חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות רפואית בניתוח - עורכי דין רשלנות רפואית

מאת: דוד פיילרשלנות רפואית02/01/20101084 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רשלנות רפואית בניתוח

עיקר התביעות בתחום הרשלנות רפואית הן בגין רשלנות רפואית בניתוח. ניתוח הוא פעולה רפואית המחייבת את הרופא להסביר למנותח,  בפירוט על הצורך בניתוח, האופציות החלופיות לניתוח, הסיכונים ותופעות הלוואי וסיכויי ההצלחה של הניתוח. בתביעות המוגשות עקב רשלנות רפואית בניתוח , על הנפגע להוכיח כי נגרם לו נזק בשל הפרת חובה הזהירות של המטפל. מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית , עורך הדין ידאג לקבלת התיעוד הרפואי ויפנה למומחה בתחום, על מנת לגבש דעה האם הייתה חריגה מסטנדרט הטיפול הסביר.

ביצוע ניתוח ללא הסכמה מדעת של המנותח

עילה זו , היא אחת העילות הנפוצות במקרים של תביעה בגין רשלנות בניתוח. על פי החוק על הרופא המנתח לספק למטופל מידע מלא ומפורט על ההליך. בנוסך לכך, עליו להחתימו על אישור בו הוא מצהיר שקיבל את כל הנתונים וכי הוא מסכים לניתוח. לצערנו, במקרים רבים המנותח אינו זוכה להסבר מלא ועל כן החלטתו לעבור את הניתוח אינה מהווה הסכמה מדעת.  במקרה כזה, אם חל שיבוש בניתוח קמה למטופל עילת תביעה  וזאת למרות שחתם על הטופס המצהיר כי הוא יודע את כל הפרטים. בתביעה, על הנפגע יהיה להוכיח כי אם היה מקבל את כל המידע על הניתוח, היה בוחר שלא לעשות אותו.

החוק והפסיקה רואים חשיבות רבה במתן ההסברים למטופל זמן מספק לפני הניתוח, כדי שהמטופל יוכל לשקול היטיב את כל הנתונים ולקבל החלטה. אם המטופל קיבל את ההסבר בסמוך למועד הניתוח וחל שיבוש כלשהו בהליך, יש למטופל בסיס לטעון בתביעתו כי הניתוח בוצע ללא הסכמה מדעת. בתי המשפט נוטים לראות במתן מידע סמוך למועד הניתוח כרשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

בנוסף לתביעות רשלנות רפואית בניתוח רגיל, אנו נתקלים בהרבה מקרים של רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים, ניתוחים כמו הגדלת חזה, הקטנת חזה, שאיבת שומן, ניתוח אף ועוד.  ישנם 2 דברים שהמנתח פלסטי חייב לעשות לפני הטיפול, ישנם גם מספר מאפיינים שאם הם קורים לאחר הניתוח הם עלולים להיות סימן שהייתה רשלנות בניתוח פלסטי.

לקבלת מדריך עזר מיוחד לנפגעי רשלנות רפואית בניתוח פלסטי יש להיכנס לאתר > רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים.

תביעות נוספות

ניתוח בסטנדרט לא סביר, זהו סוג תביעות נוסף בתחום הרשלנות הרפואית. בסוגי ניתוחים שונים , לעיתים נעשה ניתוח תוך אי זהירות מספקת המהווה רשלנות רפואית ועל כך ניתן לתבוע את המטפל.  יש תביעות הנוגעות לתהליך ההרדמה או למעקב וההשגחה לאחר הניתוח, שבו נגרם נזק למטופל ללא קשר ישיר לבעיה הרפואית בגללה נותח.  רשלנות בניתוח עלולה להתרחש גם כאשר המנתח מותיר חפצים זרים כמו תחבושת בגוף המנותח. במקרים קיצוניים ונוראיים מבוצע ניתוח של איבר לא נכון בגוף המטופל, כגון- רגל ימין במקום שמאל וכדומה.

דברי החוק

רשלנות מוגדרת על פי חוק כסטייה מהתנהגות של אדם סביר או מהתנהגות של אדם שלא עשה שימוש במשלח ידו במיומנות, שאדם סביר וכשיר לפעול באותו משלח יד, היה משתמש באותו מצב. נורמות ההתנהגות נקבעות על ידי בתי המשפט, אך רמת הזהירות הנדרשת מהרופאים נגזרת מהמקובל ברפואה. ולא ניתן לדרוש מכל רופא רמת זהירות מופלגת ומיומנות מעולה, לכן על מנת להוכיח מעבר לכל ספק שמדובר ברשלנות רפואית, מומלץ להיוועץ בעורך דין מומחה ובעל ניסיון בתחום

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עורך דין דוד פייל וצוות המשרד מתמחים בתביעות רשלנות רפואית, ניתן לקבל ייעוץ ראשוני ללא תשלום להערכת סיכויי הזכייה בפיצוי עקב רשלנות רפואית. המשרד עובד בליווי צמוד של רופאים מומחים מן הבכירים בישראל והניסיון הרב בתחום הרפואי-משפטי שנצבר במשך השנים בתביעות רבות של רשלנות רפואית ונזקי גוף תורם רבות להצלחת עורכי הדין בהשגת הפיצויים המקסימאליים לנפגעים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד פייל

מאת: דוד פיילרשלנות רפואית03/03/101248 צפיות
הוכחת רשלנות רפואית הינו תהליך מאד מורכב ולכן, יש חשיבות רבה לייצוג על ידי עורכי דין המומחים בתחום. רק ייצוג על ידי עו"ד ניתן יהיה שפר את סיכויי התביעה. אנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ חינם, עם מיטב עורכי הדין בתחום המשפטי ועם צוות הרופאים הבכירים שלנו על מנת לבחון באם אכן יש מקום להגשת תביעה. במידה ויתברר שקיימת רשלנות רפואית, נוכל לתת לך ייעוץ משפטי שישיג את מירב הפיצויים המגיעים לך בגין רשלנות זו.

מאת: דוד פיילביטוח13/01/102993 צפיות
חולים רבים שסובלים מסיבוכים רפואיים שונים, מאבדים את עצמאותם ופרנסתם וכן זקוקים להשגחה מתמדת. החולים ומשפחותיהם לא תמיד יודעים איך להתנהל מול הבירוקרטיה, וכיצד לקבל את מירב הפיצויים הכספיים בגין המחלה, דרוש ידע וניסיון מקצועי על מנת להתמודד מול דרישות בנושא ביטוח לאומי סכרת, ולקבל את כספי הפיצויים המגיעים.

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161710 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161743 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161756 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152778 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152046 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152034 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica