חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניתוח קיבוע אשך

מאת: גיא אלוןבריאות גברים08/01/201012178 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קיבוע אשך הוא הליך שבו המנתח מחזק אשך שלא צנח בתוך שק האשכים, לרוב באמצעות תפרים נספגים. ההליך מבוצע לרוב בתינוקות זכרים או ילדים צעירים מאד כדי לתקן מצב של אשכים טמירים, שהוא המונח הרפואי לאשכים שלא צנחו לתוך שק האשכים. קיבוע אשכים מבוצע גם לעתים על מתבגרים או בוגרים, ועשוי לכלול אשך אחד או את שניהם. אצל בוגרים, קיבוע אשכים מבוצע לרוב כדי לטפל בפתלת האשכים, שהיא מצב חירום אורולוגי הנובע מהתפתלות של האשך סביב חבל הזרע, דבר הגורם לקטיעת אזפקת הדם לאשך.

בין שמות אחרים לקיבוע אשך נכללים אורכיופקסיה, אורכידופקסיה, אורכיופקסיה מפשעתית, תיקון אשך שלא צנח, תיקון אשך טמיר ותיקון פתלת האשך.

מטרה

על מנת להבין את הסיבות לביצוע קיבוע אשך בילדים, מועיל לדעת את מתווה ההתפתחות התקינה של האשכים אצל תינוק זכר. הגוברנאקולום הוא רצועה הדומה לחבל הטבור המחברת בין האשכים באזור המפשעה של עובר זכר עד סוף החודש השביעי של ההריון. בין השבועות ה-28 וה-35 של ההריון, הגוברנאקולום נודד אל תוך שק האשכים ויוצרת מקום אליו יכולים האשכים לצנוח. בהתפתחות תקינה, האשכים הולכים בעקבות הגוברנאקולום אל תוך שק האשכים עד שהתינוק נולד. התבנית הרגילה עלולה להיות מופרעת על ידי מספר גורמים שונים, כולל הפרשה בלתי מספקת של אנדרוגן (הורמון המין הגברי), חריגויות מבניות באיברי המין של הילד ועצבים פגומים באזור איברי המין.

קיבוע אשכים מבוצע בילדים בשל מספר סיבות:

  • כדי להקטין את הסיכון לעקרות
  • כדי להקטין את הסיכון לסרטן האשכים.
  • כדי להקטין את הסיכון לפציעה טראומתית באשכים.
  • כדי למנוע את התפתחותו של בקע באשכים.
  • כדי למנוע פתלת האשכים בגיל ההתבגרות.
  • כדי לשמור על הופעה רגילה של שק האשכים.

הסיבה המובילה לביצוע קיבוע אשכים אצל זכר מתבגר או בוגר היא פתלת האשכים, ולא אשכים טמירים. אשכים שלא צנחו עד שנער הגיע לגיל ההתבגרות לרוב מוסרים כליל באמצעות הליך המכונה כריתת אשך.

המאמר מוגש מטעם IMED פורטל הרפואה המקיף והגדול ביותר בישראל ,  ניתן למצוא בו את אינדקס הרופאים הרשמי של אתר YNET.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא אלון

מאת: גיא אלוןהחזרי מס28/07/113435 צפיות
מרביתכם בוודאי לא מודעים לעובדה כי עד 80% מהעובדים במדינה זכאים להחזר מס, כל שכן כשאותם עובדים מקבלים הכנסה משני מקומות שונים. אם בעבר החזר מס היה כרוך בבירוקרטיה ארוכה ומפרכת, הרי שהיום אפשר לבצע בדיקת החזר מס אונליין האורכת בסך הכל כמה שניות. הזדמנות נוספת לבדוק האם הנכם זכאים להחזר מס תתרחש בזמן הגשת טופס תיאום המס השנתי, פרוצדורה שאפשר כיום לבצע אונליין גם כן.

מאת: גיא אלוןמשכנתא14/04/111635 צפיות
כפי שכולנו שומעים בלא הרף, משכנתא היא ההשקעה הגדולה ביותר שרוב רובם של משקי הבית יעשו בימי חייהם, ולכן יעוץ משכנתאות מקצועי הוא כמעט בגדר הכרח. יעוץ משכנתאות יכול לא רק לעזור לכם לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר, או לתפור לכם משכנתא מותאמת להעדפות האישיות שלכם מבחינת גובה תשלום, תקופת ההתחייבות וכו'.

מאת: גיא אלוןהפקות אירועים14/04/111699 צפיות
מעצבי אירועים יכולים לא רק לתרום להצלחת אירוע מסויים אלא גם לחסוך בהוצאות. עם זאת, מהתרשמות אישי של כותב שורות אלה, רבים מאיתנו לא מודעים הייטב לסוג ההתקשרות עם מעצבי אירועים, מה נכלל תחת החוזה שלהם, ומה עושים במידה ומתגלים חילוקי דעות. על נושאים אלו, ואספקטים אחרים של חוזה עם מעצבי אירועים, בשורות הבאות.

מאת: גיא אלוןפרסום14/04/112213 צפיות
מזל טוב! אתם חוגגים חתונה / בר מצווה / יום הולדת / ברית / בריתה או אירוע אחר. לא משנה איזה אירוע אתם חוגגים, אתם רוצים ליהנות ורוצים שהאורחים שלכם ייהנו ויזכרו את האירוע שלכם כאחד האירועים המוצלחים והמהנים היותר שהיו בהם. על מנת שהאורחים יזכרו דווקא את האירוע שלכם עליכם להשקיע באירוע, בעיצוב, באוכל, במוסיקה ובאטרקציות מיוחדות, אך יותר מכל על מנת שהאורחים יזכרו את האירוע צריך להעניק להם מתנה קטנה שכל פעם שיביטו בה יזכרו באירוע המיוחד שלכם, בשביל זה הומצאו סוגים שונים של מזכרות לאירועים.

מאת: גיא אלוןתכשיטים01/11/102395 צפיות
צורפות הוא מקצוע עתיק מאוד, תפקידו של הצורף הוא לעבד מתכות כמו זהב, פלטינה וכסף במטרה ליצור מהם תכשיטים. הצורף מעבד את המתכות לתכשיט ומשלב עליהם אבנים יקרות.

מאת: גיא אלוןבריאות ורפואה כללי01/11/1012422 צפיות
רופא תעסוקתי תפקידו לבדוק את בריאותם של אנשים שאינם נמצאים בקו הבריאות ובשל כך לא יכולים לצאת לעבוד. הרופא התעסוקתי יכול לאשר היעדרות ממושכת מהעבודה בעקבות מחלה ולקבוע אובדן כושר עבודה.

מאת: גיא אלוןבניין ואחזקה - כללי01/11/102413 צפיות
כמה פעמים חיכיתם ימים או שבועות לחשמלאי שיבוא לתקן מוצר חשמלי שהתקלקל לכם בבית? התקשרתם אליו כמה פעמים והוא דחה אתכם שוב ושוב בינתיים התחלתם לכבס במכבסה, התחלתם לבשל מאכלים שלא דורשים אפייה או חימום בתנור ועוד. לפעמים מספיק שמוצר חשמל אחד לא יעבוד כדי שנבין עד כמה אנחנו תלויים בחשמל. במקרים כאלו או שאנחנו מנסים את החוש הטכני שלנו או שאנחנו קוראים לאיש מקצוע המתעכב - חשמלאי.

מאמרים נוספים בנושא בריאות גברים

מאת: אבי דוידיבריאות גברים10/07/161533 צפיות
המלצה על מוצרי אלטמן האיכותיים להכנת מערכת החיסון ושאר מערכות הגוף לקראת וירוסים של חורף.

מאת: יוני ברקבריאות גברים22/10/143401 צפיות
גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות המונעות מהם להגיע לזקפה מלאה, או לשמר אחת כזאת לכל משך זמן קיום יחסי המין נדרשים לפנות אל הרפואה הקונבנציונלית בכדי שתסייע להם בפתרון הבעיה. בשנים האחרונות עם צמיחת טרנד הרפואה האלטרנטיבית ישנה חזרה אל המקורות, אל שורשי הצמחים והחומצות הטבעיות המעניקות לגוף את המזור אליו הוא מייחל.

מאת: עידן עסיסבריאות גברים02/10/142829 צפיות
על מנת להכנס להריון צריך להיות לגבר לפחות 40 מיליון זרעונים לשפיכה. יותר מ 40% מהזוגות שאינם יכולים להביא ילדים אינם יכולים בגלל בעיות עם הזרע של הגבר.

מאת: ג.ט קראוןבריאות גברים13/08/143577 צפיות
האם אתה לא מרוצה מהגובה שלך? האם אתה לא מרוצה עם הגובה שלך?, הוספת גובה,הגבהה,רוצה עוד ס"מ? ,נמוך מדי? ,להגביה את עצמי.. כיצד ניתן לשנות את זה אם אתה לא מרוצה עם הגובה שלך, מאמר זה מכיל כמה עצות מועילות על איך להגדיל את הגובה. האפשרויות שלך לגרום לך להגביה את עצמך ,עשוי להשתנות בהתאם לגיל שלך, אבל יש שיטות המשותפות לכולם שיכולות לגרום לך להיראות גבוה יותר ולהרגיש טוב יותר

מאת: משה מסחרבריאות גברים20/03/149278 צפיות
מסאג' לגבר פעם נראה היה כאילו רק גברים שנפגעו תוך כדי משחק הכדורגל מקבלים עיסוי מיידי מהמטפל הקבוצתי, ולא ראינו גברים רבים שמחפשים מסאג' לגבר סתם ככה כדי להרגיש טוב יותר. גם אם סבלו ממתח וכאב באזור הצוואר או הגב התחתון..

מאת: davidi aharonovichבריאות גברים10/03/148256 צפיות
שאיבת שומן היא ניתוח שעוברים רבים ומטרתו להסיר גדלי שומן עקשניים שאינם מוסרים באופן סטנדרטי בעזרת פעילות גופנית או דיאטה.

מאת: eli levyבריאות גברים27/11/138780 צפיות
במקרים בהם הגידול הסרטני בבלוטת הערמונית מחייב כריתה, יש צורך בניתוח, שאם לא כן עלול הסרטן להתפשט לאברים הסמוכים ולרקמות הסמוכות. כריתה מגבירה את סיכויי ההחלמה במקרים של סרטן מתקדם, ומסייעת במניעת התפשטות גרורתית

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica