חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לצאת מחושך לאור

מאת: מסע פנימייהדות18/04/20106008 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"כשאדם עומד להתפלל, אזי באים מחשבות זרות וקליפות ומסבבין אותו, ונשאר בחושך" - הקליפות הן כוחות טומאה שנוצרות עקב העבירות. כשחולפת במוחנו מחשבה לא טובה, ואנו מתעמקים בה במקום לתת לה לחלוף ולהיעלם, היא מקבלת כוח מהקדושה, בעיקר כשאנו רוצים להתפלל או לקיים מצווה כלשהי. אך אם נחליט לא להתעמק בה, היא תתבטל, כי לא יהיה לה מהיכן לשאוב כוח.  

רבנו מגלה לנו שאם אדם מתפלל ללא כוונה, הוא לא צריך לחשוב שזה בגלל שהוא לא מסוגל כי הוא רחוק מה' וכו' (ואז הוא רק מתייאש מעצמו יותר), אלא עליו לדעת שכך זה עובד. באופן טבעי, בשעה שמתפלל, יופיעו המחשבות וינסו להסיטו, כי בכל פעם שאדם רוצה את הקדושה, הוא נתקל תחילה בטומאה שנמצאת מסביב.

"ודע" (בכל פעם שרבנו אומר 'ודע', הוא מסמן לנו שהדברים נלקחו מעולם האצילות - העולם הגבוה ביותר), "שיש פתחים הרבה בחושך הזה לצאת משם, כמו שאמרו חכמינו ז"ל: 'הבא ליטמא, פותחין לו - יש לו פתחים הרבה'. נמצא, שיש פתחים הרבה בחושך גם לצאת משם. אבל האדם הוא עיוור ואין יודע למצוא הפתח" - כשאדם רוצה להיטמא, יש לו פתח שהוא מחליק ממנו בקלות, ומאותו פתח הוא יכול גם לחזור בחזרה אל הקדושה, אלא שהוא נמצא בתוך החושך של הטומאה ולכן אינו מוצא את הפתח. הוא אינו יודע את הדרך.

"..כי עיקר האור הוא הקדוש-ברוך-הוא, והקב"ה הוא עצם האמת, ועיקר השתוקקות של השם יתברך אינו אלא אל האמת" - ה' רוצה את האמת. אם עכשיו קורה משהו, אתה פונה ומבקש "ה', תעזור לי", אבל עמוק בלב אתה כבר מריץ ניסיונות לפיתרון בראש, וחושב 'איפה ה' בכלל? למה זה קורה לי?'. זה מה שה' רוצה לשמוע - את האמת הפנימית שבעומק הלב. תדייק בדבריך ותאמר: "ה', אני בלחץ. איך אני אסתדר? אני לא מבין למה זה קורה. מה אתה מנסה לרמוז לי?" - ואז זה אמיתי, ישירות מהלב. 

ר' יצחק ברייטר הי"ד (מחסידי ברסלב הגדולים) היה איש קדוש מאד שהתבודד 8 שעות ביום. הוא נספה בשואה עם כל משפחתו. במכתביו הוא תיאר את עצמו בצורה איומה, והיה אומר לה': "אני הנודניק הכי גדול בעולם, אבל לא אוותר עליך", "אפילו שאני הכי רשע בעולם" ועוד דברים בסיגנון. הוא לא חשש לומר את האמת הפנימית שלו. הוא פשוט רדף אחרי ה', בלי לחשוש מתגובות של אחרים ולא משום דבר אחר. 

לסיום, נזכיר את דברי רבינו במקום אחר: "כל המלאכים עם כל עבודתם הגדולה (שמשבחים את ה' כל הזמן, ואומרים לו את התהילים 5 פעמים בדקה, ונותנים כבוד לה' ושרים לו), אינם עומדים כנגד מילה אחת, תפילה אחת, ודמעה אחת של אדם אחד בעולם השפל הזה" - מפני שהם רואים את ה', אבל אדם בעולם הזה נמצא בחושך, ובכל זאת מדבר עם ה', מודה לו ומשבח אותו - לזה יש משקל גדול הרבה יותר!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר "מסע פנימי" - http://Pnimi.022.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מסע פנימי

מאת: מסע פנימייהדות06/07/101341 צפיות
הוא מבטל בהינף יד דעה של אדם אחר ונדמה לו שפעל באופן חיובי. אכן יש לו סיבות לחשוב כך, אבל מתחת לפני השטח מתגלים הפגמים, אשר עם הזמן משאירים חותם בלב הסובבים אותו.

מאת: מסע פנימיבריאות ורפואה כללי06/07/101395 צפיות
לחזק את המערכת החיסונית, הלב והשרירים, להוריד במשקל, לשחרר מתחים, להאריך את תוחלת החיים - וליהנות מזה! על המתנה היפה ביותר בעולם, שהוענקה לנו מאת בורא עולם.

מאת: מסע פנימייהדות28/06/101702 צפיות
מה הטעם בגוש קטיף או בבשר חלק? מה הבעיה החלב/אבקת חלב נוכרי? מה ההבדל בין הכשר הרבנות לבד"צ? כל המידע בקצרה מפי הרב זמיר כהן, יו"ר אירגון הידברות.

מאת: מסע פנימייהדות28/06/101642 צפיות
צרות הן דבר טבעי? לא ממש. יש דרך לצאת מהן, ולא זו בלבד, אלא שניתן בנוסף לקבל שפע וברכה. איך? ר' נתן (תלמידו המובהק של ר' נחמן מברסלב) מגלה את הסוד.

מאת: מסע פנימימשפחה וזוגיות - כללי20/05/101226 צפיות
רק לאחר החתונה הוא והיא מגלים שזה לא מה שחשבו שזה. "אולי לא הייתי צריך להתחתן איתה" הוא חושב, והיא מגלה בו פגם נוסף. על האשליה והאתגר - בחיי הנישואין.

מאת: מסע פנימייהדות20/05/102536 צפיות
תהליך קבלת התורה הקדושה מלמד אותנו שני דברים עיקריים שיעזרו לנו להבין מהי מהותה של התורה, וגם – עד כמה אנו חשובים בעיני ה'. לא לחינם אנו עמו הנבחר.

מאת: מסע פנימייהדות20/05/103267 צפיות
היתכן שאי פעם, לפני מליוני שנים, היו דינוזאורים בעולם - למרות שעפ"י היהדות הוא קיים בקושי 6,000 שנה? תתפלאו.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102584 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195555 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195622 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195640 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195595 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195622 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195615 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica