חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ללמוד לנווט במבוך המשכנתאות בישראל

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן13/01/2010949 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המשימה שלכם – וכדאי מאד שתקבלו אותה עליכם – היא למצוא את עסקת המשכנתא המשתלמת ביותר עם מינימום בירוקרטיה ומינימום כאב ראש.

משכנתאות לעולים חדשים, זוגות צעיריים או זכאי דיור אחרים

אם אתם עולים חדשים, ברוכים הבאים! אם אתם זוג צעיר אז מזל טוב. ייתכן שאתם זכאים למשכנתאות בשיעורי ריבית מועדפים. המקום הטוב ביותר לקבל מידע עדכני הוא בנק למשכנתאות. התקנות בנושא משתנות באופן תדיר ויהיה עליכם לבדוק בדיוק למה אתם זכאים כעולים חדשים או כזוג צעיר, לפני החתימה על החוזה לרכישת הדירה. אל תשכחו להביא איתכם את תעודת הזהות תעודת הנישואין או תעודת העולה כהוכחה למעמדכם כעולים חדשים או זוג צעיר.  משרד השיכון גם נותן משכנתא בתנאים טובים לזכאי דיור אחרים.

סקר שוק למימון נוסף

במידה ואינכם זכאים למשכנתא בתנאים מועדפים או שמשכנתא זו אינה מספיקה לכם, תוכלו להגיש בקשה לקבלת משכנתא נוספת להשלמת הסכום החסר.

משכנתאות בתנאים מועדפים מסובסדת על ידי המדינה והתנאים בה זהים בכל בנק שתבחרו. אולם, כל משכנתא נוספת שתיקחו תהיה במימון בנקאי ובהתאם לכך התנאים עשויים להיות שונים מבנק לבנק. מסיבה זו, ואם אתם זקוקים למימון נוסף,  תנהגו בחוכמה אם תשוו את תנאי המשכנתא במספר בנקים.  ניתן גם לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות.

בדקו את אפשרויות המשכנתא העומדות לרשותכם

במידה והחלטתם לבדוק את אפשרויות המשכנתא העומדות לרשותכם, להלן רשימה של הצעדים שיהיה עליכם לבצע:

1.  הגישו בקשה לקבלת משכנתא למספר בנקים. יהיה עליכם למלא טופס בקשה ולהגיש דפי חשבון ותלושי שכר עבור שלושת החודשים האחרונים.

2.   עם קבלת האישור העקרוני למשכנתא, בקשו מכל בנק להסביר את אפשרויות המשכנתא העומדות לרשותכם, כולל שיעורי ריבית, התשלומים החודשיים וכו'

3.    השוו בין אפשרויות המשכנתא השונות. אל תהססו לחזור לבנקים ולנהל משא ומתן על שיפור התנאים.

4.   בחרו בבנק המועדף עליכם ללקיחת משכנתא. בשלב זה תוכלו להתחיל בתהליך לקיחת המשכנתא עצמה עם הגשת הבקשה לתעודת זכאות (אישור על זכאותכם כעולים חדשים או זוג צעיר וכד') לקבלת משכנתא בתנאים מועדפים. בדרך כלל יהיה נוח יותר לנהל את כל המשכנתאות שלכם באותו הבנק.

שימו לב: וודאו שאתם יודעים עד מתי תקפה הצעת המשכנתא שקיבלתם מהבנק. במידה ולא תחלו בתהליך לקיחת המשכנתא לפני המועד הנקוב, אתם עשויים להפסיד את העסקה שהוצעה על ידי הבנק.

זרזו את הגשת המסמכים

לאחר שהבנק אישר את בקשתכם למשכנתא יהיה עליכם להתחיל לטפל בהגשת המסמכים הנדרשים על מנת שתוכלו לקבל את הכסף בפועל. הבנק יבקש מכם עותק של החוזה והוכחה על הבעלות בדירה. תצטרכו לחתום על טפסים שונים בנוכחות עורך דין ועל טפסים נוספים תידרשו להחתים את המוכר. בחוזה הרכישה יש לציין בבירור כי המוכר יעשה כל מאמץ לספק את המסמכים הנדרשים אשר ידרשו לכם לצורך קבלת המשכנתא.

במידה ואתם רוכשים דירה מיד שנייה (ולעיתים גם במקרה של דירה חדשה), יבקש הבנק הערכת שמאי בנוגע לשווי הדירה. במידה והשמאי יעריך את הדירה בפחות משווי הסכום הנקוב בחוזה המכירה, יוקטן הסכום שתקבלו בהתאם. מומלץ לבצע הערכת שווי לפני החתימה על החוזה. כך תוכלו להיות בטוחים שתקציב המשכנתא שלכם הוא ריאלי.

משכנתאות אחרות עם זכויות ותנאים מיוחדים

בנוסף על המשכנתא המיוחדת העומדת לרשותם של זכאי משרד השיכון או עולים חדשים, קיימים סוגי משכנתא אחרים בזכויות מיוחדות. ייתכן שתגלו, כי ניתן לקבל משכנתא בתנאים אטרקטיביים במיוחד עבור נכסים באזור מסוים, כגון אזורי פיתוח או ספר. משכנתאות אלו, כמו המשכנתאות לזכאים, ניתנות באמצעות הבנקים. כשאתם עושים שופינג של משכנתאות בבנקים ובודקים את האפשרויות השונות, אל תשכחו לשאול על משכנתאות מיוחדות אחרות.

גם אם אתם תושבי חוץ, אתם עשויים להיות זכאים למשכנתא מבנק בישראל. גם כאן, ישנן אפשרויות רבות, ומומלץ לגשת לבנקים השונים ולבדוק היכן ניתן לקבל את העסקה הטובה ביותר עבור תושבי חוץ.

גרירות משכנתא – לא כדאי לוותר על עסקה טובה

 אם תמכרו את דירתכם, במקום להחזיר את המשכנתא תוכלו לגרור אותה לדירה החדשה. מרבית המשכנתאות ניתנות לגרירה, אך לא כולן. אם, למשל, יש לכם משכנתא בתנאים מועדפים המיועדת לאזור מסוים בארץ ואתם עוברים לאזור אחר, יתכן ובמקרה של אותה משכנתא מסוימת לא תתאפשר גרירה. במקרה כזה אתם עשויים להפסיד את התנאים המועדפים של אותה משכנתא.

לפני שתוכלו לבצע גרירת משכנתא, תידרשו על ידי הבנק לעמוד בכמה תנאים מקדימים. דרישה נפוצה אחת היא שכבר העברתכם אחוז מסוים משווי העסקה למוכר הדירה אותה אתם רוכשים. במידה ואתם יודעים מראש כי תרצו לבצע גרירת משכנתא, יוכל עורך דין המתמחה בענייני נדל"ן לסייע לכם בתכנון לוח תשלומים שייקח בחשבון את הדרישות המקדימות של הבנק.

דאגו לרישום

עם השלמת העסקה, תירשם המשכנתא שלכם בלשכת רישום המקרקעין (טאבו) במקביל לרישום זכויותיכם בנכס. במידה ומסיבה כלשהי המשכנתא שלקחתם לא תירשם בלשכת רישום המקרקעין, עשוי הבנק לקנוס אתכם. שימו לב כי סביר מאד להניח כי אם רישום זכויותיכם בנכס יתעכב – יתכן ותקנסו מבלי שתהיו אפילו מודעים לכך. עורך הדין שלכם יוכל לבדוק עבורכם בלשכת רישום המקרקעין את סטאטוס רישום הזכויות בנכס.

לעולם לא מאוחר מדי לשנות

במידה ואתם מגיעים למסקנה שבחרתם במשכנתא שאינה טובה עבורכם, או שהתנאים המוצעים כיום טובים יותר מאשר התנאים שהוצעו בשוק במועד בו לקחתם את המשכנתא המקורית, תוכלו לנהל משא ומתן על שיפור תנאי המשכנתא או להחליפה במשכנתא בתנאים טובים יותר (מיחזור משכנתא). לעולם לא מאוחר לשפר את תנאי המשכנתא.

למרות שניווט עצמאי במבוך המשכנתאות הוא בהחלט דבר אפשרי, תוכלו בהחלט להיעזר ביועץ משכנתאות או בעורך הדין שלכם ולהבטיח שלא רק שתחסכו זמן אלא גם תבינו בוודאות או כל הפרטים הקטנים.

משרד עורכי דין במודיעין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניקול לוין משרד עורכי דין הנו משרד המתמחה בעסקאות נדל"ן מגוונות תוך התמקדות באזור מודיעין בית שמש ירושלים ויישובי הסביבה. המשרד מתמחה גם במתן שירות לאוכלוסייה האנגלוסכסית בחו"ל ונותן את שירותיו גם בשפה האנגלית.

http://www.levinlawoffices.co.il/hebrew.shtml

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ניקול לוין

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101174 צפיות
אם אתם שוקלים לקנות נכס מיד-שנייה, כדאי שתהיו מודעים למלכודות אפשריות, ואיך להימנע מהן. הנה 11 דרכים להגן על הכסף ועל הזכויות שלכם:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101308 צפיות
כשרוכשים דירה יד שנייה, ישנן הוצאות נוספות, מעבר למחיר הרכישה:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן13/01/101785 צפיות
כשרוכשים דירה חדשה הנמצאת בבנייה, ישנן הוצאות נוספות, מלבד מחיר הרכישה:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101436 צפיות
בשעה טובה החלטתם להשקיע בנדל"ן ועכשיו אתם מוכנים לעבור לשלב הבא: להפוך את הנכס למקור הכנסה על ידי השכרתו. הטיפים שלהלן יסייעו לכם להגן על השקעתכם:

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/101406 צפיות
שוכרים פוטנציאליים מעדיפים בדרך כלל להשתמש בהסכמי שכירות מן המוכן. אלה הם הסכמי שכירות סטנדרטיים אותם מספק המתווך או הנרכשים בחנות או בדואר.

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן13/01/101376 צפיות
ככל ששער השקל מתחזק לעומת הדולר, עסקאות נדל"ן בישראל מתבצעות בסכומים שקליים ולא בדולר ארה"ב, כפי שהיה נהוג בעבר.

מאת: עו"ד ניקול לויןנדל"ן ומקרקעין13/01/102493 צפיות
עובדה ידועה היטב היא כי מרבית הקרקעות במדינת ישראל נמצאות בבעלות המדינה. הקרקעות עליהן ניצבות ערים שלמות, דוגמת בית שמש ומודיעין, כמו גם חלקים גדולים בערים נוספות, נמצאים בבעלות הממשלה. קרקעות אלה מנוהלות על ידי גוף ממשלתי הקרוי מינהל מקרקעי ישראל.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222686 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202514 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183246 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183220 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183249 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182587 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182253 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica