חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בנק הפועלים מחק 85% מיתרת חובו של לקוח בהסכם פשרה

12 מיליון שקל, זהו הסכום אותו הייתה חייבת חברה ישראלית לבנק הפועלים. בהסדר פשרה, בו סיפקה מ.א בקרה וניהול לנתבעים חוו"ד, הבנק מחק כ-85% מהחוב והעמיד אותו על 1.9 מיליון שקלים.

בשנת 2005 הגיש בנק הפועלים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע תביעה על סך של 7.5 מיליון שקל, נגד חברה, מנהליה והערבים לחובותיה, בגין יתרות חוב שנצטברו בחשבונותיהם.

הנתבעים הגישו באמצעות עו"ד לירון סגל בקשת רשות להתגונן, אליה צרפו את חוות דעתו של דוד אברון מנכ"ל מ.א. בקרה וניהול בע"מ המתמחה ב חישוב ריבית ו בדיקות בנקים , אשר בדק את התנהלות חשבונות הנתבעים.
בינתיים החוב תפח, עד שבדצמבר 2008 הגיע על פי ספרי הבנק לסכום של למעלה מ-12 מיליון שקל.

בימים אלה ותוך כדי ההתדיינות המשפטית, הצליחו הצדדים להגיע להסכם פשרה לפיו, במקום יתרת החוב כפי שמופיעה בספרי הבנק ישלמו הנתבעים סכום קטן בהרבה. על פי הסיכום, מדובר ב- 1.9 מיליון שקל בלבד -כ-40% בלבד מסכום החוב המקורי וכ- 15% מהסכום המצטבר שעמד על 12 מיליון שקל.
בנוסף הוסכם, כי בהתמלא תנאים מסוימים יקבל הבנק 70% מכל סכום שתקבל החברה באם תקבל, במסגרת הליך בוררות בין החברה לבין שני גופי צד ג' אחרים, וזאת עד לסכום מרבי של 5.6 מיליון שקל.
בחברת מאבקרה מציינים כי הסדר הפשרה מהווה הישג מרשים עבור הנתבעים, הן בהסדר הפשרה עצמו והן בסכום הנמוך אותו ישלמו עפ"י ההסכם.

לדברי מומחי החברה, לא פשוט להגיע להסדר מחיקת חובות עם הבנק, בטח שלא לחברות שאינם טייקונים או תאגידי ענק, עם זאת, נתוני מ.א בקרה וניהול מצביעים על עליה במספר הסכמי הפשרה בתקופה האחרונה. בחברה יודעים לספר כי בהתנהלות נכונה גם חובות של עסקים קטנים ובינוניים יכולים להצטמצם.

"אל תירתעו מן העובדה שאתם בורג קטן בהשוואה לבנק", אומר דוד אברון, מנכ"ל מאבקרה וניהול. "הבנקים אכן אוהבים לחפש את החובות מתחת לפנס, מכיוון שאת החובות הקטנים קל יותר לגבות". מאידך, מציין אברון "הבנקים מוחקים חובות גדולים ללקוחות הגדולים".

אברון מוסיף כי ההתנהלות הנכונה שעסק צריך לסגל לעצמו על מנת להביא למחיקת חובות, בעת הצורך, היא בראש ובראשונה להיעזר בעו"ד המגובה במומחה. "אסור לקחת את סכום החוב כמובן מאליו. מעטים המקרים בהם מוצאים חשבון בנק ללא טעויות לרעת הלקוח", אומר אברון.

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת  מ.א  בקרה  וניהול בע"מ עוסקת מזה כ - 22 שנה בניתוח ושיחזור של  חשבונות  בנק, ובהכנת חוות דעת מומחה לצרכים משפטיים לרבות הופעות רבות בבתי משפט לצורך מתן עדות מומחה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מ.א. בקרה וניהול בע"מ

מאת: מ.א. בקרה וניהול בע"מבנקאות10/08/091420 צפיות
בהסכם פשרה שקיבל לאחרונה תוקף של פסק דין, מחק הבנק סכום של כ- 410 א' שקל ויקבל ב-39 תשלומים חודשיים סך של 290 א', ללא ריבית וללא הצמדה.

מאת: מ.א. בקרה וניהול בע"מדיני עבודה26/03/091361 צפיות
כלכלני מ.א בקרה וניהול מעריכים כי הגידול בהלנות השכר בחודש פברואר עלה בכ – 17% בהשוואה לינואר. כך קורה גם במשבר הנוכחי: על פי נתונים של חברת מ.א בקרה וניהול, המתמחה בחישובי ריבית ובדיקת חשבונות בנק, מעריכים כלכלני החברה כי במהלך פברואר חל גידול של כ - 17% בשיעור הלנות השכר, בהשוואה לחודש ינואר השנה.

מאת: מ.א. בקרה וניהול בע"מבנקאות19/03/091676 צפיות
מסתבר שמחיקות חוב אינן נחלתן הבלעדית של טייקונים ותאגידים. בדיקת בנק שביצעו כלכלני מ.א. בקרה וניהול סייעו לדחות בהסכמה תביעת בנק דיסקונט בסך 2 מיליון שקל נגד ערבה לחובותיה של חברה

מאת: מ.א. בקרה וניהול בע"מבנקאות12/02/091217 צפיות
בהודעה שפרסם הבנק נאמר, שהחל מה-13.2, תופחת הריבית לעסקים המנהלים חשבונות מסוג חח"ד כללי ב-1.4% ומנגד, תועלה הריבית בשיעור זהה עבור מגזר העסקים הגדולים, בעלי חשבונות "חח"ד עסקי/מסחרי"- ריבית החובה לבעלי חשבונות "חח"ד כללי" תסתכם במדרגה הראשונה בפריים + 6.8% ובמדרגה השנייה בפריים + 8%.

מאמרים נוספים בנושא בנקאות

מאת: גיא חזןבנקאות20/09/161765 צפיות
כמה סוגי עמלות אתם מכירים בחשבון הבנק שלכם? כמה עמלות בנק מתחום ההשקעות?

מאת: רמי דהןבנקאות17/11/138945 צפיות
איך לבחור בנק בצורה החכמה ביותר?

מאת: שלום כהןבנקאות18/06/132002 צפיות
לא בכדי יצא לבנקים מוניטין של גוף שקשה להתנהל מולו. בעוד שאנחנו האזרחים הקטנים זקוקים לשירותי הבנק רווחת ההנחה כי הבנק אינו זקוק לנו וכי כל הכוח נמצא בידיו.

מאת: אפרת אלעמרי בנקאות15/06/131866 צפיות
לא משנה באיזה שלב העסק שלך נמצא אם בזמן הנסיקה אם בתחילתו או במצב של ירידה או איזון כלכלי מגיע השלב בו אתה ניגש לבנק ומבקש מימון לשלב המסוים בו העסק נמצא. מכיוון שאתה נמצא בסוג של עמדת נחיתות שאתה מגיע לבנק מכיוון שאתה בעצם מבקש ממנו כסף והוא צריך לקבל סיבה מספיק טובה להשקיע בך ולא באחר אתה חייב למצוא את הדרך הנכונה לגשת לבנק עם המיזם העסקי שלך.

מאת: יוסי אמודאיבנקאות20/12/128584 צפיות
חברת הדירוג טוענת כי יכולת ההפסדים של הבנק מוגבלת. כריות רווחיות שלא בלטו לטובה ומוגבלות ע"י מבנה הוצאות קשיח ויעילות תפעולית נמוכה.

מאת: משה פנחס seoבנקאות17/12/128645 צפיות
צ`קים מסחריים שאנו רוצים לנכות אותם ניתן לבצע במספר חברות לניכיון כאן תוכלו לראות את ההסבר כיצד הדבר מתבצע והמלצות וטיפים כיצד לבצע זאת.

מאת: Michal Cohenבנקאות08/11/128780 צפיות
תוכניות חיסכון הן דרך מעולה להשגת יעדים בטווח הקצר והארוך. יעדים כלכליים אלה יכולים להיות רכישת דירה, רכב, השקעה בעסק, חיסכון לתקופת הפנסייה, חיסכון ללימודי הילדים וכדומה. בשונה מהלוואות שבהן הכסף אמנם ניתן באופן מיידי בתוכנית חיסכון ניתן לממש את הכסף רק בתום תקופת החיסכון. לכן, נשאלת השאלה – מה הופך תוכנית חיסכון למשתלמת כל כך בזמן שהלוואה עושה זאת מהר יותר? התשובה פשוטה: את ההלוואה שלקחנו נצטרך להחזיר בתוספת ריבית גבוהה. בתוכנית חסכון הדבר הפוך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica