורי ועוד

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים19/02/13757 צפיות
עסקים רבים בעיקר קטנים שמתמודדים עם צמיחה עסקית עוסקים בשאלה איך אני יכול להגדיל את המכירות. ברור לכולם שגיוס איש מכירות ייעודי הוא הפתרון היעיל ביותר. אבל עובדה נוספת שקיימת בשוק שקשה למצוא איש מכירות טוב במחיר סביר שיכול להביא תוצאות. בהנחה שהמכירות אינן מבוססות רק על קשרים עסקיים אלא על הבנה עסקית, יכולת מכירה גבוהה, ורצון לעבוד קשה על מנת למצוא ליד, הרי שתפקיד המכירות הוא הקשה ביותר בעסק. ויחד עם זאת הוא הצינור ההכנסה העיקרי ולכן חשיבותו רבה

מאת: מאירמכירות31/05/12643 צפיות
כיום אנשים מעדיפים לבנות פלטפורמות שיווקיות שאינן מצריכות מאמצים רבים ומניבה הכנסה גבוהה ולא ללכת למכור. כיום, שיווק סטנדרטי נהיה הפיתרון הקל לקידום העסק, הזמין ביותר אבל לא בהכרח הזול ביותר. לפני שאתם משקיעים עוד בתמהיל השיווק שלכם קחו בחשבון שיש אלטרנטיבות כי כמו באופנה תמיד יש חזרה לישן והטוב.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: רונית אלפסיעסקים קטנים ובינוניים02/08/19497 צפיות
האם לעבוד מהבית או לשכור משרד? לחלקנו התשובה ברורה, יש המעדיפים לעבוד מהבית ויש שעבורם הנושאר טאבו והם חייבים משרד. להלן טיפים שיסייעו לכם לבחור את המשרד האולטימטיבי עבורכם.

ענף שירותי האחסנה הוא תחום רחב של אחסון ציוד לעסקים, אחסון תכולת דירה, השכרת מכולות או אחסנה במכולות. היכן, כמה ומה כדאי לבדוק קודם.

מאת: gal ganonעסקים קטנים ובינוניים01/07/18276 צפיות
כאשר אנחנו נוסעים נסיעה ארוכה או נסיעה ליעד קרוב יותר הדבר האחרון שאנחנו רוצים שיקרה הוא שיהיה לנו תקר בגלגל. תקר בגלגל יכול לשבש את לוח הזמנים שלנו ולהפוך את סדר היום שלנו לכזה שיש בו הרבה אי נעימות ועיכובים. במקרה שיש לנו תקר בגלגל אנחנו לא צריכים להתאמץ ולהזיע עד שנצליח להחליף לבד את הגלגל ולתקן אותו. כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להזמין שירות החלפת גלגל כזה שאנשי מקצוע יבואו לכל מקום בו אנחנו תקועים ויחליפו לנו באופן מהיר ומאוד נוח את הגלגל עם התקר לגלגל קבע חדש שיוכל לשמש אותנו במשך זמן רב.

מאת: תמריץ לעסקיםעסקים קטנים ובינוניים05/01/18439 צפיות
המאמר מפרט מגוון תמריצים ודרכים לקידום המכירות של חנויות פרטיות במרחב הקמעונאי.

מאת: דניאל קולעסקים קטנים ובינוניים07/11/17740 צפיות
איך בוחרים נכון חברת הובלות? הבחירה הנכונה תהיה חברה מקצועית, אמינה ואחראית, חברה עליה תוכלו לסמוך בעיניים עצומות. אם אתם מחפשים חברת הובלות כזאת, אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו. כחברת הובלות מובילה בעלת מוניטין אנו מחזיקים בכל הציוד החדיש הדרוש לביצוע כל סוגי ההובלות, רישיונות, רכבי הובלה תקניים וצוות עובדים מקצועי, מסור ואדיב.

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים07/08/17631 צפיות
כיום ניתן לדבר על ערך נתפס מול ערך ריאלי של מוצר או שירות עבור לקוח. ההבדל או הפער בין שני אלה עשוי לרוב להיות בעל השפעה מכרעת על תהליך המכירה. קיים צורך בגישת מכירות שונה, כזו שנותנת ללקוח ערך מוסף אמיתי שמתאים לתפיסת עולמו. ראשית, הערך-המוסף האמיתי של מוצרים ושירותים רבים מוטל בספק. סקרים מראים שלמעלה מ- 78% מהחברות כיום איננן מבדילות ולכן גם אינן מספקות את הערך שאותו לקוח ציפה לו. האחוז הגבוהה הזה נובע בעיקר כי חברות מתעניינות בדבר אחד. האם נשיג יעדים? איך יושפעו התוצאות העסקיות? ופחו

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים27/07/17779 צפיות
רק 59% מצוותי מכירות משיגים מכסות, 47% מאבדים מההצעות עקב "חוסר-החלטה" של לקוחות מחזור מכירה ארוך. היקף העסקאות הממוצע מצטמצם, כמעט 50% כאשר חברות צריכות לשפר את יעילות תהליך המכירה ויכולת של מחלקת מכירות לשפר מכירת מוצרים משלימים או תחליפיים או משדרגים. יוזמות רבות לשיפור יעילות המכירות אינן עונות על הציפיות של הלקוחות ומנגד סגנון של מכירות "מסורתיות" כמו תהליך מכירה מבוסס D2D, כבר אינן מספקות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica