חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המדריך להקמת גינת תבלינים

מאת: עופר הירשגינון22/02/20093166 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

על מנת להפיק מצמחי התבלין את מרב הניחוח והטעם יש להקפיד על קריאה של הוראות השתילה, אם כתוב כי הצמח זקוק לשמש מלאה יש להקפיד על חשיפה של 7 שעות לפחות לשמש ואם כתוב שהצמח זקוק לחצי שמש יש להקפיד על 4 שעות שמש לפחות.

רוב צמחי התבלין יגדלו טוב יותר באזורים המוגנים מרוחות חזקות וקרות, ליד גדר, קיר או בחלקת אדמה טבעית.

 

מיקום גינת תבלינים:

כאשר אתם מתכננים הקמה של גינת תבלינים מומלץ לשים לב שלא מערבבים אותה עם צמחי גינה אחרים. חשוב לזכור השארת דרכי גישה נוחות לכל צמחי התבלינים על מנת לקטוף כמה עלים בודדים מבלי לרמוס צמחים נוספים או "לטבוע" בבוץ, מומלץ להניח כמה אבני מדרך ובכך לפתור את בעיית הגישה לצמחי התבלינים.

גודל גינת תבלינים יכול להיות קטן או גדול מכיוון שצמחי תבלינים אינם צריכים שטח גידול מיוחד ולכן תוכלו לגדל את גינת התבלינים שלכם בערוגה קטנה בגינה או בשטח רחב יותר.

גינות בבתים עירוניים לרוב קטנות יותר ואולי משום כך קל יותר ונוח יותר לגדל גינת תבלינים דווקא בעיר.

עם תכנון נכון תוכלו גם אתם לגדל גינת תבלינים מבלי לגור במושב או לרכוש קרקע גדולה בעיר:

 

גינת תבלינים בחצר:

גידול גינת תבלינים בחצר מרוצפת אפשרי במגוון רחב של צורות יפות ומרהיבות:

הדרך הפשוטה ביותר אך לא תמיד הכי נעימה לבעלי הבית היא עקירת מספר אריחים ואוורור האדמה באמצעות קומפוסט ושתילה של צמחי תבלין שונות כמו נענע, בזיליקום ועוד...

דרך נוספת לגידול צמחי תבלין במרפסת היא שימוש בכלים סניטריים ישנים כמו אמבטיה, אסלה או כיור שבהם ניתן לשים אדמה טובה ולשתול מגוון של צמחי תבלין שונים.

גינת תבלין מיוחדת במינה יכולה להיות מורכבת מצמיגים ישנים אשר יוצרים "ערוגה" קטנה ובתוכם אדמה איכותית עם קומפוסט וצמחי תבלין מיוחדים.

הדרך האחרונה ואולי הטבעית ביותר היא איסוף אבנים מהטבע ובניית טרסה קטנה בגינה ובתוכה ניתן לשתול כמה צמחי תבלין שיוסיפו ניחוח בחצר וטעם באוכל.

 

גינת תבלינים על גג או מרפסת:

אנשים המתגוררים בעיר ברבי קומות מנצלים בד"כ את הבית או את המרפסת לגידול צמחי תבלין שונים. בעת תכנון גינת תבלינים במרפסת או על הגג כדאי לקחת בחשבון את נושא המשקל ולכן מומלץ להשתמש בעציצים תלויים, במכלי פלסטיק, קלקר או עציצי עץ שונים.

דעו כי מכלי פלסטיק שומרים על לחות גבוהה יותר מעציצי חרס ורצוי לנקב אותם בתחתית הכלי על מנת לשמור על פתח לעודפי המים.

הכנת עציצי פלסטיק מורכבת מחמישה סנטימטר של אבנים ומעליהם מצע של אדמה טובה (חמרה) ומעליה תערובת של אדמת חמרה וקומפוסט.

 

צמחי תבלין בתוך הבית:

רוב צמחי התבלין זקוקים למים אור ולחות ולכן מומלץ מאוד לדאוג שהעציצים יהיו בקרבת החלון הפונה לשמש ולדאוג לסובב את העציץ מידי יום על מנת שכל עלי הצמח יקבלו את אותה מנה של שמש, עם זאת בימים חמים מאוד מומלץ להרחיק מעט את הצמחים ולדאוג להצללה כי עלי הצמח עלולים להישרף בשמש.

כאשר מגדלים צמחי תבלין בבית יש לדאוג כי המיכל יהיה לח תמיד ולוודא כי האדמה לא יבשה, את הבדיקה ניתן לעשות באמצעות האצבע או באמצעות נקישה על דופן המיכל. כמו כן, צמחי תבלין רבים זקוקים לאוורור ומומלץ לאוורר אותם מפעם לפעם על ידי פתיחה של חלון קטן אך להיזהר מרוחות פרצים עזות שעלולות לגרום נזק לצמחים.

בכל מקרה שהחלטתם להקים גינת תבלינים, בין אם בבית ובין אם במרפסת הפרטית תוכלו תמיד לקרוא עוד מידע על צמחי תבלין ועל תכנון והקמת גינות באתר גינה פור יו.

מציאת גננים באתר גינה פור יו
מציאת משתלות באתר גינה פור יו

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנהל ועורך פורטלים שונים באינטרנט: גינה פור יו - דשא סינטטי, ריהוט גן, גננים. פיקניק - טיולים, אתרי פיקניק, מסלולי טיול. אירוע נטו - חתונות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עופר הירש

מאת: עופר הירשגינון07/06/091490 צפיות
בתקופה זו, שמשק המים אינו במצבו הטוב ביותר, בוודאי שמעתם כבר עשרות פעמים את המונח "דשא סינטטי". לעיתים דברו על הנחת דשא סינטטי בפארקים עירוניים, לעיתים היה זה דשא סינטטי למגרשי כדורגל וכמובן שגם אמרו לנו כבר לשים דשא סינטטי בגינה שלנו במקום הדשא הקיים. האם שמעתם פעם על הנחת דשא סינטטי בתוך הבית? כדאי לנסות...

מאת: עופר הירשריהוט 07/06/091554 צפיות
כמו רוב בעלי הגינות בארץ גם אני רציתי לבנות פרגולה גדולה שתיתן לי פינת צל נחמדה לשבת בה בסופי שבוע ואם כבר פרגולה אז למה לא לעשות תחתיה דק רחב שייתן תחושה נעימה יותר להליכה יחפה בגינה? ואם כבר פרגולה ודק אז למה לא לרכוש ריהוט גן מעץ שישלים אווירה כפרית משגעת? אז למה כולם אומרים שריהוט גן, פרגולות ודקים הם מתכון לעבודה בגינה?

מאת: עופר הירשנישואין22/02/091556 צפיות
אם החלטתם לעשות חתונה עם ספק קייטרינג שנותן לכם אפשרות לבחור במנת אסאדו עסיסית, כדאי לשקול את ההצעה היטב.

מאת: עופר הירשנישואין22/02/091536 צפיות
לכל חתונה יש אופי אחר ולכל חתונה מתאים סוג קייטרינג אחר. הבחירה בין קייטרינג חלבי ובין קייטרינג בשרי לא תמיד פשוטה. אז מה ההבדל בין קייטרינג בשרי לבין קייטרינג חלבי ?

מאת: עופר הירשנישואין22/02/091493 צפיות
כל ישראלי ממוצע אוהב לאכול מנה פלאפל או מנת נקניקיה חמה ברחוב, בחנות או בפיצוציה, אבל לאכול מנת פלאפל בחתונה ? ועוד מדוכני מזון ? למה...

מאת: עופר הירשגינון22/02/091532 צפיות
הנטייה של האנשים בארץ היא לפקח על קבלנים העובדים בבית ועל אנשי מקצוע המגיעים לטפל בבעיות השונות שאותן אנו לא תמיד יודעים לפתור בעצמנו, לא תמיד הפיקוח על אנשי המקצוע הוא יעיל או שימושי אך ההרגשה ש"עלי לא יעבדו" או "אולי אני אלמד משהו" תמיד מקנה לנו את התירוץ לפקח על אנשי המקצוע ששכרנו.

מאת: עופר הירשהורות22/02/091590 צפיות
גינה פרטית היא מקום בילוי מושלם לכל שבת קיצית עם המשפחה. בגדי עבודה מלוכלכים עוטפים את גופנו, השימוש בכלי גינון שונים מסקרנים את הילדים, שותלים פרחים, שיחים ולפעמים גם עצים, גוזמים ענפים, מכסחים את הדשא, מנכשים עשבים ועוד המון חוויות מיוחדות שיכולות לגרום לילדים ולכם שעות של הנאה וכיף. בואו להכיר גינה ממבט של ילדים...

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191978 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191777 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182253 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811212 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181677 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183842 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174196 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica