חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרדיגמה תבניות חשיבה

מאת: ronititאימון אישי25/01/20102092 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פרדיגמה היא בעצם תבנית חשיבה לפיה אנו מתנהלים. תבניות חשיבה מנתבות את פעולותינו בחיים. הן מסבירות לנו כיצד עלינו להתנהג ומה לעשות בסיטואציות מסוימות. פרדיגמה לעיתים גם משפיעות על מה ואיך נחשוב לגבי אובייקטים, אנשים, אירועים וכד'. אימון אישי הינו תהליך בו אנו לומדים לשנות פרדיגמות שאינן מיטיבות איתנו.

פרדיגמות הן תבניות חשיבה שנוצרו והתהוו עוד בילדותינו והן תלויות חינוך ותרבות. ישנה פרדיגמה שדינה שונה בתרבויות שונות. כך למשל בישראל לא נעיז להשאיר ברז מטפטף מים בעוד באירופה אין לך התייחסות מיוחדת.

פרדיגמה יכולה להתהוות גם בעקבות וחוויות ניסיונות מצטברים במהלך החיים. כך לדוגמא אם חתכנו סלט ונחתכנו נלמד כי סכין הוא כלי מסוכן.

פרדיגמה יוצרת פעולות המביאות להרגלים. ההרגלים הללו מתחזקים ויוצרים עוד פעולות בהתאם לפרדיגמה. תהליך זה מחזק את הפרדיגמה והיא מחזקת את ההרגלים והפעולות וחוזר חלילה.

תהליך זה יוצר דפוסים. דפוסים הם קיבעון מחשבתי, כלומר פעולה או הרגל החוזר לפי תבנית קבועה. גם הדפוסים מחזקים פרדיגמות ופרדיגמות מחזקות דפוסים.

הדפוסים והפרדיגמות נטבעו בטבע האדם על מנת לחזק משהו אמין ובטוח ולהגן מפני המסוכן. אולם כיום יכולה להיות פרדיגמה שתיטיב עימנו ופרדיגמה שתרע איתנו.

אימון אישי יכול לשנות קיבעון מחשבתי זה, המעוגן בתוך פרדיגמה או דפוס, ולפתוח את עולמינו לקבלת מצבים, אנשים, סיטואציות ודברים שונים ובלתי מוכרים.

גם השפה מעידה על תבניות חשיבה. למעשה, תבניות חשיבה יוצרות במידה מסוימת, את השפה. השפה נותנת ביטוי מילולי לתבניות החשיבה שלנו. בהתאם לזאת, כל מה שנגיד יהיה נכון מכיוון שאנו מחזקים את הפרדיגמה אותה ביטאנו באופן מילולי ע"י פעולות מתאימות.

למשל אם נגיד: "הולך להיות טיול מעייף", הוא באמת יהיה מעייף בחוויה שלנו מפני שכך הוא הוגדר. הפרדיגמה שתיווצר תגרום לפעולות שייגרמו לטיול מעייף. מצד שני, נוכל להגיד "יהיה טיול מאתגר, או מעניין", ואז נחווה אותו בהתאם למה שביטאנו. השפה יוצרת מציאות זו בעצם נבואה שמגשימה את עצמה.

היום אנו חיים על פי דפוסים ופרדיגמות אשר קשה מאד לשנותם. בשל המודעות הגוברת, פותחו כלים של אימון אישי. כלים אלו מאפשרים לחדור לתהליך המחשבתי היוצר פרדיגמה ולשנות אותו.

אימון אישי יכול להביא לשינוי מחשבתי – מיקוד ראשית העבודה, בתהליך של אימון אישי, הוא בשינוי חשיבה או ביצירת חוויות חיוביות אשר הם יביאו לשינוי. חוויות חיוביות יכולות להביא לשינוי פרדיגמה אשר איננה מיטיבה איתנו. פרדיגמה, בעזרת אימון אישי, יכולה להשתנות.

פרדיגמה אינה חייבת להיות שלילית, אך היא יכולה להיות מעכבת באופן שישפיע בצורה שלילית על חיינו. בכוחו של אימון אישי לשנות זאת להביא בני אדם לחשיבה חיובית ולאיכות חיים טובה יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
רונית לוי תלמי מאמנת מוסמכת
 לנשים בצמתי משבר ושינוי
מאמנת ומלווה רפואית
מאמנת לאורח חיים בריא והרזייה 
מאמנת להורי קהילת הלה"טב
http://www.ronitlt.co.il/  
       
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ronitit

מאת: ronititאימון אישי15/08/101389 צפיות
אימון אישי לבריאות הוא אולי מסוג האימונים הקשים ביותר וזאת משום שתחום זה מחייב רגישות ייחודית והבנה שלא לכל אחד יש. גם המאמנים האישיים הטובים ביותר מצאו עצמם מתקשים להתמודד עם מאומנים שנמצאים בתקופה של מחלה ולכן בתחום האימון האישי יש סקטור ספציפי לתחום זה בו עוסקים אנשים שמתאימים לתחום.

מאת: ronititאימון אישי04/07/101100 צפיות
תרפייה באימון היא שיטה המשלבת נגיעות מעולם הפסיכותרפיה, עם עקרונות האימון האישי. בבסיס הרעיון עומדת ההנחה כי על מנת להעצים את עצמו, חייב האדם לעבור תהליך מחזק, אשר בסופו של דבר יקנה לו כלים להתמודדות עם כל סיטואציה.

מאת: ronititאימון אישי - כללי14/06/101193 צפיות
אחת מההתמודדויות הקשות ביותר שעומדות בפנינו בחיינו היא התמודדות עם מחלה קשה,בד בבד ההתמודדות הופכת קשה כאשר מדובר בנשים שמנהלות חיי משפחה עם ילדים, בעל וקריירה. קמת יום אחד בבוקר והיית בריאה וביום למחרת את חולת סרטן, זה יכול לקרות לכל אחת והסיבות להופעת מחלת הסרטן הן רבות יותר ממה שתוכלי לדמיין.

מאת: ronititהתמודדות עם מצבי לחץ10/05/101494 צפיות
זוגיות בעת מחלה של האישה, בהחלט יכולה לעמוד למבחן, אך יחד עם זאת, דווקא אותה סיטואציה יכולה להיות המקום ממנו הזוגיות יכולה לגדול ולהתעצם. אם רק תתנו לעצמכם

מאת: ronititאימון אישי21/03/101432 צפיות
פעמים רבות אנו מוצאים את עצמנו עומדים בצומת דרכים, בפני שינוי, לפני החלטה חשובה. צמתים אלו מעלים בפנינו התמודדות עם פחד. אתה מפחד להחליף מקום עבודה למרות שאתה יודע כי מגיע לך יותר. את פוחדת להתגרש למרות שלא טוב לך בנישואין הללו. אתה פוחד לפתוח עסק מכיוון שאתה דואג שלא תצליח. את לא ניגשת למבחן מהפחד שתיכשלי. התמודדות מוצלחת עם פחד רגשי מהסוג הזה הינה המפתח להביא לשינוי, להצלחה, לאומץ. חשוב ללמוד על התמודדות עם פחד בכדי להגיע לשינוי.

מאת: ronititאימון אישי21/03/101604 צפיות
פעמים רבות אנו מוצאים את עצמנו עומדים בצומת דרכים, בפני שינוי, לפני החלטה חשובה. צמתים אלו מעלים בפנינו התמודדות עם פחד. אתה מפחד להחליף מקום עבודה למרות שאתה יודע כי מגיע לך יותר. את פוחדת להתגרש למרות שלא טוב לך בנישואין הללו. אתה פוחד לפתוח עסק מכיוון שאתה דואג שלא תצליח. את לא ניגשת למבחן מהפחד שתיכשלי. התמודדות מוצלחת עם פחד רגשי מהסוג הזה הינה המפתח להביא לשינוי, להצלחה, לאומץ. חשוב ללמוד על התמודדות עם פחד בכדי להגיע לשינוי.

מאת: ronititהתמודדות עם מצבי לחץ15/02/102991 צפיות
משפחה הנקלעת למצבי לחץ עקב מחלה של אחד מבני המשפחה, עלולה להפוך ממשפחה פונקציונאלית למשפחה מתפרקת. התמודדות המשפחה עם מצבי לחץ עקב מחלה או נכות של אחד מבני המשפחה קריטית לגבי שמירה על התא המשפחתי והסתגלות בריאה למצב החדש. גם כאשר מדובר במצב לחץ בין בני זוג הנובע ממחלה או נכות של אחד מבני הזוג, חשוב ביותר ללמוד כיצד להתמודד.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213611 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205244 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193106 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192939 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193005 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174125 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173530 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica