חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שנאת אחים בקרב החרדים – האם זה החינוך הנכון לילדיהם

מאת: Doron Herzlichדת ומדינה21/06/20101184 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שנאת אחים בקרב החרדים – האם זה החינוך הנכון לילדיהם

בעתירה לבג"ץ נפסק כי ילדי האשכנזים ילמדו עם ילדי הספרדים ולא תהיה שנאת אחים בקרב החרדים ואז יצאו להפגין מאה אלף חרדים בשם התורה באי הסכמה לקיים את פסק הדין של בג"ץ. ההורים המסרבים לקיים את פסק הדין הלכו בגאווה לכלא מתוך טענה שזכו לקיים דבר תורה. חצרות הרבנים התאחדו והלהימו את הקהל החרדי נגד קיום פסקי דין של בית המשפט העליון. האם זו באמת דרכה של התורה ?

האם נתנו הרבנים את דעתם להכשר להתפרצות שנאת אחים שיצרו ? האם נתנו הרבנים את דעתם שיתכן ולא את הכל הם מבינים ? האם נתנו הרבנים את דעתם שיד הקב"ה בדבר והם נלחמים נגדו ? האם נתנו הרבנים את דעתם  למצווה "ואהבת לרעיך כמוך"  שמאה אלף מפגינים אינם מקיימים אותה. מאה אלף מפגינים מתלהמים בכוחניות מכוערת עטופה בשירים וריקודים ועוד טוענים שזה בשם התורה. את שנאתם הפנימית הם נלחמים לעגן בחינוך החרדי לילדיהם. שומו שמיים מה גדול פספוסם.

התורה אינה מצווה אף לא פעם אחת להתלהם בכוחניות מכוערת. נהפוך הוא, התורה מספרת על דוגמאות של מתלהמים כמו קורח ועדתו שנבלעו באדמה. התורה מלמדת לפעול בשיקול דעת, בכבוד, בצורה יפה, באהבה ולהילחם בעוז רק נגד אויבים הבאים להרגנו ולא אחד נגד השני. אין שום פסוק תומך בתורה שבשמה מתיימרים מאה אלף מפגינים לבעוט בחוקי המשפט, נהפוך הוא "שופטים ושוטרים תשים לך" נאמר. האם אתם מודעים לכך שלפי המסורת חורבן הבית השני וירושלים בידי הרומאים היו תוצאה של שנאת חינם - שנאה ללא סיבה בין היהודים לבין עצמם.

מדוע התורה חשובה לעם היהודי?

התורה חשובה לעם ישראל אך כמובן שעם ישראל מפרש את התורה בדרכים שונות, רבנים מפרשים את התורה באופן שונה ומגדירים את התורה המעשית כקבלה. לבני האדם יהיה נפלא אם יוציאו טוב מהתורה, אך כול דפוס התנהגות מתלהם ופרשנותו בכוח התורה זו שלילה. בני האדם נפגשים לעשייה בקבוצות ובחברותות שונות, ברמות, בהבנות ובעשיות שונות והשימוש בתורה לצורך כפיה הוא מעשה שלילי. התורה יפה. מי שמפרש אותה באופן שלילי הוא שלילי ומי שמפרש אותה בצורה חיובית הוא חיובי. מי שעושה מעשים שליליים הוא שלילי ומפספס את חייו. אשרי האיש העושה מעשים טובים ומשתמש בתורה רק בטוב ונתינה. רבים האנשים הסוחרים  בתורה ומפספסים בגדול. התורה היא אור גדול כמו שמש לעם ישראל, היא ספר החוקים והמשמעת של עם ישראל, אך כמובן שבני האדם נוטים להאמין באמונות טפלות, בשטויות, בפרושים שונים ומתן כוח לפספוסים הוא פספוס גדול. 

התנהגות מנהיגים

מנהיגים המתמודדים עם אוכלוסיה לא מכוונת נדרשים להיות מאוד מכוונים, מכבדים וזהירים מתוך הבנה שיש לכבד את בחירתה ודרך התנהלותה של אוכלוסיה הנוהגת בדפוס התנהגותי לא בריא, כי גם ככה הם מסכנים את עצמם בהתנהגותם השלילית ורק בדרך זו אפשר לפתוח את הקשבתם לאפשרות אחרת. רוב האנשים נמצאים רוב הזמן בוויכוחים. הם אינם מקבלים את המציאות אלא מתווכחים ורבים עם מה שקורה. חשוב להבין שהכעס המתפרץ ממאה אלף חרדים מפגינים נובע מאותם דברים שאינם מסתדרים מכיוון שדפוס התנהגותם אינו מכוון נכון. במקום להתווכח עם המציאות המכוונת בידי שמיים, יש לפעול בדרך אחרת והיא להגיע למו"מ טוב יותר בכיבוד הצד השני מבלי לצפות שהצד השני יתנהג כרצוני ולמקד את הבעיה כי הפתרון תמיד נמצא בתוך הבעיה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורון הרצליך - יזם סידרתי,  מנטור לשינויי קריירה, לסטארטאפים וליזמים

www.orientation4success.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Doron Herzlich

מאת: Doron Herzlichדמוקרטיה ושלטון17/04/101369 צפיות
כפי שהעם איבד את אמונתו כשמשה בושש לרדת מהר סיני כך איבדו כל המעורבים בהקמת פרויקט הולילנד את אמונתם בעצמם ויצרו להם עגל זהב מודל 2010. עגל הזהב מודל 2010 הוא האמונה ב- "כסף וזהב"

מאת: Doron Herzlichדמוקרטיה ושלטון28/03/101346 צפיות
ביבי נתניהו מנהל עסק דמוקרטי, שעובדיו הם חברי הממשלה, הדירקטוריון הם חברי הכנסת ולקוחותיו הם העם היהודי. לעסק של ביבי קוראים מדינת ישראל ומטרתו של העסק היא לפתח את היצירתיות של העם היהודי בפתרון בעיותיו.

מאת: Doron Herzlichפוליטיקה 20/03/101442 צפיות
עם ישראל ומדינת ישראל חיו תמיד בצל הסכנה מול החושך, הטרור והרוע שהוציאו כלפינו גדולי אומות העולם, מהם למדנו כעם שאין לנו על מי לסמוך אלא רק על עצמנו וכשהתחלנו לפעול לטובתנו, פיתחנו את אהבת עם ישראל לפרי יצירותיו והמצאותיו בכל התחומים עד שהתהפכנו והאסונות הגיעו.

מאת: Doron Herzlichאימון עסקי30/01/101154 צפיות
הסדר נועד לסדר והבלאגן לבלאגן וכשהם נפגשים צריכה להיות בחירה. בכדי לסדר את הפרק הכלכלי שלכם ולהיות לוחמים, עליכם לבחור בסדר שמתחיל בבחירה בדברים הקטנים

מאת: Doron Herzlichאימון עסקי23/10/091121 צפיות
אדם צריך לעשות חשבון נפש עם עצמו בסיכומו של כל יום ולא רק ביום כיפור כדי לבחון האם במהלך היום התעסק בלקיחה מאחרים או בנתינה לעצמו. הלקיחה מאחרים מתרחבת עם הזמן והופכת למחלות כי אינה משביעה רצון ואילו הנתינה לעצמנו מייצרת בריאות, הצלחה בהתאם ליכולתנו ואושר

מאת: Doron Herzlichאימון עסקי13/10/091218 צפיות
קריאת מאמר אינה מספקת אם מרגישים טוב עם תוכנו. צריכים להבין שצריך לעשות משהו עם המאמר ולא מספיק לקרוא אותו, כי אם אתה מרגיש טוב מקריאת המאמר אזי זו האמת שלך שהתרחבה ונוצר פער שצריך לסגור בין האמת הישנה לחדשה

מאמרים נוספים בנושא דת ומדינה

מאת: אמורדת ומדינה20/07/231937 צפיות
בבחירת מתנות לראש השנה, חשוב להתייחס לפריטים הנושאים משמעות ומחזיקים בקשר לנושאים של החג. רעיון מתנה משמעותי לראש השנה הוא חתיכת יודאיקה. זה יכול לכלול פריטים כמו חנוכייה מעוצבת להפליא

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדת ומדינה09/02/171951 צפיות
כבוד הבריות בפרשנות הרמ"א / עו"ד נועם קוריס

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה30/12/161662 צפיות
מדוע נקבע חג רק לנס חנוכה, ולא לנס של הניצחון על גוליית? במה שונה נס חנוכה מניסים אחרים שנעשו לעם ישראל? למה דווקא עבורו קבעו חג? על האור שיורד לעולם דווקא בימי החנוכה!! נסים רבים ארעו לעם ישראל בתולדותיו. על חלקם אנו יכולים לקרוא בתנ"ך. בכל זאת, מעניין שעל רוב הניסים לא נקבע שום חג לזכר הנס!!

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה18/07/162330 צפיות
כמה סכנות יש היום בדרכים, תאונות דרכים, תקלות ברכב, מחסלים, טעויות אנוש כמה נוסעים וכמה לא חוזרים לבית? מה עושים כדי ךהשמר ולהתברך בדרך ולחזרה לשלום ? לחסידי ברסלב יש תפילה ודבר תורה לומר לכם לפני שאתם יוצאים לדרך !

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה15/06/162391 צפיות
נר מצוה ותורה אור. וקרמיז לן קרא שבקיום המצוות יש לעשותם בבחי' "בהעלותך", דהיינו באש ובהתלהבות (שקורים ברע"ן בלע"ז), והוא יסוד החסידות ועיקר שבח ומעלת עבודת ה' ועשיית רצונו יתברך, כשהדבר נעשה מתוך שלהבת י"ה וברע"ן, באש ההתלהבות והחשק) הוא יסוד גדול בחסידות ובברסלב בפרט...

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה07/06/162020 צפיות
תגידו הכל בסדר אצלכם ? כשיש סדר, וכל דבר יש לו מקום וכל דבר נמצא במקומו – הכל יפה והכל עובד ופועל כראוי. אבל כשאין סדר, כשאין לחפצים מקום מוגדר, ואפילו יש להם מקום, אבל לא שמים אותם על מקומם, (והאי סדר בלאגן בלעז חוגג, והבילבול שולט, ודברים חשובים הולכים לאיבוד, ודברים לא זמינים בעת שצריכים אותם. והסדר – הוא אחד מרזי ההצלחה, כי הסדר הוא - בחינת יישוב הדעת, והיפך הסדר – הוא חגיגת החוסר יישוב הדעת. אז איך זוכים שהכל יהיה בסדר ??

מאת: אבי דוידידת ומדינה16/11/152476 צפיות
כיום, בית המשפט מתייחס למספר גורמים בעל ההחלטה לגבי משמורת ילדים: ראשית, אם הילד הנו בר דעת, שואלים אותו לגבי רצונו הפרטי, כאשר ככל שהילד גדול יותר - כך ניתן משקל רב יותר לרצונו. שנית, בית המשפט מבקש לבדוק את מידת הבגרות הנפשית של הילד, והאם היא תואמת את בני גילו. שלישית, בית המשפט ייטה שלא לשבור את רצונו של הילד, אם הוא הובהר והוסבר במידה המספקת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica