חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רונית לוי תלמי, להשליך את רגשות האשם ולהתמקד בהחלמה

מאת: ronititאימון אישי - כללי14/06/20101194 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחת מההתמודדויות הקשות ביותר שעומדות בפנינו בחיינו היא התמודדות עם מחלה קשה,בד בבד ההתמודדות הופכת קשה כאשר מדובר בנשים שמנהלות חיי משפחה עם ילדים, בעל וקריירה.

קמת יום אחד בבוקר והיית בריאה וביום למחרת את חולת סרטן, זה יכול לקרות לכל אחת והסיבות להופעת מחלת הסרטן הן רבות יותר ממה שתוכלי לדמיין.

אז מהי התחושה הראשונה שנשים חשות כשהן לוקות במחלה קשה ? אשמה.

גם כאן מדובר בסיבות רבות, אישה יכולה לחוש אשמה על כך שהזניחה את עצמה כל השנים וטיפלה רק במשפחה ובילדים, אישה יכולה להאשים את עצמה על כך שהשקיעה את כל כולה בקריירה ולא בילתה זמן מספיק עם הילדים והבעל וכעת היא חשה כאילו שעון חול עומד מעליה וקוצב את זמנה, אישה יכולה לחוש כאילו העצבים והעייפות והניסיון הנואש להספיק את הכול בבת אחת גזל ממנה כל טיפת אפשרות להילחם במחלה קשה ועוד...

לרוב אף אחת מן הסיבות היא לא הסיבה האמיתית להופעת המחלה, המחלה הייתה מופיעה בכל מקרה ואז האשמה הייתה מוטלת בגורמים אחרים אך הדבר החשוב להבין הוא שיש חשיבות גדולה לבריאות נפשית כדי להחלים ולהילחם במחלות קשות.

כשמחלה מתגלה בגופנו ההתמודדות היא קשה, יש להתמודד עם קשיים פיזיים, עם קשיים מנטאליים, עם רגשות מעורבים רבים החל בפחד ממוות וכלה בתחושת צער על הזדמנויות שפוספסו.

אין ספק כי כל תחושה וכל רגש תקפים ובייחוד ברגעים קשים כגון אלו אך יש לזכור כי תחושת האשמה, תחושות הכאב, חוסר האופטימיות וההלקאות העצמיות לא מוסיפות לכוח הנפשי ומי עדיין לא יודע שיש קשר ישיר ומוכח מדעית בין מצב הרוח והנפש והתמודדות עם מחלות ?

אז איך עושים את זה ? שאלה טובה, אחת השיטות היא לעבור אימון רפואי, מדובר למעשה באימון אישי שנועד להקל את תחושת הבלבול, הכאוס וחוסר האונים שאופפים אנשים בתקופת מחלות זמניות או מתמשכות, האימון מתאים לאנשים שלקו במחלה ולבני משפחותיהם גם כן.

אימון רפואי מושתת על הרעיון כי בכל אדם האפשרות ליצור את המציאות שלו, גם בתקופת מחלות קשות. לא מדובר על אימון אישי לשם הבראה בשיטה כזו או אחרת אלא על אימון אישי לשם הרגשה אישית שלמה יותר, אותה הרגשה של שלמות היא זו שתסייע בסופו של דבר להתמודד בצורה טובה יותר עם המחלה ובכל אופן, מה עדיף יותר... להתמודד עם המחלה בכעס, תחושת מירור ופספוס או באופטימיות, בשלמות ובהבנה ?

ניתן להתייעץ עם חברים קרובים, להיות פתוחים לדבר על רגשות, לשקול התייעצות עם גורמים מוסמכים ואף להצטרף לקבוצת תמיכה בה יהיו עוד נשים במצבכם.

ולסיכום : מחלות לא מותירות לנו ברירה אלא להתמודד עימן, הברירה היחידה שנותרת בידנו באמת היא כיצד נתמודד עם המחלה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
רונית לוי תלמי מאמנת מוסמכת
 לנשים בצמתי משבר ושינוי
מאמנת ומלווה רפואית
מאמנת לאורח חיים בריא והרזייה 
מאמנת להורי קהילת הלה"טב
http://www.ronitlt.co.il/  
       
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ronitit

מאת: ronititאימון אישי15/08/101391 צפיות
אימון אישי לבריאות הוא אולי מסוג האימונים הקשים ביותר וזאת משום שתחום זה מחייב רגישות ייחודית והבנה שלא לכל אחד יש. גם המאמנים האישיים הטובים ביותר מצאו עצמם מתקשים להתמודד עם מאומנים שנמצאים בתקופה של מחלה ולכן בתחום האימון האישי יש סקטור ספציפי לתחום זה בו עוסקים אנשים שמתאימים לתחום.

מאת: ronititאימון אישי04/07/101103 צפיות
תרפייה באימון היא שיטה המשלבת נגיעות מעולם הפסיכותרפיה, עם עקרונות האימון האישי. בבסיס הרעיון עומדת ההנחה כי על מנת להעצים את עצמו, חייב האדם לעבור תהליך מחזק, אשר בסופו של דבר יקנה לו כלים להתמודדות עם כל סיטואציה.

מאת: ronititהתמודדות עם מצבי לחץ10/05/101495 צפיות
זוגיות בעת מחלה של האישה, בהחלט יכולה לעמוד למבחן, אך יחד עם זאת, דווקא אותה סיטואציה יכולה להיות המקום ממנו הזוגיות יכולה לגדול ולהתעצם. אם רק תתנו לעצמכם

מאת: ronititאימון אישי21/03/101434 צפיות
פעמים רבות אנו מוצאים את עצמנו עומדים בצומת דרכים, בפני שינוי, לפני החלטה חשובה. צמתים אלו מעלים בפנינו התמודדות עם פחד. אתה מפחד להחליף מקום עבודה למרות שאתה יודע כי מגיע לך יותר. את פוחדת להתגרש למרות שלא טוב לך בנישואין הללו. אתה פוחד לפתוח עסק מכיוון שאתה דואג שלא תצליח. את לא ניגשת למבחן מהפחד שתיכשלי. התמודדות מוצלחת עם פחד רגשי מהסוג הזה הינה המפתח להביא לשינוי, להצלחה, לאומץ. חשוב ללמוד על התמודדות עם פחד בכדי להגיע לשינוי.

מאת: ronititאימון אישי21/03/101608 צפיות
פעמים רבות אנו מוצאים את עצמנו עומדים בצומת דרכים, בפני שינוי, לפני החלטה חשובה. צמתים אלו מעלים בפנינו התמודדות עם פחד. אתה מפחד להחליף מקום עבודה למרות שאתה יודע כי מגיע לך יותר. את פוחדת להתגרש למרות שלא טוב לך בנישואין הללו. אתה פוחד לפתוח עסק מכיוון שאתה דואג שלא תצליח. את לא ניגשת למבחן מהפחד שתיכשלי. התמודדות מוצלחת עם פחד רגשי מהסוג הזה הינה המפתח להביא לשינוי, להצלחה, לאומץ. חשוב ללמוד על התמודדות עם פחד בכדי להגיע לשינוי.

מאת: ronititהתמודדות עם מצבי לחץ15/02/102993 צפיות
משפחה הנקלעת למצבי לחץ עקב מחלה של אחד מבני המשפחה, עלולה להפוך ממשפחה פונקציונאלית למשפחה מתפרקת. התמודדות המשפחה עם מצבי לחץ עקב מחלה או נכות של אחד מבני המשפחה קריטית לגבי שמירה על התא המשפחתי והסתגלות בריאה למצב החדש. גם כאשר מדובר במצב לחץ בין בני זוג הנובע ממחלה או נכות של אחד מבני הזוג, חשוב ביותר ללמוד כיצד להתמודד.

מאת: ronititאימון אישי25/01/102095 צפיות
פרדיגמה היא בעצם תבנית חשיבה לפיה אנו מתנהלים. תבניות חשיבה מנתבות את פעולותינו בחיים. הן מסבירות לנו כיצד עלינו להתנהג ומה לעשות בסיטואציות מסוימות. פרדיגמה לעיתים גם משפיעות על מה ואיך נחשוב לגבי אובייקטים, אנשים, אירועים וכד'. אימון אישי הינו תהליך בו אנו לומדים לשנות פרדיגמות שאינן מיטיבות איתנו.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205544 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196101 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194054 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173149 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173134 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162651 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162381 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica