חפש מאמרים:
שלום אורח
17.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רכישת דירה חדשה

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין26/04/20201207 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רכישת דירה יד שנייה מאפשרת לכם להיכנס לדירה בהתאם לחוזה שלכם, לרוב בעלי הדירה ידרשו מספר חודשים לגור בדירה לפני שיפנו אותה, אך ישנם מקרים שהמעבר הוא מיד עם חתימת החוזה, לעומת זאת דירה חדשה מקבלן, יתכן שתקנו את הדירה על הנייר עוד לפני שהחלה הבנייה, לרוב קנייה על הנייר מוזילה במעט את הדירה. דירה יד שניה היא לא פעם חתול בשק, אתם לא יודעים מה מצב הדירה באמת, מה מצב הצנרת או הקירות בבית ואם יש נזילה או בעיה אחרת. בעוד שדירה חדשה מהקבלן בשל העובדה שדירה חדשה תהיה בלי בעיות של צנרת או חשמל. להבדיל מדירת יד שנייה שבנויה ועומדת, בדירה מקבלן קשה לדעת מה יהיה המוצר המוגמר. ומה מתכונן מסביב לבית שאתם קונים, לכן ראשית כדאי ללכת לעירייה לבדוק מהו התכנון הסביבתי ומה צפוי להיות בסמוך לבניין בו אתם מעוניינים לקנות. חשוב לבדוק מהן תוכניות המתאר העירוניות והאזוריות. וזאת כדאי לקבל כמה שיותר מידע על מנת לא להיות מופתעים בעתיד מפני דבר שלא צפיתם אותו או שעלול להוריד את ערך הדירה.

עורך דין מקרקעין

רכישה של דירה דורש לבדוק נושאים רבים, החל מרישום בטאבו, אזהרות בטאבו או רישומים על הידרה. במקרה של דירה יד שניה שאין חריגות בניה או תשלומים שלא שולמו על הדירה. בקנייה של דירה חדשה חשוב לבדוק מיהו הקבלן שבונה, האם הוא רשום במרשם הקבלנים – פנקס הקבלנים והאם יש לו רישיון קבלן בתוקף. האם לפרויקט יש בנק מלווה ועוד. לא מומלץ להתפשר על דבר זה הואיל וכל נושא שאינו בהתאם לחוק יהיה בעל השלכות בעתיד שעלולים להוביל להפסד כספים. חושב לראות פרויקטים שבנה, לקרוא עליו באינטרנט וכל מידע שיכול לאפשר לכם ללמוד על העבודה של הקבלן, יש בכך ללמד מה אולי צפוי לנו בעתיד. ניתן גם לחפש תביעות נגד הקבלן וללמוד מהן הרבה על התנהלותו. מאוד מומלץ לבדוק גם את יכולותו הפיננסית של הקבלן , לבדוק אם קיימות נגדו תביעות או הוצאה לפועל, מהי יכולת העמידה בהתחייבויות וחוזקו הכלכלי. אנו מעוניינים בקבלן שיכול ומסוגל לסיים בנייה מבלי לפשוט רגל ולהותיר אותנו עם הבטחות שלא ימומשו.

בנוסף, מסיר עו"ד מקרקעין שוקי ג'אנה, חשוב מאוד לבדוקמהן זכויות הקבלן בקרקע. האם הוא הבעלים, האם זכויותיו רשומות ומה בכלל זכויותיו בקרקע.ישלבדוק את כל הנושאים לפני שחותמים על חוזה, ההבנה כי נושאים אלו שלא נבדקו או אומתו בעתיד ישפיעו על רישום הזכויות של רוכש על הדירה שהוא רכש. אם מוכר הדירה אינו רשום, או זכויותיו לא שלמות, הרי שהעברת הזכויות לרוכש הדירה היא בעיתית. בדומה, אם הקבלן שממנו אתם רוכשים את הדירה לא שילם מיסי מקרקעין, נמנעה זכותו מלרשום בעלות בקרקע ולפיכך נמנעת גם הדרך להעביר את הבעלות אל רוכש הדירה. לא היינו רוצים לגלות זאת לאחר שכבר שילמנו את מלוא תמורת הדירה ולהיווכח בבעיה זאת, וכבר קרו הרבה מאוד מקרים בעבר.

כל בנייה מחייבת היתר בנייה שמותאם לתוכנית. גם לבניין בו רוצים לרכוש דירה חייב שיהיה היתר בנייה. אם נגלה שאין היתר בנייה, או שקיימת חריגה מהיתר, כדאי לשקול היטב  מלכתחילה האם לרכוש את הדירה, וזאת על אף הבטחות הקבלן שמדובר בתקלה זמנית וזאת הולכת להיפתר בקרוב. ככל שנצמצם את אי הוודאויות מראש, כך נחסוך אי נעימויות ועימותים בהמשך הדרך.

עסקה של רכישת דירה היא בעלת משקל רב ועלותה מיליוני שקלים - הזהירות מתחייבת. ועוד הדרך ארוכה, לבחור את הדירה, כוונים, קומה, לוח פריסת תשלומים, בטחונות ועוד ועוד. הרשימה ארוכה, וכמו שעושים בדיקה לרכב לפני קנייתו, הרי שבוודאי שנעשה זאת לפני רכישת דירה וכדאי להתייעץ עם מומחים שיעזרו לנו. יש קשת של מומחים החל מיועצי משכנתאות, שמאי מקרקעין, מהנדסים, מתכננים, אדריכלים עורכי דין ועוד.כדאי להיוועץ בעו"ד מקרקעין לפני שחותמים על חוזה, או לפחות להיות בטוחים לגמרי שהבנו מה המשמעות הגלומה בחוזה. אם יש התלבטות אזי כדאי להוסיף בכתב יד ובהסכמת המשווק כל הסתייגות שיש לנו וכמובן כל הבטחה שניתנה בעל פה על ידי הקבלן, או המשווק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נט מדיה  הינה חברה המומחית בתחום, בניית אתרים, קידום אתרים. חברת  נט מדיה כוללת צוות מקצועי בתחום בניית אתרים, קידום אתרים ועיצוב אתרים. אנו מספקים שירות מקיף עם ניסיון רב בתחום וכמובן במחירים אטרקטיביים. נשמח לשרת אתכם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונית אלפסי

מאת: רונית אלפסייבוא ויצוא05/03/211011 צפיות
יבוא מוצרים בצורה מסחרית מחייב ללמוד מה נדרש לייבוא מה החוקים החלים על אותם מוצרים. על מנת לעסוק בייבוא יש להוציא רישיון לייבוא ממשרד התמ"ת.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201506 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: רונית אלפסימשכנתא21/08/202101 צפיות
יועץ משכנתאות קודם כל יתאים את המשכנתא המשתלמת והמתאימה ביותר בעבורכם - הוא יתאים את מסלולי המשכנתא, את הריביות הכדאיות ביותר גם לפי המצב בשוק וגם לפי יכולת ההחזר שלכם

מאת: רונית אלפסימשכנתא21/08/202069 צפיות
יועץ משכנתאות קודם כל יתאים את המשכנתא המשתלמת והמתאימה ביותר בעבורכם - הוא יתאים את מסלולי המשכנתא, את הריביות הכדאיות ביותר גם לפי המצב בשוק וגם לפי יכולת ההחזר שלכם

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202512 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195541 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: רונית אלפסיפסקי דין20/11/191463 צפיות
סווגה של פעולה, או של עסקה נקבע על פי סממנים חיצוניים ועל פי מבחנים שונים, אשר על פיהם יש וניתן לסווג את אופיה של אותה פעולה וסווגה של אותה עסקה. ברם בדרך כלל המבחנים אינם חד - חד ערכיים ויש מקרים בהם המבחנים בגין אותה פעולה מצביעים על סווג כפול. כך למשל בסווג פעולה למישור ההוני או למישור העסקי, למישור הפרטי או עסקת אקראי בעלת אופי מסחרי ועוד. בעיתות כאלה מופעל מבחן על – מבחן גג והוא "מבחן הכוונה".

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211688 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201315 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201506 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201300 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201586 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20996 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20952 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica