חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הצחוק כדרך לרפא ולמנוע מחלות

כמה עובדות בשטח:

- הצחוק גורם לעליה ברמת כדוריות הדם הלבנות, שתפקידן (בין היתר) לבלוע חיידקים וחומרים זרים כגון: שברי תאים, וירוסים וכו'. הנדירות שבהן עוזרות בויסות התגובות האלרגיות והדלקתיות של הגוף והורגות טפילים.

- בזמן שאנו צוחקים, המוח משחרר לתוך הדם אנדרופינים, והם האחראים על התחושה הטובה שנוצרת אצלנו בלב, ומחזקים את המערכת החיסונית שלנו.

- הצחוק מגביר את הייצור והאפקטיביות של תאים השייכים למערכת החיסון, אשר תפקידם העיקרי הוא לחסל תאים שנדבקו בנגיפים או שהתפתחו לתאים סרטניים.

- צחוק טוב תורם לאימון של הסרעפת, מפעיל את שרירי הכתפיים, ומחזק את הלב.

- אדם שצוחק בסך הכל 10-15 דקות ביום, שורף עד 40 קלוריות, השוות לירידה של 2 קילו בשנה. אז נכון שאף אחד לא מסתפק ב-2 קילו בלבד, אבל מה רע להוריד אותם בנוסף לדיאטה, בדרך מהנה כל כך?

- אדם שנוהג לצחוק על מצבים בהם נתקל במהלך חייו, במקום לייחס להם חשיבות גדולה מידיי, חוסך לעצמו אינספור מחלות הנגרמות כתוצאה ממתח נפשי, ומסגל לעצמו שלוות נפש כאורח חיים.

מסקנה: הצחוק נותן תחושה טובה, עוזר להוריד במשקל, גורם לחיסול חיידקים, מפיג מתח נפשי וכן מונע אותו, מחזק את המערכת החיסונית, הלב ושרירי הגוף, מגביר את רמת ההגנה והשמירה מפני דלקות, וירוסים ואלרגיות, ואפילו גורם לחיסולם של תאים סרטניים!



הידעתם?
ילדים מסוגלים לצחוק 300 פעמים ביום ומעלה. לעומתם, מבוגרים צוחקים 15-100 פעמים ביום, וגם אז מדובר ככל הנראה ב"אנשים מיוחדים".

צחוק מזויף מועיל לגוף בדיוק כמו צחוק אמיתי, כך שגם אם אינכם מצליחים לצחוק מכל הלב, תוכלו לעשות זאת בכאילו. מלבד התועלת העצומה שיפיק גופכם, תופתעו לגלות כמה מהר הצחוק ייהפך לאמיתי.

בעלי חוש הומור לא נולדו כך, הם מפתחים זאת במהלך חייהם. קבלו על עצמכם ברצינות (כשמדובר בהחלטות כאלה, מותר לכם להפסיק לרגע את שטף הצחוק ולהרצין) שמעתה תתחילו לחפש את הצחוק בכל פרט בחייכם, להתבונן באנשים בעלי הומור וללמוד מהם, לתת ליצירתיות שלכם מקום. תוך זמן קצר, גם חוש ההומור שלכם יתפתח. אך דבר אחד חשוב אל תשכחו לעולם: כשהצחוק בא על חשבון אדם אחר, הוא הופך לזול ומופקר!

זהו זה, החלטנו. מעכשיו מתחילים את היום עם חיוך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר "מסע פנימי" - http://Pnimi.022.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מסע פנימי

מאת: מסע פנימייהדות06/07/101341 צפיות
הוא מבטל בהינף יד דעה של אדם אחר ונדמה לו שפעל באופן חיובי. אכן יש לו סיבות לחשוב כך, אבל מתחת לפני השטח מתגלים הפגמים, אשר עם הזמן משאירים חותם בלב הסובבים אותו.

מאת: מסע פנימייהדות28/06/101700 צפיות
מה הטעם בגוש קטיף או בבשר חלק? מה הבעיה החלב/אבקת חלב נוכרי? מה ההבדל בין הכשר הרבנות לבד"צ? כל המידע בקצרה מפי הרב זמיר כהן, יו"ר אירגון הידברות.

מאת: מסע פנימייהדות28/06/101642 צפיות
צרות הן דבר טבעי? לא ממש. יש דרך לצאת מהן, ולא זו בלבד, אלא שניתן בנוסף לקבל שפע וברכה. איך? ר' נתן (תלמידו המובהק של ר' נחמן מברסלב) מגלה את הסוד.

מאת: מסע פנימימשפחה וזוגיות - כללי20/05/101226 צפיות
רק לאחר החתונה הוא והיא מגלים שזה לא מה שחשבו שזה. "אולי לא הייתי צריך להתחתן איתה" הוא חושב, והיא מגלה בו פגם נוסף. על האשליה והאתגר - בחיי הנישואין.

מאת: מסע פנימייהדות20/05/102536 צפיות
תהליך קבלת התורה הקדושה מלמד אותנו שני דברים עיקריים שיעזרו לנו להבין מהי מהותה של התורה, וגם – עד כמה אנו חשובים בעיני ה'. לא לחינם אנו עמו הנבחר.

מאת: מסע פנימייהדות20/05/103267 צפיות
היתכן שאי פעם, לפני מליוני שנים, היו דינוזאורים בעולם - למרות שעפ"י היהדות הוא קיים בקושי 6,000 שנה? תתפלאו.

מאת: מסע פנימייהדות25/04/101047 צפיות
עבור נשים שנעלבות (וגם כאלה שלא) מגברים שנמנעים מלהתבונן בהם, החליט אדם אחד להסביר את העניין לעומק.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223103 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213609 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201735 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201507 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201778 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201498 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191972 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica