חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חגיגות יום האם בחברה הערבית ובמרכז וראייטי ירושלים

 יום האם מצוין כיום חג מיוחד במערכת החינוך בחברה הערבית. מועדוניות ההעשרה במרכז וראייטי ירושלים בהן משתתפים קבוצות של תלמידי החינוך המיוחד ממזרח ירושלים, מציינות אף הן את האירוע במקביל לחגיגות בבתי הספר. 

השנה הוזמנו נציגי מועדוניות ההעשרה של מרכז וראייטי ירושלים לחגיגת "יום האם" בבית הספר "אלבסמה", בית ספר לילדים אוטיסטים בשכונת שועפת. תלמידי בית ספר זה משתתפים דרך קבע במועדוניות ההעשרה של וראייטי. הייתה זו חוויה מיוחדת עליה מספרת דפנה פלקוף רכזת מועדוניות ההעשרה: 

"נסענו, דליה, רכזת הפרויקטים במרכז, עם נציגות מטעם מדריכי המועדוניות לבית הספר "אלבסמה". החוויה התחילה כבר בנסיעה לשם. היתה זו הפעם הראשונה בה הייתי בשועפת. כל כך קרובה אבל כל כך רחוקה.. 

בית הספר שוכן בלב שכונת מגורים, הממוקמת כחצי קילומטר מצומת הגבעה הצרפתית. מרחוק ניתן להבחין בבנין היפהפה, המעוטר באדניות צבעוניות מלאות בפרחים.

הגענו לשם ב 9:30 והתקבלנו בקבלת פנים חמה ולבבית על ידי צוות ביה"ס: המנהל, המורים והמדריכים. 

נשנשנו, שתינו מעט, עברנו בין עבודותיהם המרשימות של הילדים שהכינו יצירות אמנות לכבוד יום האם, וצפינו במצגת שקופיות שהציגה את חיי היום יום בבית הספר.   

כעבור כרבע שעה של התרשמות נהדרת מאווירת ביה"ס ומהמתרחש בו, יצאנו החוצה לרחבת בית הספר, שם התקיים המופע המרכזי . 

כל הילדים השתתפו בהופעות, שכללו ריקודים, שירים והצגות, אולם המהנה מכולם היתה ההצגה של הילדים שמגיעים למועדונית ההעשרה של וראייטי . הם הציגו את ההצגה "פרח לב הזהב", עליה התאמנו במהלך השבועות האחרונים עם אורלי, מדריכת הדרמה של המועדוניות. 

בתום הקטע האמנותי, פרץ כל צוות המורים בריקודים ספונטניים לצלילי מוסיקה ערבית מלהיבה.

 כמובן שדליה ואנוכי הצטרפנו בריקודי דבקה מאולתרים...היה שמח !!! 

בתום הריקודים, הוזמנו לחדרו של מנהל בית הספר, שם ישבנו איתו ועם שאר אורחי הכבוד של האירוע ואכלנו ממיטב מטעמיהן של האמהות. 

היתה זו חוויה בלתי נשכחת , צוות ביה"ס הרשים אותנו בשמחת החיים ובאהבתם לילדים. תודה רבה לסאהר שהזמין אותנו".

 "ו........גם אצלנו במועדוניות וראייטי ציינו את "יום האם". הפעם, החוגגים היו ילדי קבוצת תגי"ל ואמהותיהם.

 ילדי קבוצת תגי"ל  הם בעלי לקויות ראייה שונות ומגוונות , בגילאי 6 עד 16. כולם משולבים ולומדים במהלך השבוע בבתי ספר רגילים במזרח ירושלים.

בכל יום ראשון  נפגשים כל הילדים  במועדונית מרכז וראייטי ירושלים, בה הם  נמצאים עם קבוצת ה"שווים" שלהם, ילדים עם לקויות ראיה  שונות , וכך אינם מרגישים חריגים או יוצאי דופן .

בתחילת היום, ירדו הילדים מההסעות ונכנסו לחדר האוכל בזה אחר זה. אמהות התלמידים שהתלוו לילדים לרגל האירוע, הביאו עימן שקיות אוכל,(כל אחת גדולה יותר משל קודמתה). 

כל חוגי  המועדוניות באותו יום, עסקו בהכנות לקראת המסיבה שתחתום את יום הפעילות. בחוג בישול הכינו עוגות למסיבה, בחוג דרמה- הצגה ובאמנות- כרטיסי ברכה לאימהות היקרות. 

בשיעור האחרון, התאספו יחדיו הילדים והאמהות באולם הגדול בקומה 3. האולם היה מקושט בבלונים ובכיבוד שהספיק לגדוד...את המסיבה הנחה אחד הילדים. התוכנית  הייתה מגוונת ומרגשת. הילדים פרגנו אחד לשני, ולאחר כל הופעה, זכה כל תלמיד למחיאות כפיים סוערות. 

מאוד מרגש לראות איך הילדים נפתחים ומשתחררים אצלנו  במרכז וראייטי, כשהם יחדיו.. למרות שאינם נמצאים יחד בבית ספר אחד במהלך השבוע , הרי  כאן, בסביבה המבינה אותם, עם ילדים בעלי קושי דומה לשלהם, הם מרגישים בנוח לנסות ולגלות את יכולתם, בלי שיחשבו לחריגים ובלי שיצחקו עליהם. 

כמו שאמרתי לאמהות שלהם: רואים שהילדים האלה באים מאמהות מסורות  ומבתים תומכים ואוהבים, כי על אף כל הקושי שאיתו הם מתמודדים ביום יום, מה שאנחנו רואים אצלנו  זו חבורה של ילדים מאושרים, עם ביטחון עצמי ושמחת חיים".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חדשות מרכז וראייטי ירושלים

התכנית הייתה כעוגן בחיינו כהורים, היא עזרה לנו בהתמודדות היומיומית עם האתגרים והרגשנו מספיק מחוזקים לעסוק באפיקים אחרים, כמו עבודה. שמחנו לבוא כל שבוע ל"חבראייטי" " (כך הילד קרא ל" וראייטי").

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםגני ילדים24/01/111949 צפיות
ביום הראשון לפתיחת הרישום למערך גני הילדים של מרכז וראייטי ירושלים התמלאה מכסת הרישום לחמישה מבין ששת הגנים לילדים בעלי התפתחות תקינה הפועלים במקום. קדימות ניתנה למשפחות ממשיכות. . נותרו עדיין מספר מקומות לגן השישי בקטגוריה זו, גן הטרום חובה/חובה הפועל בשיתוף עם משרד החינוךץ בנוסף, מפעיל המרכז חמישה גנים לילדים עם צרכים מיוחדים המופנים ע"י ועדות השמה מקצועיות לאחר אבחון.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה20/09/101237 צפיות
נבנו מחדש ארבעה גני ילדים; נמשכת פעילות האבחון והטיפול לילדים בעלי לקויות וצרכים מיוחדים במרכז "צמיחה"; מספר התלמידים הפונים למרכז הלמידה ב"צמיחה - גדל; חדר הסנוזלן – במתכונת מחודשת; המשחקייה נפתחת גם למטרות טיפוליות; פעילות מגוונת במועדוניות; מנכ"ל וראייטי ירושלים: "התרומות מסייעות לגידול במספר הילדים המטופלים במרכז ומשתתפים בפעילויותיו."

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםחינוך ילדים31/08/101225 צפיות
ילדי מועדונית האוטיסטים סיימו את הפעילות בקייטנת המועדונית הנערכת כבר לתחילת שנת הפעילות החדשה. מועדונית האוטיסטים פועלת כל ימות השנה, גם בחופשות מוסדות החינוך .

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםחינוך ילדים31/08/101247 צפיות
פתיחת שנת הפעילות של מערך גני " מרכז וראייטי ירושלים" תצוין השנה באירוע מיוחד, חגיגת יצירה של ממש לילדי הגנים. האירוע יתקיים בגן הארכיאולוגי שליד קניון ירושלים [מלחה] ביום חמישי ה-2.9.2010 בין השעות 17:00-19:00.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה11/08/101169 צפיות
בימים אלה הסתיימה לה קייטנת הקיץ של מרכז וראייטי ירושלים והפעם "קייטנת ילדי הטבע". השנה, נכללו בקייטנה שלוש אוכלוסיות עיקריות: ילדים לקויי ראייה, ילדים מכיתות מקדמות וילדים בסיכון .

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה28/06/101366 צפיות
אירועים מיוחדים לקראת סיום שנת הפעילות התקיימו בימים אלה, במועדוניות ההעשרה ובגני הילדים במרכז "וראייטי" ירושלים.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: רונןהפרעות קשב וריכוז19/06/171997 צפיות
ברפואה הסינית יש כמה צמחי מרפאה שעוזרים מאוד לתפקוד המוחי ולפתרון בעיות של קשב וריכוז. אחד מהם הוא גינקו בילובה שמכיל ג'ינסנג

מאת: אודי ביגהפרעות קשב וריכוז29/11/142612 צפיות
בשנים האחרונות עלתה משמעותית המודעות לכל מה שקשור להפרעות קשב וריכוז, ומי שפעם היו מתייחסים אליו כבעייתי ולא היו משקיעים בו יותר מידי היום יכול לעבור אבחון הפרעת קשב שאולי תסביר למה הוא בעייתי. המודעות לנושא גדולה וכיום אנשי חינוך יודעים כבר לזהות מי עם הפרעה כזו וניתן לסייע ללוקים בהפרעה להמשיך את לימודיהם בלי להישאר מאחור. ישנם מספר סימנים מזהים להפרעת קשב וריכוז ומי שיפתח עיניים על התלמיד שלו או על הילד שלו יוכל לזהות את הסימפטומים הללו ולטפל בבעיה כמה שיותר מוקדם.

מאת: אתי בר לבהפרעות קשב וריכוז12/01/149237 צפיות
מספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצבעים על הקשר הישיר בין התחדשות התאים במוח האנושי לבין פעילות גופנית, ומראים איך פעילות גופנית יכולה להוריד את רמת חרדת הבחינות בקרב התלמידים.

מאת: מושיקוהפרעות קשב וריכוז22/12/139122 צפיות
טיפול בקסדה מגנטית משמש על מנת לעורר את המוח בדומה לסורק MRI זעיר. לדברי פרופ לאון גרינהאוס, הקסדה משווקת לשם טיפל בתסמיני דיכאון ותסמונת פוסט טראומטית בקרב חלק מהחולים.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז19/08/132433 צפיות
הוראה מתקנת – מתאימים לך שיטה טובה ללמידה

מאת: טומי רןהפרעות קשב וריכוז19/06/132270 צפיות
הפרעות קשב וריכוז (ADHD), אשר מופיעות אצל 5% -8% מהילדים, מתבטאות בקושי בריכוז והתמדה בפעולות שאינן מתגמלות או שאינן מעניינות, וכמו כן בקושי לשלוט בדחפים. ילדים עם הפרעות אלו, נוטים יותר משאר בני גילם, או לפחות מההתנהגות המקובלת אצל שאר בני גילם, לפעילות יתר ולאימפולסיביות. הם מתמקדים בפעולות מצומצמות המעניינות אותם ואין ביכולתם להפנות את תשומת הלב למוקדי עניין אחרים המתרחשים סביבם. בגלל שהקושי העיקרי והמשמעותי של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז הוא ביכולתם להתרכז, הוא ניכר מאוד בהקשבה, בקריאה, בלמידה, וכן בכל מה שדורש התארגנות ויציבות.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/131957 צפיות
הוראה מתקנת - לכוון אל המטרה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica