חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם פנינו לשלום או למלחמה?

מאת: Doron Herzlichפוליטיקה 20/03/20101441 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

עם ישראל ומדינת ישראל חיו תמיד בצל הסכנה מול החושך, הטרור והרוע שהוציאו כלפינו גדולי אומות העולם,  מהם למדנו כעם שאין לנו על מי לסמוך אלא רק על עצמנו וכשהתחלנו לפעול לטובתנו, פיתחנו את אהבת עם ישראל לפרי יצירותיו והמצאותיו בכל התחומים ואכן אין עוד עם שהתפתח כל כך ממצבו בשנת 1948 ועד היום. חלקם של אומות העולם מסתכלים עלינו בהערצה וסוחרים איתנו, לחלקם אנו מהווים מראה לפער שיצרנו, הם שונאים את עצמם על כך ומפיצים את שינאתם כלפינו. האם אפשר לרצות במחוות עמים ששונאים את עצמם כדי שיאהבו אותנו? כמובן שלא. אפשר רק להמשיך להתפתח, ליצור את עצמנו, לאהוב את פרי תוצרתינו ואת עצמנו כעם, וכשיראו זאת העמים הערבים ילמדו מאיתנו איך לאהוב וליצור את עצמם ואנו נבין מדוע הקב"ה בחר בנו כעם הבחירה.

האם אפשר לנהל מו"מ מול עם ששונא את עצמו ומוכן להתאבד בפיגועי טרור אלא אם יקבל מחוות וממתקים פוליטיים? עובדה שלא, אולם אפשר להתנות מו"מ בהדרכתם לפיתוח עצמם ואז האהבה שיפתחו לתוצרתם תחליף את שנאתם העצמית ואת רצונם למות בפיגועי טרור. היטלר הוא הדוגמא לאן מתפתחת השנאה העצמית הגדולה ביותר ואחריו ראשי ממשלות אירן, סוריה וראשי ארגוני הטרור.

שישים שנה פיתחנו את עצמנו ואת אהבת עם ישראל ואז זה קרה. התחלנו להתמכר לממתקי החיים, היצירה העצמית פחתה, האהבה העצמית פחתה והתחלנו לעשות שטויות הגובות מחיר באסונות רבים בקרבנו, בטרור גובר ובהסחפות למלחמה מול העם האירני שעלול להוביל למות רבים.

התחלנו לעשות שטויות בכל הרמות בין בזריקת אוכל בכמויות מסחריות כשישנם אנשים שאין להם מה לאכול, לבין בהוצאת כספים בכל הרמות בלי לחשוב אם זה למטרה טובה או שלילית, הפסקנו להציב גבולות לילדנו ופגענו בחינוכם, מיתנו את הצבת הגבולות לשחיתות, איפשרנו להורים רבים להתייחס לילדיהם כעבדים, לזלזל ולפגוע בהם ללא מודעות לגודל הפגיעה ולאפקט שזה ייצור בבגרותם, הראנו לילדים דוגמאות של זלזול וחוסר כבוד לכל אדם, איבדנו מטרות ערכיות והראנו להם שהרדיפה אחרי הכסף היא המטרה.  אז מה יש להתפלא כשנערים חסרי רסן אונסים ילדות בבתי הספר, מה יש להתפלא כשנערים משתכרים נהרגים והורגים בתאונות דרכים, מה יש להתפלא כשאנשים רוצחים, וגונבים בשביל כסף ומה יש להתפלא כשהטרור חוזר ואסונות גדולים מתקרבים לפתחנו.

רבים מההורים אינם מחנכים לאהבה עצמית, ישנם הורים שמזייפים כי מדברים על זה אך לא מתנהגים כך. חברי הכנסת הנבחרים אינם מראים דוגמא להתנהלות מכובדת ואחראית מבחינה תקציבית ופוליטית, אך מראים דוגמא להרבה שחיתויות. רבים האזרחים המתענגים על תענוגות החיים ודמי אבטלה ומסרבים להילחם למען עצמם בכדי ליצור את עצמם וכך עם ישראל מפורר את עצמו מבפנים ומזמן לעצמו אסונות, טרור, מלחמות ומוות של רבים.  במדינת ישראל יש הרבה התמכרויות ומחלות ולכן רודפים אותנו אסונות בגלל הרדיפה אחרי ממתקי החיים במקום אחרי היצירתיות של עצמנו.

עלינו לחזור במהירות לשפיות בכדי להציל את עצמנו ולהגדיר מחדש מטרות ערכיות במקום מטרות כספיות. בקניות והוצאות כספיות עלינו לחשוב אם באמת צריכים זאת או לא. עלינו ללמד את ילדינו לדבר במכובד ולהתקדם בזכות כישוריהם ולא בתלות באחרים, ללמדם להתלבש באהבה, לאכול באהבה, לכבד הורים באהבה כי עשייתינו בבגרותינו היא פרי חינוכינו מבית, ומוכנותינו לעשות עבודה עם עצמנו. הרכבת נוסעת במסע החיים והזמן מתקתק. עשייתנו עם עצמנו צריכה להתעצם. כל מי שאינו רוצה לעשות עבודה עם עצמו סובל מפחדים וחרדות ונגרר אחרי עולם הרשע, הרוע והחושך, סובל ונופל למערבולת של פנטזיות שימצא אהבה ועושר. כל אחד מאיתנו נבחן על רצונותיו, כוונותיו, בחירותיו ועשייתו בפועל  ופנטזיות אינן מתגשמות.

כמעט בכל יום רואים בטלוויזיה התנהלות מו"מ בכנסת על קשקושים חדשים, מדברים הרבה ועושים פחות כי אנשים שאינם אוהבים את עצמם כועסים ואינם יכולים להפיץ את האור של עצמם מול העם.  כך לא אמורה להתנהל מדינה. מנהיגי המדינה אמורים להתנהג בצניעות, ללא אגו וגאווה, ללא עבירות שוחד, להתנהל מניקיון פנימי, מאמת פנימית, להיות זהירים בכל מו"מ, להסביר ולהדגים לעולם את גודל אהבת העם היהודי, כי גם לנו מגיע לשתהיה לנו מדינה החיה בשלום ובשלווה בלי טרור. עלינו להסביר לחברי האו"ם כי עליהם להציב גבולות ברורים לעם הרוצה להשמיד עם. כל עוד לא יתחילו מנהיגינו הפוליטים להסביר ולהראות דוגמא אישית של התנהלות יצירתית מאהבה עצמית בלי התניות בקבלת ממתקי החיים, יגבר הטרור ויתעצם, כי הערבים מסביבינו רק מחכים שנחלש.

מדינת ישראל יצאה מכיוון ונמצאת בסכנה. למדינה הזו צריך להעביר קורסים על יושר. החוקים במדינת ישראל חייבים להגביל גם את חברי הכנסת מלחגוג בממונו של העם היהודי. המדינה גובה מיסים ותשלומים מופרזים מהעם וחברי הכנסת משתמשים בכספי העם לצרכי קניית בתים לעצמם ולמילוי הבטן של כל אחד בארץ ובחו"ל. בסופו של דבר זו עבודה עצמית של כל אחד ואחת עם עצמנו ולא משנה מה אחרים עושים.

השלום לא מצליח משתי סיבות:

א.      כי אנו מוציאים חושך, כיעור וזיוף מעצמינו ובוחרים בממתקי החיים, בעושר ולא באושר הפנימי.

ב.      כי שני העמים לא יודעים להגיע למו"מ בלי לחלק ממתקים ומחוות. השלום לא יבוא בגלל תשלום כספי או בגלל מתן נשק. הוא לא יבוא בפיתוי צד כלשהו כדי שלא יפגעו בו. זו לא השיטה.

השלום יבוא רק אם שני הצדדים ירצו מבפנים בשלום אמת ויהיו מוכנים לוותר על האגו והגאווה שלהם כמו שעשה נשיא מצרים אנואר סאדאת כשהגיע לנאום בכנסת בירושלים ב 1977  וכמו שעשה חוסיין מלך ירדן בביקוריו החשאיים בישראל עד חתימת הסכם השלום ב 1994.

נשיא המדינה מר שמעון פרס היקר הלוחם למען השלום, איננו צריכים לקבל ממתקים מאומות העולם בשביל שלום אמיתי. העם הערבי רוצה בטרור ובממתקים ומחוות מאיתנו ואנו מסכימים להגרר להתעסק בהם ולכן כך נראית מדינה המאויימת על ידי העם הערבי הנסחפת למערבולת שסופה מלחמה ומוות של רבים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורון הרצליך - יזם סידרתי,  מנטור לשינויי קריירה, לסטארטאפים וליזמים

www.orientation4success.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Doron Herzlich

מאת: Doron Herzlichדת ומדינה21/06/101184 צפיות
האם נתנו הרבנים את דעתם להכשר להתפרצות שנאת אחים שיצרו ? האם נתנו הרבנים את דעתם שיתכן ולא את הכל הם מבינים ? האם נתנו הרבנים את דעתם שיד הקב"ה בדבר והם נלחמים נגדו ? האם נתנו הרבנים את דעתם למצווה "ואהבת לרעיך כמוך" שמאה אלף מפגינים אינם מקיימים אותה. מאה אלף מפגינים מתלהמים בכוחניות מכוערת עטופה בשירים וריקודים ועוד טוענים שזה בשם התורה. את שנאתם הפנימית הם נלחמים לעגן בחינוך החרדי לילדיהם

מאת: Doron Herzlichדמוקרטיה ושלטון17/04/101369 צפיות
כפי שהעם איבד את אמונתו כשמשה בושש לרדת מהר סיני כך איבדו כל המעורבים בהקמת פרויקט הולילנד את אמונתם בעצמם ויצרו להם עגל זהב מודל 2010. עגל הזהב מודל 2010 הוא האמונה ב- "כסף וזהב"

מאת: Doron Herzlichדמוקרטיה ושלטון28/03/101346 צפיות
ביבי נתניהו מנהל עסק דמוקרטי, שעובדיו הם חברי הממשלה, הדירקטוריון הם חברי הכנסת ולקוחותיו הם העם היהודי. לעסק של ביבי קוראים מדינת ישראל ומטרתו של העסק היא לפתח את היצירתיות של העם היהודי בפתרון בעיותיו.

מאת: Doron Herzlichאימון עסקי30/01/101154 צפיות
הסדר נועד לסדר והבלאגן לבלאגן וכשהם נפגשים צריכה להיות בחירה. בכדי לסדר את הפרק הכלכלי שלכם ולהיות לוחמים, עליכם לבחור בסדר שמתחיל בבחירה בדברים הקטנים

מאת: Doron Herzlichאימון עסקי23/10/091121 צפיות
אדם צריך לעשות חשבון נפש עם עצמו בסיכומו של כל יום ולא רק ביום כיפור כדי לבחון האם במהלך היום התעסק בלקיחה מאחרים או בנתינה לעצמו. הלקיחה מאחרים מתרחבת עם הזמן והופכת למחלות כי אינה משביעה רצון ואילו הנתינה לעצמנו מייצרת בריאות, הצלחה בהתאם ליכולתנו ואושר

מאת: Doron Herzlichאימון עסקי13/10/091218 צפיות
קריאת מאמר אינה מספקת אם מרגישים טוב עם תוכנו. צריכים להבין שצריך לעשות משהו עם המאמר ולא מספיק לקרוא אותו, כי אם אתה מרגיש טוב מקריאת המאמר אזי זו האמת שלך שהתרחבה ונוצר פער שצריך לסגור בין האמת הישנה לחדשה

מאמרים נוספים בנושא פוליטיקה

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 01/07/231463 צפיות
הרצון לרצות את כולם, הוא באיזשהו מקום שאיפה טבעית של האדם, ובוודאי לכל נבחר ציבור, אשר רוצה לגייס סביבו תמיכה רחבה, אהדה גדולה, ולגלוש על גלי האהבה של ההמון (אלא אם מראש בחר לעצמו אג'נדה קונטרוברסלית בהגדרה). אך לעיתים, לא רק בפוליטיקה, גם בחיים, אחת ההחלטות הכי קשות שיש לקבל היא החלטה "איזה גשר לחצות ואיזה גשר לשרוף". המדובר לעיתים בהחלטה בלתי נמנעת.

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 18/08/181517 צפיות
העיסוק המדיני-פוליטי, על פי גישתו של אריסטו היא "האומנות השלטת" על כל האומניות האחרות; ברגע שמקבלים את ההנחה כי העיסוק הפוליטי הוא בגדר מעשה אומנות, הרי שמתוקף כך גם מתחייבת המסקנה שהכישרון לעסוק בתחום, אינו נרכש, אלא בהכרח מולד.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 10/01/162821 צפיות
הימין מחזיק באידיאולוגיה של ארץ ישראל השלמה שהובטחה לאבות, והשמאל מחזיק באידיאולוגיה של הישמעות לחוק הבינלאומי המורה להשיב שטחים כבושים ולחובה המוסרית שלכל אדם יהיו זכויות בסיסיות, שכוללות גם זכות בחירה וייצוג, אבל אלה ואלה מכופפים את האידיאלים הנעלים שלהם בפני המציאות והריהם ריאליסטים-פרגמטיסטים.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 05/07/152672 צפיות
ראשית אומר כי איני חושב שבדברים הבאים אחדש הרבה, שהרי הסכסוך הישראלי-פלסטינאי כה ממשוך שהכול כבר נאמר עליו ותמונת המצב ידועה. ובכל זאת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 12/12/138022 צפיות
בכנס, במכללה האקדמית נתניה, שעסקה בנושא של החלטת בג"צ, להדיח ראשי עיר מכהנים, עקב חשדות למעשי עבירה שנעברו לכאורה בתפקידם, השתתפו פרופ' פרידמן, שר המשפטים לשעבר, והשופט העליון אליהו מצא לשעבר. שניהם היו בדעה כי בג"צ הלך רחוק מדי, מעבר לסמכויותיו וגילה אקטיביזם שיפוטי מנוגד לחוק הכנסת. לדעתי – כשנוצר וואקום או לאקונה בחוק או איחור וגמגום מצד הכנסת, יכול בג"צ למלא את החור השחור בהתנהלות הציבורית ובמלחמה בשחיתות בפסיקה אקטיביסטית עד לחקיקה בכנסת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 16/05/131892 צפיות
שלטון חזק, שלטון בעל יכולת פעולה רחבה ללא סחיטה ואיומים מצד רסיסי מפלגות, הוא לטובת העם עם ארגז כלים דמוקרטי לשלטון יציב. אחוז חסימה של 4% - אינה המצאה רגעית וכבר דנים בסוגיה זו, מזה שני עשורים. חסימה של מפלגות קטנות – אינה פגיעה במיעוט ולא פגיעה בחופש ההתארגנות או הבעת דעה ועמדה. כדי להתמודד ולהשפיע, אפשר להתאחד, אפשר להתאגד ואפשר גם להצטרף כסיעה למפלגות קיימות. משילות טובה ונמרצת – היא גם צורך וגם הכרח.

מאת: ענת רובינרפוליטיקה 29/03/132206 צפיות
מאות לוביסטים פועלים בכנסת. האם פעולתם טובה היא או רעה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica